Справа № 149/2939/19
Провадження №2/149/57/20
Номер рядка звіту 35
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.01.2020 м. Хмільник
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
в складі: головуючого судді Олійника І.В.
за участі секретаря Янюк А.Й.
сторін:
позивача - ОСОБА_1
представника позивача - ОСОБА_2 , представник на підставі доручення
відповідача - ОСОБА_3 , законний представник; ОСОБА_4 , представник на підставі довіреності
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до КП "Житлово-експлуатаційна контора" про визнання незаконними дій та зобов`язання здійснити перерахунок,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до Хмільницького міськрайонного суду Вінницької області з цивільним позовом до КП "Хмільницька ЖЕК" про визнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов`язання зробити його перерахунок.
Позов мотивований тим, що позивач є співвласником багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 та відповідно до умов договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № б/н від 01.10.2018 року зобов`язалася оплачувати послуги з управління, а відповідач, в свою чергу, зобов`язався надавати послугу з управління багатоквартирним будинком. Позивач зазначає, що 02.07.2019 року вона звернулася до відповідача з заявою про перерахунок не наданих послуг, оскільки з 18.05 до 08.06, з 18.08 до 11.09 та з 14.09 до 08.10.2019 року вона перебувала на стаціонарному лікуванні та не користувалася послугами відповідача, однак 18.07.2019 року отримала відмову. За таких обставин та з урахування того, що договором не врегульовано оплату послуг з управління багатоквартирним будинком за відсутності споживача, позивач просить визнати незаконними дії відповідача та зобов`язати відповідача зробити перерахунок за період з 18.05.2019 року до 08.06.2019 року, з 18.08.2019 року до 11.09.2019 року, з 14.09.2019 року до 08.10.2019 року.
Ухвалою суду від 26.11.2019 року відкрито провадження у даній справі та ухвалено проводити розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 04.12.2019 року ухвалено проводити розгляд даної цивільної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
В судовому засіданні позивач та її представник підтримали позов, з підстав наведених у позовній заяві, просили задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача заперечив проти задоволення позову та пояснив, що в той час, коли позивач перебувала на лікуванні процес надання послуг щодо управління будинком не припинявся, зокрема працювали двірники, сантехніки, обслуговувалися інжерні мережі, здійснювалася підготовка до осінньо-зимового періоду. В будинку ремонтувався насос підкачки води та інше. Таким чином послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 були надані.
Суд, позивача, представників сторін, дослідивши наявні у справі матеріали та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов наступного висновку.
З довідки до акта МСЕК серії 2-18 АВ № 063532 (копія на а.с. 18), посвідчення №116420 (копія на а.с. 15, 16), а також посвідчення серії НОМЕР_1 (копія на а.с. 17) встановлено, що позивач є людиною з інвалідністю першої групи безстроково, отримує пенсію по інвалідності, а також має пільги, встановлені законодавством України для ветеранів праці.
01.10.2018 року між позивачем та відповідачем укладено договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком (копія на а.с. 8-9).
З виписок із медичних карт стаціонарного хворого, контрольного талону (копії на а.с. 13, 14), санаторно-курортної книжки (копія на а.с. 12), а також проїзних документів (копії на а.с. 10, 11) встановлено, що позивач з 19.05 до 08.06, з 18.08 до 11.09, а також з 15.09.2019 року до 07.10.2019 року перебувала на стаціонарному лікуванні.
02.07.2019 року позивач звернулася до відповідача з заявою про перерахунок ненаданих послуг за травень та червень 2019 року, оскільки вона знаходилася на стаціонарному лікуванні з 18.05 до 09.06.2019 року (копія на а.с. 6).
Листом КП Хмільницька ЖЕК № 119 від 18.07.2019 року позивачу повідомлено, що зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в разі відсутності споживача, чинним законодавством не передбачено.
Вирішуючи даний спір суд враховує наступне.
Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 ЦК України).
Згідно ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (ч. 1 ст. 901 ЦКУкраїни).
Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором (ч. 1 ст. 903 ЦК України).
Судом встановлено, що 01.10.2018 року між сторонами було укладено договір про надання послуг, відповідно до якого управитель (КП "Хмільницька ЖЕК") зобов`язався надавати співвласнику ( ОСОБА_1 ) послугу з управління багатоквартирним будинком, а співвласник зобов`язався оплачувати управителю послугу з управлінням згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначено Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .
Згідно ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.
Управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за рішенням зборів співвласників (загальних зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) і згодою управителя та зазначається у договорі з управителем (ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ).
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку витрати на управління багатоквартирним будинком включають: 1) витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; 2) витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 2-1) витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 3) витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; 4) інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом.
Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат. Невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком (ч.ч. 2, 3 ст. 12 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ).
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг врегульовано Законом України Про житлово-комунальні послуги .
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Законом України Про житлово-комунальні послуги , житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Згідно ст. 5 Законом України Про житлово-комунальні послуги , до житлово-комунальних послуг належать:
1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;
2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Згідно п.п. 1, 5 ч. 1 ст. 7 Законом України Про житлово-комунальні послуги , споживач має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів, а також на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості.
В свою чергу управитель багатоквартирного будинку, у відповідності до п. 1 ч. 4 ст. 8 Законом України Про житлово-комунальні послуги , зобов`язаний забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг.
Послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території (п. 2 Договору).
Послуга з управління включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування вутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку (п. 3 Договору).
Кожен із співвласників має право: одержувати від управителя своєчасно та належної якості послугу з управління згідно із законодавством та умовами цього договору; на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за послугу з управління у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості; на перевірку кількості та якості послуг з управління у встановленому законодавством порядку; без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені управителем нарахування співвласнику лати за послугу з управління (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від нього платежі (п. 5 Договору).
Кожен із співвласників зобов`язаний оплачувати управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором (п. 6 Договору).
Згідно ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги , у разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком). Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов`язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.
Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).
Аналогічний за змістом порядок перевірки якості послуги з управління закріплений п. 20 Договору.
Із змісту позовної заяви вбачається, що позивач наголошує на неотриманні послуг з управління багатоквартирним будинком, однак судом встановлено, що до відповідача для перевірки якості надання чи ненадання послуг з управління багатоквартирним будинком, як того вимагає ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги позивач не зверталася, а письмова заява позивача про перерахунок ненаданих послуг не є таким зверненням в розумінні ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги .
При цьому, суд зауважує, що за змістом ч. 3 ст. 12 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку невикористання власником належної йому квартири не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком.
Враховуючи викладене, відсутні правові підстави для задоволення позову, оскільки відсутність позивача за місцем проживання в період з 18.05.2019 року до 08.06.2019 року, з 18.08.2019 року до 11.09.2019 року, з 14.09.2019 року до 08.10.2019 року, у відповідності до ч. 3 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" не є підставою для її звільнення від сплати послуг, або здійснення перерахунку за ці послуги. Доводи позивача про неотримання послуг, як і протиправність дій відповідача не доведено належними та допустими доказами.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 76-81, 263-265, 273, 353, 355 ЦПК України, суд,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до КП "Житлово-експлуатаційна контора" про визнання незаконними дій та зобов`язання здійснити перерахунок - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного суду через Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено 17.01.2020
Позивач: ОСОБА_1 , (проживає: АДРЕСА_1 )
Відповідач: КП "Житлово-експлуатаційна контора" (код. ЄДРПОУ 13300838, вул. Чайковського, 17, м. Хмільник)
Суддя Олійник І. В.
Суд | Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 19.01.2020 |
Номер документу | 86967837 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Олійник І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні