10/153-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.07.07 Справа №10/153-06.
Господарський суд Сумської області , у складі судді Левченко П.І., розглянувши матеріали справи
за позовом : Управління Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми
до відповідача : Сумської товарної біржі „Сумиагропромбіржа”, м. Суми
про стягнення 27 706 грн. 48 коп.
За участю представників сторін:
від позивача: Макотренко В.П.
від відповідача: не з'явився
Суть спору: позивач просить стягнути з відповідача 27 706 грн. 48 коп. заборгованості по сплаті страхових внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України за квітень 2005 року - січень 2006 року.
Відповідач проти позову заперечує і пояснює, що вимоги позивача не можна вважати обґрунтованими, оскільки сума заборгованості, яку позивач вимагає стягнути з відповідача, визначена позивачем односторонньо, без належного проведення сторонами звірки розрахунків і оформлення відповідного акту належного змісту, та без закінчення проведення процедури узгодження (оскарження), яка в теперішній час проводиться відповідачем у відповідності до положень постанови правління Пенсійного Фонду України №21 від 19.12.03р.А при посиланні позивача на звіти відповідача позивач не враховує даних, які містить звіт відповідача за листопад 2005р., в якому зроблено відповідне корегування за попередні періоди 2005р., і показники якого є остаточними, та спростовують підстави позову.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 12.10.2006р. провадження по справі № АС 10/153-06 було зупинено до остаточного вирішення пов'язаної з нею справи за № 2А-217/06 Ковпаківського районного суду м. Суми за адміністративним позовом Сумської товарної біржі „Сумиагропромбіржа” до Головного спеціаліста Управління Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми.
Справа № 2А-217/06 вирішена Ковпаківським районним судом. Ухвалою Ковпаківського районного суду м. Сум на підставі п. 1 ч. 1, ч.2 та ст. 3 КАС України , суд цивільну справу за позовом Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» до головного спеціаліста Управління Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Сум про встановлення відсутності повноважень суб'єкта владних повноважень закрив в зв'язку з тим, що розгляд таких справ віднесено до юрисдикції господарських судів .
Позивач в своєму поясненні № 4737/07-10 від 30.07.07 року повідомив суду про наступне , як свідчить акт документальної перевірки, Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" нараховувала страхові внески за тарифом 32,3% з квітня по жовтень 2005 року в загальній сумі 24 306,28 грн., а у листопаді 2005р. зменшує нараховані страхові внески на цю ж суму ( гр.7 Додатка 23), проте фонд оплати праці залишається без змін. У листопаді та грудні 2005р. Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" не зазначає належні до сплати суми страхових внесків за тарифом 32,3% на суму 3 359,20 грн., хоча фонд оплати праці у звітах зазначається ( гр.1, гр.1.1 Додатка 23). Внаслідок чого при перевірці, органом Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми було донараховано страхових внесків в сумі 27 665,48 грн. Також за період з 20.04.2005 р. по 28.02.2006 р. Сумською товарною біржею "Сумиагропромбіржа" було нараховано страхових внесків 2% на суму 1 817,02 грн., а перераховано - 1 776,02 грн., в результаті виникла недоїмка 41 грн. 00 коп. Таким чином , позивач просить стягнути з відповідача 27 706,48 грн.
Відповідач належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи , в судове засідання призначене на 30.07.2007 року не з'явився та не виконав вимог ухвали суду від 18 липня 2007 року .
Розглянувши матеріали справи, господарський суд встановив :
Незважаючи на неприбуття у судове засідання представника відповідача, повідомленого належним чином ( рекомендованим листом) про дату , час і місце судового розгляду, дана адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не ільше двох місяців з дні відкриття провадження у справі. Справа № АС 10/153-06 передана на розгляд судді Левченко П.І. 28.08.2006 року . Ухвалою суду від 12.10.2006 року за клопотанням відповідача провадження у справі було зупинено. Поновлено провадження у справі 18.07.2007 року та призначено її розгляд в судовому засіданні 30.07.2007 року о 10 год. 00 хв.. Ухвала від 18.07.07 року № АС10/153-06 надіслана сторонам рекомендованою кореспонденцією 19.07.2007 року .
Таким чином, цим складом суду справа розглядається 58 днів , що унеможливлює подальше відкладення розгляду справи з огляду на вимоги ч. 1 ст. 122 КАС України.
Відповідно до п.1 ст.1 Закону України “Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування і, відповідно до п.1 ст.15 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003р. №1058-ІУ є платником страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування повинен сплачуватись у порядку та строки, визначені Законом України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”, Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, Інструкцією “Про порядок обчислення і сплати підприємствами, організаціями та громадянами збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України №16-6 від 19.01.2001р. та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України за №998/6189 від 29.11.2001р., а страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування – у порядку та строки, визначені п.1 ст.19, 20 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та Інструкцією “Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України”, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004р. за №64/8663.
Відповідно до п.2 ст.5 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ( Далі - Закон) обов'язки платників страхових внесків, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків визначаються виключно Законом. Згідно ч.15 Прикінцевих положень Закону до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону.
Сумська товарна біржа «Сумиагропромбіржа», як суб'єкт підприємницької діяльності, який обрав особливий спосіб оподаткування - єдиний податок, є страхувальником, відповідно до п.п.1 п.1 ст.14 Закону.
Відповідно до п.п.6 п.2 ст.17 Закону страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно ч.3,4 ст.18 Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. На ці внески не поширюється податкове законодавство.
Частиною 6 ст.18 Закону визначає, що законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону страхові внески до солідарної системи нараховуються для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Як свідчить акт документальної перевірки, Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" нараховувала страхові внески за тарифом 32,3% з квітня по жовтень 2005 року в загальній сумі 24 306,28 грн., а у листопаді 2005р. зменшує нараховані страхові внески на цю ж суму ( гр.7 Додатка 23), проте фонд оплати праці залишається без змін. У листопаді та грудні 2005р. Сумська товарна біржа "Сумиагропромбіржа" не зазначає належні до сплати суми страхових внесків за тарифом 32,3% на суму 3 359,20 грн., хоча фонд оплати праці у звітах зазначається ( гр.1, гр.1.1 Додатка 23). Внаслідок чого при перевірці, органом Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми було донараховано страхових внесків в сумі 27 665,48 грн.
Також за період з 20.04.2005 р. по 28.02.2006 р. Сумською товарною біржею "Сумиагропромбіржа" було нараховано страхових внесків 2% на суму 1 817,02 грн., а перераховано - 1 776,02 грн., в результаті виникла недоїмка 41 грн. 00 коп.
Таким чином , загальна сума недоплати станом на 01.03.2006 року становить 27 706,48 грн.
Відповідач не подав доказів сплати боргу в сумі 27 706,48 грн., тому вимоги позивача щодо стягнення з відповідача даної заборгованості є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» ( м. Суми , вул. Білопільське Шосе, 24 ; код ЄДРПОУ 23820266) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми ( 40002, м. Суми, вул. Шкільна, 17 ; код ЄДРПОУ 22977089 ) заборгованості зі сплати недоїмки зі страхових внесків в розмірі 27 706 грн. 48 коп.
3. Згідно ст. 186 КАС України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення (з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
4. Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
5. Копію постанови надіслати сторонам по справі.
Повний текст постанови підписаний суддею 30 липня 2007 року .
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2007 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 869442 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Левченко П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні