Рішення
від 21.01.2020 по справі 360/5094/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

21 січня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/5094/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Джерело нового життя» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

03 грудня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Джерело нового життя» , відповідно до якого позивач просить суд:

стягнути з відповідача кошти за податковим боргом у загальній сумі 3 123 575,76 грн штрафних санкцій з податку на додану вартість з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та за рахунок готівки, яка належить платнику податків на користь Державного бюджету України.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу з податку на додану вартість на загальну суму 3 123 575,76 грн, які повністю складаються з фінансових санкцій за наслідками податкових повідомлень-рішень, прийнятих ГУ ДФС у Луганській області: №00012025205 від 10.06.2019, яким підприємству було нараховано фінансові санкції з ПДВ на загальну суму 3122012,15 грн; №0013155205 від 24.06.2019, яким підприємству нараховано штраф у розмірі 1564,000 грн.

ГУ ДФС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПК України було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» №55378-52 від 24.07.2019, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою 26.08.2019. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідача залишається несплаченим, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи не прибув у судове засідання, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи не прибув до суду, 08.01.2020 на адресу суду повернувся конверт з позначкою «інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення» , в якому відповідачу було надіслано повістку про виклик до суду на 21.01.2020.

Згідно з ч.11 ст.126 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, не прибув у судове засідання, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, суд дійшов такого.

Товариство з обмеженою відповідальністю Джерело нового життя , код ЄДРПОУ 40279441, зареєстровано в якості юридичної особи 16.02.2016 за №13831020000004065, місцезнаходження юридичної особи: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, просп.Хіміків, буд.30, перебуває на обліку Головному управлінні ДПС у Луганській області (Сєвєродонецьке управління) як платник податків за основним місцем обліку та є платником податку на додану вартість (а.с.6,7,30-32,44-46).

Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем станом на 06.11.2019 обліковується борг з податку на додану вартість в сумі 3 123 575,76 грн, який виник на підставі податкових повідомлень-рішень, прийнятих ГУ ДФС у Луганській області, а саме: №00012025205 від 10.06.2019, яким підприємству було нараховано фінансові санкції з ПДВ на загальну суму 3122012,15 грн; №0013155205 від 24.06.2019, яким підприємству нараховано штраф у розмірі 1564,00 грн (а.с.8-21).

Станом на 31.12.2019 відповідач перед Державним бюджетом України має заборгованість з податку на додану вартість на загальну суму 3 123 575,76 грн, у тому числі недоїмка - 3 123 575,76 грн, що вбачається з інтегрованої картки платника податків (а.с.48).

У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань та з метою погашення податкового боргу позивачем до ТОВ Джерело нового життя було пред`явлено податкову вимогу від 24.07.2019 № 55378, яка вважається отриманою відповідачем 26.08.2019 (а.с.24,25).

Станом на дату звернення до суду податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не оскаржувалась, не є скасованою, зміненою або відкликаною.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1).

На підставі п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.36.1, п.36.2 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 42.1 статті 42 Податкового кодексу України визначено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Згідно з пунктом 42.4 статті 42 Податкового кодексу України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

На момент розгляду справи податкові повідомлення-рішення, на підставі яких виник податковий борг, відповідачем не оскаржені та не є сплаченими.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Позивачем відповідачу було пред`явлено податкову вимогу від 24.07.2019 № 55378-52 (вважається врученою відповідачу 26.08.2019) (а.с.24-26).

Однак, у встановлений законом строк відповідач заборгованість не сплатив, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника єдиного податку (а.с.48).

Згідно п. 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до вимог п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Нормами пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України передбачено, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244 (далі - Порядок № 1244). Відповідно до пункту 2 Порядку № 1244 вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.5 статті 95 Податкового кодексу України.

Оскільки матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача заборгованості з податку на додану вартість на суму 3 123 575,76 грн, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги - такими, які слід задовольнити.

За приписами статті 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Джерело нового життя» про стягнення податкового боргу, - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Джерело нового життя» (код ЄДРПОУ 40279441, просп.Хіміків, 30, м.Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400) кошти за податковим боргом у загальній сумі 3123575,76 грн (три мільйони сто двадцять три тисячі п`ятсот сімдесят п`ять гривень 76 коп) штрафних санкцій з податку на додану вартість з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та за рахунок готівки, яка належить платнику податків на користь Державного бюджету України (р/р ПА798999980000031116029012080, код платежу 14010100, отримувач УК у м.Сєвєродонецьку/14060100, ОКПО 37944909, МФО 899998 Казначейство України (ЕАП).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2020
Оприлюднено23.01.2020
Номер документу87039381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/5094/19

Рішення від 21.01.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні