ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 січня 2020 року м. Ужгород№ 260/1424/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Маєцької Н.Д.
при секретарі судового засідання - Кустрьо В.М.
за участю:
представника позивача - Мокрянин М.М.
представника відповідача - Славич Б.С.,
представника третьої особи 2 - Попович С.М.,
представник третьої особи 1 - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "Міжгірське АТП 12138" до Закарпатської обласної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Департамент інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10 січня 2020 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. 20 січня 2020 року головуюча суддя - Маєцька Н.Д. у відповідності до статті 72 КЗпП України, у зв`язку з роботою вихідний день скористалася компенсацією у вигляді надання іншого дня відпочинку, у зв`язку з чим рішення в повному обсязі складено 21 січня 2020 року.
Приватне підприємство "Міжгірське АТП 12138" (далі - позивач, ПП "Міжгірське АТП 12138" ) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Закарпатської обласної державної адміністрації (далі - відповідач, Закарпатська ОДА), треті особи - фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - третя особа 1, ФОП ОСОБА_1 ), Департамент інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства Закарпатської обласної державної адміністрації (далі - третя особа 2), якою просить: визнати протиправним та скасувати протокольне рішення обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року (протокол № 22/2019) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в частині пропонувати організатору конкурсу укласти з ФОП ОСОБА_1 договір за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/80 терміном на 5 років та не визнати ПП підприємство "Міжгірське АТП 12138" другим переможцем за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при розгляді конкурсних пропозицій ПП "Міжгірське АТП 12138" та ФОП ОСОБА_1 відповідачем порушено порядок розгляду та оцінки конкурсних пропозицій та оголошення переможця на рейсі 879/880 "Воловець- Хуст", не враховано, що ПП "Міжгірське АТП 12138" виконувало і продовжує виконувати даний рейс протягом тривалого часу, а саме з моменту укладення договору № 071619 від 05 січня 2016 року, за що відповідач мав надати перевагу позивачу при підрахунку балів. Таким чином, позивач вважає, що відповідачем порушено порядок розгляду та оцінки конкурсних пропозицій та оголошення переможця на вказаному рейсі, а саме п. 1 Додатку 5 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 180) Переліку показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників - претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах). Крім того, позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що конкурс проведено із порушенням строку, встановленого 53 Порядку № 1081, що на думку позивача є підставою для визнання протиправним та скасування протокольного рішення обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року (протокол № 22/2019) в частині визначення автомобільних перевізників та міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути).
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, що наведені у позовній заяві, просив суд їх задовольнити.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову в зв`язку з тим, що відповідно до п. 6 договору про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування від 05 січня 2016 року № 071619, укладеного між ПП "Міжгірське АТП 12138" та ОСОБА_2 , термін дії закінчився 04 січня 2019 року. У зв`язку із закінченням терміну зазначеного договору автобусний маршрут Воловець-Хуст, рейси № 879/880 було винесено на конкурс. Відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору), як переможця попереднього конкурсу оцінюється + 30 балів. Відповідач зазначає, що на конкурсі, який відбувся 15 серпня 2019 року ПП "Міжгірське АТП 12138" за об`єктом № 24 Воловець-Хуст №№879/880 + 30 балів не було нараховано, оскільки попереднім конкурсом по відношенню до 15 серпня 2019 року був конкурс від 11 квітня 2019 року, на якому ПП "Міжгірське АТП 12138" не було визнано переможцем, а отже і договір укладено не було.
В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечив з мотивів, зазначених у відзиві.
В судове засідання ФОП ОСОБА_1 не з`явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце його проведення, письмові пояснення щодо позову суду не надав.
Представник третьої особи 2 надав суду пояснення щодо позову в яких зазначив, що бали за роботу перевізника-претендента на об`єкті № 24 Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 протягом усього строку дії попереднього договору як переможця попереднього конкурсу не нараховувалися у зв`язку з тим, що згідно процедури, визначеної Порядком та Протоколу від 11 квітня 2019 року № 20/2019 конкурс за об`єктом № 12 Воловець-Хуст, рейси № 879/880 не зважаючи на те, що перевізника-претендента ПП "Міжгірське АТП 12138" не визнано переможцем, вважається таким, що відбувся. Отже, за зазначеним об`єктом конкурсу не було визначеного переможця ,та відповідно договір про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№ 879,880 не укладався. У зв`язку з цим, конкурсним комітетом запропоновано організатору конкурсу укласти з ФОП ОСОБА_1 договір за вказаним об`єктом конкурсу.
Представник третьої особи 2 в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 05 січня 2016 року між Закарпатською обласною державною адміністрацією та ПП "Міжгірське АТП 12138" укладено договір № 071619 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Відповідно до вказаного договору перевізник - ПП "Міжгірське АТП 12138" набуло право на обслуговування автобусного маршруту Воловець-Хуст, рейси № 879/880. Термін дії договору до 04 січня 2019 року.
У зв`язку із закінченням терміну дії зазначеного договору, відповідно до вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081), міжміський автобусний маршрут Воловець-Хуст, рейси № 879/880 було винесено на конкурс.
27 листопада 2018 року Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень у газеті "Новини Закарпаття" № 89 (4800) опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 27 грудня 2018 року.
27 грудня 2018 року конкурс з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 не відбувся.
29 грудня 2018 року Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень у газеті "Новини Закарпаття" № 97 (4800) опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 29 січня 2019 року.
Згідно протоколу від 29 січня 2019 року № 19/2019 засідання обласного конкурсного комітету із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), за результатами відкриття на засіданні конвертів перевізників-претендентів, яких було допущено до участі у конкурсі встановлено, що заяву на об`єкт конкурсу № 18 Воловець-Хуст рейси №№879/880 було подано одним перевізником-претендентом на об`єкт конкурсу - ПП "Міжгірське АТП 12138".
При розгляді документів ПП "Міжгірське АТП 12138", поданих у конкурсі на об`єкт Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№ 879/880 ОСОБА_4 інформував членів конкурсного комітету та присутнього на конкурсі директора ПП "Міжгірське АТП 12138" про те, що у ході здійснення моніторингу інформації про результати проведення обов`язкового технічного контролю встановлено, що суб`єкт здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів ФОП Ганич Б.Й. видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу, заявленого ПП "Міжгірське АТП 12138" як резервний автобус, з порушенням вимог законодавства у сфері здійснення обов`язкового технічного контролю. На підставі зазначеного для прийняття відповідних рішень організатором перевезень ОСОБА_4 запропоновано забезпечити подання регіональним сервісним центром МВС в Закарпатській області до облдержадміністрації інформації про виявлене порушення та заходи реагування.
Рішенням конкурсного комітету запропоновано організатору укласти ПП "Міжгірське АТП 12138" договір терміном на 1 рік.
Наказом Департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства від 05 лютого 2019 року № 01- ОД "Про скасування рішення обласного конкурсного комітету" скасовано рішення обласного конкурсного комітету із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), оформленого протоколом від 29 січня 2019 року № 19/2019,у частині визначення переможцем конкурсу за об`єктом: № 18 Воловець-Хуст, рейси 879//880, перевізника ПП "Міжгірське АТП 12138".
09 березня 2019 року Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень у газеті "Новини Закарпаття" № 10 (4800) опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 11 квітня 2019 року.
Судом встановлено, що заяви на об`єкт конкурсу № 12 Воловець- ОСОБА_3 , рейси № 879/880 було подано двома перевізниками-претендентами на об`єкт конкурсу - ТзОВ "Транс-Уж" та ПП "Міжгірське АТП 12138".
За результатами розгляду документів претендентів-перевізників конкурсною комісією прийняте рішення, оформлене протоколом від 11 квітня 2019 року № 20/2019 про не визнання переможцем конкурсу ПП "Міжгірське АТП 12138" та не визнання переможцем конкурсу ТзОВ "Транс-Уж". Комісією запропоновано облдержадміністрації переоголосити конкурс на об`єкт № 12 Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№879/880.
Оскільки за зазначеним об`єктом конкурсу не було визначено переможця, то відповідно договір про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування Воловець- ОСОБА_3 , рейси № 879/880 не укладався.
11 травня 2019 року Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень у газеті "Новини Закарпаття" № 19 (4827) опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 13 червня 2019 року.
13 червня 2019 року конкурс з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 не відбувся.
13 липня 2019 року Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень у газеті "Новини Закарпаття" № 28 (4800) опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 15 серпня 2019 року.
Згідно протоколу від 15 серпня 2019 року № 22/2019 засідання Конкурсного комітету вбачається, що до участі у конкурсі на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 допущено ПП "Міжгірське АТП 12138" та ФОП ОСОБА_1 . За результатами підрахунку конкурсним комітетом балів: ПП "Міжгірське АТП 12138" за загальним підсумком нараховано 0 балів та ФОП ОСОБА_1 - 3 бали. Бали ФОП ОСОБА_1 нараховано за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-3.
ПП "Міжгірське АТП 12138" бали за роботу перевізника-претендента на зазначеному об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору як переможця попереднього конкурсу не нараховувалися у зв`язку з тим, що згідно процедури визначеної Порядком та Протоколу від 11 квітня 2019 року № 20/2019 конкурс за об`єктом № 12 Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880, не зважаючи на те, що перевізника-претендента ПП "Міжгірське АТП 12138" не визнано переможцем, вважається таким, що відбувся. Отже, за зазначеним об`єктом конкурсу не було визначено переможця, а відповідно договір про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№879/880 не укладався.
За результатами розгляду документів претендентів-перевізників конкурсною комісією прийнято рішення , оформлене протоколом від 15 серпня 2019 року № 22/2019: пропонувати організатору укласти з ФОП ОСОБА_1 договір за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 терміном на 5 років та пропонувати організатору не визнавати ПП "Міжгірське АТП 12138" другим переможцем за об`єктом конкурсу № 24 Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№ 879/880.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Згідно з ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік. Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п`яти років. Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою КМУ від 03.12.2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081) визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).
Відповідно до п. 28 Порядку № 1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: 1) найменування організатора та робочого органу; 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності; на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); 3) умови конкурсу; 4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу; 5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; 6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; 7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; 8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; 9) розмір плати за участь у конкурсі; 10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Відповідно до п. 42 Порядку № 1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
Відповідно до п. 46 Порядку № 1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
Згідно з п. 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Додатком 5 до Порядку визначено перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах).
Так, відповідно до п.п. 1, 2 Додатку 5 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-3 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) зараховується +3 (+1 для міських і приміських маршрутів).
Як вже встановлено судом та підтверджується протоколом засідання обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року № 22/2019, за результатами підрахунку конкурсним комітетом балів, ПП "Міжгірське АТП 12138" за загальним підсумком нараховано 0 балів та ПП ОСОБА_1 нараховано 3 бали за наявність у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-3.
Суд вважає необґрунтованими доводи відповідача про те, що строк попереднього договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування ОСОБА_5 , рейси № 879/880 закінчився 04 січня 2019 року, після чого проводилися конкурси, на яких переможець не визначався та попереднім конкурсом по відношенню до конкурсу 15 серпня 2019 року був конкурс, проведений 11 квітня 2019 року, у зв`язку з чим відсутні підстави для зарахування позивачу + 30 балів відповідно до п. 1 Додатку 5, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що відповідно до договору від 05 січня 2016 року №071619 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування укладеного між Закарпатською ОДА та ПП "Міжгірське АТП 12138", останнє обслуговувало автобусний маршрут загального користування Воловець-Хуст №879/880 у період з 05 січня 2016 року по 04 січня 2019 року, та продовжувало обслуговувати вищевказаний маршрут до моменту проведення конкурсу.
Зі змісту п. 1 Додатку 5 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Тобто основною умовою (вимогою) вищевказаного Додатку є робота перевізника на об`єкті на якому він працював протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Суд зазначає. що п.1 Додатку 5 не передбачає пролонгації договору, він лише вказує на умови отримання балів.
Таким чином, відповідачем безпідставно не взято до уваги факт роботи перевізника-претендента (ПП "Міжгірське АТП 12138" ) на вказаному об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу та не враховано цю обставину при нарахуванні балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, чим порушено вимоги п.1 Додатку 5 до Порядку.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 24 жовтня 2019 року у справі № 260/1183/18 (№ К/9901/19150/19).
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Крім того, відповідно до п. 23 Порядку № 1081 організатор перевезень зобов`язаний провести конкурс не пізніше ніж за 45 календарних днів до дня закінчення строку дії договору (дозволу), укладеного (виданого) попередньому переможцю конкурсу.
Як вже встановлено судом, у зв`язку із закінченням терміну дії договору від 05 січня 2016 року № 071619, укладеного між Закарпатською ОСОБА_6 та позивачем, 27 листопада 2018 року Закарпатською ОДА у газеті "Новини Закарпаття" за № 89 (4800) було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, зокрема на об`єкт Воловець-Хуст, рейси №№ 879/880 та призначено проведення засідання конкурсного комітету на 27 грудня 2018 року.
Таким чином, відповідачем конкурс з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області на об`єкт Воловець- ОСОБА_3 , рейси №№ 879/880 проведено з порушенням строку, встановлено п. 53 Порядку № 1081.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що позовні вимоги щодо визнання протиправним і скасування протокольного рішення обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року №22/2019 в частині пропонувати організатору укласти з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 договір за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880 терміном на 5 років та не визнати Приватне підприємство "Міжгірське АТП 12138" другим переможцем за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України: в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не доведено правомірності протокольного рішення обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року (протокол № 22/2019) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) в частині пропонувати організатору укласти з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 договір за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880 терміном на 5 років та не визнати Приватне підприємство "Міжгірське АТП 12138" другим переможцем за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880. Таким чином, вимоги позову відповідають вимогам законодавства та встановленим в судовому засіданні обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами та, за наведених обставин, позов слід задовольнити в повному обсязі, визнавши протиправною та скасувавши вищезазначене протокольне рішення від 15 серпня 2019 року (протокол № 22/2019).
У відповідності до ст. 139 КАС України необхідно стягнути на користь позивача судові витрати у розмірі 1921,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Закарпатської обласної державної адміністрації.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Приватного підприємства "Міжгірське АТП 12138" (Закарпатська область, Міжгірський район, смт. Міжгір`я, вул. Незалежності, буд. 72, код ЄДРПОУ 37096505) до Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, буд. 4, код ЄДРПОУ 00022496), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), Департамент інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, буд. 4, код ЄДРПОУ 38802082 ) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
2. Визнати протиправним і скасувати протокольне рішення обласного конкурсного комітету від 15 серпня 2019 року (протокол № 22/2019) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) в частині пропонувати організатору укласти з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 договір за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880 терміном на 5 років та не визнати Приватне підприємство "Міжгірське АТП 12138" другим переможцем за об`єктом конкурсу № 24 Воловець-Хуст, рейси №№879/880.
3. Стягнути на користь Приватного підприємства "Міжгірське АТП 12138" (Закарпатська область, Міжгірський район, смт. Міжгір`я, вул. Незалежності, буд. 72, код ЄДРПОУ 37096505) за рахунок бюджетних асигнувань Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, буд. 4, код ЄДРПОУ 00022496) судові витрати у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).
4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).
Суддя Н.Д. Маєцька
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2020 |
Оприлюднено | 24.01.2020 |
Номер документу | 87071541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Маєцька Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні