ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 280/5376/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,
за участю секретаря судового засідання Новошицькій О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20.05.2019 р.(суддя Прасов О.О.) по справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації
в с т а н о в и В:
17.12.2018 р. Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації, де просили застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 , розташованої за адресою м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая,27 шляхом зобов`язання Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 повністю зупинити експлуатацію будівлі та приміщень лікувального закладу за вказаною адресою, окрім робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки ГУ ДСНС України у Запорізькій області.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.05.2019 р. позов задоволено в повному обсязі.
Рішення суду обгрунтовано тим, що на день судового розгляду справи усунуті підстави для вжиття заходів, зазначених в позовній заяві.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20.05.2019 р. та позов залишити без розгляду.
Апеляційна скарга обгрунтована тим, що судом першої інстанції не з`ясовано наявність правових підстав для проведення перевірки та зроблено помилкові висновки.
В судове засіданні апеляційної інстанції особи, які приймають участь у справі до суду не з`явилися, про дату слухання справи повідомлені належним чином.
Дослідивши матеріали справи та докази по справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення в зв`язку з наступним.
З матеріалів справи вбачається, що в період з 26.11. по 27.11.2018 р. співробітниками ГУ ДСНС України у Запорізькій області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами чого складено акт №644 від 27.11.2018) у період з 26.11.2018 по 27.11.2018 р., де зафіксовано виявлені порушення норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідно до п.12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України ).
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України ).
Відповідно до ч.7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем документально не доведено, що на день судового розгляду справи усунуті всі підстави для вжиття заходів, зазначених в позовній заяві.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - без змін, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновок суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 315,316,321,322 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Комунальної установи охорони здоров`я Пологовий будинок №1 - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20.05.2019 р. - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржено до касаційного суду протягом тридцяти днів з дня викладення повного тексту постанови.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя Ю. В. Дурасова
суддя О.М. Лукманова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 20.01.2020 |
Номер документу | 86952639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні