Рішення
від 17.01.2020 по справі 815/1504/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1504/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - Іорданова В.П. (згідно ордеру),

представника відповідача та третьої особи - Бутрик А.О. (за довіреностями),

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Державна казначейська служба України, Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

14 березня 2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна казначейська служба України, Ізмаїльська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити дії.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2017 року позов товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО задоволено. Зобов`язано Державну фіскальну службу України здійснити коригування даних електронного рахунку № НОМЕР_1 товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260, адреса: 68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Болградське шосе, 8а) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість по поновленню (збільшенню) суми, на яку товариство з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260) має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, на суму 53267252,80 грн. (п`ятдесят три мільйона двісті шістдесят сім тисяч двісті п`ятдесят дві гривні 80 коп.)

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року апеляційні скарги Державної фіскальної служби України та Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20.06.2017 року - без змін.

Постановою Верховного Суду від 07 серпня 2019 року касаційні скарги Державної фіскальної служби України та Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області задоволено частково. Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2017 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2017 року скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції на новий розгляд.

Супровідним листом від 20.09.2019 року №815/1504/17/50302/19 Верховним Судом справу №815/1504/17 направлено до Одеського окружного адміністративного суду.

03 жовтня 2019 року за вх. №35973/19 вказана адміністративна справа №815/1504/17 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 09 жовтня 2019 року передана на розгляд головуючому судді Вовченко О.А.

Ухвалою суду від 15 жовтня 2019 року прийнято до провадження адміністративну справу №815/1504/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО та визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження з викликом учасників процесу.

30 жовтня 2019 року усною ухвалою суду, внесеною до протоколу судового засідання, прийнято до розгляду заяву про зміну предмету позову (вх.№40138/19), в якій позовні вимоги викладені в такій редакції:

1. Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України у формі неухвалення рішення про відмову у прийнятті податкових накладних до реєстрації згідно списку: податкової накладної від 01.04.2016 р. №1 на суму 957250,80 гри., від 29.03.2016 р. №507 на суму 1779300,00 грн., від 29.03.2016 р. №508 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №478 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №479 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №480 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №481 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №843 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №484 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №488 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №489 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №492 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №493 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №494 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №499 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №505 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №510 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №512 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №516 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №519 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №520 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №522 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №535 па суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №537 на суму 1797300,00 грн., від 31.03.2016 р. №482 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 р. №490 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №501 на суму 759000,00 грн., від 31.03.2016 р. №502 на суму 757020,00 гри., від 31.03.2016 №503 на суму 1779300,00 грн., від 31.03.2016 р. №504 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №517 на суму 733920,00 грн., від 02.04.2016 р. №2 на суму 149730,80 грн., від 02.04.2016 р. №3 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №495 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №506 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №511 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №513 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №521 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №536 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 №538 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №7 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №9 на суму 1096990,80 грн., від 04.04.2016 р. №485 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №5 на суму 1491730,80 грн., від 04.04.2016 р. №514 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №518 на суму 1491730,80 грн., від 07.04.2016 р. №33 на суму 303400,00 грн., складених товариством з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО , в яких отримувачем (покупцем) зазначено товариство з обмеженою відповідальністю ЕМАКС ;

2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України скасувати реєстрацію податкових накладних від 01.04.2016 р. №1 на суму 957250,80 гри., від 29.03.2016 р. №507 на суму 1779300,00 грн., від 29.03.2016 р. №508 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №478 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №479 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №480 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №481 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №843 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №484 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №488 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №489 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №492 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №493 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №494 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №499 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №505 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №510 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №512 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №516 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №519 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №520 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №522 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №535 па суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №537 на суму 1797300,00 грн., від 31.03.2016 р. №482 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 р. №490 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №501 на суму 759000,00 грн., від 31.03.2016 р. №502 на суму 757020,00 гри., від 31.03.2016 №503 на суму 1779300,00 грн., від 31.03.2016 р. №504 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №517 на суму 733920,00 грн., від 02.04.2016 р. №2 на суму 149730,80 грн., від 02.04.2016 р. №3 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №495 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №506 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №511 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №513 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №521 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №536 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 №538 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №7 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №9 на суму 1096990,80 грн., від 04.04.2016 р. №485 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №5 на суму 1491730,80 грн., від 04.04.2016 р. №514 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №518 на суму 1491730,80 грн., від 07.04.2016 р. №33 на суму 303400,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених товариством з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО , в яких отримувачем (покупцем) зазначено товариство з обмеженою відповідальністю ЕМАКС .

В обґрунтування позовних (згідно первісної позовної заяви та заяви про уточнення позовних вимог) вимог позивач зазначає, що 28.10.2015 р. згідно протоколу-рішення загальних зборів учасників ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО обрано від 28.10.2015 р. №15 директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_1, а з 29.10.2015 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб внесено запис про зазначену особу як директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО , який приступив до своїх обов`язків. 07.04.2016 р. неправомірно з використанням протоколу загальних зборів учасників ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО від 06.04.2016 р., який не підписував єдиний учасник ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО - ОСОБА_3, поданого державному реєстратору Дніпровського району реєстраційної служби ГУ юстиції у м. Києві Лобода В.О., внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в частині: зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; звільнення ОСОБА_1 з посади директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; призначення ОСОБА_2 на посаду директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; викладення статуту ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО у новій редакції; зміни відомостей про зв`язок з юридичною особою ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО . 11.04.2016 р. ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО повідомило Ізмаїльське МВ ГУ МВС України в Одеській області про зазначені вище обставини та за результатами розгляду відповідного повідомлення до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено запис №12016160150001122 про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.190 КК України. Позивач зазначає, що 11-12.04.2016 р. ДФС внесено до Єдиного реєстру податкових накладних від імені ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО на користь ТОВ ЕМАКС 47 податкові накладні на загальну суму 53267252,80 грн. Вказані податкові накладні підписані директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2, яку на вказану посаду єдиний учасник ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО - ОСОБА_3 не обирав. 12.04.2016 р. за 46 податковими накладними, які зареєстровані 12.04.2016 р., списано з електронного рахунку в органі Державної казначейської служби України податковий кредит з податку на додану вартість позивача на суму 52310002,00 грн., та 19.04.2016 р. за 1 податковою накладною, яку було зареєстровано 11.04.2016 р., списано з електронного рахунку в органі Державної казначейської служби України податковий кредит з податку на додану вартість позивача на суму 957250,80 грн. Позивач у позовній заяві посилається на безтоварність господарських операцій з ТОВ ЕМАУС та нереальність правочину, за яким було складено вказані 47 податкових накладних. Позивач зазначає, що ДФС допущено бездіяльність у формі не прийняття рішення про відмову у реєстрації 47 податкових накладних, які є предметом розгляду у справі №815/1504/17. Враховуючи, що усі спірні 47 податкових накладних складено з 29.03.2016 р. по 07.04.2016 р., у той час як запис про директора позивача ОСОБА_2 з`явився лише 07.04.2016 р., ОСОБА_2 не мала права ставити ЕЦП на податкових накладних у період від 29.03.2016 р. по 07.04.2016 р., а ДФС, у свою чергу, зобов`язана була відмовити у внесенні вказаних податкових накладних до ЄРПН через порушення порядку їх складання.

11 листопада 2019 року до суду від відповідача за вх.№41936/19 надійшов відзив на позов (т.5 а.с.49-54), у якому зазначено, що засобами електронного зв`язку ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО контролюючому органу направлено податкові накладні, виписані ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО на покупця - ТОВ ЕМАКС , код ЄДРПОУ 397438093. Згідно із квитанцій № 1 вказані документи були доставлені до центрального рівня ДФС України та прийняті. Посилаючись на Податковий кодекс України, Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233 Про подання електронної податкової звітності , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/15011, Тимчасовий порядок надходження та комп`ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672, зазначено, що з боку ДФС відсутня протиправність щодо прийняття податкових накладних ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО . Тобто, ДФС України не порушувала права позивача.

Враховуючи викладене, відповідач просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

15 листопада 2019 року до суду від позивача за вх.№42985/19 надійшла відповідь на відзив (т.5 а.с.58-65), у якій з посиланням на невідповідність відзиву вимогам ст.162 КАС України зазначено, що посилання ДФС України на Тимчасовий порядок у відзиві на адміністративний позов не є правомірним, адже вказаний документ не набрав чинності і не може бути застосований. Оскільки саме ДФС здійснило реєстрацію податкових накладних, виписаних з порушенням встановленої процедури, то саме ДФС має скасувати реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 47 податкових накладних на загальну суму 53267252,80 грн. податку на додану вартість згідно переліку, наведеного в адміністративному позові. ДФС, володіючи інформацією, що ОСОБА_2 обрано директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО лише з 07.04.2016 р., зобов`язана була відмовити у реєстрації податкових накладних, підписаних ОСОБА_2 з 29.03.2016 р. по 07.04.2016 р., тобто в період, коли ОСОБА_2 ще не набула повноважень директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО .

04 грудня 2019 року усною ухвалою, внесеною до протоколу судового засідання, замінено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Ізмаїльську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС в Одеській області на правонаступника - Головне управління ДФС в Одеській області.

10 грудня 2019 року до суду від Головного управління ДФС в Одеській області надійшли пояснення (т.5 а.с.115-120), за змістом аналогічні змісту відзиву на позов.

Ухвалою суду від 11 грудня 2019 року судом у задоволенні клопотання представника Державної фіскальної служби України про залишення позову без розгляду відмовлено. Заяву представника товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО про поновлення строку звернення до суду задоволено та поновлено товариству з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО строк звернення до суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Державна казначейська служба України, Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії.

11 грудня 2019 року ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО до Державної фіскальної служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Державна казначейська служба України, Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії.

Ухвалою суду від 17.12.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДФС в Одеській області про закриття провадження по справі.

17 грудня 2019 року ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу №815/1504/17 до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області у судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечувала.

Представник Державної казначейської служби України у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260) зареєстроване в якості юридичної особи 31.01.2014 року.

З 03.02.2014 року перебуває на обліку в Ізмаїльській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області як платник податків (т.1 а.с.28).

28.10.2015 року згідно протоколу-рішення загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО №15 (т.1 а.с.29) директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО було обрано ОСОБА_1 .

Згідно наказу товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО №13 від 29 жовтня 2015 року наказано ОСОБА_1 приступити до виконання обов`язків директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО (т.1 а.с.30).

29.10.2015 року запис про ОСОБА_1 як директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (т.1 а.с.29-31).

Листом №1 від 11.04.2016 року (т.1 а.с.41-42) ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО повідомило Ізмаїльське МВ ГУ МВС України в Одеській області про те, що 07.04.2016 року було незаконно внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.34-40): зміни місцезнаходження юридичної особи ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; звільнення ОСОБА_1 з посади директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; призначення ОСОБА_2 на посаду директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ; викладення статуту ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО у новій редакції; зміни відомостей про зв`язок з юридичною особою ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО .

Судом встановлено, що вказані зміни здійснено з використанням: протоколу загальних зборів учасників ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО від 06.04.2016 року (т.1 а.с.32), у якому наявний підпис особи, позначеної як ОСОБА_3 . ; довіреності, виписаної директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2 від 07 травня 2016 року (т.1 а.с.33).

При цьому, згідно висновку Одеського науково-дослідного криміналістичного центру №79-П від 25.04.2017 року підпис у графі підписи в протоколі №06/04 загальних зборів учасників ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО від 06.04.2016 року, виконаний не ОСОБА_3 , а іншою особою із частковим наслідуванням справжнього підпису самого ОСОБА_3 (т.4 а.с.194-200).

Відомості щодо обставин, зазначених у листі ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО №1 від 11.04.2016 року, було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, запис №12016160150001122 про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.190 КК України (т.1 а.с.45), про що було повідомлено директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_1 листом №44/4-4347 від 20.05.2016 р. (т.1 а.с.43).

Судом встановлено, що 11.04.2016 року та 12.04.2016 р. Державною фіскальною службою України зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних виписані від імені ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО на користь ТОВ ЕМАКС 47 податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 53267252,80 грн., які підписані директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2, а саме:

- 11 квітня 2016 року податкову накладну від 01.04.2016 року №1 на суму 957250,80 грн. (т.1 а.с.92);

- 12 квітня 2016 року податкові накладні від 29.03.2016 року №507 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.63), від 29.03.2016 року №508 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.62), від 30.03.2016 року №478 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.85), від 30.03.2016 року №479 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.84), від 30.03.2016 року №480 на суму 757020,00 грн. (т.1 а.с.83), від 30.03.2016 року №481 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.82), від 30.03.2016 року №843 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.80), від 30.03.2016 року №484 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.79), від 30.03.2016 року №488 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.77), від 30.03.2016 року №489 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.76), від 30.03.2016 року №492 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.74), від 30.03.2016 року №493 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.73), від 30.03.2016 року №494 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.72), від 30.03.2016 року №499 на суму 757 020,00 грн. (т.1 а.с.70), від 30.03.2016 року №505 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.65), від 30.03.2016 року №510 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.61), від 30.03.2016 року №512 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.59), від 30.03.2016 року №516 на суму 759000,00грн. (т.1 а.с.56), від 30.03.2016 року №519 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.53), від 30.03.2016 року №520 на суму 757020,00грн. (т.1 а.с.52), від 30.03.2016 року №522 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.50), від 30.03.2016 року №535 на суму 759000,00грн. (т.1 а.с.49), від 30.03.2016 року №537 на суму 1797300,00 грн. (т.1 а.с.47), від 31.03.2016 року №482 на суму 733920,00грн. (т.1 а.с.81), від 31.03.2016 року №490 на суму 733920,00 грн. (т.1 а.с.75), від 31.03.2016 року №501 на суму 759000,00 грн. (т.1 а.с.69), від 31.03.2016 року №502 на суму 757020,00 грн. (т.1 а.с.68), від 31.03.2016 року №503 на суму 1779300,00 грн. (т.1 а.с.67), від 31.03.2016 року №504 на суму 733920,00 грн. (т.1 а.с.66), від 31.03.2016 року №517 на суму 733920,00 грн. (т.1 а.с.55), від 02.04.2016 року №2 на суму 149730,80 грн. (т.1 а.с.91), від 02.04.2016 року №3 на суму 1096930,80 грн. (т.1 а.с.90), від 02.04.2016 року №495 на суму 849730,80 грн. (т.1 а.с.71), від 02.04.2016 року №506 на суму 1096930,80 грн. (т.1 а.с.64), від 02.04.2016 року №511 на суму 849730,80 грн. (т.1 а.с.60), від 02.04.2016 року №513 на суму 1096990,80 грн. (т.1 а.с.58), від 02.04.2016 року №521 на суму 1096930,80 грн. (т.1 а.с.51), від 02.04.2016 року №536 на суму 849730,80 грн. (т.1 а.с.48), від 02.04.2016 року №538 на суму 1096990,80 грн. (т.1 а.с.46), від 02.04.2016 року №7 на суму 1096930,80 грн. (т.1 а.с.88), від 02.04.2016 року №9 на суму 1096990,80 грн. (т.1 а.с.87), від 04.04.2016 року №485 на суму 1296930,80 грн. (т.1 а.с.78), від 04.04.2016 року №5 на суму 1491730,80 грн. (т.1 а.с.89), від 04.04.2016 року №514 на суму 1296930,80 грн. (т.1 а.с.57), від 04.04.2016 року №518 на суму 1491730,80 грн. (т.1 а.с.54), від 07.04.2016 року №33 на суму 303400,00 грн. (т.1 а.с.86).

Факт реєстрації вказаних вище податкових накладних підтверджується витягом з Єдиного реєстру податкових накладних №325442 від 22.07.2016 року та №320247 від 12.04.2016 року (т.1 а.с.93-96) а також квитанціями №1 про реєстрацію податкових накладних (т.2 а.с.158-180).

Як вбачається з листа Ізмаїльської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області №6514/10/15-02-12 від 12.09.2016 року (т.1 а.с.109) та витягів в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ (т.1 а.с.112-120), 12.04.2016 року по 46 податковим накладним, які зареєстровані 12.04.2016 року, списано з електронного рахунку позивача в Державній казначейській службі України податковий кредит з податку на додану вартість на суму 52310002,00 грн. та 19.04.2016 р. за податковою накладною №1, яку було зареєстровано 11.04.2016 р., списано з електронного рахунку позивача в Державній казначейській службі України податковий кредит з податку на додану вартість на суму 957250,80 грн.

Згідно з протоколом-рішенням №20/1 від 12.04.2016 року загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (т.1 а.с.104-108):

1. Визнано та встановлено факт не скликання та проведення загальних зборів товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО 06.04.2016 року;

2. Протокол загальних зборів товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО від 06.04.2016 року №06/04 визнано таким, що не підписувався єдиним учасником товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО - ОСОБА_3 та як наслідок, встановлено факт недійсності вказаного протоколу;

3. Встановлено факт, що рішення, викладені у протоколі загальних зборів товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО від 06.04.2016 року №06/04 не ухвалювалися, зокрема, такі рішення:

- про звільнення ОСОБА_1 з посади директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО з 06.04.2016 року та призначення директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2 з 07.04.2016р.;

- про зміну місцезнаходження юридичної особи ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО з адреси: Одеська обл., м.Ізмаїл, Болградське шосе, 8а, на адресу: 03115, м.Київ, вул. М.Котельникова, буд.2/14;

- про затвердження нової редакції статуту товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО ;

- про зміну додаткової інформації про зв`язок з товариством з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО на тел.НОМЕР_2 та електронну адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1;

- про уповноваження директора товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2 на проведення державної реєстрації вказаних змін, у т.ч. з правом делегування ним повноважень третім особам за дорученням.

Окрім цього, у вказаному протоколі-рішенні №20/1 від 12.04.2016 року встановлено факт завдання ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО збитків на загальну суму 53267252,80 грн. у формі протиправного списання з електронного рахунку № НОМЕР_1 МФО 899998, відкритого ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО у Державній казначейській службі України, податкового кредиту на загальну суму 53267252,80 грн. внаслідок складання, підписання з використанням електронного цифрового підпису та подання до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних директором ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2, яка діяла з перевищенням службових обов`язків, 47 податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39743809), складених за безтоварними господарським операціями.

Позивачем в офіційному друкованому видані Кабінету Міністрів України Урядовий кур`єр від 13.04.2016 року №70 (т.1 а.с.169-172) та 13.04.2016 р. у газеті ФАКТИ №67 (т.1 а.с.173-178) були опубліковані оголошення, якими повідомлено про незаконний характер змін до установчих даних позивача, зокрема щодо місцезнаходження ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_1, а також про недійсний характер усіх документів, підписаних ОСОБА_2 за директора ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та про те, що ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО не відвантажувало товари, не виконувало роботи та не надавало послуги будь-яким особам, документи ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО не є контрагентом ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809).

Позивач, вважаючи, що Державна фіскальна служба була повинна відмовити у прийнятті спірних податкових накладних, звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент реєстрації податкових накладних) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент реєстрації податкових накладних) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно пп.14.1.16 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент реєстрації податкових накладних) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246) (тут і далі - у редакції, чинній на момент реєстрації податкових накладних).

Відповідно до п.п. 2, 3 Порядку №1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України (п.9 Порядку №1246).

Отже, станом на момент направлення на реєстрацію спірних податкових накладних Порядком №1246 був визначений вичерпний перелік підстав, за наявності яких ДФС зобов`язана відмовити у прийнятті податкової накладної.

При цьому відповідно до п.1. п.2 Положення про Державну фіскальну службу України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 р. № 236 Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску. ДФС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Відповідно до п.п.6, 7 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС засобами телекомунікаційного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку. Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Суд зазначає, що ДФС, приймаючи спірні 47 податкових накладних, дійшовши висновку про їх відповідність вимогам податкового законодавства діяло у межах та у спосіб, встановлений законодавством.

Позивачем до суду не надано доказів на підтвердження того, що ДФС під час реєстрації спірних податкових накладних знала чи могла знати про фальсифікацію документів на підтвердження повноважень ОСОБА_2 на здійснення дій щодо формування та направлення на реєстрацію податкових накладних.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що ОСОБА_2 призначено на посаду лише 07.04.2016 року, оскільки ДФС під час реєстрації податкових накладних перевіряє електронний цифровий підпис особи, яка підписала податкові накладні, та не зобов`язана перевіряти дані щодо того, чи такий електронний цифровий підпис оформлений на підставі сфальсифікованих документів.

При цьому відповідно до абз.3 ст.1 Закону України Про електронний цифровий підпис електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

Згідно з абз.1 ст.8 Закону України Про електронний цифровий підпис Центром сертифікації ключів може бути юридична особа незалежно від форми власності або фізична особа, яка є суб`єктом підприємницької діяльності, що надає послуги електронного цифрового підпису та засвідчила свій відкритий ключ у центральному засвідчувальному органі або засвідчувальному центрі з дотриманням вимог статті 6 цього Закону.

За таких обставин суд вважає за доцільне відмовити у задоволення вимоги про визнання протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України у формі неухвалення рішення про відмову у прийнятті податкових накладних до реєстрації згідно списку: податкової накладної від 01.04.2016 р. №1 на суму 957250,80 гри., від 29.03.2016 р. №507 на суму 1779300,00 грн., від 29.03.2016 р. №508 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №478 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №479 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №480 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №481 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №843 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №484 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №488 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №489 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №492 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №493 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №494 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №499 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №505 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №510 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №512 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №516 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №519 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №520 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №522 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №535 па суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №537 на суму 1797300,00 грн., від 31.03.2016 р. №482 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 р. №490 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №501 на суму 759000,00 грн., від 31.03.2016 р. №502 на суму 757020,00 гри., від 31.03.2016 №503 на суму 1779300,00 грн., від 31.03.2016 р. №504 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №517 на суму 733920,00 грн., від 02.04.2016 р. №2 на суму 149730,80 грн., від 02.04.2016 р. №3 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №495 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №506 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №511 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №513 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №521 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №536 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 №538 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №7 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №9 на суму 1096990,80 грн., від 04.04.2016 р. №485 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №5 на суму 1491730,80 грн., від 04.04.2016 р. №514 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №518 на суму 1491730,80 грн., від 07.04.2016 р. №33 на суму 303400,00 грн., складених товариством з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО , в яких отримувачем (покупцем) зазначено товариство з обмеженою відповідальністю ЕМАКС .

Щодо вимоги позивача про зобов`язання Державної фіскальної служби України скасувати реєстрацію податкових накладних, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Відповідно до ч.5 ст.16 Закону України Про судоустрій та статус суддів висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Як зазначено колегією суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду у постанові від 15 травня 2018 року по справі №815/3501/15: …Отже, будь-які документи, в тому числі договори, податкові накладні, рахунки тощо, мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. … .

Аналогічний висновок зроблено колегією суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду у постанові від 02 жовтня 2018 року по справі №815/1939/14: …господарські операції … мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податку. При цьому потрібно, щоб ці документи підтверджували і розкривали суть, внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість, ризик) й ділову мету. Щоб так кваліфікувати природу господарських операцій, необхідно послатись на допустимі та належні докази, якими засвідчується стан (якість) таких операцій. Без цього неможливо перевірити правильність обчислення і сплати сум податкового (грошового) зобов`язання на підставі таких операцій. .

Судом встановлено, що відповідно до довідки ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО №12/04/2016-01-1 від 02.04.2016 року, ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260) не мало взаємовідносин, господарських операцій та переговорних процесів з ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809) з моменту державної реєстрації ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО , тобто з 31.01.2014 року (т.1 а.с.206).

Згідно до листа Ізмаїльської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 23.09.2016 року №6745/10/15-02-12 (т.1 а.с.207-208) господарські операції між ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260) - постачальником, та ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809) - покупцем насіння соняшнику, шроту соняшника гранульованого та транспортних послуг на загальну суму 319603516,80 грн., серед яких ПДВ складає 53267252,80 грн., з однієї сторони та ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809) - продавця й підприємств-покупців є такими, що носять безтоварний (нереальних) характер. Ізмаїльською ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області також складено узагальнену податкову інформацію №1550/15-02-12-00 від 29.07.2016 р. за результатами якої, реальність здійснення операцій з продажу товарів (робіт, послуг) по ланцюгу поставки від ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО (код ЄДРПОУ 39076260) та ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809) за березень 2016 року та квітень 2016 року не підтверджено.

Відповідно до довідок та листів банківських установ (ПАТ Перший український міжнародний банк , ПАТ ПРОМІНВЕСТБАНК , ПАТ МАРФІН БАНК , ПАТ ОТП БАНК , ПАТ АЛЬФА-БАНК , ПАТ АБ ПІВДЕННИЙ ) зазначено, що взаєморозрахунки між ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809) за період з відкриття відповідних рахунків до дня видання відповідних довідок не відбувались (т.1 а.с.181-186).

В узагальненій податковій інформації №17389/7/26-15-14-07-02-13 від 13.06.2016 року щодо податкових накладних зареєстрованих в ЄРПН ТОВ ЕМАКС (код 39743809) за період з 10.04.2016 по 30.04.2016 (т.1 а.с.187-205) зазначено, що у ТОВ ЕМАКС відсутні трудові ресурси, виробниче, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення фінансово-господарської діяльності; зазначено, що у ТОВ ЕМАКС не відкрито жодного банківського рахунку крім казначейського. Зроблено висновок, що господарські операції між ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та ТОВ ЕМАКС є такими, що носять безтоварний (нереальний) характер.

Окрім цього, Господарським судом Одеської області 05.10.2016 року було прийнято рішення по справі №916/2282/16, яким стягнуто з ОСОБА_2 на користь ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО збитки у розмірі 100000 грн. (т.1 а.с.209-212).

Вказаним рішенням встановлено, що ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та ТОВ ЕМАКС (код ЄДРПОУ 39743809), на користь якого ОСОБА_2 було складено 47 податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 53267252,80 грн., у договірних відносинах не перебували. ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО на користь ТОВ ЕМАКС жодних господарських операцій, тобто поставки товарів (виконання робіт, надання послуг) не вчиняло. На поточні рахунки ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО , відкриті у банківських установах, грошові кошти від ТОВ ЕМАКС також не надходили.

За таких обставин суд встановив, що спірні 47 податкових накладних, виписані від імені ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО ОСОБА_2 за безтоварними господарськими операціями з ТОВ ЕМАКС , які не спричинили реальні зміни майнового стану ТОВ БЕССАРАБІЯ-АГРО та ТОВ ЕМАКС окрім як безпідставного зменшення суми, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні, у зв`язку з чим суд вважає за доцільне задовольнити позовну вимогу товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО щодо зобов`язання Державну фіскальну службу України скасувати в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО : від 01.04.2016 р. №1 на суму 957250,80 грн., від 29.03.2016 р. №507 на суму 1779300,00 грн., від 29.03.2016 р. №508 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №478 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №479 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №480 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №481 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №843 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №484 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №488 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №489 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №492 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №493 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №494 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №499 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №505 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №510 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №512 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №516 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №519 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №520 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №522 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №535 па суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №537 на суму 1797300,00 грн., від 31.03.2016 р. №482 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 р. №490 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №501 на суму 759000,00 грн., від 31.03.2016 р. №502 на суму 757020,00 грн., від 31.03.2016 №503 на суму 1779300,00 грн., від 31.03.2016 р. №504 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №517 на суму 733920,00 грн., від 02.04.2016 р. №2 на суму 149730,80 грн., від 02.04.2016 р. №3 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №495 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №506 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №511 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №513 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №521 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №536 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 №538 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №7 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №9 на суму 1096990,80 грн., від 04.04.2016 р. №485 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №5 на суму 1491730,80 грн., від 04.04.2016 р. №514 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №518 на суму 1491730,80 грн., від 07.04.2016 р. №33 на суму 303400,00 грн., в яких отримувачем (покупцем) зазначено товариство з обмеженою відповідальністю ЕМАКС .

Решта доводів сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкту владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову.

Суд зазначає, що позивач просить суд встановити відповідачу строк для подання звіту про виконання рішення.

Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Враховуючи викладене, суд вважає за доцільне зобов`язати Державну фіскальну службу України у 30-денний строк з моменту набрання законної сили даним рішенням подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про його виконання.

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО - задовольнити частково.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України скасувати в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО : від 01.04.2016 р. №1 на суму 957250,80 грн., від 29.03.2016 р. №507 на суму 1779300,00 грн., від 29.03.2016 р. №508 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №478 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №479 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №480 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №481 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №843 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №484 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №488 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №489 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №492 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №493 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №494 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №499 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №505 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №510 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №512 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №516 на суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №519 на суму 1779300,00 грн., від 30.03.2016 р. №520 на суму 757020,00 грн., від 30.03.2016 р. №522 на суму 1797300,00 грн., від 30.03.2016 р. №535 па суму 759000,00 грн., від 30.03.2016 р. №537 на суму 1797300,00 грн., від 31.03.2016 р. №482 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 р. №490 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №501 на суму 759000,00 грн., від 31.03.2016 р. №502 на суму 757020,00 грн., від 31.03.2016 №503 на суму 1779300,00 грн., від 31.03.2016 р. №504 на суму 733920,00 грн., від 31.03.2016 №517 на суму 733920,00 грн., від 02.04.2016 р. №2 на суму 149730,80 грн., від 02.04.2016 р. №3 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №495 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №506 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №511 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 р. №513 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №521 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №536 на суму 849730,80 грн., від 02.04.2016 №538 на суму 1096990,80 грн., від 02.04.2016 р. №7 на суму 1096930,80 грн., від 02.04.2016 р. №9 на суму 1096990,80 грн., від 04.04.2016 р. №485 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №5 на суму 1491730,80 грн., від 04.04.2016 р. №514 на суму 1296930,80 грн., від 04.04.2016 р. №518 на суму 1491730,80 грн., від 07.04.2016 р. №33 на суму 303400,00 грн., в яких отримувачем (покупцем) зазначено товариство з обмеженою відповідальністю ЕМАКС .

В решті позовних вимог - відмовити.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України у 30-денний строк з моменту набрання законної сили даним рішенням подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про його виконання.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю БЕССАРАБІЯ-АГРО (вул. Болградське шосе, 8а, м.Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 39076260).

Відповідач - Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197)

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача:

- Державна казначейська служба України (вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 37567646);

- Головне управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 3938646).

Повний текст рішення складено та підписано 17.01.2020 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2020
Оприлюднено19.01.2020
Номер документу86986204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1504/17

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 18.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Постанова від 18.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 25.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні