Рішення
від 20.01.2020 по справі 260/1830/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2020 року м. Ужгород№ 260/1830/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І

при секретарі судового засідання - Олійник В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом керівника Хустської місцевої прокуратури в інтересах держави до Олександрівської сільської ради Хустського району, треті особи - Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області, Олександрівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник Хустської місцевої прокуратури Зовдун С. звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави до Олександрівської сільської ради Хустського району, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області, Олександрівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, яким просить визнати протиправною бездіяльність Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області, яка розташована за адресою: с. Олександрівка, вул. Шкільна, 16, Хустського району та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, який розташований за адресою: с. Олександрівка, вул. Сонячна, 2, Хустського району та зобов`язати Олександрівську сільську раду Хустського району Закарпатської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Верхньовизницького ДНЗ, шляхом обладнання на територіях, прилеглих до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, шляхом встановлення на відповідних ділянках дороги по вулиці Шкільна, 16 та вулиці Сонячна, 2 в с. Олександрівка Хустського району у обох напрямках руху дорожніх знаків 1.33 "Діти" та 5.35.1 та 5.32.2 "Пішохідний перехід".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Хустською місцевою прокуратурою у ході вивчення інформації Управління патрульної поліції в Закарпатській області щодо організації безпечних умов руху на прилеглих до навчальних закладів територіях, встановлено, що Олександрівською сільською радою Хустського району не забезпечено безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області. Позивач вважає, що бездіяльність відповідача призводить до порушення прав дітей на безпеку.

Ухвалою судді від 20.12.2019 року відкрито провадження у адміністративній справі та розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов - п`ятнадцять днів з дня вручення йому копії даної ухвали суду та роз`яснено сторонам, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Як вбачається з наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 20.12.2019 року отримано представником відповідача 31.12.2019 року, втім, відзиву на позовну заяву представником не надано.

Також, з наявних в матеріалах справи рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, судом встановлено, що ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 20.12.2019 року отримано представниками третіх осіб - Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області (31.12.2019 року) та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області (09.01.2020 року), однак, пояснень на позовну заяву представниками третіх осіб не надано.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи , всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, на території Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області у с. Олександрівка по вул. Шкільна, 16, знаходиться навчальний заклад - Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та по вул. Сонячна, 2 - Олександрівський дошкільний навчальний заклад Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області.

Опрацюванням інформації Управління патрульної поліції в Закарпатській області від 11.09.2019 року та доданих до неї матеріалів встановлено, Олександрівською сільською радою Хустського району Закарпатської області не забезпечено безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до вищевказаних навчальних закладів.

Зокрема, 06.05.2019 року інспекторами Управління патрульної поліції в Закарпатській області проведено обстеження ділянки вулично-шляхової мережі с. Олександрівка, вул. Шкільна, 16 та вул. Сонячна, 2 за участі Олександрівського сільського голови Ковач І.Ю. та складено акт, згідно якого, експлуатаційний стан технічних засобів організації дорожнього руху не відповідає вимогам ДСТУ 4100:2014 та ДСТУ 3308-96 за такими показниками: відсутні дорожні знаки: 1.33 "Діти", 5.35.1/5.35.2 "Пішохідний перехід".

Голові сільської ради с. Олександрівка внесено вимоги (припис) за №№ 139, 140 від 06.05.2019 року про усунення виявлених порушень.

09.09.2019 року інспекторами Управління патрульної поліції в Закарпатській області проведено контрольне обстеження ділянки вулично-шляхової мережі с. Олександрівка, вул. Шкільна, 16 та вул. Сонячна, 2 за участі за участі інспектора-землевпорядника Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області та складено акт, згідно якого, на під`їздах до дитячих навчальних закладів відсутні дорожні знаки 1.33 "Діти", 5.35.1/5.35.2 "Пішохідний перехід".

Керівником Хустської місцевої прокуратури подано до суду позов в інтересах держави про визнання протиправною бездіяльності Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області з питання незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до вищенаведених дитячих навчальних закладів та зобов`язання щодо їх облаштування.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 16 Закону України "Про автомобільні дороги" встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі ст. 19 Закону України "Про автомобільні дороги", основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів, організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Вимогами ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що одним із повноважень сільських, селищних, міських рад є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про дорожній рух" до компетенції сільських, селищних рад їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 "Діти" - це ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак повинен установлюватися перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

Відповідно до пп. 5.35.1-5.35.2 п. 5 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року та п. 10.7.33 ДСТУ 4100-2002 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знаки 5.35.1 і 5.35.2 "Пішохідний перехід" повинні застосовуватись для позначення місць, призначених для організованого переходу пішоходів через проїзну частину, якщо інтенсивність руху автотранспорту перевищує 300 авт/год в обох напрямках та більше 100 пішоходів перетинають проїзну частину хоча б в одну годину будь-якого дня тижня. Знак 5.35.1 повинен установлюватись праворуч від дороги, знак 5.35.2 - ліворуч. На дорогах з розділювальною смугою, де кожна з проїзних частин має дві і більше смуг руху, знак 5.2 повинен установлюватись ліворуч від кожної з проїзних частин на розділювальній смузі. У разі відсутності на переході розмітки 1.14.1-1.14.3 знаки 5.35.1 і 5,35.2 повинні бути установлені так, щоб знак 5.35.1 містився відносно транспортних засобів, що наближаються до переходу, на ближній межі переходу, а знак 5.35.2 - на дальній. Ширину нерозміченого пішохідного переходу, що міститься між поперечними перетинами дороги, де встановлені знаки 5.35.1 і 5.35.2, повинна визначатись залежно від інтенсивності пішохідного потоку з розрахунку 1 м на 500 піш/год, але становити не менш ніж 4 м. Знак 5.35.2 допускається розташовувати на зворотному боці знака 5.35.1, призначеного для водіїв зустрічного напрямку.

Відповідного п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012 року, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Судом встановлено, що відповідачем, всупереч вимог чинного законодавства України, не вчинено дій, спрямованих на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, а саме: територію не обладнано дорожніми знаками 5.35.1 та 5.32.2 "Пішохідний перехід" та 1.33 "Діти".

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність Олександрівської сільської ради щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області - є протиправною. У зв`язку з визнанням судом бездіяльності Олександрівської сільської ради щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до вказаних навчальних закладів протиправною, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів, шляхом обладнання території, прилеглої до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області дорожніми знаками 5.35.1 та 5.32.2 "Пішохідний перехід" та 1.33 "Діти".

У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України. Керівником Хустської місцевої прокуратури доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Олександрівської сільської ради з питань незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, позовні вимоги підтверджені дослідженими судом належними і допустимими доказами, в зв`язку з чим, позов підлягає до задоволення повністю.

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України: при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи те, що позивачем свідки у справі не залучались, експертизи не проводились, судові витрати з відповідача на стягуються.

Керуючись ст. ст. 5, 19, 47, 77, 78, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов керівника Хустської місцевої прокуратури Зовдун С. (Закарпатська область, Хустський район, м. Хуст, вул. 900-річчя Хуста, 16) в інтересах держави до Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області (Закарпатська область, Хустський район, с. Олександрівка, вул. Миру, буд. 112, код ЄДРПОУ 04349946), треті особа без самостійних вимог на стороні позивача - Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області (Закарпатська область, Хустський район, с. Олександрівка, вул. Шкільна, буд. 16, код ЄДРПОУ 26213236), Олександрівський дошкільний навчальний заклад Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області (Закарпатська область, Хустський район, с. Олександрівка, вул. Сонячна (Жовтнева), буд. 2, код ЄДРПОУ 26463750), про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області, яка розташована за адресою: с. Олександрівка, вул. Шкільна, 16, Хустського району та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, який розташований за адресою: с. Олександрівка, вул. Сонячна, 2, Хустського району.

3. Зобов`язати Олександрівську сільську раду Хустського району Закарпатської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Верхньовизницького ДНЗ, шляхом обладнання на територіях, прилеглих до Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області та Олександрівського дошкільного навчального закладу Олександрівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, шляхом встановлення на відповідних ділянках дороги по вулиці Шкільна, 16 та вулиці Сонячна, 2 в с. Олександрівка Хустського району у обох напрямках руху дорожніх знаків 1.33 "Діти" та 5.35.1 та 5.32.2 "Пішохідний перехід".

4. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення або розгляду справи в порядку письмового провадження - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2020
Оприлюднено22.01.2020
Номер документу86994022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1830/19

Рішення від 20.01.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні