Рішення
від 09.01.2020 по справі 1.380.2019.005271
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.005271

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сподарик Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Карпи А.В.,

представника позивача Юхман Я.В.,

представника відповідача Гавриляк Р.А. ,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" (далі - ТОВ ПАНОРАМА БУД , позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 1), Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач 2) з вимогами (з урахуванням уточнення від 04.11.2019 вх. №40406):

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області (правонаступник Головне управління Державної податкової служби у Львівській області ) №1257529/39230848 від 20.08.2019 щодо відмови в реєстрації податкової накладної № 97 від 31.07.2019, про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України (правонаступник Державна податкова служба України) зареєструвати товариству з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" податкову накладну № 97 від 31.07.2019 вказавши строк її реєстрації 31.07.2019;

- здійснити розподіл судових витрат: стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (правонаступник Державна податкова служба України) та Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області (правонаступник Головне управління Державної податкової служби у Львівській області ) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" судові витрати в сумі 33 842 грн., в тому числі 3842 грн. судового збору та 30000 грн. витрати на професійну правову допомогу.

Ухвалою суду від 18.10.2019 вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали суду позивач усунув недоліки позовної заяви.

07.11.2019 за вх. № 40406 позивачем подана заява в порядку ст. 47 КАС України про уточнення позовних вимог, а саме просить суд :

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області (правонаступник Головне управління Державної податкової служби у Львівській області ) №1257529/39230848 від 20.08.2019 щодо відмови в реєстрації податкової накладної№ 97 від 31.07.2019, про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну фіскальну службу України (правонаступник Державна податкова служба України) зареєструвати товариству з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" податкову накладну №97 від 31.07.2019 вказавши строк її реєстрації 31.07.2019;

здійснити розподіл судових витрат: стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (правонаступник Державна податкова служба України) 04053, (м. Київ, Львівська площа, буд. 8; код ЄДРПОУ 392921197 ) та Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області (правонаступник Головне управління Державної податкової служби у Львівській області ) (м. Львів, вул. Стрийська,35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНОРАМА БУД" судові витрати в сумі 33 842 грн., в тому числі 3842 грн. судового збору та 30 000 грн. витрати на професійну правову допомогу.

Ухвалою суду від 07.11.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі.

04.12.2019 за вх. № 45969 від позивача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволені позову відмовити повністю.

04.12.2019 за вх. № 46051 представником позивача подано відповідь на відзив.

Представник позивача у підготовчому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд позов задоволити.

Представник відповідача 04.12.2019 за вх.№ 45975 подав клопотання про заміну сторони відповідачів, а саме просить суд: замінити відповідача 1 - Головне управління ДФС у Львівській області на Головне управління ДПС у Львіській області ( вул. Стрийська 35, м. Львів, 79003), та відповідача 2 - ДФС України на ДПС України ( пл. Львівська, 8, м.Київ, 04655). Зазначив, що оскільки 02.08.2019 було внесено запис у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про те, що Головне управління ДФС у Львівській області знаходиться в стані припинення, а 17.05.2019 було внесено запис у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань про те, що ДФС України знаходиться в стані припинення і просить замінити відповідачів.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) позивачем було сформовано та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкову накладну №97 від 31.07.2019. До податкової накладної позивачем отримано Квитанцію згідно з якою документ прийнято, реєстрація зупинена. З метою завершення реєстрації вищезазначеної податкової накладної у відповідності до вимог п.12, п.14 Постанови КМУ №117 від 21.02.2018 платником податків було подано додаткові письмові пояснення та направлено копії документів про підтвердження реальності господарських операцій по відмовленій податковій накладній.

Однак, Рішенням Комісії ДФС, протиправно на думку позивача, у реєстрації податкової накладної відмовлено. Як на підстави відмови відповідач покликався на ненадання платником податку копій усіх необхідних документів. Враховуючи вищевикладене, ТОВ ПАНОРАМА БУД вважає таке рішення незаконним та необґрунтованим.

Ухвалою від 28.11.2019 суд відмовив у задоволення клопотання представника відповідачів про об`єднання справ в одне провадження.

Представник відповідача 2 надав відзив на позовну заяву (від 04.12.2019 вх. №45969). На спростування позовних вимог зазначено наступне. Вважає, що у ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття Рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної, а тому такі дії є правомірними, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію.

Щодо відшкодування судових витрат зазначив, що документів які підтверджують відображення доходів та витрат на професійну правничу допомогу не надано, а у наданому розрахунку вказана лише фіксована сума. Враховуючи наведене зазначені вимоги, на переконання представника відповідачів, задоволенню не підлягають.

Представник позивача надав відповідь на відзив (вх. №46051 від 04.12.2019), зазначає, що ТОВ ПАНОРАМА БУД було подано письмові пояснення та долучено первинні бухгалтерські документи, що беззаперечно на переконання позивача, свідчить про протиправність оскаржуваного Рішення Комісії ДФС України. Звертає увагу, що у поданому відзиві, відповідач 2 не ставить під сумнів господарську операцію позивача, не стверджує про фіктивність такої операції чи про проведення безтоварної операції, а посилається на відсутність подання письмових пояснень. Стосовно судових витрат, вказує , що подано лише попередній орієнтовний розрахунок.

В судовому засіданні по розгляду справи представник позивача вимоги ТОВ ПАНОРАМА БУД підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечив.

Зазначив, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної було ненадання в повному обсязі належних копій документів які є достатніми для прийняття відповідного рішення.

Дослідивши доводи позову, зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідачів, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

ТОВ ПАНОРАМА БУД зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 39230848, є платником податків у розумінні ПКУ.

У процесі здійснення господарської діяльності ТОВ ПАНОРАМА БУД в особі директора Курчик В.М. (суборендар) уклало Договір №14/06-19 суборенди обладнання від 14.06.2019 з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (суборендодавець).

01.07.2019 між ТОВ ПАНОРАМА БУД в особі директора Мах Н.В. (суборендодавець) та ТОВ ОРБУДСЕРВІС в особі директора Костик О.С. (суборендар) було укладено Договір №01/07-19 суборенди обладнання.

Відповідно до умов даних Договорів Суборендодавець зобов`язаний власними силами, засобами та матеріалами здійснити перебазування обладнання визначеного в Акті прийому-передачі, та передати Суборендарю, а Суборендар приймає в тимчасове оплатне користування майно - обладнання в робочому, технічно справному стані.

Згідно Акта приймання-передачі до Договору суборенди обладнання №14/06-19 від 14.06.2019 відповідно до умов укладеного Договору оренди, Суборендодавець передав, а Суборендар прийняв у тимчасове платне користування обладнання, відповідно до визначеного в Акті переліку.

Відповідно до Акта надання послуг №173 від 30.07.2019 на підставі Договору, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 були виконані наступні роботи (надані такі послуги): суборенда обладнання за липень 2019 року згідно Договору.

Згідно Акта приймання-передачі до Договору суборенди обладнання №01/07-19 від 01.07.2019 відповідно до умов укладеного Договору оренди, Суборендодавець передав, а Суборендар прийняв у тимчасове платне користування обладнання, відповідно до визначеного в Акті переліку.

Відповідно до Акта надання послуг №101 від 31.07.2019 на підставі Договору, представником ТОВ ПАНОРАМА БУД Мах Назарієм Васильовичем були виконані наступні роботи (надані такі послуги): суборенда обладнання за липень 2019 року №01/07-19 від 01.07.2019.

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

У зв`язку з наведеним, у відповідності до п.201.10 ст.201 ПКУ, позивачем було сформовано та надіслано до контролюючого органу податкову накладну №97 від 31.07.2019, заявлено загальну суму з ПДВ 96000,00 грн.

15.08.2019 через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України платником податків було отримано Квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами обробки: Документ доставлено до ДФС України, ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО, РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. В Квитанції зазначено, що накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Керівником ТОВ ПАНОРАМА БУД 19.08.2019 було скеровано до ГУ ДФС у Львівській області (Залізничного району м. Львова) Повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Зазначене Повідомлення №1 з доданими поясненнями та підтверджуючими документами прийнято до розгляду, що підтверджується Квитанцією №2 та відповідачами не заперечується.

Комісією ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ДРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення від 20.08.2019 №1257529/39230848 про відмову у реєстрації податкової накладної.

Не погоджуючись з вказаним Рішенням, ТОВ ПАНОРАМА БУД звернулося до суду з цим позовом.

Конституція України прямо вказує на законодавчу форму встановлення податку, зокрема зазначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів.(п.1 ч.2 ст.92 Конституції України).

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України, який визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п.п.а, б п.185.1 ст.185 ПКУ об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПКУ, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПКУ, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 ( далі- Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117)

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117: моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації обєктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні/ розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2020
Оприлюднено16.01.2020
Номер документу86925636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005271

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 15.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 09.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні