Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 січня 2020 р. Справа№200/13367/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні без повідомлення сторін) адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031, 03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16)
до Товариства з обмеженою відповідальністю Надра Донбасу (код ЄДРПОУ 32931612, 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1)
про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110
ВСТАНОВИВ:
Державна служба геології та надр України звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Надра Донбасу про припинення право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110, наданого відповідачу.
Ухвалою від 20 листопада 2019 року суд прийняв до розгляду позовну заяву Державної служби геології та надр України та відкрив провадження в адміністративній справі № 200/13367/19-а.
За правилами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення. Щодо повідомлення відповідача суд зазначає, що його адресою реєстрації є 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1, яке тимчасово не підконтрольне українській владі. Відповідно до частини 1 статті 130 КАС України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання. У зазначений строк судом було розміщено оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, отже відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи.
Згідно з нормами частини третьої статті 263 КАС України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача виникли права та обов`язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615. Зазначає, що відповідач порушив пункт 2 Особливих умов на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110, а саме своєчасна і в повному обсязі сплата обов`язкових платежів до Державного бюджету згідно з чинним законодавством. Просив позовні вимоги задовольнити та припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110.
Суд зазначає, що ухвалою від 20 листопада 2019 року суд встановив відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення відповідачу даної ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву, який повинен бути складений та поданий за правилами, встановленими статтею 162 КАС України, або заяви про визнання позову. Станом на день розгляду справи відповідач не надав суду відзив на позовну заяву. З цього приводу суд зазначає, що відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Отже, суд дійшов до висновку щодо розгляду справи за наявними в матеріалах справи документами.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю Надра Донбасу зареєстроване як юридична особа, включено до ЄДРПОУ за номером 32931612, зареєстроване за юридичною адресою: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1.
Судом встановлено, що 14 листопада 2006 року відповідачу наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 4110.
Листом ДФС України від 27 грудня 2018 року № 24458/5/99-99-12-03-04-16 надано до Держгеонадр перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та не подають податкової звітності, до якого належить ТОВ НАДРА ДОНБАСУ .
Наказом Державної служби геології та надр України № 125 від 23 квітня 2019 року зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та надано 30 календарних днів для усунення порушень законодавства, про що повідомлено надрокористувача шляхом подання оголошення до Урядового кур`єру .
Як вбачається з матеріалів справи, у встановлений строк, відповідач порушення не усунув, зазначених вимог наказу не виконав.
До Держгеонадр надійшов лист ДФС України від 20 червня 2019 року № 12145/5/99-99-12- 05-04-16, яким ДФС України просить розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування та надано перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та не подають податкової звітності, до якого належить ТОВ НАДРА ДОНБАСУ .
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами, наданий відповідачу.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян належить до завдань Кодексу України про надра.
Положеннями статті 13 цього Кодексу встановлено, що , користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Відповідно до статті 16 Кодексу України про надра, спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим.
Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року за № 1174.
Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.
Положеннями статті 24 Кодексу України про надра встановлено, що користувачі надр зобов`язані виконувати вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра передбачено, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Отже, порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними.
Крім того, статтею 28 кодексу України про надра встановлено, що користування надрами є платним, крім випадків, передбачених статтею 29 цього Кодексу. Плата справляється за користування надрами в межах території України, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони. Плата за користування надрами справляється у вигляді: 1. рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; 2.рентної плати за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин.
Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин та рентна плата за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, встановлюються Податковим кодексом України.
Судом встановлено, що ДФС України надано до Державної служби геології та надр перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, до якого належить і підприємство відповідача. Тобто, відповідач порушив вимоги чинного законодавства, що передбачають обов`язок платника податків своєчасно перераховувати до бюджету рентну плату.
Оскільки відповідач не надав згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права у судовому порядку.
Суд зазначає, що Державною службою геології та надр України вжито необхідні заходи щодо встановлення достатніх строків для усунення відповідачем порушень вимог користування надрами.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу..
Згідно з частиною 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Суд вважає, що позивачем надані належні докази порушення відповідачем норм чинного законодавства в сфері надрокористування. Оскільки відповідачем не вносились обов`язкові платежі до Державного бюджету України, передбачена Угодою, що є порушенням вимог, передбачених чинним законодавством та спеціальним дозволом, вжиті позивачем заходи щодо усунення порушень норм чинного законодавства до такого усунення не привели, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, у даній справі судовий збір, сплачений позивачем, з відповідача не стягується.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Державної служби геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031, 03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16) до Товариства з обмеженою відповідальністю Надра Донбасу (код ЄДРПОУ 32931612, 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110 задовольнити повністю.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 14 листопада 2006 року № 4110, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Надра Донбасу (код ЄДРПОУ 32931612, 83007, м. Донецьк, вул. Жмури, 1).
Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті 15 січня 2020 року. Повне судове рішення складено 15 січня 2020 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2020 |
Оприлюднено | 17.01.2020 |
Номер документу | 86925383 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні