Рішення
від 03.05.2019 по справі 826/11386/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 травня 2019 року №826/11386/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у спрощеному провадженні адміністративну справу за позовом Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙГРУП ПРОЕКТ ,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі також - суд) звернулося Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі також - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙГРУП ПРОЕКТ (далі також - відповідач, ТОВ СТРОЙГРУП ПРОЕКТ ), в якому просило стягнути з ТОВ СТРОЙГРУП ПРОЕКТ на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 86 652,00 грн. та пеню в розмірі 4 939,05 грн.

В обґрунтування заявленої вимоги позивач посилався на те, що відповідачем на виконання вимог статей 19, 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні у 2017 році не забезпечено виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та не сплачено у добровільному порядку у встановлений законом строк адміністративно-господарські санкції у сумі 86 652,00 грн. та пеню в розмірі 4 939,05 грн. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4 939,05 грн.

Ухвалою суду від 16.08.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, хоча належним чином повідомлений про судовий розгляд справи.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ СТРОЙГРУП ПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 41553608) зареєстроване як юридична особа 31.08.2017, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань

01.03.2018 до позивача від ТОВ СТРОЙГРУП ПРОЕКТ надійшов Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік (форма № 10-ПІ), який зареєстровано за вхідним №2/2414.

Згідно з відомостями, зазначеними у цьому Звіті, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) у 2017 році становила 25 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) - 0 осіб, а кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні (осіб) - 1 особа. З огляду на невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідачем самостійно визначено у Звіті адміністративно-господарську санкцію, яку необхідно сплатити у розмірі 86 652,00 грн.

При цьому згідно з доводами позивача відповідачем не вжито жодних заходів щодо працевлаштування інвалідів, на підтвердження чого до суду надано лист Київського міського центру зайнятості від 02.07.2018 №05-8082/10-21/18, згідно з яким відповідач протягом 2017 року звіти форми №3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) до районних центрів зайнятості міста Києва не подавав, тобто про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів не повідомляв.

У зв`язку з несплатою відповідачем до 15 квітня 2018 року адміністративно-господарської санкції за 2017 рік позивачем нараховано відповідачу пеню (95 днів за період з 17.04.2018 по 20.11.2018) в сумі 4 939,05 грн., яку повинен сплатити відповідач.

Ураховуючи, що відповідач адміністративно-господарські санкції за 2017 рік та пеню в добровільному порядку до бюджету не сплатив, позивач звернувся з адміністративним позовом до суду, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Згідно зі статтею 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні визначено Законом України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон №875-XII), який гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Згідно з приписами статті 19 Закону №875-XIІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до вимог частини десятої статті 19 Закону №875-ХІІ керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Статтею 20 Закону №875-ХІІ визначено, що підприємства, установи, організації, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації.

Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до вимог частини дев`ятої статті 19 Закону №875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Пунктом 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України

від 31.01.2007 №70, встановлено, що новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.

Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 Про реалізацію статей 19 та 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні (далі Порядок №70).

Згідно з пунктом 2 Порядку №70 звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року №42 (далі - наказ №42) затверджена форма звітності №10-ПІ поштова-річна Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів та Інструкція щодо її заповнення.

З огляду на ненадання відповідачем відзиву на позовну заяву, суд позбавлений можливості встановити яким чином ТОВ СТРОЙГРУП ПРОЕКТ , державну реєстрацію якого проведено 31.08.2017, заповнювало Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів , тому бере до уваги відомості, вказані ним безпосередньо у згаданому Звіті, поданому до позивача, зокрема, стосовно відсутності створеного на підприємстві 1 робочого місця для працевлаштування інваліда відповідно до вимог, установлених законом.

Доказів про вжиття заходів щодо працевлаштування інваліда відповідачем до суду також не надано, як і не надано доказів сплати ним самостійно обрахованої адміністративно-господарської та нарахованої позивачем пені за несвоєчасну сплату цієї санкції.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість позов.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст. 2, 5, 6, 14, 77, 134, 241-246, 255, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙГРУП ПРОЕКТ про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙГРУП ПРОЕКТ (04053, м.Київ, вул.Січових Стрільців, буд.37/41, офіс 9, код ЄДРПОУ 41553608) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (03150, м.Київ, вул.Велика Васильківська, 104, код ЄДРПОУ 22869098) адміністративно-господарську санкцію у розмірі 86 652,00 грн. (вісімдесят шість тисяч шістсот п`ятдесят дві гривні нуль копійок) та пеню у розмірі 4 939,05 грн. (чотири тисячі дев`ятсот тридцять дев`ять гривень п`ять копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.05.2019
Оприлюднено16.01.2020
Номер документу86927201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11386/18

Рішення від 03.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні