Рішення
від 13.01.2020 по справі 1.380.2019.005813
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.005813

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 січня 2020 року

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кузана Р.І.,

секретар судового засідання Гордійчук Г.В.,

за участю:

представника позивача Герасемчук Ю.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Генос про зупинення роботи будівлі, -

в с т а н о в и в :

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (місцезнаходження: 79008, Львівська область, м. Львів, вул. Підвальна, 6, код ЄДРПОУ 38627339) (далі - позивач, ГУ ДСНС України у Львівській області) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Генос (місцезнаходження: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288, код ЄДРПОУ 23270469) (далі - відповідач ТзОВ Генос ), в якому просить зупинити роботу будівлі ТзОВ Генос за адресою: 79069, Львівська область, м. Львів, вул.Шевченка, 288, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Позивач обґрунтовуючи позовні вимоги, вказує на те, що під час проведення планової перевірки територій, будівель та приміщень ТзОВ Генос щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки виявлено ряд порушень, які викладені в акті перевірки від 13.09.2019 №241. Зазначає, що виявленні порушення створюють загрозу для життя та здоров`я працівників ТзОВ Генос , та інших людей які можуть там перебувати. Продовження роботи будівлі ТзОВ Генос без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з вказаної будівлі. Таким чином, вважає, що наявні підстави для зупинення роботи будівлі ТзОВ Генос за адресою: 79069, Львівська область, м. Львів, вул.Шевченка, 288 до усунення виявлених порушень.

Ухвалою від 12.11.2019 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву, суду не надав.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просив суд позов задовольнити повністю.

Відповідач участі повноважного представника в судовому засіданні не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без участі представника відповідача до суду не надходило.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідач - ТзОВ Генос зареєстроване як юридична особа код ЄДРПОУ 23270469. Місцезнаходження: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи №375928 серії А00.

Згідно з наказом № 209 від 19.08.2019 Про проведення планових перевірок у вересні 2019 року відповідача включено до переліку підприємств, щодо яких у вересні 2019 року заплановано проведення планових перевірок стану додержання та виконання вимог законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Шевченківський РВ м.Львова ГУ ДСНС України у Львівській області повідомленням про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) від 22.08.2019 №2ДПРЗ/586 повідомив відповідача, що у період з 09.09.2019 по 13.09.2019 буде здійснено планову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ТзОВ Генос . Дане повідомлення вручено особисто під розписку заступнику директора ТзОВ Генос Дідух Ю. ОСОБА_1 28.08.2019 ОСОБА_2 (а.с.31)

02.09.2019 посадовим особам позивача видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №244 на проведення планової перевірки ТзОВ Генос , розташованого за адресою: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288, яке вручено заступнику директора ТзОВ Генос Дідух Ю.А. 09.09.2019.

Посадовими особами ГУ ДСНС Ураїни у Львівській області у період з 09.09.2019 по 13.09.2019 проведено планову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання ТзОВ Генос вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288. Перевірка проводилася у присутності в.о. директора ТзОВ Генос Дідух Ю.А.

За результатами перевірки складено акт від 13.09.2019 №241.

Як слідує з акта перевірки, плановою перевіркою встановлено ряд порушень, зокрема:

- не розроблено (накази, інструкції тощо), щодо встановлення протипожежного режиму у відповідності до пункту 3 розділу II ППБУ.

- для кожного приміщення об`єкта не розроблено та затверджено керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки. Інструкції не вивішено на видимих місцях.

- у приміщеннях на видимих місцях біля телефонів не вивішено таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів.

- приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .

- працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму, та не виконують вимоги Правил пожежної безпеки в Україні.

- усі працівники при прийнятті на роботу та на робочому місці не проходять інструктажі з питань пожежної безпеки.

- посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

- допущено до роботи осіб, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірки знань з питань пожежної безпеки.

- знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, а саме: не влаштовано з другого поверху другий евакуаційний вихід, відповідно до пункту 7.2.5 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва, було передбачено пунктом 5.14 ДБН В. 1.1-7:2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва.

- керівником об`єкта своїм розпорядчим документом не визначено спеціальні місця для куріння, які не позначено відповідним знаком або написом, допущено куріння в недозволених місцях (приміщення майстерні перший поверх).

- керівник об`єкта не забезпечив утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та не забезпечив їх технічне обслуговування.

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

- для приміщень виробничого призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1- 36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок.

- допущено використання електрощитової не за призначенням, а саме: засмічено та захаращено сторонніми предметами.

- зменшено класи вогнестійкості огороджувальних конструкцій, а саме: в приміщенні паливної не встановлено протипожежні двері з нормативною межею вогнестійкості.

- зменшено розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, а саме: зменшено нормативну висоту шляху евакуації сходової клітини, яка являється єдиним шляхом евакуації з другого поверху, з мінімально допустимої 2,0 м. до 1.85 м.

- зменшено розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, а саме: коридор другого поверху захаращено сторонніми предметами.

- коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення не вмикаються з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

- світлові покажчики Вихід не справні.

- влаштовано під сходовою клітиною підсобне приміщення.

- з`єднання жил проводів в допоміжному приміщенні на першому поверсі не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, здійснено методом скрутки.

- електрощити, групові електрощитки не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).

- підвішено світильник безпосередньо на струмопровідному проводі (приміщення роздягальні другий поверх).

- не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірка не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .

- приміщення цеху шприцування, варочної, коридору першого поверху не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації.

- не проведено технічне обстеження систем протипожежного захисту (СПЗ) щодо технічної можливості її використання за призначенням та перевірка ліцензованою організацією компоненти СПЗ та їх відповідність технічним умовам виробників, ГОСТам та ДСТУ зі складенням акту технічного обстеження СПЗ.

- системи протипожежного захисту не справні і утримуються в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, не усунено негайно.

- підтримання експлуатаційної придатності СПЗ не проводитися відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: - не укладено договір, щодо технічного обслуговування системи пожежної сигналізації; - тривожні сповіщення від приладу приймально-контрольного системи пожежної сигналізації не виведено на пульти пожежного спостерігання.

- приміщення не в повній мірі забезпечено первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, відповідно до вимог Наказу МВС України від 15.01.2018 № 25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників .

- вогнегасники, допущені до введення в експлуатацію не обліковано (інвентарними) номери за прийнятою на об`єкті системою нумерації, відповідно до пункту 2 розділу III Наказу МВС України від 15.01.2018 № 25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників .

- не заведено журнал обліку вогнегасників згідно Додатку 2 Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників затверджених Наказом МВС України від 15.01.2018 № 25.

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників затверджених Наказом МВС України від 15.01.2018 № 25.

- не проведено ідентифікацію об`єкта щодо визначення потенційної небезпеки, врахувавши всі чинники небезпеки.

- не здійснено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки.

Під час проведення планової перевірки 13.09.2019 щодо виконуючого обов`язки директора ТзОВ Генос Дідуха Ю.А. складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП серія ЛВ № 011309. Вказаною посадовою особою ТзОВ Генос не висловлено зауважень щодо виявлених порушень, про що свідчить його власноручний підпис у п.17 вказаного протоколу.

Судом під час розгляду справи встановлено, що відповідач, усунувши вказані в акті порушення, звернувся до позивача із заявою про проведення позапланової перевірки ТзОВ Генос . Вказане підтверджено позивачем у судовому засіданні.

На підставі вказаної заяви, посадовими особами ГУ ДСНС України у Львівській області у період з 23.12.2019 по 24.12.2019 проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання ТзОВ Генос вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288.

За результатами перевірки встановлено, що ТзОВ Генос частково усунуто порушення, які встановлені плановою перевіркою та відображені в акті від 13.09.2019 №241. Однак, окремі порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки залишились не усунутими.

Виявлені позивачем порушення за результатами позапланової перевірки ТзОВ Генос викладені в акті від 24.12.2019 №325, в якому встановлено:

- знижено рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, а саме: не влаштовано з другого поверху другий евакуаційний вихід, відповідно до пункту 7.2.5 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва, було передбачено пунктом 5.14 ДБН В. 1.1-7:2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва.

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

- для приміщень виробничого призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1- 36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок.

- зменшено класи вогнестійкості огороджувальних конструкцій, а саме: в приміщенні паливної не встановлено протипожежні двері з нормативною межею вогнестійкості.

- зменшено розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, а саме: зменшено нормативну висоту шляху евакуації сходової клітини, яка являється єдиним шляхом евакуації з другого поверху, з мінімально допустимої 2,0 м. до 1.85 м.

- коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення не вмикаються з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

- влаштовано під сходовою клітиною підсобне приміщення.

- з`єднання жил проводів в допоміжному приміщенні на першому поверсі не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, здійснено методом скрутки.

- захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірка не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .

- підтримання експлуатаційної придатності СПЗ не проводитися відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: - тривожні сповіщення від приладу приймально-контрольного системи пожежної сигналізації не виведено на пульти пожежного спостерігання.

- не проведено ідентифікацію об`єкта щодо визначення потенційної небезпеки, врахувавши всі чинники небезпеки.

- не здійснено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що ГУ ДСНС України у Львівській області вважає, що наявні у ТзОВ Генос порушення створюють загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей, що можуть перебувати в будівлі ТзОВ Генос , розташованої за адресою: 79069, Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка, 288, у вигляді пожежі чи аварії, що зумовило звернення до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Указом Президента №20/2013 від 16.01.2013 затверджено Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (далі - Положення).

Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива (підпункт 57 пункту 4).

Згідно з підп. 48 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі - Положення №1052), ДСНС відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до підп. 27 п. 4 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (далі - Головне управління), затвердженого наказом ДСНС України №3 від 04.02.2013 (в редакції, що діяла на час проведення перевірки) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до ст.1 Закону №877-V визначення, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України.

Згідно з підп. 12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 (далі -КЦЗ України) до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч.2 ст.68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно з ч.5 ст.4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Суд встановив, що матеріалами справи підтверджується наявність порушень ТзОВ Генос : Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, Правил техногенної безпеки, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 05.11.2018 №879, Державних будівельних норм ДБН В. 1.2-4-2006 Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони) , затверджених наказом Мінбуду України від 04.08.2006 №274, Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки від 18.01.2001 №2245-III, Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України Про ідентифікацію та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки від 11.07.2002 №956, Порядку і правил проведення обов`язкового страхування цивільної відповідальності суб`єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об`єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об`єкти та об`єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 16.11.2002 №1788 та Інструкції з тривалого зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту, затвердженої наказом МНС від 16.12.2002 №330, які створюють загрозу виникнення пожежі та/або аварії і в подальшому перешкоджатимуть її гасінню і евакуації людей з будівлі ТзОВ Генос , розташованої за адресою: 79069, Львівська область, м. Львів, вул.Шевченка, 288.

Таким чином, суд приходить до висновку, що без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, продовження експлуатації вказаної будівлі ТзОВ Генос становить загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей, що можуть там перебувати.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов ГУ ДСНС України у Львівській області необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 241-246, 250 підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Зупинити роботу будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю Генос за адресою: 79069, Львівська область, м. Львів, вул.Шевченка, 288, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 16.01.2020

Суддя Р.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2020
Оприлюднено17.01.2020
Номер документу86950907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005813

Постанова від 07.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 13.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні