Рішення
від 16.01.2020 по справі 120/3443/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

16 січня 2020 р. Справа № 120/3443/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100) до Селянського (фермерського) господарства "Банаха" (вул. Молодіжна, буд. 1А, с. Ярове, Шаргородський район, Вінницька область, 23550) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100) до Селянського (фермерського) господарства "Банаха" (вул. Молодіжна, буд. 1А, с. Ярове, Шаргородський район, Вінницька область, 23550) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою суду 29.10.2019 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків.

На виконання зазначеної ухвали, позивачем 07.11.2019 подано до суду матеріали на усунення недоліків.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що 15.11.2018 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено перевірку дотримання СФГ "Банаха" вимог природоохоронного законодавства. В ході перевірки встановлено, що підприємство в порушення вимог ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України для виробничих потреб (оприскування сільськогосподарських культур) здійснює спеціальне водокористування із свердловини в селі Ярове на території Юліямпільської сільської ради Шаргородського району за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, а також, здійснює діяльність за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел (зерноочисна машина БЦС-25, зерносушарка, зернононавантажувач, опалювальні пункти, зварювальний апарат тощо).

15.11.2018 СФГ "Банаха" видано припис щодо усунення виявлених порушень, шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів та отримання дозволу на спеціальне водокористування з терміном виконання до 15.03.2019 та до 15.02.2019.

За результатами перевірки відносно голови СФГ "Банаха" - ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №009123 від 15.11.2018 та винесено постанову №03/462 від 19.11.2018, якою визнано останню винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 78, 48, Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на неї адміністративного штрафу у розмірі 136 грн. Штраф правопорушником сплачено добровільно.

Разом з тим, за результати позапланової перевірки на виконання припису (акт перевірки № 589/ВН від 11.09.2019 ) було встановлено, що припис в частині отримання дозвільних документів СФГ "Банаха" не виконано. Підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України, ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Крім того, відносно директора СФГ "Банаха" - ОСОБА_1, за результатами перевірки, складено протокол про адміністративне правопорушення №010626 від 11.09.2019 та винесено постанову №05/167 від 16.09.2019, якою визнано останню винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на неї адміністративного штрафу у розмірі 510 грн.

Оскільки відповідачем порушено вимоги ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України, ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 13.11.2019 відкрито провадження у даній справі та вирішено розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, відповідно до положень ст. 262 КАС України. Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

Відповідно до матеріалів справи, копія ухвали про відкриття провадження разом із позовною заявою з додатками вручена відповідачу 06.12.2019. Натомість у встановлений судом строк відповідач своїм процесуальним правом щодо подання відзиву на позовну заяву не скористався. Про причини неподання відзиву на позовну заяву не повідомив.

Враховуючи, що інших заяв по суті та документів не надходило, суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Дослідивши подані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд встановив наступне.

15.11.2018 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів СФГ "Банаха" та вивлено ряд порушень природоохоронного законодавства, про що складено акт №633/ВН.

Відповідно до припису від 15.11.2018 встановлено термін для виконання виявлених порушень шляхом: отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атомосферне повітря від джерел викидів; здійснення виробничого контролю за охороною атмосферного повітря в процесі господарської; здійснення контролю за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, отримання дозволу на спеціальне водокористування, здійснення засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання води; подання звітності 2ТП (водгосп); забезпечення ведення первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів; проведення повної інвентаризації відходів з визначенням переліку відходів, що утворюються в процесі виробничої діяльності підприємства, їх кількості та визначення показника загального утворення відходів: - у разі Пзув перевищує 1000 умовних одиниць та/або показник загального обсягу оброблення чи утилізації відходів більше 100 тонн на рік, заповнити реєстрові карти об`єктів утворення та розміщення відходів; - у випадку, якщо Пзув не перевищує граничне значення і є меншим 1000 умовни одиниць, подати декларацію про утворення та розміщення відходів; здійснення заходів для максимальної утилізації відходів, реалізаціїчи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленняс та утилізацією відходів; встановлення лічильника на свердловині. Термін виконання встановлено до 15.03.2019 та до 15.02.2019.

За результатами перевірки відносно голови СФГ "Банаха" - ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №009123 від 15.11.2018 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №03/462 від 19.11.2018, якою визнано останню винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 78, 48, Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на неї адміністративного штрафу у розмірі 136 грн. Штраф правопорушником сплачено добровільно, як зазначає позивач.

11.09.2019 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів СФГ "Банаха" та вивлено ряд порушень природоохоронного законодавства, про що складено акт №589/ВН. Підставою для здійснення перевірки був стан виконання припису від 15.11.2018.

За результатами позапланового заходу встановлено невиконання:

- п. 1 отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів;

- п. 2 здійснення виробничого контролю за охороною атмосферного повітря в процесі господарської;

- п. 3 здійснення контролю за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря;

- п. 4 отримання дозволу на спеціальне водокористування;

- п. 5 здійснення засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизовними, облік забору та використання води;

- п. 6 подання звітності 2ТП (водгосп) кількості, типу і складу відходів, що утворюються, зберігаються та видаються;

- п. 8 проведення повної інвентаризації відходів з визначенням переліку відходів, що утворюються в процесі виробничої діяльності підприємства, їх кількості та визначення показника загального утворення відходів;

- п. 9 здійснення заходів для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів.

Тобто, підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України, ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

11.09.2019 відносно директора СФГ "Банаха" - ОСОБА_1 , за результатами перевірки, складено протокол про адміністративне правопорушення №010626 та винесено постанову №05/167 від 16.09.2019, якою визнано останню винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на неї адміністративного штрафу у розмірі 510 грн.

З огляду на те, що відповідачем порушено вимоги ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України, ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Підпунктами 3, 4 пункту 2 Розділу II Положення про Державну екологічну інспекцію встановлено, що Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворених водних ресурсів, про охорону атмосферного повітря зокрема щодо: наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів грани допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води скидання забруднюючих речовин та наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Правовий статус Державної екологічної інспекції у Вінницькій області регламентується Положенням про Державну екологічну інспекцію у Вінницькій області, затвердженим наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 № 652.

Пунктом 1 розділу І Положення Інспекція є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Повноваження Інспекції поширюються на територію Вінницької області.

Згідно з підпунктом 3 пункту 2 розділу ІІ Положення Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів, зокрема щодо: наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин; охорона атмосферного повітря, зокрема щодо: наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Положення Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).

Пунктом 5 розділу ІІ Положення визначено, що Інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично-допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Згідно зі статті 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до частин 5, 11 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.

Абзацом 4 частини 1 статті 6 Закону № 877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланового заходу є: звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Частиною 6 статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Частиною 7 статті 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства (частина 8 статті 7 Закону № 877-V).

Згідно із матеріалами справи 15.11.2018 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено планову перевірку дотримання СФГ "Банаха" та вивлено ряд порушень природоохоронного законодавства, а саме відповідач здійснює спеціальне водокористування із свердловин за відсутності відповідного дозволу на спецільне водокристування, про що складено відповідний акт за №633/ВН. Відповідно до відмітки в акті, в суб`єкта господарювання були відсутні зауваження щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та до цього акта.

15.11.2018 відповідачем видано припис щодо усунення виявлених порушень з терміном виконання до 15.03.2019 по 15.02.2019. Разом з тим, за результатами перевірки відносно голови СФГ "Банаха" - ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №009123 від 15.11.2018 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №03/462 від 19.11.2018, якою визнано останню винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 78, 48, Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на неї адміністративного штрафу у розмірі 136 грн, який, як зазначає позивач, відповідачем сплачено.

Втім, 11.09.2019 з метою перевірки виконання припису від 15.11.2018, Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів СФГ "Банаха" та вивлено ряд порушень природоохоронного законодавства, про що складено акт №589/ВН. Даний акт перевірки підписаний відповідачем без зауважень. За результатами позапланового заходу встановлено не виконання припису в частині отримання дозвільних документів.

Тобто, підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст. ст. 44, 49 Водного Кодексу України, ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Положеннями частини 1 статті 20-2 Закон України від 25.06.1991 № 1264-ХІІ "Про охорону навколишнього природного середовища" (далі - Закон № 1264-ХІІ) визначено, що до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема, належить: - організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку, про оцінку впливу на довкілля; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов тощо (пункт "а"); - обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин (пункт "в"); - складання протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом (пункт "г"); - пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища (пункт "ґ"); - одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб (пункт "д"); - надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, інформування дозвільних органів про надані приписи суб`єктам господарювання, що здійснюють діяльність на підставі дозволів у сфері охорони навколишнього природного середовища, та здійснення контролю за їх виконанням (пункт "е").

Відповідно до статті 44 Водного кодексу України водокористувачі, окрім іншого, зобов`язані: здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами; здійснювати спеціальне водокористування лише за наявністю дозволу (пункт 7); здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (пункт 9); своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства (пункт 11).

Згідно зі статтею 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для гоподарсько- побутових лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.

Статтею 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

При цьому, згідно зі ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Частиною ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ст. 202 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Отже, виходячи із наведених норм чинного законодавства України, обов`язковою умовою для спеціального водокористування є наявність дозволу на спеціальне водокористування та викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Отже, відповідач, як суб`єкт господарської діяльності, повинен дотримуватись вищезазначених положень чинного законодавства, що останнім зроблено не було. Суд також бере до уваги, що акти перевірок підписані відповідачем без зауважень та враховує сплату відповідачем штрафу, згідно із постановою №03/462 від 19.11.2018.

Таким чином, судом установлено, що виявлені під час перевірки порушення не усунені та мають місце, що є порушенням вимоги природоохоронного законодавства.

Окрім того, суд звертає увагу відповідача на те, що відповідно до положень частини 5 статті 4 Закону № 877-V відновлення виробництва суб`єктом господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Станом на час розгляду справи доказів отримання позивачем повідомлення щодо виконання СФГ "Банаха" припису від 15.11.2018 суду не надано, перевірку повідомлення щодо виконання припису інспекцією не проведено.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Зважаючи на вищевикладене та беручи до уваги те, що відповідачем не подано до суду відзиву на позовні вимоги із доказами, чим не спростовано виявлені в ході перевірки порушення, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову субєкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати субєкта владних повноважень, повязані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність понесених витрат суб`єкта владних повноважень, повязаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Вінницькій області - задовольнити.

Застосувати до Селянського (фермерського) господарства "Банаха" заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді:

- зупинення використання свердловини в селі Ярове на території Юліямпільської сільської ради Шаргородського району до отримання Селянським (фермерським) господарством "Банаха" дозволу на спеціальне водокористування;

- зупинення використання стаціонарних джерел викиду до отримання Селянським (фермерським) господарством "Банаха" дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: Державна екологічна інспекція у Вінницькій області (код ЄДРПОУ - 37979894, вул. 600-річчя, 19, м. Вінниця, 21100); Селянське (фермерське) господарство "Банаха" (код ЄДРПОУ - 32292599, вул. Молодіжна, буд. 1А, с. Ярове, Шаргородський район, Вінницька область, 23550)

Повний тескт рішення складено: 16.01.2020

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2020
Оприлюднено19.01.2020
Номер документу86984611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3443/19-а

Рішення від 16.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні