Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 січня 2020 р. № 520/12003/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Єгупенка В.В.,
за участю секретаря судового засідання - Чайкіної Н.Е.,
за участю:
представника позивача- Казарінової А.А.,
представника відповідача - Бирка Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Юкрейн Нафто газ груп (м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 33, офіс 111) до Головного управління ДПС у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Юкрейн Нафто газ груп звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому позивач просив визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Харківській області щодо складання, реєстрації та внесення до інформаційних баз даних ДПС узагальненої (узагальнюючої) податкової інформації від 05.09.2019 № 4/20-40-57-04-18/40945635 щодо ТОВ ЮКРЕЙН НАФТО ГАЗ ГРУП (код ЄДРПОУ 40945635) за звітні періоди декларування ПДВ за квітень 2019 року. Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області скасувати реєстрацію та виключити з інформаційних баз даних ДПС узагальнену (узагальнюючу) податкову інформацію від 05.09.2019 № 4/20-40-57-04-18/40945635 щодо ТОВ ЮКРЕЙН НАФТО ГАЗ ГРУП (код ЄДРПОУ 40945635) за звітні періоди декларування ПДВ за квітень 2019 року.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.
Представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи адміністративного позову, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Юкрейн Нафто газ груп є юридичною особою, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності товариства є оптова торгівля твердими, рідкими, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний код КВЕД 46.71, оптова торгівля хімічними продуктами тощо (код КВЕД 46.75).
Позивач перебуває на обліку в Головному управління ДПС у Харківській області.
Згідно Витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 14920314500139 ТОВ Юкрейн нафто газ груп є платником податку на додану вартість.
В адміністративному позові позивач посилається на те, що Головіне управління ДПС у Харківській області звернулося до його контрагента ТОВ Компані Плазма із запитом про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) № 2719/10/20-40-05-17-10 від 25.09.2019 щодо ТОВ Юкрейн нафто газ груп за звітні періоди декларування ПДВ: квітень 2019 року щодо фінансово-господарських операцій з постачання й правомірності складання і реєстрації в ЄРПН податкових накладних, виписаних та отриманих у квітні 2019 року від 05.09.2019 № 4/20-40-57-04-18/40945635.
09.10.2019 ТОВ Юкрейн нафто газ груп звернулося до ГУ ДПС у Харківській області із запито про надання інформації стосовно прийняття рішення щодо початку перевірки товариства.
17.10.2019 ГУ ДПС у Харківській області на адресу позивача було надано відповідь № 76/ЗПІ/20-40-04-05-18, в якій зазначено, що згідно інформаційних ресурсів ГУ ДПС у харківській області по ТОВ Юкрейн нафто газ груп у 2019 році рішень щодо початку перевірки не приймалось, документальні планові/позапланові і камеральні перевірки не проводилися, узагальнена податкова інформація не складалася.
17.10.2019 позивач звернувся до ГУ ДПС у Харківській області із запитом по надання інформації щодо податкової інформації від 05.09.2-019 № 4/20-40-57-04-18/40945635.
Згідно відповіді від 23.10.2019 №93/ЗПІ/20-40-57-04-26 контролюючим органом повідомлено про складення узагальнюючої податкової інформації по ТОВ Юкрейн нафто газ груп . Запитувана інформація належить до службової, доступ до якої обмеженою.
Посилаючись на те, що жодних перевірок позивача контролюючим органом не проводилося, рішення щодо проведення перевірок не приймалось, складання, реєстрація та внесення до інформаційних баз даних ДПС узагальненої (узагальнюючої) інформації відносно ТОВ Юкрейн нафто газ груп від 05.09.2019 № 4/20-40-57-04/18/40945635 з період діяльності - квітень 2019 року щодо фінансово-господарських операцій з постачання й правомірності складання і реєстрації в ЄРПН податкових накладених, на думку позивача, є протиправним, що стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю, згідно підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (пункт 74.1); зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (пункт 74.2).
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
За змістом вказаних правових норм дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок здійснення заходів податкового контролю, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження даних податкового обліку платників податків, які не створюють для платника податків самостійного юридичного наслідку.
Інформація, що отримана податковим органом за результатами податкового контролю, використовується для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу. Це в однаковій мірі стосується і дій податкового органу щодо внесення такої інформації до існуючих інформаційних систем.
За обставинами справи, ГУ ДПС у Харківській області зібрало податкову інформацію про ТОВ Юкрейн нафто газ груп , яка надійшла до позивача з листа ГУ ДПС у Харківській області на запит № 93/ЗПІ/20-40-57-04-26 від 23.10.2019.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, і така інформація не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 08.10.2019 року по справі № 816/3469/13-а, від 10.09.2019 року по справі № 826/6984/15.
Тобто, висновки, викладені в спірній узагальненій податковій інформації, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, така інформація не порушує прав останнього.
Саме на вказані обставини посилається відповідач, зазначаючи, що дії контролюючого органу щодо внесення до інформаційних баз даних ДПС узагальненої податкової інформації від 05.09.2019 по ТОВ Юкрейн нафто газ груп без прийняття рішень щодо проведення перевірки не породжує правових наслідків для платника податків, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі з метою здійснення податкового контролю.
Крім того, в ході розгляду справи не встановлено наявності в інформаційних базах даних ДПС узагальненої податкової інформації від 05.09.2019, яка б стала наслідком для коригування податкових зобов`язань та платежів до бюджету в картці обліку ТОВ Юкрейн нафто газ груп , тому доводи позивача про наявність у даному спорі матеріально-правового інтересу не відповідає дійсності.
Суд також враховує, що складена податкова інформація відповідає вимогам п.2.3.8.Рекомендованого порядку взаємодії підрозділів ДПС при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 28.07.2015 № 543.
Крім того, відповідно до п.73.3 ст.73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими та правомірними дії ГУ ДПС в Харківській області щодо внесення 05.09.2019 узагальненої податкової інформації щодо ТОВ Юкрейн нафто газ груп , що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачами не порушено прав позивача, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин, то у суду відсутні підстави для задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 5-10, 72, 73, 74, 77, 139, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Юкрейн Нафто газ груп (м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 33, офіс 111) до Головного управління ДПС у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 15.01.2020.
Суддя В.В. Єгупенко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2020 |
Оприлюднено | 17.01.2020 |
Номер документу | 86926944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні