Ухвала
від 14.01.2020 по справі 7/47-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "14" січня 2020 р. м. Житомир Справа № 7/47-Б

Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ліквідатора Вегери А.А. за № 02-01/140 від 16.10.2019 про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії у справі за заявою Андрушівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (м.Андрушівка Житомирської області) до боржника Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Верхівнянський" (с.Верхівня Ружинського району Житомирської області) про банкрутство,

за участю учасників судового процесу:

від кредиторів: Менський В.В. - представник Головного управління ДФС у Житомирській області (довіреність №14110/5/06-30-10-05 від 24.09.2019), АлексійчукВ.В. - представник Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (довіреність № 45657/01 від 24.12.2019);

від боржника: Вегера А.А. - ліквідатор

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа №7/47-Б про банкрутство Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Верхівнянський" (с.Верхівня Ружинського району Житомирської області).

22.10.2019 до господарського суду від ліквідатора Вегери А.А. надійшло клопотання (а.с.2 том 10), у якому він просить суд з о б о в' я з а т и Головне управління Національної поліції в Житомирській області (10008, м.Житомир, Старий Бульвар, 5/37) оголосити в розшук, в тому числі з включенням до інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України" транспортні засоби, що належать Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Верхівнянський" (ідентифікаційний код 30908670), а саме:

- САЗ 3507, 1986 року випуску, ідентифікатор 124408/4100G, № дв.НОМЕР_15, № шасі НОМЕР_1 ;

- ЗИЛ 431410, 1992 року випуску, ідентифікатор 128133/4100G, №дв. НОМЕР_2 , №шасі НОМЕР_3 ;

- ЗИЛ ММЗ 45021 , 1989 року випуску, ідентифікатор 152237/ 4100 G, №дв. НОМЕР_6 , №шасі НОМЕР_7 ;

- САЗ 3503, 1980 року випуску, ідентифікатор 176933 / 4100 G, №дв.НОМЕР_17, № шасі НОМЕР_9 ;

- ГАЗ 53, 1980 року випуску, ідентифікатор 176956/4100G, №дв.98145, № шасі НОМЕР_10 ;

- УАЗ 469, 1977 року випуску, ідентифікатор 320686/ 6001000 , №дв. НОМЕР_12 , №куз. НОМЕР_16, № шасі НОМЕР_17.

З о б о в' я з а т и Головне управління Національної поліції в Житомирській області (10008, м.Житомир, Старий Бульвар, 5/37) здійснити розшук вказаних транспортних засобів і їх затримання та передати затримані транспортні засоби ліквідатору Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Верхівнянський" Вегері Андрію Анатолійовичу.

Ухвалою суду від 23.10.2019 вищезазначене клопотання ліквідатора Вегери А.А. було прийнято та призначено до розгляду в засіданні суду.

08.11.2019 до суду від Головного управління Національної поліції в Житомирській області надійшли письмові пояснення на клопотання ліквідатора боржника Вегери А.А. про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії (а.с. 33-36 том 10). В своїх поясненнях представник Головного управління Національної поліції в Житомирській області заперечив щодо задоволення клопотання ліквідатора Вегери А.А., зокрема, зазначивши, що рішення арбітражного керуючого про оголошення транспортних засобів у розшук не є підставою для внесення відомостей до ІП "Гарпун". Крім того, вважає, що оскільки Головне управління Національної поліції в Житомирській області не є учасником справи про банкрутство, то питання щодо зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії відноситься до компетенції адміністративних судів.

11.11.2019 на адресу суду від ліквідатора боржника надійшла заява ліквідатора боржника Вегери А.А., в якій викладені додаткові пояснення щодо заявленого клопотання про з о б о в' я з а н н я Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії (а.с.27-28 том 10).

Ліквідатор боржника в засіданні суду підтримав вищезазначене клопотання у повному обсязі.

Присутні в засіданні суду представники Головного управління ДФС у Житомирській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області підтримали клопотання ліквідатора Вегери А.А. та просили його задовольнити.

Головне управління Національної поліції в Житомирській області свого представника в засідання суду не направило, хоча про час та місце розгляду справи було повідомлено своєчасно та належним чином.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку частково задовольнити клопотання ліквідатора Вегери А.А. про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії, виходячи з наступного.

Згідно з частиною 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси (ч. 1 ст. 62 Кодексу України з процедур банкрутства).

Відповідно до довідки Регіонального сервісного центру в Житомирській області від 30.03.2018 (а.с.3 том 10) за банкрутом зареєстровано наступні транспортні засоби: САЗ 3507, 1986 року випуску, № дв.НОМЕР_15, № шасі НОМЕР_1 ; ЗИЛ 431410, 1992 року випуску, №дв. НОМЕР_2 , №шасі НОМЕР_3 ; ЗИЛ ММЗ 45021 , 1989 року випуску, №дв. НОМЕР_6 , №шасі НОМЕР_7 ; САЗ 3503, 1980 року випуску, №дв.НОМЕР_17, № шасі НОМЕР_9 ; ГАЗ 53, 1980 року випуску, №дв.98145, № шасі НОМЕР_10 ; УАЗ 469, 1977 року випуску, №дв. НОМЕР_12 , №куз. НОМЕР_16, № шасі НОМЕР_17.

Однак, як убачається з матеріалів справи, місцезнаходження вищезазначених транспортних засобів ліквідатору Вегері А.А. невідоме.

На запит ліквідатора Вегери А.А. щодо розшуку транспортних засобів боржника Управлінням інформаційно-аналітичної підтримки ГУНП в Житомирській області було повідомлено, що внесення інформації про розшук транспортних засобів за заявами арбітражних керуючих не передбачено (а.с.29 том 10).

Ліквідатор у своєму клопотанні вказує, що він позбавлений можливості виявити транспортні засоби зазначені в клопотанні та вжити заходи для формування ліквідаційної маси банкрута. Крім того, ліквідатор банкрута позбавлений повноважень безпосередньо вимагати від органів Національної поліції оголошення транспортних засобів у розшук та виявити зазначені вище транспортні засоби без вчинення відповідних дій правоохоронними органами.

У відповідності до загальних положень Інструкції з формування та ведення інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України", затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13.06.2018 за № 497, ця Інструкція визначає порядок формування та ведення інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України", призначеної для обробки відомостей про транспортні засоби усіх типів (автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них ТЗ та мопеди) та номерні знаки ТЗ , що розшукуються у рамках кримінального, виконавчого проваджень, проваджень у справах про адміністративні правопорушення, оперативно-розшукової діяльності, а також за у х в а л о ю слідчого судді, с у ду.

Відповідно до частини 2 Розділу VI вищезазначеної Інструкції підставою для внесення (зняття) відомостей, зазначених у пункті 1 цього розділу, до ІП "Гарпун" є також постанова державного або приватного виконавця про розшук (зняття майна з розшуку) транспортного засобу боржника.

За приписами статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом.

Згідно з ч. З ст. 36 Закону України "Про виконавче провадження" у разі необхідності розшуку транспортного засобу боржника виконавець виносить постанову про такий розшук, яка є обов`язковою для виконання поліцією. Тимчасове затримання та зберігання поліцією на спеціальних майданчиках чи стоянці виявленого за результатами розшуку транспортного засобу боржника здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розшук транспортного засобу боржника припиняється в разі його виявлення, про що виконавцем не пізніше наступного робочого дня виноситься постанова про зняття майна з розшуку.

Згідно з ч. 2 ст. 40 Закону України "Про виконавче провадження", розшук транспортних засобів боржника здійснюють органи внутрішніх справ, розшук оголошується відповідно за місцем виконання рішення або за останнім відомим місцем проживання, перебування, місцезнаходженням боржника чи місцезнаходженням його майна, або за місцем проживання (місцезнаходженням) стягувача.

Порядок взаємодії Національної поліції України з державними, приватними виконавцями під час розшуку транспортних засобів боржника у виконавчому провадженні передбачений Розділом III Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України та органів і осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.01.2018 року за №64/261/5.

Відповідно до пункту 1 Розділу III Порядку підставою для залучення поліцейських до розшуку транспортного засобу боржника є постанова державного, приватного виконавця про такий розшук.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 та ч.3 ст. 30 Закону України "Про Національну поліцію", поліція для виконання покладених на неї завдань вживає заходів реагування на правопорушення, визначені Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним процесуальним кодексом України, на підставі та в порядку, визначених законом. Поліція для охорони прав і свобод людини, запобігання загрозам публічній безпеці і порядку або припинення їх порушення також застосовує в межах своєї компетенції поліцейські превентивні заходи та заходи примусу, визначені цим Законом. Поліція для виконання покладених на неї завдань може застосовувати інші заходи, визначені окремими законами.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 35 Закону України "Про Національну поліцію", поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі, якщо транспортний засіб перебуває в розшуку.

Оскільки місцезнаходження транспортних засобів, що належать банкруту, невідоме, ліквідатор позбавлений можливості сформувати ліквідаційну масу та здійснювати подальші дії щодо реалізації активів банкрута і погашення вимог кредиторів, а також зважаючи на те, що ліквідатор банкрута дійсно позбавлений повноважень безпосередньо вимагати від органів Національної поліції оголошення транспортних засобів у розшук, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання ліквідатора в частині оголошення в розшук зазначених в клопотанні транспортних засобів.

Водночас, суд звертає увагу на те, що у суду відсутні повноваження безпосереднього з о б о в' я з а н н я вчинити дії осіб, які не є учасниками судового провадження.

За наведених обставин, подане клопотання ліквідатора в цій частині задоволенню не підлягає.

Щодо інших заперечень Головного управління Національної поліції в Житомирській області на клопотання ліквідатора, слід зазначити наступне.

Згідно ч.1 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси

Відтак, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Тоді як, дані правовідносини виникли не внаслідок порушення Головним управлінням Національної поліції в Житомирській області прав та законних інтересів Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Верхівнянський", а з огляду на обмеження Інструкцією з формування та ведення інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України", затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ №497 від 13.06.2018 підстав внесення інформації про розшук майна банкрута до інформаційної підсистеми "Гарпун".

З огляду на вищевказане, заперечення Головного управління Національної поліції в Житомирській області на клопотання ліквідатора суд вважає частково обґрунтованими.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотання ліквідатора про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії.

Керуючись статтями 61, 62 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,-

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора Вегери А.А. про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії задовольнити частково.

2. Головному управлінню Національної поліції в Житомирській області (10008, м.Житомир, Старий Бульвар, 5/37) оголосити в розшук, в тому числі з включенням до інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України" транспортні засоби, що належать Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Верхівнянський" (ідентифікаційний код 30908670), а саме:

- САЗ 3507, 1986 року випуску, ідентифікатор 124408/4100G, № дв.НОМЕР_15, № шасі НОМЕР_1 ;

- ЗИЛ 431410, 1992 року випуску, ідентифікатор 128133/4100G, №дв. НОМЕР_2 , №шасі НОМЕР_3 ;

- ЗИЛ ММЗ 45021 , 1989 року випуску, ідентифікатор 152237/ 4100 G, №дв. НОМЕР_6 , №шасі НОМЕР_7 ;

- САЗ 3503, 1980 року випуску, ідентифікатор 176933 / 4100 G, №дв.НОМЕР_17, № шасі НОМЕР_9 ;

- ГАЗ 53, 1980 року випуску, ідентифікатор 176956/4100G, №дв.98145, № шасі НОМЕР_10 ;

- УАЗ 469, 1977 року випуску, ідентифікатор 320686/ 6001000 , №дв. НОМЕР_12 , №куз. НОМЕР_16, № шасі НОМЕР_17.

3. Головному управлінню Національної поліції в Житомирській області (10008, м.Житомир, Старий Бульвар, 5/37) здійснити розшук вказаних транспортних засобів і їх затримання та передати затримані транспортні засоби ліквідатору Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Верхівнянський" Вегері Андрію Анатолійовичу.

4. В іншій частині клопотання ліквідатора Вегери А.А. про зобов`язання Головного управління Національної поліції в Житомирській області вчинити певні дії відмовити.

Ухвала суду є виконавчим документом, підлягає негайному виконанню та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох років в порядку та в строки, встановлені чинним законодавством України для виконання судових рішень.

Боржник: Сільськогосподарський виробничий кооператив "Верхівнянський" (13613, Житомирська область, Андрушівський район, с.Верхівня, вул.Леніна,42, ідентифікаційний код 30908670).

Стягувач: арбітражний керуючий Вегера Андрій Анатолійович (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1837 видане 01.02.2018, ідентифікаційний номер НОМЕР_14 , АДРЕСА_1).

Ухвала господарського суду набирає законної сили 14.01.2020.

Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Житомирської області в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Повний текст ухвали суду складений та підписаний 15.01.2020.

Суддя Костриця О.О.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення14.01.2020
Оприлюднено15.01.2020
Номер документу86905080
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/47-б

Ухвала від 30.11.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 02.11.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.05.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.05.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.04.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 16.03.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 14.01.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 14.01.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні