Дата документу 13.01.2020
Справа № 334/7644/19
Провадження № 3/334/68/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2020 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Козлова Н.Ю. за участю представників Запорізької митниці ДФС Карпенка О.Г., представника ОСОБА_1 адвоката Семенова М.В., розглянувши адміністративний матеріал за фактом порушення митних правил громадянином України ОСОБА_1 , який працює директором Товариства з обмеженою відповідальністю МІНОКС ТРЕЙД ( 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Воскресенська, буд.41, код ЄДРПОУ 42942856), паспорт серія НОМЕР_1 від 07.07.2001, виданий Баглійським РВ Дніпродзержинського МУ УМВС України у Дніпропетровській області, ІПН НОМЕР_2 , проживає за адресою: АДРЕСА_1
за ч. 1 ст. 472 Митного кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0106/11200/19 від 11.07.2019 керівник Товариства з обмеженою відповідальністю МІНОКС ТРЕЙД (ЄДРПОУ 42942856) ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей щодо найменування про товар, який підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, чим здійснив порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Так, згідно протоколу від 11.07.2019 №0106/11200/19 03.07.2019 на митну територію України в зоні діяльності Житомирської митниці ДФС на автомобілі д/н НОМЕР_3 НОМЕР_4 , наливом у автоцистерні, на підставі товаросупровідних документів: INVOICE № 1 від 02.07.2019, CMR 003 від 02.07.2019, згідно контракту № 30-05/1-19 від 30.05.2019 укладеного між ТОВ "МІНОКС ТРЕЙД". (49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Воскресенська, буд.41, Україна, ЄДРПОУ 42942856)) та Company NORDIC WAY SIA (Udens Іela 12-118 Riga, Latvia), Доповнення №1 від 19.06.2019, з Республіки Білорусь, було переміщено товар, а саме: Розчинник складний органічний високо ароматичний марки S-25/75 - 22030кг. ТУ BY 291476106.001-2017, наливом. Хімічний склад за інформацією виробника: Дистилят газового конденсату марки Б - 50-65% ізопентановая фракция - 25-39%, Спирт ізобутіловий технічний - 6-12%. Використовується для розчинення природних і синтетичних смол, розведення лакофарбової продукції, для видалення фарб або лаків і других цілей. Країна виробництва BY. Виробник - TОB ИРИДАХИМ - вартістю 15916,68 ЄВРО.
05.07.2019 керівником ТОВ МІНОКС ТРЕЙД . ОСОБА_1 , було подано до Запорізької митниці ДФС документи для митного оформлення вищезазначеного товару, ЕМД було присвоєно номер UA112080/2019/019420.
05.07.2019 було проведено митний огляд, в ході якого було відібрано зразки товару для направлення до ДПМЕ ДФС та складено акт митного огляду № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019.
11.07.2019 Запорізькою митницею ДФС отримано лист від ДПМЕ ДФС №1246/7/94-94-82-17 від 11.07.2019 з висновком № 142008200-1164 від 11.07.2019 згідно якого надана на дослідження проба не відповідає заявленому у ЕМД (№ UA112080/2019/019420 від 05.07.2019) хімічному складу та ТУ BY 291476106.001-2017 , а являє собою рідину що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового є ізо-бутанол , за фракційним складом відноситься до легких дистилятів , що повністю суперечить графі №31 за ЕМД № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019.
11.07.2019 Запорізькою митницею ДФС було видане рішення про визначення коду товару № КТ-UA112080-0080-2019 за яким, товари заявлені за кодом УКТЗЕД 3814009090 з описом: Розчинник складний органічний високо ароматичний марки S-25/75 - 22030кг. ТУ BY 291476106.001-2017, наливом. Хімічний склад за інформацією виробника: Дистилят газового конденсату марки Б - 50-65% ізопентановая фракция - 25-39%, Спирт ізобутіловий технічний - 6-12%. Використовується для розчинення природних і синтетичних смол, розведення лакофарбової продукції, для видалення фарб або лаків і других цілей. Країна виробництва BY. Виробник - TОB ИРИДАХИМ являє собою інший товар який повинен класифікуватись за кодом УКТЗЕД 2710129000, із зазначенням у гр. 31 наступного опису товару: Розчинник складний органічний високоароматичний марки S-25/75 являє собою легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол). Фракційний склад продукту: температура початку кипіння 37 оС при температурі 210 оС переганяється 100% нафтопродукту. Густина при 15 оС - (733, 5 + - 0,5) кг/м.куб., детонаційна стійкість (октанове число) - 89,4, вміст сірки - 8,9 мг/кг (0,00089 мас.%), концентрація свинцю (тетраетилсвинцю) - 0,3 мг/дм.куб (0,0003 г/л), толуол - 10,57 + - 0,01 мас.%. Виробник - ТОВ ИРИДАХИМ .
На підставі ст.511 Митного кодексу України товар - легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол) вилучено.
Відповідно до ст. 515 МК України, в справі про порушення митних правил №0106/11200/19 було призначено товарознавчу експертизу. Відповідно до висновку №142005901-1057 від 10.10.2019, складеного експертом Департаменту податкових та митних експертиз ДФС однозначно ідентифікувати та визначити вартість предмету правопорушення у справі про порушення митних правил № 0106/11200/19 не вдається можливим.
Заявлена митна вартість товару згідно ЕМД № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019 становить 468 814,79 грн.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився. Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
У судовому засіданні представник ОСОБА_1 адвокат Семенов М.В. просив суд закрити провадження по справі на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Зазначив, що ОСОБА_1 при декларуванні товару вніс до ЕМД № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019 відомості про товар, що відповідали товаросупровідним документам. Рішення про визначення коду товару № КТ-UA112080-0080-2019 від 11.07.2019 оскаржено ТОВ МІНОКС ТРЕЙД до Запорізького окружного адміністративного суду, рішенням якого від 12.11.2019 у справі № 280/4138/19 задоволено позовні вимоги та рішення Запорізької митниці ДФС про визначення коду товару № КТ-UA112080-0080-2019 від 11.07.2019 скасовано. Дії ОСОБА_1 не посягають на встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, за який Митним кодексом України передбачена адміністративна відповідальність (штраф та конфіскація товару).
У судовому засіданні представник Запорізької митниці ДФС просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності та накласти на нього стягнення у виді 100 % вартості товару з його конфіскацією, протокол про порушення митних правил вважає законним та обґрунтованим, надані докази такими, що підтверджують наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення осіб та надані суду докази, суд приходить до наступних висновків.
В ході судового розгляду з`ясовано, що 03.07.2019 на митну територію України в зоні діяльності Житомирської митниці ДФС на автомобілі д/н НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , наливом у автоцистерні, на підставі товаросупровідних документів: INVOICE № 1 від 02.07.2019, CMR 003 від 02.07.2019, згідно контракту № 30-05/1-19 від 30.05.2019 укладеного між ТОВ "МІНОКС ТРЕЙД". (49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Воскресенська, буд.41, Україна, ЄДРПОУ 42942856)) та Company NORDIC WAY SIA (Udens Іela 12-118 Riga, Latvia), Доповнення №1 від 19.06.2019, з Республіки Білорусь, було переміщено товар, а саме: Розчинник складний органічний високо ароматичний марки S-25/75 - 22030кг. ТУ BY 291476106.001-2017, наливом. Хімічний склад за інформацією виробника: Дистилят газового конденсату марки Б - 50-65% ізопентановая фракция - 25-39%, Спирт ізобутіловий технічний - 6-12%. Використовується для розчинення природних і синтетичних смол, розведення лакофарбової продукції, для видалення фарб або лаків і других цілей. Країна виробництва BY. Виробник - TОB ИРИДАХИМ - вартістю 15916,68 ЄВРО.
05.07.2019 керівником ТОВ МІНОКС ТРЕЙД . ОСОБА_1 , було подано до Запорізької митниці ДФС документи для митного оформлення вищезазначеного товару, ЕМД було присвоєно номер UA112080/2019/019420.
05.07.2019 було проведено митний огляд, в ході якого було відібрано зразки товару для направлення до ДПМЕ ДФС та складено акт митного огляду № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019.
11.07.2019 Запорізькою митницею ДФС отримано лист від ДПМЕ ДФС №1246/7/94-94-82-17 від 11.07.2019 з висновком № 142008200-1164 від 11.07.2019 згідно якого надана на дослідження проба не відповідає заявленому у ЕМД (№ UA112080/2019/019420 від 05.07.2019) хімічному складу та ТУ BY 291476106.001-2017 , а являє собою рідину що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового є ізо-бутанол , за фракційним складом відноситься до легких дистилятів , що повністю суперечить графі №31 заЕМД № UA112080/2019/019420 від 05.07.2019.
11.07.2019 Запорізькою митницею ДФС було видане рішення про визначення коду товару № КТ-UA112080-0080-2019 за яким, товари заявлені за кодом УКТЗЕД 3814009090 з описом: Розчинник складний органічний високо ароматичний марки S-25/75 - 22030кг. ТУ BY 291476106.001-2017, наливом. Хімічний склад за інформацією виробника: Дистилят газового конденсату марки Б - 50-65% ізопентановая фракция - 25-39%, Спирт ізобутіловий технічний - 6-12%. Використовується для розчинення природних і синтетичних смол, розведення лакофарбової продукції, для видалення фарб або лаків і других цілей. Країна виробництва BY. Виробник - TОB ИРИДАХИМ являє собою інший товар який повинен класифікуватись за кодом УКТЗЕД 2710129000, із зазначенням у гр. 31 наступного опису товару: Розчинник складний органічний високоароматичний марки S-25/75 являє собою легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол). Фракційний склад продукту: температура початку кипіння 37 оС при температурі 210 оС переганяється 100% нафтопродукту. Густина при 15 оС - (733, 5 + - 0,5) кг/м.куб., детонаційна стійкість (октанове число) - 89,4, вміст сірки - 8,9 мг/кг (0,00089 мас.%), концентрація свинцю (тетраетилсвинцю) - 0,3 мг/дм.куб (0,0003 г/л), толуол - 10,57 + - 0,01 мас.%. Виробник - ТОВ ИРИДАХИМ .
На підставі ст.511 Митного кодексу України товар - легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол) вилучено.
Відповідно до висновку №142005901-1057 від 10.10.2019, складеного експертом Департаменту податкових та митних експертиз ДФС однозначно ідентифікувати та визначити вартість предмету правопорушення у справі про порушення митних правил № 0106/11200/19 не вдається можливим.
Згідно ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно вимог ст. 472 МК України, порушення митних правил передбачає дії, пов`язані із недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України є наявність в діях правопорушника вини у формі прямого умислу.
Відповідно до ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
У відповідності до ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, Митного кодексу України, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 Митного кодексу України, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання Митного кодексу України та інших законодавчих актів.
Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування (ч. ч. 1, 2 ст. 1 Митного кодексу України).
Як визначено пунктами 23, 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України від13.03.2012 N 4495-VI (із змінами та доповненнями) митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Статтею 3 Митного кодексу України визначено, що порядок переміщення через митний кордон товарів і транспортних засобів, митне регулювання, пов`язане з встановленням та справлянням податків і зборів, процедури митного контролю та оформлення, боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил, спрямовані на реалізацію митної політики України, становлять митну справу.
Митна справа є складовою зовнішньополітичної і зовнішньоекономічної діяльності України. У митній справі Україна додержується визнаних у міжнародних відносинах систем класифікації та кодування товарів, єдиної форми декларування експорту та імпорту товарів, митної інформації, інших міжнародних норм і стандартів.
Митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і органами доходів і зборів з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи (пункт 29 частини першої статті 4 Митного кодексу України).
Аналіз наведеного визначення дає підстави вважати, що митні процедури охоплюють митний контроль, митне оформлення та справляння податків і зборів. При цьому, виконання митним органом дій (процедур), які пов`язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, і які мають юридичне значення для подальшого використання цих товарів і транспортних засобів, є митним оформленням.
Відповідно до частини п`ятої статті 255 Митного кодексу України, митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується органом доходів і зборів шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
Згідно з частиною першою статті 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний:
1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом;
2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;
3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;
4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу;
5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Відповідно до статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються органами доходів і зборів виключно у разі, якщо прийняте органом доходів і зборів рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.
Суд також враховує правову позицію Верховного суду України за якою йдеться про те, що за змістом статті 313 Митного кодексу України класифікація товарів, тобто віднесення товарів до класифікаційних групувань, визначених в Українській класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), є виключною компетенцією митних органів.
Незалежно від закінчення операцій митного контролю, оформлення та пропуску товарів і транспортних засобів митний контроль за ними може здійснюватися, якщо є достатні підстави вважати, що мають місце порушення законодавства України чи міжнародного договору України, контроль за виконанням яких покладено законом на митні органи. Такий контроль здійснюється на підставі письмового розпорядження керівника митного органу або особи, яка його заміщує (стаття 69 Митного кодексу України).
Товар за митною декларацією UA112080/2019/019420 від 05.07.2019 завозився на територію України згідно контракту №30-05/01-19 від 30.05.2019, укладеного між ТОВ МІНОКС ТРЕЙД та NORDIC ОСОБА_2 SIA (Латвія).
Відповідно до умов вказаного контракту та додаткової угоди до нього №1 від 19.06.2019 позивачу поставлявся розчинник складний органічний високоароматичний S-25/75 у відповідності з кодом TNE FEA UES (3814009090), технічні умови ТУ BY 291476106.001-2017, продукти, що мають менш ніж 70% нафтопродуктів. Виробник товару - ТОВ ИРИДАХИМ (республіка Беларусь).
Згідно паспорту якості та паспорту безпеки розчинник складний органічний високоароматичний S-25/75 складається із наступних компонентів: дистилят газового конденсату марки Б - 50- 65%, ізопентанова фракція - 25-39%, спирт ізобутіловий технічний - 6-12%.
Відповідно до ТУ BY 291476106.001-2017 та паспорту безпеки розчинник складний органічний високоароматичний S-25/75 призначений для розчинення природних і синтетичних смол, розведення та розбавлення лакофарбової продукції, знежирення поверхні перед нанесенням лакофарбових матеріалів, для очищення інструментів та інших цілей.
В графі 31 декларації зазначено наступний опис товару: Розчинник складний органічний високоароматичний марки S-25/75 - 22030 кг. ТУ BY 291476106.001- 2017, Хімічний склад за інформацією виробника: дистилят газового конденсату марки Б - 50- 65%, ізопентанова фракція - 25-39%, спирт ізобутіловий технічний - 6-12%. Використовується для розчинення природних і синтетичних смол, розведення лакофарбової продукції, для видалення фарб або лаків і других цілей. Країна виробництва BY. Виробник ТОВ Иридахим .
Таким чином, опис товару, зазначений в митній декларації UA112080/2019/019420 відповідав тому, що був зазначений виробником та експортером цієї продукції.
В графі 33 декларації зазначено код товару за УКТЗЕД 3814009090. Вказаний код товару відповідає тому, що зазначений у контракті №30-05/01-19 від 30.05.2019.
Умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України є наявність в діях правопорушника вини у формі прямого умислу. Відомості щодо найменування товару зазначалися керівником ТОВ МІНОКС ТРЕЙД ОСОБА_1 на підставі документів, що було йому надано виробником та експортером товару, що свідчить про відсутність прямого умислу в його діях, пов`язаними із заявленням можливих недостовірних відомостей про товар.
Згідно прийнятого 11.07.2019 рішення №КТ-UA112080-0080-2019 про визначення коду товару, на яке посилається митний орган в протоколі про порушення митних правил №0106/11200/19, товар з комерційною назвою Розчинник складний органічний високоароматичний марки S-25/75 являє собою легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол). Фракційний склад продукту: температура початку кипіння 37 оС при температурі 210 оС переганяється 100% нафтопродукту. Густина при 15 оС - (733, 5 + - 0,5) кг/м.куб., детонаційна стійкість (октанове число) - 89,4, вміст сірки - 8,9 мг/кг (0,00089 мас.%), концентрація свинцю (тетраетилсвинцю) - 0,3 мг/дм.куб (0,0003 г/л), толуол - 10,57 + - 0,01 мас.%. Виробник - ТОВ Иридахим . Згідно рішення №КТ-UA112080-0080-2019 товар відповідає коду за УКТ ЗЕД 2710129000.
Відповідно до УКТ ЗЕД до групи 27 віднесено палива мінеральні; нафта і продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні. До товарної позиції 2710 відносяться нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), крім сирих; продукти, в іншому місці не зазначені, з вмістом 70 мас. % або більше нафти чи нафтопродуктів, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), причому ці нафтопродукти є основними складовими частинами продуктів; відпрацьовані нафтопродукти. До товарної підпозиції 271012 віднесено легкі дистиляти . До товарної підкатегорії 2710129000 віднесено інші легкі дистиляти .
Згідно примітки 2 до товарних підпозицій групи 27 УКТ ЗЕД у товарній позиції 2710 термін "нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів)" означає не тільки нафту та нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід, але і аналогічні продукти, а також продукти, що містять передусім змішані ненасичені вуглеводні. Ці продукти можуть бути одержані будь-яким способом за умови, що маса неароматичних складових частин перевищує масу ароматичних.
Відповідно до п.4 приміток до товарних підпозицій групи 27 УКТ ЗЕД зазначено, що у товарній підпозиції 2710 12 термін легкі дистиляти та продукти означає нафтопродукти, 90 об. % або більше яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210° C (згідно з ASTM D 86) .
Суд критично ставиться до висновку ДВПЕД ДПМЕ ДФС від 11.07.2019 №142008200-1164, керуючись яким митний орган прийшов до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.
Об`єктом дослідження згідно цього висновку була проба товару №1, заявленого в МД UA112080/2019/019420 та отримана на підставі акту про взяття проб (зразків) товарів/протоколу про одержання проб і зразків для проведення експертизи у справі про порушення митних правил від 05.07.2019 №168.
Відповідно до висновку за результатами досліджень надана проба являє собою рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кисневмісної сполуки (ізо-бутанол). За фракційним складом відноситься до легких дистилятів … На думку експерта, проба не відноситься до товарних моторних бензинів та палива для реактивних двигунів, а являє собою інші легкі дистиляти .
Згідно УКТЗЕД до товарної позиції 2710 відносяться нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), крім сирих; продукти, в іншому місці не зазначені, з вмістом 70 мас. % або більше нафти чи нафтопродуктів, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), причому ці нафтопродукти є основними складовими частинами продуктів; відпрацьовані нафтопродукти. Згідно примітки 2 до товарних підпозицій групи 27 УКТ ЗЕД у товарній позиції 2710 термін "нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів)" означає не тільки нафту та нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід, але і аналогічні продукти, а також продукти, що містять передусім змішані ненасичені вуглеводні. Ці продукти можуть бути одержані будь-яким способом за умови, що маса неароматичних складових частин перевищує масу ароматичних.
Як вбачається із п.10 висновку ДВПЕД ДПМЕ ДФС від 11.07.2019 №142008200-1164 до завдань для дослідження (аналізу, експертизи) ставилося питання про визначення наявності у складі товарів та відсотковий вміст нафти або нафтопродуктів, одержаних із бітумінозних мінералів. Однак висновок №142008200-1164 не містить дослідження та висновку з цього питання.
Також на дослідження ставилися завдання щодо визначення хімічного складу товару, відсоткового вмісту компонентів.
Згідно результатів дослідження (пункт 11 висновку №142008200-1164, стр.5) вміст компонентів визначених з використанням внутрішнього стандарту: бензол - (1,52±0.01) мас.%, толуол - (10,57±0,01) мас.%, етилбензол - (1,66±0,05) мас.%, ізомери ксилолу - (10,13±0.01) мас.%, ароматичні вуглеводні С9 та вище - (8,61±0,01) мас.%, ізо-бутанол - (6,70±0,01) мас.%. Загальний вміст ароматичних вуглеводнів - 32,5 мас.%, загальний вміст кисневмісних сполук - 6,7 мас.%, інше - аліфатичні вуглеводні. Тобто загальний вміст аліфатичних і ароматичних вуглеводнів - нафтопродукт складає 93,3 мас.%.
Тобто у висновку №142008200-1164 не визначено які аліфатичних вуглеводні входять до складу товару та не визначено склад та відсотковий вміст насичених та ненасичених вуглеводнів що також є передумовою для віднесення товару до товарної позиції 2710 УКТЗЕД та визначення найменування товару.
Відповідно до товаросупровідних документів одним із компонентів товару є дистилят газового конденсату марки Б - 50- 65%.
Як вбачається із п.10 висновку ДВПЕД ДПМЕ ДФС від 11.07.2019 №142008200-1164 на дослідження ставилися завдання, чи можливо за хімічними та фізичними характеристиками зразків товару віднести до газового конденсату у розумінні пояснень до товарної позиції 2709 УКТЗЕД.
Висновок №142008200-1164 не містить дослідження та висновку з цього питання.
Таким чином, висновок ДВПЕД ДПМЕ ДФС від 11.07.2019 №142008200-1164 не містить достатніх відомостей, які б дали підстави стверджувати про не заявлення ОСОБА_1 точних та достовірних даних за встановленою формою щодо найменування товару.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін, оцінивши усі докази у сукупності, суддя вважає, що ОСОБА_1 при здійсненні декларування товару у МД UA112080/2019/019420 були заявлені відомості на товар, зазначені з товаросупровідних документах. Матеріали адміністративних справи не містять достатніх доказів вини (умисної або з необережності) ОСОБА_1 .
Суд вважає, що з урахуванням ст. 69 МК України дійсно має місце складний випадок класифікації товару.
Відповідно до ч. 6 ст. 69 МК України штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються органами доходів і зборів виключно у разі, якщо прийняте органом доходів і зборів рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.
Представниками Запорізької митниці ДФС в суді не зазначено які саме ОСОБА_1 надані недостовірні докумети, яку інформацію щодо товару він від митного органу приховав.
Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
За положеннями п. 3 ч. 1 ст. 8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 р. N 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпціях, в тому числі, і закріпленої в ст. 62 Конституції України презумпції невинності. З урахуванням норм цієї статті, посадова особа митного органу, яка склала протокол про порушення митних правил, повинна довести те, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, скоїла правопорушення. При цьому усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь останньої.
Згідно ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Таким чином, відповідно до вимог ст. 247 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення не можуть бути розпочаті, а розпочаті підлягають закриттю за відсутності події і складу адміністративних правопорушень.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про закриття проваджень в адміністративних справах про порушення митних правил, відповідальність за які передбачена ст. 472 МК України, у відношенні ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в діях останнього складу адміністративного правопорушення.
Згідно ст. 283 КУпАП, постанова в справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже у зв`язку з закриттям провадження по справі, вилучений предмет слід повернути особі, відносно якої складено протокол або його представнику у встановленому законом порядку.
Отже, товар, який був вилучений Запорізькою митницею ДФС за протоколом №0106/11200/19 від 11.07.2019, необхідно повернути ТОВ МІНОКС ТРЕЙД після здійснення митного оформлення.
Керуючись ст. 62 Конституції України, ст. ст. 7, 9, 243, 244, 247, 248, 249, 251, 257, 283-285 КУпАП, ст. 4-14, 77, 241-246, 472, 487, 527, 528 МК України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, згідно протоку №0106/11200/19 від 11.07.2019 закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Повернути ТОВ МІНОКС ТРЕЙД (ЄДРПОУ 42942856) товар: легкий дистилят - рідину, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового та кісневмісної сполуки (ізо-бутанол) , тимчасово вилучений за протоколом про порушення митних правил №0106/11200/19 від 11.07.2019.
Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Н.Ю.Козлова
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2020 |
Оприлюднено | 21.01.2020 |
Номер документу | 87013606 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Козлова Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні