Рішення
від 15.01.2020 по справі 480/4900/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2020 р. справа № 480/4900/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.

представника позивача - Кутового Я.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/4900/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Даль-Транс" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Даль-Транс" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10.10.2019 №0000650505, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості на загальну суму 21351,41 грн., в тому числі: за податковим зобов`язанням 17081,13 грн., за штрафними санкціями 4270,28 грн. Свої вимоги мотивує тим, що позивач є власником об`єктів нежитлової нерухомості за адресою: Сумська область, м. Охтирка , вул. Соснова , 31, у тому числі об`єктів промисловості, які не є об`єктом оподаткування. На думку позивача, податковим органом безпідставно збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, оскільки оподатковане відповідачем нерухоме майно відноситься до об`єктів промисловості. Позивач також зазначає, що об`єктом оподаткування є об`єкт нерухомості, а не суб`єкт як власник такої нерухомості, тому податок на будівлі промисловості не повинен нараховуватися. Відтак, оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Представником відповідача 24.12.2019 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечує та зазначає, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Згідно бази даних, ТОВ "Даль-Транс" не здійснює промислової діяльності, дані приміщення не використовує у виробничих цілях, до перевірки не надано жодного первинного документу пов`язаного із виробництвом (виготовленням) товарно-матеріальних цінностей. Тому вказані нежитлові приміщення є об`єктом оподаткування.

Ухвалою суду від 29.11.2019 відкрито провадження, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

З огляду на обставини, викладені у відзиві на адміністративний позов, ухвалою від 02.01.2020 суд призначив справу в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 15.01.2020.

У судовому засіданні представник позивача Кутовий Я.А. позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові матеріали справи, встановивши фактичні обставини та оцінивши надані докази у їх сукупності, вважає за необхідне відмовити в задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Даль-Транс" зареєстровано виконавчим комітетом Охтирської міської ради Сумської області. Видами діяльності позивача за КВЕД - 2010:49.41 вантажний автомобільний транспорт, 29.20 виробництво кузовів для автотранспортних засобів, причепів, напівпричепів; 29.31 виробництво електричного й електронного устаткування для автотранспортних засобів; 29.32 виробництво інших вузлів, деталей і приладів для автотранспортних засів; 16.10 лісопильне та стругальне виробництво; 25.50 кування, пресування, штампування, профілювання, порошкова металургія; 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 52.10 складське господарство, 33.12 ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів (а.с.40-41).

Згідно з договором купівлі-продажу нежитлових будівель і споруд від 02.03.2017 ТОВ "Даль-Транс" придбало комплекс нежитлових будівель і споруд загальною площею 3850,5кв.м., який розташований на земельній ділянці площею 5,0396 га за адресою: Сумська область, м. Охтирка, вул. Соснова, 31 (а.с.29-33).

Вказаний комплекс нежитлових будівель і споруд розташований на земельній ділянці площею 5,0396 га, яка відноситься до земель промисловості, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства).

Зазначена земельна ділянка була передана Охтирською міською радою Сумської області в оренду товариству "Даль-Транс" відповідно до договору оренди землі від 09.08.2018 (а.с.34-39).

12.03.2018 Головним управлінням ДПС у Сумській області з метою дотримання вимог податкового законодавства в частині адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та уникнення втрат бюджету від несплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, направлено запит ТОВ "Даль-Транс" щодо надання письмових пояснень та документального підтвердження щодо використання нежитлових будівель та споруд у господарській діяльності, які належать ТОВ "Даль-Транс" на праві приватної власності.

28.03.2018 ТОВ "Даль-Транс" надано відповідь та підтвердження наявності у підприємства в приватній власності нежитлових будівель та споруд.

Головним управлінням ДПС у Сумській області у зв`язку із не наданням пояснень та підтверджуючих документів 10.09.2019 розпочато документальну позапланову виїзну перевірку з питань повноти визначення податкового зобов`язання у деклараціях з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 2017-2018 роки, за результатами якої складено акт від 19.09.2019 №66/18-28-05-05-20/39160184/8 (а.с.15-21).

За результатами перевірки встановлено порушення пп.266.3.3 п.266.3 ст.266 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки всього у сумі 17081,13 грн., у тому числі за 2018 рік у сумі 17081,13 грн.

На підставі акту перевірки, головним управлінням ДПС у Сумській області винесено податкове повідомлення-рішення від 10.10.2019 №0000650505, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості на загальну суму 21351,41 грн., в тому числі: за податковим зобов`язанням 17081,13 грн., за штрафними санкціями 4270,28 грн. (а.с.11).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (підпункту 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 ПКУ).

Відповідно до положень підпунктів 266.3.1 та 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 Податкового кодексу України, базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

За змістом підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об`єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України,статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об`єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (підпункт 266.6.1 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України).

Спірним питанням у межах цих правовідносин є встановлення чи є нерухоме майно, що належить позивачу об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

За приписами підпункту "є" пп. 266.2.2 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України не є об`єктом оподаткування будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.

Тобто нерухомість має бути класифікована як "будівлі промисловості промислових підприємств".

Системне тлумачення підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України свідчить про те, що законодавець у кожному буквеному пункті (від "а" до "л") передбачив конкретні умови, за наявності яких нерухомість не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Кожен з цих випадків не підлягає розширювальному тлумаченню.

Положенням підпункту 14.1.129 1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що об`єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють будівлі промислові та склади (ґ).

Відповідно до пункту 5.3 статті 5 Податкового кодексу України інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

При визначенні належності платників податків до категорії промислових підприємств застосовується Національний класифікатор України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності", затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 №457 (далі - КВЕД).

Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року № 507, будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу "Будівлі нежитлові" група 125 "Будівлі промислові та склади" клас 1251 "Будівлі промисловості".

До будівель промисловості відносяться об`єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 належать до класу 1251 "Будівлі промисловості", який в свою чергу включає підкласи: 1251.1 - "Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості", 1251.2 - "Будівлі підприємств чорної металургії", 1251.3 - "Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості", 1251.4 - "Будівлі підприємств легкої промисловості. 1251.5 - "Будівлі підприємств харчової промисловості", 1251.6 - "Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості", 1251.7 - "Будівлі підприємств лісової деревообробної та целюлозно-паперової промисловості", 1251.8 - "Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості", 1251.9 - "Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне".

Відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 29 листопада 2010 року № 530 (далі - ДК 009:2010), економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюють з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічну діяльність характеризують витрати на виробництво, процес виробництва та випуск продукції.

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою ДК 009:2010, згідно з яким процес промислового виробництва - це процес перероблення (механічного, хімічного, ручного тощо), який використовують для виготовлення нової продукції (споживчих товарів, напівфабрикатів чи засобів виробництва), оброблення товарів, які були у використанні, надання промислових послуг і який класифікують у секціях В "Добувна промисловість та розроблення кар`єрів", С "Переробна промисловість", О "Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря", Е "Водопостачання; каналізація, поводження з відходами" та Р "Будівництво".

Промисловість в розумінні економічної теорії це провідна галузь господарства, яка об`єднує підприємства, що виробляють електроенергію, знаряддя праці, предмети побуту, забезпечує потреби в паливі, сировині, матеріалах та різноманітних товарах.

Положеннями статті 62 Господарського кодексу України визначено, що підприємство, це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.

Наведені положення дають підстави зробити висновок, що застосування пункту "є" підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України можливе у разі дотримання двох обов`язкових умов: наявність будівель промисловості та їх перебування у власності промислових підприємств.

З матеріалів справи вбачається, що в ході проведення перевірки директору ТОВ "Даль-Транс" направлений запит щодо надання пояснень та їх документального підтвердження про використання нежитлових будівель та споруд у господарській діяльності Товариства.

На вказаний запит, директор ТОВ "Даль-Транс" листом від 12.09.2019 повідомив, що до Декларації внесено відомості та сплачено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальну площу 962,7 кв.м. (водонапірна башня, склад ГСМ, автозаправка, артскважина, площадка). Інші приміщення, згідно наданих директором ТОВ "Даль-Транс" пояснень віднесені до виробничих комплексів, складських приміщень, а також будівель промисловості, в яких товариство проводить свою господарську діяльність відповідно до відкритих класифікацій видів економічної діяльності.

Також, директором ТОВ "Даль-Транс" було надано копію Договору оренди нежитлового приміщення №05/06/18 від 05.06.2018, згідно якого ТОВ "Даль-Транс" (Орендодавець) передає в користування ТОВ "Транс-Сервіс Плюс", код ЄДРПОУ 42110086, частину належного йому нежитлового приміщення площею 870 кв.м. (частина виробничого комплексу), що знаходиться за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вулиця Соснова, будинок 31; копії актів виконаних будівельних робіт, а саме: поточний ремонт нежитлових приміщень, в яких зазначено: Замовник - ТОВ "Даль-Транс", а Генпідрядник - ТОВ "Дамиріс".

Інших документів, які б пояснювали, яким чином використовуються нежитлові будівлі в господарській діяльності ТОВ "Даль-Транс" до перевірки не були надані. Отже ТОВ "Даль-Транс" не надало ні під час перевірки, ні в судовому засіданні доказів того, що товариство здійснює промислову діяльність. Також позивачем не було надано первинних документів на підтвердження виробництва (виготовлення) товарів чи інших ТМЦ.

Тобто ТОВ "Даль-Транс" не є промисловим підприємством, та не використовує нежитлові будівлі у виробничих цілях.

Тому суд вважає, що будівлі ТОВ "Даль-Транс" не відносяться до пільгової категорії, визначеної підпунктом "є" підпункту 266.2.2 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 11 грудня 2018 року у справі № 819/314/18, від 15.05.2018 у справі № 806/2461/17.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі та застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно з ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що визначення позивачу податкового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості на загальну суму 21351,41 грн., в тому числі: за податковим зобов`язанням 17081,13 грн., за штрафними санкціями 4270,28 грн, у податковому повідомленні - рішенні від 10.10.2019 № 0000650505, відповідає вимогам чинного законодавства, а тому позовні вимоги є необґрунтованими і не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Даль-Транс" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10.10.2019 № 0000650505 - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

Повний текст рішення складений 20.01.2020.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2020
Оприлюднено21.01.2020
Номер документу86994944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4900/19

Рішення від 15.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Рішення від 15.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні