Ухвала
від 16.01.2020 по справі 520/12933/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

16 січня 2020 р. Справа № 520/12933/19 Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Супруна Ю.О.,

при секретарі судового засідання - Дробязги Т.В.,

за участю:

представника позивача - Мухітдінова Р. Д.,

представника відповідача - Богодущенко Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду клопотання представника Товариства з обмеженої відповідальністю "EVCI PLASTIK" про призначення судової експертизи по адміністративній справі №520/12933/19 за позовом Товариства з обмеженої відповідальністю "EVCI PLASTIK" (код ЄДРПОУ 32566213, м. Харків, пр-т Постишева, буд. 93, 61020) до Харківської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39534151, м. Харків, вул. Короленка, 16-Б, 61003) про визнання дій протиправними та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженої відповідальністю "EVCI PLASTIK" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської митниці ДФС, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів №UA807000/2019/003367/2 від 20 листопада 2019 року та картку відмови митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA807170/2019/01627 від 20 листопада 2019 року Харківської митниці ДФС.

16.01.2020 року за вх.№01-26/3646/2020 представником Товариства з обмеженої відповідальністю "EVCI PLASTIK" через канцелярію суду подано клопотання про призначення судової експертизи, в якому, просить суд призначити по справі судову товарознавчу експертизу по справі № 520/12933/19 передавши на вирішення експерта наступні питання, а саме: яка митна вартість скловолокна дрібно різаного-обрізка із скляних ниток; скловолокно рубана нитка РР4-4. 5 АВВ 11-22000 кг., що ввозилась на митну територію України на дату ввезення товару за обставинами справи - 20.11.2019 року, згідно документів, які містяться в матеріалах справи № 520/12933/19: зовнішньоекономічний договір (контракту) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів №10.2019 від 16.09.2019 року; рахунок-фактура (інвойс) СЕ-9211005523 від 05.11.2019 року; сертифікат про проходження товару форми А (Certificate of origin form A (GSP)) №С0964677 від 05.112019 року; сертифікат про проходження товару №9211005523-2019-1 від 05.11.2019 року; лист виробника сертифіката якості від 14.11.2019 року; інші документи, що знаходяться в матеріалах справи.

Також, просив суд проведення судової товарознавчої експертизи по справі №520/12933/19 доручити Харківському НДІ судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса.

Представник позивача в підготовчому судовому засіданні просив задовольнити вказане клопотання.

Представник відповідача проти задоволення клопотання про призначення експертизи заперечував, зазначивши, що позивачем не наведено обґрунтованих підстав для проведення експертизи, а тому просив відмовити у задоволенні вказаного клопотання.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та заявлене клопотання, суд вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно ст. 108 КАС України, висновок експерта для суду не має заздалегідь встановленої сили і оцінюється судом разом із іншими доказами за правилами, встановленими статтею 90 цього Кодексу. Відхилення судом висновку експерта повинно бути мотивованим у судовому рішенні.

З наведених вимог вбачається, що наявність сукупності умов, передбачених ч. 1 ст. 102 КАС України є обов`язковою для призначення експертизи у справі.

Предметом розгляду даної справи є визнання протиправними та скасування рішення про коригування митної вартості товарів № UA807000/2019/003367/2 від 20 листопада 2019 року та картку відмови митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA807170/2019/01627 від 20 листопада 2019 року Харківської митниці ДФС.

Згідно ч. 2 ст. 101 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права.

Згідно ст. 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності. Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Частиною 5 ст. 102 КАС України встановлено, що учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Відповідно до приписів ч. 1 ст.102 КАС України призначення експертизи віднесено на розсуд суду, який приймає рішення з огляду на конкретні обставини справи, необхідність застосування спеціальних знань у сфері іншій, ніж право та неможливості встановлення фактичних обставин справи.

Статтею 1 Закону України "Про судову експертизу" визначено, що судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Отже, підставою для призначення судової експертизи є необхідність з`ясування обставин, які потребують спеціальних знань, тобто, тих, що виходять за межі знань осіб, які беруть участь у справі, та судді, котрий розглядає справу.

Враховуючи викладене, позиція представника позивача обумовлена різницею правових позицій сторін по справі, надання оцінки чому є функцією суду, а не експертної установи.

Крім того, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що в даних правовідносинах відсутня потреба в спеціальних знаннях, тобто, в іншій сфері, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо.

Таким чином, клопотання представника позивача про призначення судової експертизи є безпідставним та необґрунтованим, а тому, є таким, що задоволенню не підлягає.

Керуючись положеннями ст.ст. 103, 106, 236, 241, 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Товариства з обмеженої відповідальністю "EVCI PLASTIK" про призначення судової експертизи по адміністративній справі №520/12933/19 - залишити без задоволення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 17 січня 2020 року.

Суддя Ю. О. Супрун

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2020
Оприлюднено20.01.2020
Номер документу86986793
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12933/19

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 18.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Рішення від 18.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні