Рішення
від 16.01.2020 по справі 300/2270/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" січня 2020 р. справа № 300/2270/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" про стягнення податкового боргу в сумі 67116,08 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося в суд із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" про стягнення податкового боргу в сумі 67116,08 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв`язку з несплатою штрафних санкцій по податку на додану вартість, податку на прибуток та за порушення терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних в загальній сумі 67116,08 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість, яка у встановлений строк не погашена, а тому підлягає до стягнення в судовому порядку.

Відзиву відповідача на позовну заяву до суду не надходило.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.11.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Повідомлення відповідача про відкриття провадження в даній справі здійснено через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами справи, дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок адміністрування податків і зборів визначають положення Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

В статті 36 Податкового кодексу України визначено обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2).

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Статтею 76 Податкового кодексу України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральні перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" та встановлено порушення відповідачем вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, зокрема:

- згідно акту №11028/09-19/5501/41980581 від 17.07.2018 встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2018 року та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0049325501 від 17.07.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 170 грн.;

- згідно акту №215/09-19/55-12/41980581 від 08.10.2018 встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2018 року та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0068255501 від 08.10.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 1020 грн.;

- згідно акту №2033/09-19/55-12/41980581 від 21.03.2019 встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень - жовтень 2018 року та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0034525512 від 21.03.2019, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 2 040 грн.;

- згідно акту №1815/09-19/55-12/41980581 від 14.03.2019 встановлено неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2018 рік та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0031975512 від 14.03.2019, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 1 020 грн. (а.с. 11, 12, 14, 15, 23, 25, 27, 28).

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів.

В п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України зазначено, що Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності (п. 49.2 ст.49 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктами 203.1, 203.2 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності передбачена ст. 120 Податкового кодексу України.

В пункті 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Таким чином, за порушення вимог пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, контролюючим органом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець", у відповідності до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, податковими повідомленнями - рішеннями №0049325501 від 17.07.2018, №0068255501 від 08.10.2018, №0034525512 від 21.03.2019, №0031975512 від 14.03.2019 застосовані штрафні санкції.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з вимогами пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції на час проведення перевірки) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом окремих абзаців пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю "Світловець" за період з 01.04.2018 по 31.05.2018.

За наслідками проведеної перевірки складено акт № 11627/09-19-55-01/41980581 від 27.07.2018, яким встановлено, що позивачем порушено вимоги пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України - порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по податку на додану вартість на загальну суму 628 660, 79 грн. (а.с. 19 - 20).

На підставі наведеного, у відповідності до пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/рахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України, прийнято податкове повідомлення - рішення за № 0053155501 від 27.07.2018, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" застосовано штраф 10% у сумі 62 866, 08 грн (а.с. 18).

Суми штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних наведені у відповідному розрахунку контролюючого органу до податкового повідомлення - рішення за № 0053155501 від 27.07.2018 (а.с. 21).

Згідно пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

Контролюючим органом податкові повідомлення - рішення №0049325501 від 17.07.2018, №0068255501 від 08.10.2018, №0034525512 від 21.03.2019, №0031975512 від 14.03.2019, №0053155501 від 27.07.2018 направлялися Товариству з обмеженою відповідальністю "Світловець", що підтверджується матеріалами справи (а.с. 13, зворот а.с 14, 17, зворот а.с.18, 22, зворот а.с. 23, 26,).

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків (підпункт 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України).

Докази про скасування податкових повідомлень - рішень №0049325501 від 17.07.2018, №0068255501 від 08.10.2018, №0034525512 від 21.03.2019, №0031975512 від 14.03.2019, №0053155501 від 27.07.2018 в суду відсутні.

Таким чином, грошові зобов`язання відповідача зі сплати штрафних санкцій визначених податковими повідомленнями - рішеннями, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження.

Згідно вимог підпункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент направлення податкової вимоги) у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань, контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" за № 128858-55 від 11.09.2018, згідно якої загальна сума податкового боргу платника податків станом на 10.09.2018 становила 63 036, 08 грн. Дана вимога направлялася відповідачу, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 10).

Зазначена у вимозі сума податкового боргу відповідачем не погашена.

Відповідно до приписів п.59.5 ст.59 Податкового у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На підставі вищенаведеного контролюючим органом інших вимог платнику не надсилалося.

Відомості про оскарження відповідачем податкової вимоги форми "Ю" за № 128858-55 від 11.09.2018 в суду відсутні.

Отже, загальна сума заборгованості "Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" на час звернення податкового органу до суду складає 67116,08 грн., що також підтверджується довідкою про борг від 01.11.2019 та обліковою карткою платника податків (а.с. 9, 29 - 35).

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3 статті 95 Кодексу).

У відповідності до пунктів 41.1, 41.2 статті 41 контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Таким чином, позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" про стягнення податкового боргу в сумі 67116,08 грн. підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю "Світловець" (код ЄДРПОУ 41980581, вул. Незалежності, будинок 25, офіс 8, м. Івано-Франківськ) в дохід бюджету податковий борг в розмірі 67 116 (шістдесят сім тисяч сто шістнадцять) грн. 08 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною 2 статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2020
Оприлюднено20.01.2020
Номер документу86950667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2270/19

Рішення від 16.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні