Рішення
від 17.01.2020 по справі 420/6707/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6707/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку "Голуба даль" Сільськогосподарського виробничий кооператив "Вільне козацтво" за адресою: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровського району, Шабівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 27, шляхом відключення будівель бази відпочинку "Голуба даль" Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 405 від 23.08.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 405 від 23.08.2019 за номерами: 1-7, 9-21.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що приписами Кодексу цивільного захисту України, а саме ч. 2 ст. 68, визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та наказу ГУ ДСНС в Одеській області здійснено позапланову перевірку бази відпочинку Голуба даль Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" за адресою: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровського району, Шабівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 27, за результатом якої складено акт № 405 від 23.08.2019 року. Актом № 405 від 23.08.2019 року встановлено 20 порушень Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Вільне козацтво" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей та можуть слугувати неможливістю її ефективної ліквідації та рятування людей. Подальша експлуатація бази відпочинку Голуба даль за адресою: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровського району, Шабівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 27, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Від представника відповідача Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" відзиву на позовну заяву не надходило.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду від 18 листопада 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області та відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін і призначено перше судове засідання.

Представником позивача до суду надано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача до суду не з`явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Ухвалою суду від 14 січня 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено розгляд справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно п. п. 57 п. 4 Указу Президента України "Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

19 серпня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 17.08.2019 року № 27938/0/1-19, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативних, нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, керуючись абз. 7 ч. 1 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , видано наказ № 301 про здійснення позапланових перевірок місць відпочинку людей (готелі та заклади відпочинку та оздоровлення) (а.с. 13).

У період з 22.08.2019 року по 23.08.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 301 від 19.08.2019 року, на підставі посвідчення про проведення заходу державного нагляду (контролю) № 433 від 21.08.2019 року, провідним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом цивільного захисту Баєвським О.О., провідним інспектором Чорноморського МВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном цивільного захисту Баца В . В. проведено перевірку додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту бази відпочинку Голуба Даль Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво", яка розташована за адресою: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровського району, Шабівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 27 (а.с. 14).

За результатом проведеної перевірки 23.08.2019 року посадовими особами ДСНС України складено акт № 405, яким встановлено 20 порушень Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.15-22), а саме:

- розділ ІV п. 1 п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року, ДСТУ Б В.2.5-38:2008 ст. 20; п. 9.3 - не проведено перевірку стану пристроїв блискавкозахисту, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- розділ V п. 1, п.п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року, ДБН В.2.5-56:2014 пункт 7 - для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не дообладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДНК В. 2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд";

- розділ ІІ п. 2 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - керівник об`єкта не визначив обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, а саме: призначити відповідальних осіб за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту;

- розділ ІІ п. 3 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не визначений та не встановлених протипожежний режим, який включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок проходження посадовими особами навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок збирання членів пожежно-рятувального підрозділу добровільної пожежної охорони та посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку, у разі виникнення пожежі, виклику вночі, у вихідні й святкові дні; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, зупинки технологічного устаткування, вимкнення ліфтів, підйомників, вентиляційних установок, електроспоживачів, застосування засобів пожежогасіння; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки. Працівники об`єкта мають бути ознайомлені з цими вимогами на інструктажах або під час проходження пожежно-технічного мінімуму.

- розділ ІІ п. 11 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - для кожного приміщення об`єкта не розроблені та затверджені керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

- розділ ІІ п. 7 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - у приміщеннях на видимих місцях біля телефонів слід вивішувати таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- розділ ІІ п. 8 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення мають бути забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- розділ ІV п. 1.1 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів;

- розділ ІV п. 1.7 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - відгалужувальні та з`єднувальні коробки електричних проводів не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів;

- розділ ІV п. 1.8 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж;

- розділ ІV п. 1 п.п. 1.12 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - дозволяється експлуатація струмоведучого приводу по горючій основі в будинках відпочинку;

- розділ ІV п. 1 п.п. 1.16 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - електрощити, групові електрощитки повинні оснащуватися схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- розділ ІV п. 1 п.п. 1.17 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

- розділ ІV п. 1 п.п. 1.20 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - не представлені акти замірів опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- розділ ІІ п. 3 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - на об`єкті не встановлений порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок (провести відповідний ремонт);

- розділ V п. 2.1 ч. 5 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - проїзди по пожежних водо джерел не має придатного покриття для під`їзду пожежних машин в будь-яку пору року;

- розділ V п. 2.1 ч. 10 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - водонапірну башту не пристосовано для для відбору води пожежно-рятувальною технікою будь-якої пори року. На корпус водонапірної башти слід наносити позначення, яке вказує на місце розташування пристрою для забирання води пожежно-рятувальною технікою;

- розділ V п. 3.11 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - для розміщення первинних засобів пожежогасіння на території об`єкта не встановлений спеціальний пожежний щит (стенд). До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- розділ V п. 3.9 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - приміщення не забезпечені вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм вогнегасників, затверджених наказом МВС №25 від 15.01.2018 року;

- розділ V п. 3.17 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - не проведене технічне обслуговування наявних вогнегасників відповідно до правил експлуатації відповідно до Правил експлуатації та типових норм вогнегасників, затверджених наказом МВС №25 від 15.01.2018 року.

Примірник акту перевірки № 405 від 23.08.2019 року отримано головою правління Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" Бушевим Д.Б. (а.с. 22).

При цьому, акт перевірки № 405 від 23.08.2019 року підписано головою правління Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" Бушевим Д.Б. без зауважень.

23 серпня 2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області щодо Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 343 (а.с. 23-25).

Згідно ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до п. 3, 26, 43 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій; небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Таким чином, з аналізу вказаних приписів вбачається, що настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 63 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Судом встановлено, що за результатом проведеної перевірки посадовими особами ДСНС України складено акт № 405, яким встановлено 20 порушень Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Вільне козацтво" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.15-22).

При цьому, доказів в спростування виявлених порушень, а також доказів їх усунення та відсутності станом на дату розгляду справи відповідачем не надано.

Відповідно до ст. 9 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно ч. 1 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем зазначені в акті перевірки № 405 від 23.08.2019 року за номерами: 1-7, 9-21 порушення не усунуто, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, адреса місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" (код ЄДРПОУ 03768753, адреса місцезнаходження: 67730, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Старокозаче, вул. Горького, 34) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку "Голуба даль" Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" за адресою: 67700, Одеська область, Білгород-Дністровського району, Шабівської сільської ради, комплекс будівель і споруд № 27, шляхом відключення будівель бази відпочинку "Голуба даль" Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 405 від 23.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 405 від 23.08.2019 року за номерами: 1-7, 9-21.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2020
Оприлюднено19.01.2020
Номер документу86986248
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6707/19

Рішення від 17.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні