ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16 грудня 2019 року о/об 11 год. 08 хв.Справа № 280/3452/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., за участю представника позивача Леус Г.О., представника відповідача Лабур М.Г., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 )
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, вимоги та рішеннь,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати у повному обсязі прийняті Головним управлінням ДФС у Запорізькій області: 1) податкове повідомлення-рішення №0006631305 від 11.04.2019, яким контролюючим органом збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування у сумі 330632,16 грн.; 2) податкове повідомлення-рішення №0006641305 від 11.04.2019, яким контролюючим органом застосовані штрафні (фінансові) санкції відповідно до п.121.1 ст.121 ПКУ у сумі 510,00 грн.; 3) податкове повідомлення-рішення №0006651305 від 11.04.2019, яким контролюючим органом застосовані штрафні (фінансові) санкції відповідно до п.120.1 ст.120 ПКУ у сумі 170,00 грн.; 4) податкове повідомлення-рішення №0006661305 від 11.04.2019, яким контролюючим органом збільшено суму грошового зобов`язання за платежем військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування у сумі 27552,68 грн.; 5) Вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-0006751305 від 11.04.2019 на суму 114965,96 грн.; 6) Рішення №0006761305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 36351,48 грн.; 7) Рішення №0006771305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 170,00 грн.; 8) визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Запорізькій області по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки платника податків фізичної особи ОСОБА_1 , результати якої оформлені Актом №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019.
У позові зазначено, що підставою нарахування контролюючим органом грошових зобов`язань є отримання фізичною особою ОСОБА_1 (не ФОП) грошових коштів від ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А та ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , які контролюючим органом були визначені, як оподатковуваний дохід, який, в свою чергу повинен був бути задекларований ОСОБА_1 та ОСОБА_1 повинен був самостійно визначити власні податкові зобов`язання. З 1994 року ОСОБА_1 був зареєстрований як Фізична особа-підприємець (свідоцтво про державну реєстрацію від 18.11.2004 року, номер запису 20800170000000212). 17.01.2017 припинено діяльність Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 Дата зняття з обліку згідно ЄДРПОУ 17.01.2017. Особа, що перевіряється - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 відповідно до відомостей ЄДРПОУ має стан припинено - Дата запису: 17.01.2017; Номер запису: 20800060005000212. Отже, Наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №224 від 21.01.2019 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ФОП ОСОБА_1 за період з 01.01.2015 по 18.02.2019 є протиправним, винесеним з порушенням та перевищенням службових повноважень. 17.01.2017 ФОП ОСОБА_1 знятий з обліку Токмакською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області. А тому, призначення перевірки без законних підстав та за період, коли особа вже 2 роки як не є ФОПом - є незаконним. Такі дії є нічим іншим, як незаконним впливом службових осіб ДФС на громадянина. Окрім того, назва Акту перевірки та зазначення особи, що перевіряється не відповідають Наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №224 від 21.01.2019. Грошові кошти, які отримав ОСОБА_1 не є доходом, а отже, не підлягає оподаткуванню.
Представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.96-99), в якому зазначено наступне. Перевірка платника податків - фізичної особи ОСОБА_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ) була проведена на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, пп.78.1.7 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України та на підставі наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №224 від 21.01.2019. Проведення позапланової перевірки ФОП ОСОБА_1 проводилося за наявності підстави передбаченої пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, а саме: у зв`язку із надходженням до ГУ ДФС у Запорізькій області інформації щодо державної реєстрації припинення 17.01.2017. Відповідно до інформаційної системи АС Податковий блок станом на момент проведення документальної позапланової перевірки ФОП ОСОБА_2 має стан платника 11 ПРИПИНЕНО, АЛЕ НЕ ЗНЯТО З ОБЛІКУ ( КОР НЕ ПУСТІ ) з 17.01.2017. Крім того, до ГУ ДФС у Запорізькій області надійшла інформація Прокуратури Запорізької області від 08.08.2018 за №04/5-2164-16 щодо проведення документальної позапланової перевірки ФОП ОСОБА_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), який перебував у взаємовідносинах з рядом підприємств які ухиляються від сплати податків по яким відкрито кримінальне провадження №32016080000000121, а саме: ТОВ Еко Стандарт-А (код ЄДРПОУ 38304280), ТОВ Торгстандарт Плюс (код ЄДРПОУ 37830852), ТОВ ТК Діада (код ЄДРПОУ 37521114), ТОВ Торгсістемс-М (код ЄДРПОУ 40582439). Податковий орган має право проводити перевірки в межах 1095 днів. Відповідно до наданих банківських виписок по картковим рахункам встановити корпоративна це карта чи ні не можливо, так як карта видана на ОСОБА_1 . Відповідно до банківських виписок по рахункам № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 . НОМЕР_7, НОМЕР_8 отримано дохід у вигляді поповнення карткового рахунку на загальну суму 1525156,28 грн., в т.ч. за 2015 рік в сумі 158680,00 грн., за 2016 рік в сумі 1366476,28 грн. Перевіркою дотримання встановленого порядку подання до контролюючих органів податкових декларацій встановлено, що податкова декларація про майновий стан і доходи за 2015 рік та 2016 рік до ГУ ДФС у Запорізькій області (Василівський район) надана з недостовірними даними, а саме, отримано інформацію по картковим рахункам № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , НОМЕР_8 щодо поповнення даних карткових рахунків грошовими коштами. ФОП ОСОБА_1 згідно отриманої податкової інформації в порушення п.177.2 ст.177 Податкового кодексу України надав до ГУ ДФС у Запорізькій області (Василівський район) податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік з недостовірними (перекрученими) даними. Перевіркою дотримання встановленого порядку подання до контролюючих органів податкових декларацій встановлено, що податкова декларація про майновий стан і доходи за 2017 рік до ГУ ДФС у Запорізькій області (Василівський район) не подана. В ході перевірки за результатами наданої податкової інформації, щодо надходження грошових коштів на карткові рахунки відкриті в ПАТ КБ ПРИВАТБАНК № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 встановлено, що фактично за період з 01.01.2015 по 18.02.2019 ФОП ОСОБА_2 було отримано грошові кошти в сумі 1525156,28 грн., у тому числі за 2015 рік на суму 55680,00 грн., за 2016 рік на суму 1469476,28 грн. Враховуючи те, що виручкою фізичної особи - підприємця вважається дохід, отриманий у грошовій та не грошовій формі, то датою при формуванні загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок або у касу, тобто застосовується касовий метод. Таким чином, в порушення п.177.1 ст.177 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 занижено загальний оподатковуваний доход на загальну суму 1525156,28 грн., у тому числі за 2015 рік на суму 55680 грн., за 2016 рік на суму 1469476,28 грн., що вплинуло на донарахування податку з доходів фізичних осіб за результатами річного декларування, військового збору за результатами річного декларування, єдиного соціального внеску з чистого оподатковуваного доходу.
Представник відповідача проти позову заперечував.
Ухвалою судді від 05.08.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 02.09.2019.
02.09.2019 ухвалою суду продовжено підготовче провадження на тридцять днів та відкладено розгляд справи на 21.10.2019.
21.10.2019 ухвалою суду зупинено провадження у справі до 16.12.2019.
16.12.2019 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 16.12.2019.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
За інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ): був зареєстрований як фізична особа-підприємець з 26.05.1994 по 17.01.2017; перебував на обліку у контролюючому органі з 26.05.1994 по 17.01.2017.
10.08.2018 від Прокуратури Запорізької області до ГУ ДФС у Запорізькій області надійшов лист від 08.08.2018 за №04/5-2164-16, в якому зазначено: … Прокуратурою Запорізької області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32016080000000121 від 18 листопада 2016 року, за фактом створення невстановленими особами з метою прикриття незаконної діяльності (з метою мінімізації податкового навантаження та штучного формування схемного податкового кредиту з ПДВ підприємствам-контрагентам) ряду підприємств, а саме: ТОВ Еко Стандарт-А (код за ЄДРПОУ 38304280), ТОВ Торгстандарт Плюс (код за ЄДРПОУ 37830852), …, що кваліфікується за ч.1 ст.205 КК України … Під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні встановлено, що з банківських рахунків вищезазначених СФП перераховувались грошові кошти на банківські картки фізичних осіб, в тому числі і фізичних осіб-підприємців. На підставі ухвали суду в ПАТ КБ Приватбанк здійснено тимчасовий доступ до речей і документів, під час якого вилучено документи по оформленню банківських рахунків вищезазначених фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані в тому числі і на території Запорізької області, а саме: ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), … У зв`язку з вищевикладеним, з метою встановлення втрат бюджету, прошу Вас вирішити питання щодо проведення позапланових документальних перевірок ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ), … з питань додержання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль на які покладено на органи ДФС та з питань своєчасності нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.01.2014 по теперішній час. Наявні матеріали кримінального провадження №32016080000000121 можуть бути використані під час документальної перевірки як доказова база та будуть надані за Вашою письмовою вимогою. … (а.с.157).
21.01.2019 ГУ ДФС у Запорізькій області винесено Наказ №224 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 (а.с.146).
У період з 18.02.2019 по 22.02.2019 відповідачем проведено невиїзну позапланову документальну перевірку платника податків фізичної особи ОСОБА_1 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 18.02.2019, дотримання законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 18.02.2019, за результатами якої складено Акт №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019 (надалі - Акт перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019) (а.с.12-32, 125-145).
У вказаному Наказі №224 від 21.01.2019 та Акті перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019 контролюючий орган послався на пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, пп.78.1.7 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України, п.2 ч.1 ст.13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Результатом розгляду відповідачем висновку Акту перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019 стало винесення відносно позивача:
1) податкового повідомлення-рішення №0006631305 від 11.04.2019, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування, в сумі 330632 грн. 16 коп., з яких: за податковим зобов`язанням - 264505 грн. 73 коп.; за штрафними (фінансовими) санкціями - 66126 грн. 43 коп. (а.с.33-34, 107-108);
2) податкового повідомлення-рішення №0006641305 від 11.04.2019, яким за платежем податок на доходи фізичних осіб застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 510 грн. 00 коп. (а.с.35-36, 112-113);
3) податкового повідомлення-рішення №0006651305 від 11.04.2019, яким за платежем податок на доходи фізичних осіб застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 170 грн. 00 коп. (а.с.37-38);
4) податкового повідомлення-рішення №0006661305 від 11.04.2019, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, в сумі 27552 грн. 68 коп., з яких: за податковим зобов`язанням - 22042 грн. 14 коп.; за штрафними (фінансовими) санкціями - 5510 грн. 54 коп. (а.с.39-40, 114-115);
5) Вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ф-0006751305 від 11.04.2019, якою вимагається сплатити недоїмку в сумі 114965 грн. 96 коп. з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (а.с.41, 110);
6) Рішення №0006761305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 36351 грн. 48 коп. (а.с.42-43, 109, 111);
7) Рішення №0006771305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , яким застосовано штрафні санкції в розмірі 170 грн. 00 коп. (а.с.44-45, 116-117)
За матеріалами справи 30.12.2015 між ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС (позикодавець) та громадянином України ОСОБА_1 (позичальник) укладено Договір позики №1 (поворотної фінансової допомоги) (а.с.68), згідно з п.1.1 якого позикодавець надає позичальнику в безоплатну (безпроцентну) позику грошові кошти (поворотну фінансову допомогу) у сумі, вказаній в розділі 2 цього Договору, а позичальник зобов`язується повернути зазначену суму грошових коштів у визначений цим Договором строк.
Згідно з п.4.1 Договору позики №1 (поворотної фінансової допомоги) від 30.12.2015 строк повернення позики (фінансової допомоги) - до 30 грудня 2020 року.
На виконання умов вказаного Договору позики №1 (поворотної фінансової допомоги) від 30.12.2015 було оформлено: Прибутковий касовий ордер №196 від 30.12.2015 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 30.12.2015 (а.с.67).
16.02.2016 між ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС (позикодавець) та громадянином України ОСОБА_1 (позичальник) укладено Договір позики №2 (поворотної фінансової допомоги) (а.с.64), згідно з п.1.1 якого позикодавець надає позичальнику в безоплатну (безпроцентну) позику грошові кошти (поворотну фінансову допомогу) у сумі, вказаній в розділі 2 цього Договору, а позичальник зобов`язується повернути зазначену суму грошових коштів у визначений цим Договором строк.
Відповідно до п.4.1 Договору позики №2 (поворотної фінансової допомоги) від 16.02.2016 строк повернення позики (фінансової допомоги) - до 16 лютого 2021 року.
На виконання умов вказаного Договору позики №2 (поворотної фінансової допомоги) від 16.02.2016 було оформлено: Прибутковий касовий ордер №17 від 18.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 18.02.2016; Прибутковий касовий ордер №15 від 16.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 16.02.2016 (а.с.65-66).
Також, 16.02.2016 між ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А (позикодавець) та громадянином України ОСОБА_1 (позичальник) укладено Договір позики №1 (поворотної фінансової допомоги) (а.с.53), згідно з п.1.1 якого позикодавець надає позичальнику в безоплатну (безпроцентну) позику грошові кошти (поворотну фінансову допомогу) у сумі, вказаній в розділі 2 цього Договору, а позичальник зобов`язується повернути зазначену суму грошових коштів у визначений цим Договором строк.
Як зазначено у п.4.1 Договору позики №1 (поворотної фінансової допомоги) від 16.02.2016, строк повернення позики (фінансової допомоги) - до 16 лютого 2021 року.
На виконання умов вказаного Договору позики №1 (поворотної фінансової допомоги) від 16.02.2016 було оформлено: Прибутковий касовий ордер №28 від 04.03.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 04.03.2016; Прибутковий касовий ордер №24 від 20.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 20.02.2016; Прибутковий касовий ордер №22 від 19.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 19.02.2016; Прибутковий касовий ордер №20 від 18.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 18.02.2016; Прибутковий касовий ордер №19 від 17.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 17.02.2016; Прибутковий касовий ордер №18 від 16.02.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 16.02.2016 (а.с.54-59).
16.05.2016 між ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А (позикодавець) та громадянином України ОСОБА_1 (позичальник) укладено Договір позики №2 (поворотної фінансової допомоги) (а.с.48), згідно з п.1.1 якого позикодавець надає позичальнику в безоплатну (безпроцентну) позику грошові кошти (поворотну фінансову допомогу) у сумі, вказаній в розділі 2 цього Договору, а позичальник зобов`язується повернути зазначену суму грошових коштів у визначений цим Договором строк.
Згідно з п.4.1 Договору позики №2 (поворотної фінансової допомоги) від 16.05.2016 строк повернення позики (фінансової допомоги) - до 16 травня 2021 року.
На виконання умов вказаного Договору позики №2 (поворотної фінансової допомоги) від 16.05.2016 було оформлено: Прибутковий касовий ордер №36 від 19.05.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 19.05.2016; Прибутковий касовий ордер №41 від 25.05.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 25.05.2016; Прибутковий касовий ордер №34 від 18.05.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 18.05.2016; Прибутковий касовий ордер №33 від 17.05.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 17.05.2016 (а.с.49-52).
28.10.2016 між ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А (позикодавець) та громадянином України ОСОБА_1 (позичальник) укладено Договір позики №3 (поворотної фінансової допомоги) (а.с.60), згідно з п.1.1 якого позикодавець надає позичальнику в безоплатну (безпроцентну) позику грошові кошти (поворотну фінансову допомогу) у сумі, вказаній в розділі 2 цього Договору, а позичальник зобов`язується повернути зазначену суму грошових коштів у визначений цим Договором строк.
Відповідно до п.4.1 Договору позики №3 (поворотної фінансової допомоги) від 28.10.2016 строк повернення позики (фінансової допомоги) - до 28 жовтня 2021 року.
На виконання умов вказаного Договору позики №3 (поворотної фінансової допомоги) від 28.10.2016 було оформлено: Прибутковий касовий ордер №60 від 31.10.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 31.10.2016; Прибутковий касовий ордер №58 від 30.10.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 30.10.2016; Прибутковий касовий ордер №62 від 02.11.2016 з Квитанцією; Видатковий касовий ордер від 02.11.2016 (а.с.61-63).
Позов підлягає задоволенню враховуючи вище зазначене та через наступне.
Судом вивчено приписи пп.49.18.5 п.49.18 ст.49, п.177.1, п.177.2, п.177.4, п.177.10, п.177.11 ст.177, пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, п.4 ч.2 ст.6, ч.1, ч.2 ст.7, п.5 ст.8, ч.2 ст.9, ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (які були чинними у податкові періоди, оподаткування яких становить предмет спору у справі).
У п.63.5 ст.63 Податкового кодексу України зазначено, що всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, визначеному цим Кодексом. Фізичні особи - підприємці та особи, які мають намір провадити незалежну професійну діяльність, підлягають взяттю на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з цим Кодексом.
Згідно з пп.65.10.3 п.65.10 ст.65 Податкового кодексу України внесення до Державного реєстру запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі: внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця - з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Відповідно до п.65.10 ст.65 Податкового кодексу України державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов`язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов`язань та застосування санкцій за їх невиконання.
Як зазначено у п.67.1 ст.67 Податкового кодексу України, підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи, її відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб є: 67.1.1. повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи; 67.1.2. наявність хоча б однієї з підстав, визначених пунктом 65.10 статті 65 цього Кодексу для самозайнятої особи.
Згідно з пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Органи доходів і зборів мають право: проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичних осіб - підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки. Документальні та камеральні перевірки проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України (п.2 ч.1 ст.13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ).
Станом на день винесення відповідачем Наказу №224 (21.01.2019) та складання Акту перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 (01.03.2019) позивачем було припинено підприємницьку діяльність та позивача було знято з обліку у контролюючому органі.
Звідси, суд вважає, що відповідачем порушено вимоги пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, п.2 ч.1 ст.13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування при проведенні невиїзної позапланової документальної перевірки платника податків фізичної особи ОСОБА_1 , оформленої Актом перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019.
Відповідно до пп.165.1.31 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.
У ч.1 ст.4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зазначено, що платниками єдиного внеску є: 1) роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту); філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами; дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України; підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб: військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейських, осіб рядового і начальницького складу, у тому числі тих, які проходять військову службу під час особливого періоду, визначеного законами України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та "Про військовий обов`язок і військову службу"; патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства; осіб, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв`язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами; осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту; осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, усиновленні дитини; одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства; інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції (у тому числі постійне представництво інвестора-нерезидента), що використовує працю фізичних осіб, найнятих на роботу в Україні на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем в Україні, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); 5) особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності; 5-1) члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах; 15) особи, які беруть добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування; 16) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зовнішніх зносин, уповноважений орган центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період, - за непрацюючого іншого з подружжя працівника дипломатичної служби, який перебуває за кордоном за місцем довготермінового відрядження такого працівника.
Судом прийнято до уваги, що Договори позики (поворотної фінансової допомоги) укладені між ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А - як позикодавцями та фізичною особою - громадянином України ОСОБА_1 - як позичальником. Учасником цих Договорів не є фізична особа-підприємець ОСОБА_1 .
На день вирішення судом спору по суті (16.12.2019) зобов`язання ОСОБА_1 по зазначеним Договорам позики (поворотної фінансової допомоги) не припиненні, Договори є діючими.
Позивач не відноситься до платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, наведених у ч.1 ст.4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Відповідачем не надано до суду доказів визнання судом недійсними правочинів, укладених позивачем з ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А .
Доказів притягнення позивача до кримінальної відповідальності за здійснення операцій з ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А відповідачем до суду не надано.
Відповідачем документально не доведено наявність у позивача умислу на вчинення протиправних дій при вчиненні операцій з ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А .
Сама наявність кримінального провадження №32016080000000121, в якому фігурує позивач та ТОВ ТОРГСТАНДАРТ ПЛЮС , ТОВ ЕКО СТАНДАРТ-А - не є беззаперечним аргументом для визнання операцій позивача з цими контрагентами протиправними (на чому наполягає відповідач), а лише потребує додаткової перевірки наявності чи відсутності дефектності (з правової точки зору) наданих позивачем документів у підтвердження чи то спростування відповідних фактів.
Відповідачем не доведено, що карткові рахунки в АТ КБ ПРИВАТБАНК № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 використовувались ОСОБА_1 у підприємницькій діяльності як фізичною особою-підприємцем, а не для власних потреб.
Таким чином, не знаходять своє підтвердження порушення позивачем вимог пп.49.18.5 п.49.18 ст.49, п.177.1, п.177.2, п.177.4, п.177.10, п.177.11 ст.177, пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, п.4 ч.2 ст.6, ч.1, ч.2 ст.7, п.5 ст.8, ч.2 ст.9, ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , за періоди, зазначені в Акті перевірки №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019.
За відсутності порушень податкового законодавства відсутніми є і підстави до вжиття заходів, передбачених п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Звідси, донарахування податкових зобов`язань, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій до позивача є необґрунтованим.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006631305 від 11.04.2019, яким ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) збільшено грошове зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується за результатами річного декларування, в сумі 330632 грн. 16 коп., з яких: за податковим зобов`язанням - 264505 грн. 73 коп.; за штрафними (фінансовими) санкціями - 66126 грн. 43 коп.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006641305 від 11.04.2019, яким до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) за платежем податок на доходи фізичних осіб застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 510 грн. 00 коп.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006651305 від 11.04.2019, яким до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) за платежем податок на доходи фізичних осіб застосовані штрафні (фінансові) санкції в сумі 170 грн. 00 коп.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006661305 від 11.04.2019, яким ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) збільшено грошове зобов`язання за платежем військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, в сумі 27552 грн. 68 коп., з яких: за податковим зобов`язанням - 22042 грн. 14 коп.; за штрафними (фінансовими) санкціями - 5510 грн. 54 коп.
Визнати протиправною та скасувати Вимогу про сплату боргу (недоїмки) прийняту Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №Ф-0006751305 від 11.04.2019, якою від ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) вимагається сплатити недоїмку в сумі 114965 грн. 96 коп. з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Визнати протиправним та скасувати Рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006761305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, яким до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) застосовано штрафні санкції в розмірі 36351 грн. 48 коп.
Визнати протиправним та скасувати Рішення прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №0006771305 від 11.04.2019 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , яким до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) застосовано штрафні санкції в розмірі 170 грн. 00 коп.
Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) по проведенню документальної позапланової невиїзної перевірки платника податків фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ), результати якої оформлені Актом №92/08-01-13-05/2689200095 від 01.03.2019.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ІПН НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судовий збір в сумі 5103 грн. 52 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 26.12.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2019 |
Оприлюднено | 19.01.2020 |
Номер документу | 86985506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні