Постанова
від 13.08.2007 по справі ас 5/385-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС 5/385-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.08.07           Справа №АС 5/385-07.

за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Суми

до відповідача – товариства з обмеженою відповідальністю «Охтирка-Агро», с. Куземин Охтирського району Сумської області

про стягнення 6245 грн. 92 коп.

Суддя Гудим В.Д.

Представники сторін:

Від позивача – предст. Груздо Т.С.

Від відповідача – предст. Штанько Н.В.

Суть спору: Позивач подав позовну заяву про стягнення з відповідача 6130 грн. 00 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році відповідно до ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», зокрема за нестворене 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, пені за несвоєчасну сплату  адміністративно – господарський санкцій в сумі 115 грн. 92 коп.

Відповідач проти позовних вимог заперечує.

          

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважного представника позивача та дослідивши наявні в матеріалах справи докази,  суд встановив:

Статтею 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" № 875-ХІІ від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.

Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.

Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування   інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.

Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів(обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.

Пунктом 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. № 1767, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій перераховуються підприємствами в доход державного бюджету на рахунки органів Держказначейства, відкриті в установах Національного банку за балансовим рахунком № 3510 або в установах комерційних банків за балансовим рахунком №2510. Адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Відповідно до звіту про зайнятість інвалідів за 2006 рік (форма 10-ПІ), наданого до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ТОВ "Охтирка – Агро", середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2006 році становила 40 чоловік.

Таким чином, згідно із ст.19 Закону, на підприємстві ДП «Каскад-Синтез» ПІТФ «Каскад» у 2006 році норматив складає 2 робочих місця. Фактично ж, згідно даних, наданих підприємством у звіті, було створено 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. Отже, відповідачем не виконано норматив по створенню 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів. Відповідно до наданого ТОВ "Охтирка – Агро" звіту, розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2006 рік становить 6130,00 грн.

Так, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання ТОВ "Охтирка – Агро" нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, становить 6130,00 грн.

Сумським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів встановлено, що зазначених вище відрахувань відповідачем не здійснено, а тому заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій складає 6130,00 грн.

Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (затв. Постановою КМУ від 31.01.07р.), порушення строків сплати суми адміністративно – господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки НБУ за кожний календарний день прострочення.

Згідно з поданим позивачем розрахунком сума пені складає 115 грн. 92 коп. станом на 18.06.07р.

Відповідач в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, але матеріалів в обґрунтування своєї позиції не надав.

Законом України "Про внесення змін та доповнень" до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", передбачено, що надходження до Фонду України соціального захисту інвалідів належать до надходжень спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік.

Таким чином, несплата ТОВ "Охтирка – Агро" адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.

Як зазначається у статті 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" державне управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року               № 1434 Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно до пункту 9 цього ж Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.

За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Пункт 4 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Доказів сплати 6245, 92 грн. адміністративно-господарських санкцій за нестворене 1  робоче місце для працевлаштування інвалідів в 2006 року  відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  або обґрунтованих заперечень проти позовних вимог відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги позивача правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства  України ст.ст. 19, 20  Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд,  -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити.

2.          Стягнути з  товариства з обмеженою відповідальністю "Охтирка – Агро",                вул. Леніна, 24, с. Куземин, Охтирський район, Сумська область (р/р 26002055000581 ПІБ в м. Охтирка, МФО 337319,  код 32364689) на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів м. Суми, вул. Горького, 2 (р/р 31212230700002 в ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, код одержувача 23636315) адміністративно-господарських санкцій 6130 грн. 00 коп., пені 115 грн. 92 коп.;  видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.

 

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду.

СУДДЯ                                                                                       В.Д.Гудим

Дата ухвалення рішення13.08.2007
Оприлюднено29.08.2007
Номер документу870046
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас 5/385-07

Постанова від 13.08.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

Ухвала від 26.07.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні