Рішення
від 23.12.2019 по справі 280/3943/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23 грудня 2019 року Справа № 280/3943/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (72302, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Польова, буд. 1/3; код ЄДРПОУ 41482181) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ 39396146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл.. Львівська, буд. 8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ 43143945), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл.. Львівська, буд. 8; код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

13.08.2019 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (далі - позивач або ТОВ КТК МІТ-ТОРГ ) до Головного управління Державної фіскальної служби в Запорізькій області (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2), Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач-3), Державної податкової служби України (далі - відповідач-4), в якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.02.2019 та оформлене протоколом №35 про внесення Товариство з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код ЄДРПОУ 41482181) до переліку ризикових платників податків;

- зобов`язати Комісію Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код ЄДРПОУ 41482181) з переліку ризикових платників податків.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до витягу з протоколу №35 від 20.02.2019 комісії ГУ ДФС у Запорізькій області визначила ТОВ КТК МІТ-ТОРГ таким, що відповідає критеріям ризиковості відповідно п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та включила ТОВ КТК МІТ-ТОРГ до бази ризикових платників у зв`язку з наявністю ознак ризиковості - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником , а саме - за результатами проведеного аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних за січень 2019 встановлено, що контрагент - покупець ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код за ЄДРПОУ 41482181) здійснювало реалізацію товарів з номенклатурою відмінною від номенклатури придбання (ТОВ ТД АСТОРГ , яке сформувало податковий кредит підприємствам, у яких відсутня реалізація). Позивач вважає такі дії відповідача протиправними та просить задовольнити заявлені позовні вимоги.

Відповідач позовні вимоги не визнав, 11.12.2019 надавши до суду відзив на позовну заяву (вх.№52336), в якому зазначає, що що рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області позивача віднесено до переліку ризикових платників податку, відповідно до п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв у зв`язку із наявністю податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Стверджує, що у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області були законні підстави для прийняття рішення про визначення ТОВ КТК МІТ-ТОРГ таким, що відповідає пп.1.6 п.1 Критеріям ризиковості платника податків , викладене у протоколі №35 від 20.02.2019. З огляду на викладене, представник відповідача зазначив, що відповідач діяв у відповідності та на виконання вимог чинного законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.

Ухвалою суду від 16.08.2019 позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 30.08.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/3439/19 та призначено підготовче судове засіданні на 24.09.2019.

Ухвалою суду від 24.09.2019 відкладено підготовче судове засідання на 29.10.2019.

Ухвалою суду від 29.10.2019 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче судове засідання на 27.11.2019.

Ухвалою суду від 27.11.2019 залучено до участі у справі в якості співвідповідачів: Головне управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945) та Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 43143945).

Ухвалою суду від 27.11.2019 зупинено провадження у справі до 23.12.2019.

Ухвалою суду від 23.12.2019 позовну заяву залишено без розгляду в частині про визнання протиправними дій ДФС України щодо зупинення реєстрації складених ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код ЄДРПОУ 41482181) та направлених для реєстрації в ЄРПН податкових накладних №45 від 08.02.2019, №46 від 08.02.2019, №60 від 11.02.2019, №61 від 11.02.2019, №62 від 12.02.2019, №69 від 12.02.2019, №71 від 13.02.2019, №78 від 15.02.2019, №95 від 18.02.2019, №96 від 18.02.2019, №94 від 18.02.2019, №98 від 19.02.2019, №109 від 20.02.2019, №146 від 21.02.2019, №145 від 21.02.2019, №149 від 22.02.2019, №157 від 22.02.2019, №156 від 22.02.2019, №173 від 25.02.2019, №187 від 26.02.2019, №192 від 27.02.2019, №214 від 28.02.2019, №213 від 28.02.2019, №12 від 01.03.2019, №6 від 01.03.2019, №42 від 05.03.2019, №46 від 06.03.2019, №73 від 08.03.2019, №71 від 08.03.2019, №100 від 12.03.2019, №110 від 13.03.2019, №193 від 20.03.2019, №184 від 20.03.2019, №233 від 22.03.2019, №277 від 27.03.2019, №319 від 29.03.2019, №19 від 02.04.2019, №24 від 02.04.2019, №44 від 03.04.2019, №100 від 09.04.2019, №101 від 09.04.2019, №111 від 10.04.2019, №143 від 12.04.2019, №177 від 16.04.2019, №187 від 17.04.2019, №290 від 23.04.2019, №291 від 23.04.2019, №304 від 24.04.2019, №333 від 26.04.2019, №35 від 03.05.2019, №34 від 03.05.2019, №94 від 08.05.2019, №111 від 10.05.2019, №159 від 14.05.2019, №179 від 15.05.2019, №255 від 22.05.2019, №308 від 24.05.2019, №320 від 24.05.2019, № 358 від 29.05.2019, № 387 від 31.05.2019, №2 від 03.06.2019, №41 від 04.06.2019, №50 від 05.06.2019, №120 від 11.06.2019, №147 від 12.06.2019, №169 від 14.06.2019, № 240 від 19.06.2019, № 290 від 20.06.2019, № 373 від 26.06.2019, № 385 від 27.06.2019, № 387 від 30.06.2019, № 388 від 30.06.2019, № 45 від 03.07.2019, № 118 від 09.07.2019, № 135 від 10.07.2019, №231 від 17.07.2019, №255 від 18.07.2019, №272 від 19.07.2019, №322 від 24.07.2019, №345 від 25.07.2019, №402 від 30.07.2019, №413 від 31.07.2019, №408 від 31.07.2019, №414 від 31.07.2019, №15 від 07.08.2019 та зобов`язання зареєструвати їх датою подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 23.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті цього ж дня.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ- ТОРГ зареєстровано як суб`єкт підприємницької діяльності 27.07.2017 року. Основними видами економічної діяльності позивача є оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами(код КВЕД 46.32) (основний), оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (код КВЕД 46.33), оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками (код КВЕД 46.38), оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (код КВЕД 46.49), неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90).

ТОВ КТК МІТ-ТОРГ є платниколм податку на додану вартість з 01.09.2017.

З 21.02.2019 реєстрація податкових накладних, що направляються позивачем до єдиного реєстру податкових накладних періодично зупиняється.

ТОВ КТК МІТ-ТОРГ до податкового органу подана скарга (вих 2005/1 від 20.05.2019) із вимогами: 1) виключити ТОВ КТК МІТ-ТОРГ з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;2)відновити прийняття та реєстрацію податкових накладних, які подаються ТОВ КТК МІТ-ТОРГ ; 3)надати копію відповідного рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким ТОВ КТК МІТ-ТОРГ віднесено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Листом від 29.05.2019 вих. 30194/10/08-01-56-06 за підписом начальника Мелітопольського управління ГУ ДФС у Запорізькій області позивача повідомлено, що рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ віднесено до переліку ризикових платників податку відповідно до п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку із наявністю податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.Вказаним листом не повідомлено, яка саме податкова інформація наявна у податкового органу та номер і дата прийнятого рішення про віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.

На адвокатський запит ГУ ДФС у Запорізькій області листом від 24.07.2019 №42856/10/08-01-07-03-17 повідомило, що відповідно до Критеріїв ризиковості платника податку від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 протоколом засідання Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області № 35 від 20.02.2019 ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ- ТОРГ (код за ЄДРПОУ 41482181) віднесено до переліку ризикових платників у зв`язку з наявністю ознак ризиковості - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником , а саме - за результатами проведеного аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних за січень 2019 встановлено, що контрагент - покупець ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код за ЄДРПОУ 41482181) здійснювало реалізацію товарів з номенклатурою відмінною від номенклатури придбання (ТОВ ТД АСТОРГ , яке сформувало податковий кредит підприємствам, у яких відсутня реалізація).

Виключають платника податків з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням Комісії Головних управлінь ДФС у областях, м. Києві та Офісі великих платників ДФС, у разі, якщо платник податків, внесений до переліку ризикових платників, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п.п.1.6 п.1 Критеріїв.

На теперішній час відсутня інформація для виключення ТОВ Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (код за ЄДРПОУ 41482181) із переліку платників податків, які відповідають Критеріям ризиковості .

До відповіді на адвокатський запит додано витяг з протоколу №35 від 20.02.2019 засідання Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, створеної відповідно до наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 14.03.2018 №799 Про затвердження складу Комісії ГУ , створеної на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою встановлено порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та порядок роботи комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Відповідно до даного протоколу Комісія ГУ ДФС у Запорізькій області визначила ТОВ КТК МІТ-ТОРГ таким, що відповідає критеріям ризиковості відповідно п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та включила ТОВ КТК МІТ-ТОРГ до бази ризикових платників.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно приписів ч. 2 ст. 2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За правилами п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За наведеними визначеннями в п. 2 Порядку зупинення реєстрації - критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 5, 6 цього Порядку зупинення реєстрації податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 10 Порядку зупинення реєстрації встановно, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, зазначаються у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка (квитанція) надсилається платнику податку (п.п.13 ,14 Порядку зупинення реєстрації).

Також у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

За правилами п.п. 18, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 21 Порядку зупинення реєстрації визначено вичерпний перелік підстав для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, а саме:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку (п.27 Порядку зупинення реєстрації).

Відповідно до п. 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 17 цього Порядку рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.

Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (п. 19 Порядку роботи комісій).

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) п. 21 Порядку роботи комісій.

За приписами п. 18 Порядку роботи комісій Порядок взаємодії комісії контролюючого органу, структурних підрозділів та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС затверджується ДФС.

Відповідно до п. 6 Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 03.08.2018 № 523, комісіями регіонального рівня здійснюється:

- розгляд питань щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії);

- розгляд наданої Комісією ДФС інформації по платниках з ознаками ризиковості в день її надходження, внесення таких платників податку до переліку ризикових платників податків, а в разі прийняття відповідного рішення - виключення платників податку з переліку ризикових платників податків.

Відповідно до п. 7 Порядку взаємодії засідання комісій регіонального рівня щодо розгляду питань про внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків проводиться згідно з Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

Відповідно до п.п. 8, 9 Порядку взаємодії до протоколу засідання комісій регіонального рівня обов`язково додаються:

- перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 Критеріїв;

- матеріали, на підставі яких платників податків внесено до переліку ризикових платників податків;

- інша інформація, що розглядається комісіями регіонального рівня.

Інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв вноситься секретарями комісій регіонального рівня до АІС Податковий блок .

Інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктами 1.1-1.5 Критеріїв вноситься відповідальними особами, яких включено до складу комісій регіонального рівня.

Відповідно до алгоритму дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків, відповідальна особа (член комісії регіонального рівня) формує облікову картку в електронному вигляді у формі згідно з додатком 4 до Порядку.

На час виникнення спірних правовідносин Критерії ризиковості платника податків визначені у листі Державної фіскальної служби в Україні від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.

Як вказано в цьому ж листі Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що розгляд комісією контролюючого органу питання про внесення платників податку до переліку ризикових платників податків з відповідними висновками, що є підставою, зокрема, для внесення до АІС Податковий блок інформації щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв, не порушує прав платника податків, оскільки безпосередньо не породжує певних правових наслідків для суб`єктів відповідних правовідносин і не має обов`язкового характеру, оскільки є лише результатом проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації і відображенням певної інформації бази даних контролюючого органу.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що відповідними нормами Податкового кодексу України врегульовано питання інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу.

У п. 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (п.п. 62.1.2 п. 62.2 ст. 62 ПК України).

Відповідно до ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами п.п. 72.1.1 п. 72.1 ст. 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

У п. 74.1 ст. 74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до п. 74.3 ст. 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Отже в даному випадку внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

За таким обставин, суд дійшов висновку, що протокольне рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТОВ КТК МІТ-ТОРГ до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, оформлене протоколом № 35 від 20.02.2019, не є рішенням (актом) суб`єкта владних повноважень в розумінні п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України.

У ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч. 1 ст. 9 КАС України).

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до вимог ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З огляду на встановлені судом фактичні обставини справи та докази, представлені сторонами на підтвердження обставин, якими вони обґрунтовують свої вимоги та заперечення, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов є необґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає.

Приписами ст. 132 КАС України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з ч. 1 ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

У зв`язку із відмовою у задоволенні адміністративного позову, розподіл судових витрат згідно ст. 139 КАС України судом не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Каховська торгівельна компанія МІТ-ТОРГ (72302, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Польова, буд. 1/3; код ЄДРПОУ 41482181) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ 39396146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл.. Львівська, буд. 8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166; код ЄДРПОУ 43143945), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл.. Львівська, буд. 8; код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 23.12.2019.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено20.01.2020
Номер документу86950611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3943/19

Рішення від 23.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні