ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.01.2020м. ДніпроСправа № 904/4926/19
за позовом Приватного науково - виробничого підприємства фірми "СМС", м. Дніпро
до Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, м. Дніпро
про спонукання до виконання зобов`язань за договором
Суддя Золотарьова Я.С.
Секретар судового засідання Копань В.В.
Представники:
від позивача: Корнєєв Є.В., ордер ДП№2493/033 від 18.11.2019,
від відповідача: Нікологорська В.О., дов.№10/16-5 від 08.01.2020, представник
вільний слухач: ОСОБА_1 .
ПРОЦЕДУРА
Приватне науково - виробниче підприємство фірма "СМС" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради про виконання зобов`язання за договором №49 про внесок на розвиток соціальної та інженерно - транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська від 13.07.2011, а саме: видати Приватному науково - виробничому підприємству фірма "СМС" довідку про виконання вимог по сплаті ним внеску на розвиток соціальної та інженерно - транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.10.2019 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 19.11.2019.
19.11.2019 прийнято протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 03.12.2019.
22.11.2019 представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
28.11.2019 представник позивача подав відповідь на відзив.
20.11.2019 прийнято протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 03.12.2019.
03.12.2019 представник позивача подав відповідь на відзив.
03.12.2019 прийнято протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 17.12.2019.
04.12.2019 представник відповідача подав письмові пояснення.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 17.12.2019 закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті на 17.12.2019.
17.12.2019 розглянуто справу по суті: заслухано виступи позивача та відповідача, встановлено обставини справи та досліджено докази, наявні у матеріалах справи. У судовому засіданні оголошено перерву на 14.01.2020.
14.01.2020 під час судових дебатів, позивач просив позов задовольнити з підстав, викладених у поданих ним заявах по суті спору, відповідач просив суд прийняти рішення по справі.
Технічна фіксація судового процесу здійснювалася на носій CD-R №1010827CR35122.
У судовому засіданні 14.01.2020 у нарадчій кімнаті ухвалено судове рішення в порядку статті 240 Господарського процесуального кодексу України з оформленням вступної та резолютивної частини.
АРГУМЕНТИ СТОРІН
Позиція позивача, викладена у позові
Позивач обґрунтовує свої вимоги наявністю невиконаних відповідачем зобов`язань за договором №49 про обов`язковий внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська від 13.07.2011.
Позивач вказує на те, що відповідач не видав позивачу передбачену пунктом 2.2 договору довідку про сплату ним внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська, хоча позивачем внесок було сплачено у розмірі, який було передбачено договором.
Позиція відповідача, викладена у відзиві
Відповідач вказує на те, що на виконання Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Дніпровською міською радою було прийнято рішення міської ради від 29.07.2011 №5/14, яким затверджено Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра.
Норми цього Порядку розповсюджуються на усі об`єкти, що були залученні до пайової участі на умовах попередніх порядків чи положень, але на момент набрання ним чинності не прийняті в експлуатацію.
Укладені договори, договори-зобов`язання щодо пайової участі замовників (забудовників) по таких об`єктах підлягають приведенню у відповідність до Порядку.
Відповідач вважає, що договір від 13.07.2011 № 49 про внесок на розвиток соціальної та інженерно - транспортної інфраструктури міста Дніпра та розмір внеску підлягає корегуванню відповідно до норм діючого законодавства та Порядку, у зв`язку з тим, що ПНВП фірмою СМС об`єкт введено в експлуатацію в 2014 році, залишок грошових коштів у сумі 2 625,00 грн сплачено у 2015 році, тобто після прийняття Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра від 29.07.2011 №5/14.
Тому, відповідач не має можливості надати довідку про виконання умов договору.
Позиція позивача, викладена у відповіді на відзив
Позивач зазначає, що Порядок прийнятий після укладання договору, тому він жодним чином не стосується виконання обов`язків позивача за договором № 49 від 13.07.2011 року.
Фірма СМС , як замовник (забудовник) об`єкту виробничого призначення взагалі не залучається до пайової участі у відповідності до Порядку, оскільки ним передбачено, що до пайової участі не залучаються замовники (забудовники), які мають намір здійснити будівництво (реконструкцію), зокрема об`єктів виробничого, наукового та науково-виробничого призначення на замовлення підприємств, у тому числі залізничного транспорту, установ, приватних підприємців та громадян, у межах їх землекористування. Будівництво будівлі виробничої бази і деревообробки, яке здійснив позивач є будівництвом об`єкту виробничого призначення.
Позивач вказує на те, що протягом тривалого часу відповідач у свої листах вимагає корегування розміру внеску, приведення договору та внеску у відповідність до Порядку залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра (рішення Дніпропетровської міської ради від 29.07.2011р. №5/14).
Але відповідач не повідомив, яким саме чином має відбутися коригування розміру внеску та не надає будь-яких розрахунків розміру внеску.
Крім того, позивач звертає увагу на те, що відповідач не зазначає, які саме зобов`язання за договором № 49 від 13.07.2011 року не виконані позивачем, що могло б стати причиною відмови відповідача у виконанні зобов`язання щодо видачі довідки про виконання вимог внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ТА ДОКАЗИ, ЩО ЇХ ПІДТВЕРДЖУТЬ
Рішенням Дніпропетровської міської ради від 30.11.2005 року № 441/31 позивачу - Приватному науково - виробничому підприємству фірмі СМС було вирішено затвердити проект відведення земельної ділянки площею 0,4838 га та передати в оренду земельну ділянку по вул. Океанській у районі будинку № 12 (Самарський район) для будівництва виробничої бази з деревообробки (арк.с.29).
30.01.2006 між Дніпропетровською міською радою та ПНВП фірмою СМС було укладено договір оренди земельної ділянки за адресою: по вул. Океанській у районі будинку № 12 (Самарський район), кадастровий номер 1210100000:09:265:0155, для будівництва виробничої бази з деревообробки строком на два роки (арк.с.20).
Рішенням Дніпропетровської міської ради від 06.08.2008 року № 150/35 було продовжено строк користування зазначеною земельною ділянкою для завершення будівництва виробничої бази з деревообробки на два роки.
23.10.2008 року між Дніпропетровською міською радою, та ПНВП фірма СМС було укладено договір оренди земельної ділянки за адресою: по вул. Океанській у районі будинку № 12 (Самарський район), кадастровий номер 121010,0000:09:265:0155, для завершення будівництва виробничої бази з деревообробки строком на два роки (арк.с.31).
13.07.2011 між Фінансово-економічним департаментом Дніпропетровської міської ради, правонаступником якого є Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради (фінансово-економічний департамент) та Приватним науково - виробничим підприємством фірмою "СМС" (забудовник) укладено договір № 49 про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська (арк.с.50).
Пунктом 1.1 договору встановлено, що предметом цього договору є сплата забудовником внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська, у зв`язку з намірами забудовника здійснити будівництво виробничої бази з деревообробки, з урахуванням рішення міської ради від 06.08.2008 № 150/35 за адресою: вул. Океанська, в районі буд. № 12.
Відповідно до пункту 1.31 договору, розмір внеску, згідно з розрахунком (додаток №1 до цього договору), становить 8 625,00 грн (без ПДВ).
Згідно пункту 2.1 договору, станом на 18.06.2008 забудовником перераховано до цільового фонду міської ради кошти у сумі 6 000,00 грн. Залишок коштів, що підлягають перерахуванню 2 625,00 грн (без ПДВ).
Пунктом 2.2 договору передбачено, що фінансово-економічний департамент зобов`язаний в порядку, визначеному цим договором, видати забудовнику довідку про виконання вимог по сплаті внеску.
Забудовник сплачує залишок коштів внеску, вказаний у пункті 2.1 цього договору, у строки згідно з графіком на бюджетний рахунок цільового фонду спеціального фонду міського бюджету (пункт 3.1 договору).
Відповідно до пункту 3.2 договору, після надходження повної суми внеску, за вказаними в пункті 3.1 реквізитами, фінансово-економічний департамент протягом трьох робочих днів з моменту отримання звернення забудовника видається довідка про виконання ним вимог по внеску.
Довідка про виконання вимог внеску видається представнику забудовника особисто з відміткою про отримання на копії довідки, яка залишається у фінансово-економічному департаменті (п. 3.4 Договору).
Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та реєстрації в фінансово-економічному департаменті та діє до повного його виконання (пункт 6.1 Договору).
Сторонами було підписано додаток № 1 до договору "Розрахунок внеску" (арк.с.52), в якому зазначено таке:
- призначення об`єкта - нове виробництво, наукові, науково-виробничі об`єкти, у т.ч. адміністративно-офісні, складські та інші приміщення, що входять до складу проекту;
- відсоток кошторисного (розрахункової) вартості - 5%;
- розрахункова вартість спорудження об`єкта - 150 000,00 грн;
- сума внеску - 7 500,00 грн;
- коефіцієнт території - 1,15;
- всього коефіцієнт території - 8 625,00 грн.
За графіком сплати внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська забудовником позивачу (Додаток № 2 до договору, арк.с.53) розмір внеску встановлений у сумі 8 625,00 грн, з яких: 6 000,00 грн. сплачено станом на дату підписання договору та 2 625,00 грн підлягає сплаті під час введення об`єкта в експлуатацію, але не пізніше одного місяця після прийняття об`єкту в експлуатацію.
Рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.01.2012 року № 99/20 було затверджено технічну документацію з землеустрою, та поновлено право користування земельною ділянкою площею 0,4837 га (кадастровий номер 1210100000:09:265:0155) для завершення будівництва виробничої бази з деревообробки на два роки (арк.с.44).
Пунктом 3.11. зазначеного рішення зобов`язано Позивача перерахувати у цільовий фонд міської ради на р/р 31510931700002 в банку ГУ ДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 23928731, згідно з рішеннями міської ради від 21.03.07 № 6/11, від 31.10.07 № 8/22, від 26.11.08 № 11/39, від 25.04.07 № 4/14, від 27.05.09 № 6/46, від 27.08.10 № 6\60 кошти на розвиток інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпропетровська в сумі 2625 (дві тисячі шістсот двадцять п`ять) грн. Одержувач - ГУДКУ у Дніпропетровській області, код бюджетної класифікації 50110000 Цільовий фонд міської ради .
23.04.2012 року між Дніпропетровською міською радою та ПНВП фірмою СМС було укладено договір оренди землі за адресою: по вул. Океанській у районі будинку № 12 (Самарський район), кадастровий номер 1210100000:09:265:0155, для завершення будівництва виробничої бази з деревообробки строком на два роки (арк.с.39).
20.08.2012 року між Дніпропетровською міською радою та ПНВПФ СМС було укладено додатковий договір до договору оренди землі (арк.с.46).
Відповідно до Декларації про готовність об`єкта до експлуатації, зареєстрованої Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області від 27.08.2014 за №ДП 142142390389 (арк.с. 55), будівництво виробничої бази з деревообробки за адресою: вул. Океанська, в районі буд. № 12 введено в експлуатацію.
Після завершення будівництва позивач зареєстрував право власності на виробничу базу з деревообробки за адресою: вул. Океанська, в районі буд. № 12, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 30.09.2014 (арк.с.64)
Відповідач направив на адресу позивача лист № 10/15-676 від 10.09.2014, в якому зазначає, що залишок коштів у сумі 2 625,00 грн позивачем не оплачено, та відповідно до пункту 4.2 договору, у випадку порушення графіку сплати внеску забудовник сплачує пеню у розмірі 0,03% за кожен день прострочення. Також, відповідач зазначив, що договір від 13.07.2011 № 49 підлягає приведенню у відповідність із Порядком залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська (арк.с.66-67).
На виконання умов договору, позивач перерахував залишок коштів внеску у сумі 2 625,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 17 від 19.02.2015 (арк.с.71).
Листом №071901 від 19.07.2019 (арк.с.68) позивач звернувся до Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради як до правонаступника Фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради з вимогою видати довідку про виконання вимог внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська та зазначив, що позивачем оплачено внесок у розмірі 2 625,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 17 від 19.02.2015 та з метою урегулювання договорених зобов`язань оплачено пеню у розмірі 137,03 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 795 від 19.07.2019.
У листі №10/15-385 від 31.07.2019 (арк.с.69) Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради відмовив у наданні відповідної довідки, повідомивши про необхідність врегулювання питання щодо пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста з Департаментом, оскільки об`єкт введено в експлуатацію після прийняття Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та затвердження Порядку залучення, розрахунку і використання пайової участі (внесків) у розвиток інфраструктури міста Дніпропетровська (рішення міської ради від 29.07.2011 № 5/14) розмір внеску підлягає корегуванню відповідно до чинного законодавства.
ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ СТОРІН, ВИСНОВКИ СУДУ
Господарське зобов`язання виникає, зокрема, із господарського договору (стаття 174 Господарського кодексу України).
Відповідно до частини 1 статті 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарювання відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Статтею 20 Господарського кодексу України встановлено, що кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом, зокрема, присудження до виконання обов`язку в натурі.
12.03.2011 року набрав чинності Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Частиною 1 статті 40 Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини 5 статті 40 Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами.
Частиною 6 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання зазначеного Закону між сторонами було укладено договір, встановлені взаємні права та обов`язки щодо здійснення внеску на розвиток інфраструктури міста. Договором встановлено розмір та порядок оплати такого внеску.
29.07.2011 Дніпропетровською міською радою прийнятий новий Порядок залучення, розрахунку і використання пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська , який затверджений рішенням міської ради № 5/14.
Вказаний порядок затверджено після укладення між сторонами договору №49.
Пунктом 3 Порядку визначено, що його норми розповсюджуються на всі об`єкти, що були залучені до пайової участі на умовах попередніх порядків чи положень, але на момент набрання чинності вказаного порядку не прийняті в експлуатацію. Укладені договори, договори-зобов`язання щодо пайової участі замовників (забудовників) по таких об`єктах підлягають приведенню у відповідність до цього Порядку.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Пунктом 5.1 договору встановлено, що договір може бути змінено за згодою сторін, шляхом укладання відповідної додаткової угоди.
Відповідно до пункту 5.2 договору, сторони домовились цим договором про всі істотні умови. Внесення будь-яких змін повинно бути оформлено додатковим договором, який є невід`ємною частиною цього договору.
Однак, до введення об`єкту в експлуатацію, що відбулось після прийняття Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та затвердження Порядку залучення, розрахунку і використання пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська за рішенням міської ради від 29.07.2011 №5/14, відповідач не ініціював перегляд розміру пайової участі та внесення відповідних змін до договору.
При цьому, чинне законодавство не покладає виключно на замовника будівництва обов`язок внести ці зміни, як, наприклад, це було передбачено для первісного укладення договору.
Внесення змін до договору в рівній мірі було можливо за ініціативою обох сторін. Проте, матеріали справи свідчать про те, що відповідач такої ініціативи не проявив, який розмір пайової участі має бути встановлений за новим Порядком - не вказав.
Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відтак, встановлений умовами договору розмір внеску залишається і є обов`язковим до виконання.
Статтею 204 Цивільного кодексу України встановлено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Укладений між сторонами договір є правомірним, оскільки його недійсність прямо не встановлена законом та він не визнаний судом недійсним.
На підставі викладеного, господарський суд вважає, що відмова відповідача видати довідку про виконання вимог по сплаті ним внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська є неправомірною.
Враховуючи викладене, а також те, що матеріалами справи доводиться виконання позивачем укладеного ним з відповідачем договору у повному обсязі, в той час як останній умови договору не виконав (пункт 2.2 договору) у вигляді видачі довідки, вбачаються правові підстави для задоволення позову позивача та для присудження на його корить до виконання відповідачем обов`язку в натурі.
СУДОВІ ВИТРАТИ
Згідно пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Тому, судовий збір позивача у розмірі 1 921,00 грн слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов`язати Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75, ідентифікаційний код 40506253) виконати зобов`язання за договором № 49 про внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська від 13.07.2011, а саме: видати Приватному науково - виробничому підприємству фірмі "СМС" (49098, м. Дніпро, вул. Маршала Малиновського, буд 14, кв. 67, ідентифікаційний код 20264132) довідку про виконання вимог по сплаті ним внеску на розвиток соціальної та інженерно - транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська.
Стягнути з Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 75, ідентифікаційний код 40506253) на користь Приватного науково - виробничого підприємства фірми "СМС" (49098, м. Дніпро, вул. Маршала Малиновського, буд 14, кв. 67, ідентифікаційний код 20264132) судовий збір у розмірі 1 921,00 грн.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.
Оскільки Єдина судова інформаційно-телекомунікаційної система не почала функціонувати, відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України апеляційні скарги подаються учасниками справи до господарського суду Дніпропетровської області.
Повне рішення складено 16.01.2020
Суддя Я.С. Золотарьова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 16.01.2020 |
Номер документу | 86931709 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Золотарьова Яна Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні