Рішення
від 09.01.2020 по справі 911/2226/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" січня 2020 р. м. Київ Справа № 911/2226/19

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "АДІ"

до Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС"

про скасування рішення

Суддя Чонгова С.І.

За участю секретаря судового засідання Андрух Д.В.

За участю представників сторін:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: Бічко С.Г. (довіреність №101-ЮВ від 20.12.2019, член виконавчого органу за посадою).

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "АДІ" (далі - Фірма "АДІ") звернулося до господарського суду Київської області з позовом до Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС" (далі - ДСП "Чорнобильська АЕС") та просить суд скасувати рішення Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС", що зазначене в Інформації про намір укласти договір (вих.. №03/27-391 від 23.08.2019), про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ-Інжиніринг" переможцем допорогової закупівлі №4324169 (номер у Prozorro UA-2019-08-02-001438-b) на закупівлю робіт з "Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту "Капітальний ремонт покрівлі блоків "А" і "В" енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС" (дк 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікації для затвердження).

В обґрунтування заявлених вимог, позивач зазначає, що відповідачем порушено Порядок проведення допорогових закупівель, затверджений наказом №35 від 13.04.2016 ДП "Зовнішторгвидав України" та Порядок організації проведення допорогових закупівель у разі використання електронної системи закупівель, затвердженого наказом №892 від 19.06.2017 Міністерства економічного розвитку та торгівлі України під проведення допорогової закупівлі робіт з "Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту "Капітальний ремонт покрівлі блоків "А" і "В" енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС" (дк 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікації для затвердження). Так, визначення переможця допорогової закупівлі підлягає скасуванню.

Ухвалою господарського суду Київської області від 01.10.2019 відкрито провадження у справі; розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження; підготовче судове засідання призначено на 31.10.2019.

21.10.2019 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, яким звертає увагу суду, що у позовній заяві позивач обґрунтовуючи свої вимоги посилається на недіючий розпорядчий документ - наказ №35 від 13.04.2016 ДП "Зовнішторгвидав України" "Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель". Разом з тим зазначає, що проведення допорогової закупівлі №4324169 (номер у Prozorro UA-2019-08-02-001438-b) на закупівлю робіт з "Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту "Капітальний ремонт покрівлі блоків "А" і "В" енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС" (дк 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікації для затвердження) було виконано з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, встановлених чинним законодавством з використанням електронної системи з метою відбору виконавця робіт, надавача послуг або постачальника товару для укладення договору.

Ухвалою господарського суду Київської області від 31.10.2019 підготовче судове засідання відкладено та призначено на 02.12.2019.

У підготовче судове засідання 02.12.2019 представник позивача не з`явився; про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений шляхом направлення ухвали суду про відкладення підготовчого судового засідання від 31.10.2019. Дані відомості містяться в матеріалах справи.

27.11.2019 позивачем подано відповідь на відзив, у якому зазначає, що відповідач відступає від власно встановлених вимог до учасників на користь одного з них; приймає невідповідні документи, як належні, стверджуючи, що на його думку вони є аналогічними; ігнорує порушений учасником обов`язок надання документів, що підтверджують його досвід.

27.11.2019 позивачем подано клопотання про проведення підготовчого судового засідання без участі його представника.

Ухвалою господарського суду Київської області від 02.12.2019 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче судове засідання на 09.12.2019.

У підготовче судове засідання 09.12.2019 представник позивача не з`явився; про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений шляхом направлення ухвали про продовження строку підготовчого провадження та відкладення підготовчого судового засідання від 02.12.2019.

Ухвалою господарського суду Київської області від 09.12.2019 підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті.

Дослідивши матеріали справи та докази , заслухавши пояснення представника відповідача суд

ВСТАНОВИВ:

02.08.2019 Державне спеціалізоване підприємство "Чорнобильська АЕС" з використанням електронної системи закупівель Prozorro розмістив оголошення №03/27-0358 про проведення допорогової закупівлі робіт з Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту Капітальний ремонт покрівлі блоків А і В енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС (ДК 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікація для затвердження).

14.08.2019 відбувся аукціон по вказаній закупівлі за номером у Prozorro UA-2019-08-02-001438-b у якому взяли участь такі учасники: Товариство з обмеженою відповідальністю НТ-Інжиніринг пропозиція - 899 900,00грн, Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма АДІ - 900 000,00грн, Товариство з обмеженою відповідальністю Експо Енерго Проект - 1 246 000,00грн.

За результатами аукціону 23.08.2019 в системі Prozorro розміщено інформацію про намір укласти договір №03/27-391, відповідно до якого переможцем аукціону визнано ТОВ НТ-Інжиніринг з ціною пропозиції - 899 900,00грн.

Позивач вказує, що на підставі аналізу пропозиції ТОВ НТ-Інжиніринг та документів відповідача, позивачем була подана вимога №70 від 15.08.2019 із зазначенням невідповідності пропозиції ТОВ НТ-Інжиніринг , що тягне дискваліфікацію останнього. На стадії проведення кваліфікації відповідачу було повідомлено, що ТОВ НТ-Інжиніринг не додало до пропозиції документи, вказані замовником, які обов`язкові для надання учасником, чим порушило встановлені замовником вимоги до учасників закупівлі робіт,а саме додатку №2 до оголошення №03/27-0358 від 02.08.2019 про проведення допорогової закупівлі робіт, так ТОВ НТ-Інжиніринг на виконання вимог:

- п. 2.2 Технічних вимог не надано сертифікатів інженерів з охорони праці (будівництво). В довідці від 08.08.2019 про наявність працівників відповідної кваліфікації, ТОВ НТ-Інжиніринг вказано про наявність інженерів з охорони праці (будівництво) двох осіб власного персоналу та залученого персоналу. На підтвердження кваліфікації цього персоналу надані посвідчення НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_3., посвідчення НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_1 , посвідчення НОМЕР_3 на ім`я ОСОБА_2 , згідно наданих посвідчень ОСОБА_3. І ОСОБА_1 належать до працівників ТОВ НТ-Експлорейшин (код ЄДРПОУ 40297298), яке не є учасником закупівлі і пропозиція ТОВ НТ-Інжиніринг не містить протоколу про намір щодо укладання договорів з цим товариством, не містить договору з відкладальною умовою із відповідним фахівцем. Всі три посвідчення не є сертифікатами інженерів з охорони праці (будівництво), які видані органом з сертифікації персоналу будівельної галузі Асоціації експертів будівельної галузі;

- п.2.3 Технічних вимог, а саме не надано додатки до договорів №1605/2011 від 16.05.2011, №8191-13-03 від 10.01.2013, №10667/15 від 27.08.2015, які є невідємними частинами;

- п.2.3 Технічних вимог, не надано встановленого експертного звіту з додатками до нього на підтвердження свого досвіду виконання аналогічного договору.

Таким чином, позивач просить суд враховуючи, що визначення переможця закупівлі проведено відповідачем з порушенням Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом №35 від 13.04.2016 ДП Зовнішторгвидав України та без дотримання Технічних вимог до учасників закупівлі робіт, рішення відповідача про визнання ТОВ НТ-Інжиніринг переможцем допорогової закупівлі скасувати.

Дослідивши матеріали справи та докази, суд не може прийняти до уваги твердження позивача щодо порушень відповідачем проведення закупівель з огляду на наступне.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України "Про публічні закупівлі".

Відповідно до абз. 1-3 ч. 1 ст. 2 Закону України Про публічні закупівлі , цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору (абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закон України "Про публічні закупівлі").

Згідно з ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Оскільки вартість спірної закупівлі є меншою за вартість, що встановлена у абз. 2, 3 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі", аукціон щодо цієї закупівлі проведено із застосуванням процедури допорогової закупівлі.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Відповідно до п. 1 Розділу І Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі", затвердженої наказом №10 від 19.03.2019 (далі - Інструкція) Ця Інструкція визначає порядок використання електронної системи закупівель (далі - ЕСЗ) під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, або оприлюднення звіту про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без її використання.

Згідно з п. 1 Розділу ІІ Інструкції закупівля в електронній системі закупівель передбачає такі етапи:оголошення про проведення закупівлі; період уточнення інформації, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі; подання пропозицій учасниками; електронний аукціон; розгляд пропозицій учасників; визначення переможця закупівлі та завершення закупівлі.

Пунктом 2 Розділу ІІ Інструкції передбачено, що під час оголошення закупівлі в ЕСЗ розміщується інформація про: вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, визначені замовником, проект договору, інші документи можуть бути завантажені в ЕСЗ окремими файлами або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Замовником також може бути зазначена інформація стосовно джерела фінансування, виду та розміру забезпечення пропозицій учасників, іншої інформації, яку замовник вважає за потрібне зазначити.

Відповідно до п. 2.2 Технічних вимог до учасників закупівлі робіт (Додаток 2 до оголошення №03/27-0358 від 02.08.2019 про проведення допорогової закупівлі робіт) учасники закупівлі за п.2 таблиці Координатор з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво 2.1. Інженер з охорони праці (будівництво) повинні бути надані сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), який виданий Органом сертифікації персоналу будівельної галузі Асоціації експертів будівельної галузі відповідно до вимог нормативно-правового акту Мінімальні вимоги щодо безпеки і захисту здоров`я на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках , затверджених наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 №105.

Учасник який не має в своєму складі інженера з охорони праці (будівництво) з відповідним сертифікатом повинен надати:

- протокол про намір щодо укладання договорів субпідрядником, який має у своєму складі фахівця з відповідним чинним сертифікатом, а також надати такий сертифікат

або

- договір з відкладальною умовою (який набуває чинності у разі визнання такого учасника переможцем процедури закупівлі та укладення із ним відповідного договору) із фахівцем, який має такий сертифікат, та надати такий сертифікат.

Як вбачається з матеріалів справи, учасником ТОВ НТ-Інжиніринг у складі пропозиції надана Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання проектних робіт , в якій за пунктом 2 зазначені інженери з охорони праці (будівництво) - власні та залучені), до довідки додано посвідчення НОМЕР_3 на ім`я ОСОБА_2 , працівник АТ ХІ Енергопроект за посадою - інженер з охорони праці, яке видане Учебным центром по охране труда ТехИнформСервис (м. Харкыв).

Крім того, відповідач заперечуючи проти позову зазначає, що вказані у позовній заяві посвідчення НОМЕР_2, НОМЕР_1 на фахівців ТОВ НТ-Експлорейшн замовником на розгляд не приймались та не впливали на оцінку пропозиції учасника.

У складі пропозиції учасника ТОВ НТ-Інжиніринг було надано лист №22141/3764 від 09.08.2019 від АТ ХІ Енергопроект щодо згоди виконання проектних робіт для Державного спеціалізованого підприємства Чорнобильська АЕС за темою: Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту Капітальний ремонт покрівлі блоків А і В енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС (ДК 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікація для затвердження в якості субпідрядника учасника ТОВ НТ-Інжиніринг (а.с.174 т.1).

Відповідно до п. 2.3 Технічних вимог до учасників закупівлі робіт (Додаток 2 до оголошення №03/27-0358 від 02.08.2019 про проведення допорогової закупівлі робіт) Інформація про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору на проектні роботи для підтвердження інформації учасник закупівлі повинен надати:

- виконаний аналогічний договір з додатками, які є його невід`ємною частиною

або

- посилання на аналогічний договір, укладений з контрагентом за результатами електронних торгів, інформація про якого знаходиться в публічному доступі в електронній системі Prozorro.

Аналогічним договором вважається договір на виконання робіт з розроблення проектної документації на будівництво/реконструкцію/капітальний ремонт об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) відносяться до об`єктів - СС2 (середні наслідки) та вище або до об`єктів IV категорії складності та вище (якщо договір був укладений до набрання чинності Закону України від 17.01.2017 №1817-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності ).

Виконання аналогічного договору має бути підтверджено:

- експертним звітом, щодо розгляду цієї проектної документації, в якому вказано клас наслідків (відповідності) СС2/СС3 або IV/V категорія складності, якщо експертний звіт був отриманий до набрання чинності Закону України від 17.01.2017 №1817- VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності ;

- додатково до звіту, де вказані роботи щодо влаштування /реконструкції/капітального ремонту покрівлі.

При наданні договору учасник може не розголошувати (закрити при скануванні) інформацію, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною.

Вимоги щодо підтвердження інформації досвіду виконання аналогічного договору на проектні роботи поширюються і на субпідрядні організації (у разі їх залучення учаснику також необхідно надати протокол про намір щодо укладення договорів субпідрядником).

На виконання вимог п.2.3 Технічних вимог до учасників закупівлі робіт Додатку 2 до оголошення №03/27-0358 від 02.08.2019 про проведення допорогової закупівлі робіт ТОВ НТ-Інжиніринг надало довідку щодо виконання аналогічних договорів ТОВ НТ-Інжиніринг та АТ ХІ Енергопроект та надано наступні договори (копії яких містяться в матеріалах справи):

- договір №10711/16 від 25.07.2016 на виконання проектних робіт (закупівля UA-2016-07-01-000096-b) з додатками, замовник ВП Запорізька АЕС , виконавець АТ ХІ Енергопроект ; на виконання робіт на тему ВП Запорізька АЕС . Удосконалення системи тимчасового зберігання радіоактивних відходів. Будівництво тимчасового сховища легкого типу для зберігання кондиціонованих РАВ Запорізької АЕС в залізобетонних контейнерах. Виконання проектних робіт з розробки стадії ТЕО проекту будівництва;

- договір №347 від 27.03.2018 на закупівлю послуг (закупівля UA-2018-02-22-000604-а) з додатками, замовник ВП Рівненська АЕС ДП НАЕК Енергоатом , виконавець ТОВ НТ-Інжиніринг ; на виконання послуг за темою Проведення оцінки впливу на довкілля майданчику ВП Рівненська АЕС ;

- договір №10850/18 на виконання робіт від 23.06.2018 (закупівля UA-2018-05-18-000039- b) з додатками, замовник ДП НАЕК Енергоатом в особі ВП Запорізька АЕС , виконавець АТ ХІ Енергопроект , на виконання робіт на тему: Виконання проектних робіт з розробки проектної та робочої документації об`єкта будівництва Нове будівництво сховища легкого типу для тимчасового зберігання кондиціонованих РАВ в залізобетонних контейнерах на Запорізькій АЕС в м. Енергодар, вул. Промислова, 133 ;

- договір 1605/2011 від 16.05.2011, замовник ДП НАЕК Енергоатом , виконавець АТ ХІ Енергопроект , на виконання робіт по темі: Створення комплексу з переробки РАВ. Реконструкція. Розробка проектно-кошторисної документації , до якого доданий Експертний звіт щодо розгляду проектної документації по проекту Запорізька АЕС. Створення комплексу по переробці РАВ. Реконструкція №00-1725-12/ПБ та Обов`язковий додаток до експертного звіту №00-1725-12/ПБ щодо розгляду проектної документації по проекту Запорізька АЕС . Створення комплексу по переробці РАВ. Реконструкція.

Відповідач зазначає, що учасником ТОВ Інжиніринг були виконані вимоги п. 2. 2 та п. 2.3 Технічних вимог до учасників закупівлі робіт (Додаток 2 до оголошення №03/27-0358 від 02.08.2019 про проведення допорогової закупівлі робіт), а саме надані всі необхідні документи на підставі яких було визнано переможцем допорогової закупівлі.

Частиною 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач правомірно визначив переможцем закупівлі учасника з наступною пропозицією ТОВ НТ-Інжиніринг .

Позивачем на надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження порушення відповідачем при прийнятті такого рішення вимог приписів Інструкції та положень Закону України "Про публічні закупівлі", суд дійшов висновку, що вимога позивача про скасування скасувати рішення Державного спеціалізованого підприємства "Чорнобильська АЕС", що зазначене в Інформації про намір укласти договір (вих.. №03/27-391 від 23.08.2019), про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ-Інжиніринг" переможцем допорогової закупівлі №4324169 (номер у Prozorro UA-2019-08-02-001438-b) на закупівлю робіт з "Розроблення робочого проекту та забезпечення проведення експертизи по об`єкту "Капітальний ремонт покрівлі блоків "А" і "В" енергоблоку №3 головного корпусу Чорнобильської АЕС" (дк 021:2015 код 71245000-7 Плани, робочі креслення та специфікації для затвердження) є безпідставною та необґрунтованою, а тому задоволенню не підлягає.

В силу ст. 129 ГПК України, судові витрати, підлягають покладенню на позивача.

Керуючись ст. ст. 129, 233, 236-238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову відмовити

Повний текст рішення складено 14.01.2020

Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя С.І. Чонгова

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.01.2020
Оприлюднено14.01.2020
Номер документу86879379
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2226/19

Рішення від 09.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

Ухвала від 02.12.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

Ухвала від 01.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

Ухвала від 11.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Чонгова С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні