Рішення
від 15.01.2020 по справі 640/3525/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2020 року м. Київ № 640/3525/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шевченко Н. М., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації Бондарук Юлії Олександрівни, Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації Грачова Олександра Васильовича про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач 1), ОСОБА_2 (далі по тексту - позивач 2) звернулись до суду з позовною заявою до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації Бондарук Юлії Олександрівни (далі по тексту - відповідач), Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації Грачова Олександра Васильовича, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації Бондарук Юлії Олександрівни про скасування державної реєстрації права власності за індексними номерами 42769613, 42768864, 42788116, 42808782, 42770127, 42770908, 42900883 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 65773180000, 63557480000, 30248180000, 71238080000, 64858932208, 78958232000 та про державну реєстрацію обтяжень за індексними номерами 42769736, 42769133, 42771105 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 65773180000, 63557480000, 71238080000 та скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно всі записи про проведенні реєстраційні дії на підставі цих рішень;

- визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації Грачова Олександра Васильовича про скасування державної реєстрації права власності за індексним номером 43221934 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 64687980000, 63822180000, 30275980000 та скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно всі записи про проведенні реєстраційні дії на підставі цього рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в результаті прийняття протиправних рішень та проведених відповідачами у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно незаконних реєстраційних дій, позивачі ОСОБА_2 та ОСОБА_1 були незаконно позбавлені права власності на майно, набуте в законний спосіб, в результаті чого було порушене основоположне право відповідачів, - право власності, гарантоване статтею 41 Конституції України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 березня 2019 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу подати суду відзив на позовну заяву та всі докази, які наявні у відповідача протягом 15 днів з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

У строк, встановлений частиною першою статті 261 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачі відзиву на позов не подали.

За таких обставин розгляд і вирішення справи суд здійснює на підставі лише наявних матеріалів справи.

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.

Як убачається із матеріалів адміністративної справи, державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області "Центр реєстрації" Бондарук Юлія Олександрівна прийнято ряд рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, а саме:

- індексний номер 42768864, яким скасовано державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на 1/2 частки квартири АДРЕСА_1 , на підставі ухвали суду, серія та номер: б/н, виданий 22.08.2018, видавник: Печерський районний суд м. Києва;

- індексний номер 42769133, яким зареєстровано обтяження (арешт нерухомого майна) 1/2 частки квартири АДРЕСА_1 із зазначенням тієї самої підстави: ухвала суду, серія та номер: б/н, виданий 22.08.2018, видавник: Печерський районний суд м. Києва та зазначено відомості про особу, майно/права якої обтяжуються: ОСОБА_1 ;

- індексний номер 42769613, яким скасовано державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_2 , на підставі ухвали суду, серія та номер: б/н, виданий 22.08.2018, видавник: Печерський районний суд м. Києва;

- індексний номер 42769736, яким зареєстровано обтяження 1/4 частки квартири АДРЕСА_2 із зазначенням тієї самої підстави: ухвала суду, серія та номер: б/н, виданий 22.08.2018, видавник: Печерський районний суд м. Києва та зазначено відомості про особу, майно/права якої обтяжуються: ОСОБА_1 ;

- індексний номер 42770127, яким скасовано державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_3 , на підставі рішення реєстратора, серія та номер: 42770127, виданий 30.08.2018. видавник: реєстратор;

- індексний номер 42770908, яким скасовано державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на 1/6 частки квартири АДРЕСА_4 , на підставі рішення реєстратора, серія та номер: 42770908, виданий 30.08.2018, видавник: реєстратор (власне рішення);

- індексний номер 42771105, яким зареєстровано обтяження 1/6 частки квартири АДРЕСА_4 із зазначенням тієї самої підстави: ухвала суду, серія та номер: б/н, виданий 22.08.2018, видавник: Печерський районний суд м. Києва та зазначила відомості про особу, майно/права якої обтяжуються: ОСОБА_1 .

Крім того, державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області "Центр реєстрації" Бондарук Юлія Олександрівна 31.08.2018 на підставі рішення індексний номер 42788116 скасовано державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_2 .

03 вересня 2018 року на підставі рішення державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області "Центр реєстрації" Бондарук Юлії Олександрівни індексний номер 42808782 внесено до Держреєстру запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/6 частки квартири АДРЕСА_4 .

Також, 03.09.2018 на підставі ряду рішень державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області "Центр реєстрації" Бондарук Юлії Олександрівни внесено в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно наступні записи:

- на підставі рішення індексний номер 42808782 внесено запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_3 ;

- на підставі рішення індексний номер 42808782 внесено запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/2 частки квартири АДРЕСА_1 .

Крім того, 07.09.2018 на підставі рішення індексний номер 42900883 державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області "Центр реєстрації" Бондарук Юлією Олександрівною внесено запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки житлового будинку по АДРЕСА_5 .

07 вересня 2018 року на підставі рішення індексний номер 42900883 відповідачем 1 внесено запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки земельної ділянки по АДРЕСА_5 .

Пізніше, 27.09.2018 державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області "Центр реєстрації" Грачовим Олександром Васильовичем внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, із зазначенням одного і того самого прийнятого ним рішення за індексним номером 43221934, наступні записи:

- запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_6 ;

- запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки квартири АДРЕСА_6 ;

- запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 1/4 частки гаража АДРЕСА_7 ;

- запис про скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_2 на 3/100 частки квартири АДРЕСА_8 .

Вважаючи вище вказані рішення необґрунтованими та протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивачі звернулись з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 41 Конституції України зазначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна визначає Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Так, пунктом 1 та 2 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вказано, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав.

Державній реєстрації прав, зокрема, підлягає право власності (п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ).

Згідно з ч. 3 ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов`язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі; 4) під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав; 7) виготовляє електронні копії документів та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує та веде реєстраційні справи у паперовій формі. Ведення реєстраційної справи у паперовій формі здійснюється виключно державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

У відповідності до ч. 1 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

При цьому, у силу п. 9 ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться, у тому числі, на підставі рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частини третьої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" документи, що встановлюють виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно та їх обтяжень і подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Згідно частини четвертої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відмова в державній реєстрації прав з підстави, зазначеної у пункті 6 частини першої цієї статті, не застосовується у разі: 1) державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на підставі рішення суду щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 2) державної реєстрації права власності на нерухоме майно з відкриттям розділу в Державному реєстрі прав та перенесенням щодо такого права власності обтяження, державну реєстрацію якого проведено у спеціальному розділі Державного реєстру прав, чи в Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, що є невід`ємною архівною складовою частиною Державного реєстру прав; 3) державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що набувається у результаті його примусової реалізації відповідно до закону; 4) державної реєстрації інших обтяжень речових прав на нерухоме майно; 5) державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за наявності згоди іпотекодержателя або контролюючого органу на відчуження або передачу на іншому речовому праві такого майна - у разі якщо обтяженням є заборона відчуження нерухомого майна, що виникла на підставі договору, або податкова застава; 6) державної реєстрації права власності на нерухоме майно на підставі свідоцтва про право на спадщину.

Згідно частини п`ятої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" відмова в державній реєстрації прав з підстав, не передбачених частиною першою цієї статті, заборонена.

Зміст зазначених правових норм вказує, що за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державний реєстратор може прийняти одне із рішень: про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або про відмову в державній реєстрації; у свою чергу рішення про відмову в державній реєстрації може прийматися лише за наявності підстав, передбачених статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Отже, рішення про державну реєстрацію прав приймається за умови подання заявником достатніх та належним чином оформлених документів та за відсутності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно, а також підстав для відмови у державній реєстрації.

Як установлено судом та підтверджується матеріалами справи, 22.05.2017 рішенням Печерського районного суду м. Києва у цивільній справі № 757/24826/14-ц, яке залишено без змін ухвалою Апеляційного суду міста Києва від 16.08.2017 та постановою Верховного суду від 25 липня 2018 року, визнано недійсним заповіт та свідоцтва про право власності ОСОБА_3 на спадщину за заповітом та визнано за позивачем ОСОБА_1 , як спадкоємцем за законом, право власності на 1/2 частку нерухомого спадкового майна, котре залишилося після смерті їх батька ОСОБА_4 .

Згідно з вищевказаним рішенням Печерського районного суду міста Києва державними реєстраторами Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) після скасування права власності ОСОБА_3 , 13.08.2018 та 14.08.2018 проведено державну реєстрацію права власності позивача ОСОБА_4 на наступні об`єкти нерухомого майна:

- 1/2 частки квартири АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 65773180000;

- 1/4 частки квартири АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна:63557480000;

- 1/4 частки квартири АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 30248180000;

- 1/6 частки квартири АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 71238080000.

Надалі, 20.08.2018 ОСОБА_4 укладено договори дарування вищезазначеного нерухомого майна на користь його дружини ОСОБА_2 , та державним нотаріусом п`ятої Київської державної нотаріальної контори, після нотаріального посвідчення договорів дарування, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено записи про Державну реєстрацію права власності ОСОБА_4 на вищевказане майно.

Крім того, на підставі рішення Печерського районного суду м. Києва у цивільній справі № 757/24826/14-ц, яке залишено без змін ухвалою Апеляційного суду міста Києва від 16.08.2017 та постановою Верховного суду від 25 липня 2018 року, 03 вересня 2018 року Державними реєстраторами Бориспільської районної державної адміністрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно було зареєстровано право власності ОСОБА_4 на наступні об`єкти нерухомого майна, з попереднім скасуванням права власності ОСОБА_3 :

- 1/4 частки житлового буд АДРЕСА_5 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 64858932208;

- 1/4 частки земельної ділянки по АДРЕСА_5 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 78958232000.

Пізніше, 21.08.2018 та 24.09.2018 державними реєстраторами Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) на підставі вищезазначеного рішення Печерського районного суду м. Києва у цивільній справі № 757/24826/14-ц було проведено державну реєстрацію права власності ОСОБА_4 на наступні об`єкти нерухомості:

- 3/100 частки квартири АДРЕСА_8 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 63822180000;

- 1/4 частки гаражу № АДРЕСА_7 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 30275980000;

- 1/4 частки квартири АДРЕСА_6 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 64687980000.

25 вересня 2018 року ОСОБА_4 укладено договір дарування нотаріально посвідчений державним нотаріусом п`ятої Київської державної нотаріальної контори Наумовим В.В. 1/4 частини квартири АДРЕСА_6 на користь його дружини ОСОБА_4 , та на підставі вказаного договору було проведено державну реєстрацію права власності (перехід права) ОСОБА_4 на це майно.

Отже, при прийнятті оскаржуваних рішень про державну реєстрацію державним реєстратором належним чином не здійснив перевірку поданих заявником документів, на підставі яких і прийнято оскаржувані рішення про скасування права власності позивачів на нерухоме майно та реєстрацію обтяження, які є предметом спору у даній справі.

З огляду на викладене, беручи до уваги відсутність у відповідачів на момент прийняття оскаржуваних рішень доказів наявності підстав для проведення державної реєстрації скасування речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", відповідачі протиправно всупереч вимогам законодавства здійснили державну реєстрацію скасування права власності на спірні об`єкти нерухомого майна та їх обтяження.

Разом з тим, будь-яких доказів на підтвердження правомірності проведених спірних реєстраційних дій суду не надано.

Положеннями ч. 1 ст. 37 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд вважає, що відповідачами не доведена, а позивачами спростована, правомірність прийняття оскаржуваних рішень, з огляду на що, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 139, 241- 246, 255, 293, 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 та ОСОБА_2 задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації Бондарук Юлії Олександрівни про скасування державної реєстрації права власності за індексними номерами 42769613, 42768864, 42788116, 42808782, 42770127, 42770908, 42900883 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 65773180000, 63557480000, 30248180000, 71238080000, 64858932208, 78958232000 та про державну реєстрацію обтяжень за індексними номерами 42769736, 42769133, 42771105 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 65773180000, 63557480000, 71238080000 та скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно всі записи про проведенні реєстраційні дії на підставі цих рішень.

3. Визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації Грачова Олександра Васильовича про скасування державної реєстрації права власності за індексним номером 43221934 щодо об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами 64687980000, 63822180000, 30275980000 та скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно всі записи про проведенні реєстраційні дії на підставі цього рішення.

4. Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації .

5. Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації .

6. Стягнути на користь ОСОБА_2 понесені нею витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації .

7. Стягнути на користь ОСОБА_2 понесені нею витрати по сплаті судового збору у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Київської філії комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації .

Позивачі: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_9 ), ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_9 ).

Відповідачі: Київська філія комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації (код ЄДРПОУ 42087424, адреса: 03115, м. Київ, вул. Краснова, 7, прим. 9); Київська філія комунального підприємства Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області Центр реєстрації (код ЄДРПОУ 42152304, адреса: 03115, м. Київ, вул. Голосіївська, 14, офіс 5)

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення15.01.2020
Оприлюднено17.01.2020
Номер документу86952114
СудочинствоАдміністративне
Сутьпротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Таким чином, суд вважає, що відповідачами не доведена, а позивачами спростована, правомірність прийняття оскаржуваних рішень, з огляду на що,

Судовий реєстр по справі —640/3525/19

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 15.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні