ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2020 р.Справа № 520/6101/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бегунца А.О.,
Суддів: Старостіна В.В. , Рєзнікової С.С. ,
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.
представника позивача Сергієнко С.М.,
представника відповідача Зінченка В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариство з обмеженою відповідальністю"Автомобільно-транспортне підприємство "Автотранс" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.10.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Заічко О.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 16.10.19 року по справі № 520/6101/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю"Автомобільно-транспортне підприємство "Автотранс"
до Головного управління ДПС у Харківській області
про скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Автомобільно-транспортне підприємство "Автотранс" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просив суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 07.05.2019 року № 0061085705.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки акту перевірки суперечать дійсним обставинам справи, відтак, прийняте за його наслідками спірне податкове повідомлення - рішення від 07.05.2019 року № 0061085705 підлягає скасуванню. Також зазначив, що він підпадає під обидві ознаки у сукупності, за якими платник звільняється від відповідальності за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄДПН, відтак складені податкові накладні є такими, що не надаються отримувачам та за наслідками операцій, звільнених від оподаткування або оподатковуваної за нульовою ставкою.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 09.10.2019 у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з вказаним рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду обставинам справи, просить рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.10.2019 скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги ТОВ "АТП "Автотранс" задовольнити в повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги позивач зазначає, що всі вказані в акті перевірки податкові накладні, які зареєстровані з порушенням строків, передбачених п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України є зведеними, складені на операції, звільнені від оподаткування, не підлягають наданню отримувачу. Суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність даних при заповненні графи IV розділу А щодо обсягів постачання за основною ставкою (код 20) є підставою вважати що відсутня одна з ознак. Це суперечить тому, що у розділі А податкової накладної (рядки І-Х) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається зведена податкова накладна.
В судовому засіданні представник позивача просив рішення суду першої інстанції скасувати, з підстав зазначених в апеляційній скарзі та позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні просив у задоволені апеляційної скарги відмовити та рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку позивача з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладених та/або розрахунків коригування до податкових накладених в Єдиному реєстрі податкових накладних за січень - травень 2017 р., липень - грудень 2017 р., січень - грудень 2018 р., січень - лютий 2019 р., результати якої викладено в акті від 12.04.2019 № 1281/20-40-57-05-18/36223817.
Висновки перевірки свідчать про порушення позивачем граничних термінів реєстрації на 3-74 дні низки податкових накладних/розрахунків коригування, у перевіряємому періоді на загальну суму ПДВ 2717299,52 грн.
На підставі висновків перевірки відносно позивача складено податкове повідомлення- рішеннявід 07.05.2019 року № 0061085705 на загальну суму штрафу 272988,29 грн.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем доведено правомірність оскаржуваного у справі податкового повідомлення - рішення.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Так, у перевіряємий період позивачем складено та направлено на реєстрацію податкові накладні: № 67 від 31.01.2017, дата реєстрації 20.02.2017, № 61 від 28.02.2017, дата реєстрації 20.03.2017, № 71 від 31.03.2017, дата реєстрації 20.04.2017, № 65 від 30.04.2017, дата реєстрації 22.05.2017, № 73 від 31.05.2017, дата реєстрації 20.06.2017, № 72 від 31.07.2017, дата реєстрації 21.08.2017, № 25 від 11.08.2017, дата реєстрації 14.09.2017, № 73 від 31.08.2017, дата реєтрації 20.09.2017, № 74 від 30.09.2017, дата реєстрації 19.10.2017, № 69 від 31.10.2017, дата реєстрації 20.11.2017, ПН № 74 від 30.11.2017, дата реєстрації 18.12.2017, № 77 від 31.12.2017, дата реєстрації 22.01.2018, № 78 від 31.12.2017, дата реєстрації 22.01.2018, № 9 від 04.10.2018, дата реєстрації 15.11.2018, № 73 від 31.10.2018, дата реєстрації 20.11.2018, № 77 від 30.11.2018, дата реєстрації 20.12.2018, № 101 від 12.12.2018, дата реєстрації 15.03.2019, № 53 від 18.12.2018, дата реєстрації 18.01.2019, № 100 від 31.12.2018, дата реєстрації 18.01.2019, 65 від 31.01.2018, дата реєстрації 20.02.2019, № 65 від 21.12.2018, дата реєстрації 15.02.2019, № 59 від 19.12.2018, дата реєстрації 15.02.2019, № 58 від 19.12.2018, дата реєстрації 15.02.2019, № 65 від 28.02.2018, дата реєстрації 20.03.2018, № 31 від 15.03.2018, дата реєстрації 13.04.2018, № 70 від 31.03.2018, дата реєстрації 20.04.2018, № 69 від 30.04.2018, дата реєстрації 21.05.2018, № 18 від 07.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 6 від 03.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 37 від 15.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 5 від 02.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 19 від 07.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 7 від 03.05.2018, дата реєстрації 15.06.2018, № 79 від 31.05.2018, дата реєстрації 20.06.2018, № 10 від 04.06.2018, дата реєстрації 13.07.2018, № 9 від 04.06.2018, дата реєстрації 13.07.2018, № 33 від 15.06.2018, дата реєстрації 13.07.2018, № 71 від 30.06.2018, дата реєстрації 20.07.2018, № 11 від 05.07.2018, дата реєстрації 15.08.2018, № 71 від 31.07.2018, дата реєстрації 20.08.2018, № 72 від 31.08.2018, дата реєстрації 20.09.2018, № 69 від 30.09.2018, дата реєстрації 22.10.2018, № 97 від 17.01.2019, дата реєстрації 18.02.2019, № 81 від 28.02.2019, дата реєстрації 20.03.2019, № 96 від 31.01.2019, дата реєстрації 18.02.2019.
Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 04.09.2018 року у справі № 816/1488/17).
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спріних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу).
Згідно пп. 197.1.8 п. 197.1 ПК України, звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які регулюються в установленому законом порядку.
Пунктом 11 Порядку № 1307 визначено, що у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПК України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися: 1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування; 2) в операціях, звільнених від оподаткування; 3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; 4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.
У разі складання зведеної податкової накладної у графі "Зведена податкова накладна" зазначається код ознаки: 1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України; 2 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України; 3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку; 4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.
У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).
Згідно з п. 16 Порядку, у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, у графі 2 платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов`язання відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України.
Матеріалами справи встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "АТП "Автотранс" здійснювалась реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкові накладні, що складені за спеціальною процедурою, передбаченою п. 11 Порядку, у верхній лівій частині яких зазначено, що не підлягають наданню отримувачу (покупцю), тип причини "09" - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
Таким чином, висновки податкового органу є протиправними, з огляду на те, що позивач за спірними податковими накладними звільняється від відповідальності, передбаченої п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, у зв`язку із наявністю двох обов`язкових складових: податкові накладні не надавались отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що у рішенні Верховного Суду від 11.12.2018 року по справі № 807/68/18 зазначено, що для звільнення від відповідальності, передбаченої п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спріних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що податкові накладні ТОВ "АТП "Автотранс" відповідають умовам, за якими позивач звільняється від відповідальності за порушення строків, визначених ст. 120-1 Податкового кодексу України, з огляду на що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню, а оскаржуване податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 07.05.2019 року № 0061085705 скасуванню.
Не врахування судом першої інстанції зазначених обставин, призвело до неправильного вирішення справи, а відтак рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню відповідно до положень ст. 317 КАС України з прийняттям постанови про задоволення позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справ
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю"Автомобільно-транспортне підприємство "Автотранс" задовольнити.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.10.2019 року по справі № 520/6101/19 скасувати.
Прийняти постанову, якою позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю"Автомобільно-транспортне підприємство "Автотранс" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 07.05.2019 року № 0061085705.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) В.В. Старостін С.С. Рєзнікова Повний текст постанови складено 20.01.2020 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 22.01.2020 |
Номер документу | 86996122 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні