Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 січня 2020 р. № 520/10517/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МІДГАРТ ЛТД" (пр. Науки, буд.40, м. Харків,61166, код ЄДРПОУ 41868850) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "МІДГАРТ ЛТД" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкових накладних по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844),, подані Товариством з обмеженою відповідальністю МІДГАРТ ЛТД (код ЄДРПОУ: 42627015) а саме: рішення від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №499 на суму 645,19 грн, в т.ч. ПДВ 645,19 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250633/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №500 на суму 242,61 грн, в т.ч. ПДВ 242,61 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250651/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №501 на суму 651,53 грн, в т.ч. ПДВ 651,53 грн, рішення від 12.08.2019 року за № 1250636/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №502 на суму 546,68 грн, в т.ч. ПДВ 546,68 грн, рішення від 12.08.2019 року за № 1250634/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №503 на суму 589,01 грн, в т.ч. ПДВ 589,01 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250635/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №504 на суму 2315,75 грн, в т.ч. ПДВ 2315,75 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250653/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №505 на суму 1561,92 грн, в т.ч. ПДВ 1561,92 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250637/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №506 на суму 707,27 грн, в т.ч. ПДВ 707,27 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253478/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №507 на суму 3097,22 грн, в т.ч. ПДВ 3097,22 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250652/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №508 на суму 2804,94 грн, в т.ч. ПДВ 2804,94 грн, рішення від 12.08.2019 року за № 1250654/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №510 на суму 2712,26 грн, в т.ч. ПДВ 2712,26 грн, рішення від 14.08.2019 року за № 1253509/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №511 на суму 3338,61 грн, в т.ч. ПДВ 3338,61 грн, рішення від 14.08.2019 року за № 1253483/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №513 на суму 3773 грн, в т.ч. ПДВ 3773 грн, рішення від 14.08.2019 року за № 1253512/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №525 на суму 38704,44 грн, в т.ч. ПДВ 38704,44 грн, рішення від 14.08.2019 року за № 1253479/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №526 на суму 44583,4 грн, в т.ч. ПДВ 44583,4 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253480/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №527 на суму 49891,11 грн, в т.ч. ПДВ 49891,11 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253494/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №528 на суму 48039,02 грн, в т.ч. ПДВ 48039,02 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253507/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №530 на суму 31281,54 грн, в т.ч. ПДВ 31281,54 грн; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844),, подані Товариством з обмеженою відповідальністю МІДГАРТ ЛТД (код ЄДРПОУ: 42627015).
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що в рамках здійснення власної господарської діяльності ним складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, які було прийнято, але їх реєстрацію зупинено. Спірними рішеннями контролюючим органом було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків документів. Позивач зазначає, що на виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України ним було направлено на адресу контролюючого органу пояснення та необхідні завірені копії первинних документів для підтвердження реальності здійснення операцій по вказаним податковим накладним для її реєстрації в ЄРПН. Незважаючи на отримання повної та достатньої інформації, відповідачем прийнято неправомірні, на думку позивача, спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Представник Відповідача надав відзив на позов, в якому, заперечуючи проти заявлених вимог, просив в задоволенні позову відмовити з тих підстав, що оскаржувані рішення є законними, обґрунтованими та такими, що прийнято з огляду на той факт, що наданий позивачем пакет документів не дає змогу ідентифікувати та підтвердити відповідні господарські операції, оскільки наданих позивачем документів не можливо підтвердити придбання ТМЦ, що є підставою для відмови у розблокуванні податкових накладних.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 31.10.2019 року відкрито провадження по справі та призначено до розгляду у підготовчому судовому засіданні.
У підготовче засідання, призначене на 14.01.2020 року, представник позивача не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Через канцелярію 14.01.2020 суду було подано клопотання закінчення підготовчого провадження в письмовому поряду.
Згідно ч.7 ст.181 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо під час підготовчого судового засідання вирішені питання, зазначені у частині другій статті 180 цього Кодексу, за письмовою згодою всіх учасників справи розгляд справи по суті може бути розпочатий у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.
Відповідно ч. 9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, судом під час підготовчого провадження вирішені питання, зазначені у частині другій статті 180 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи вищевикладене, та наявність в матеріалах справи належних доказів для вирішення справи, відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд на підставі ст. 205 КАС України, вважає можливим розглянути справу у письмовому провадженні.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІДГАРТ ЛТД" (Код ЄДРПОУ 41868850) зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради від 16.01.2018 р., запис № 1 480 102 0000 075610 є платником податку на прибуток на загальних умовах та платником ПДВ, Індивідуальний податковий номер платника ПДВ 418688520303, є платником ПДВ з 01.03.2018р. Взято на податковій облік до Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області за №203018009318від 16.01.2018 року. Статутний фонд товариства відповідно до установчих документів складає 200 000,00 грн. Статутний фонд сформований повністю.
Основними видами господарської діяльності по коду згідно КВЕД ДК 009:2010 (КВЕД-2005) Товариства є: 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи (основний); 42.99 Будівництво інших споруд, н. в. і. у.; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 71.20 Технічні випробування та дослідження; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену; 42.13 Будівництво мостів і тунелів; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій.
Місцезнаходження суб'єкта господарювання відповідно до установчих документів: 61166, Харківська обл., м. Харків, пр-т. Науки, буд. 40 де орендуються офісні та складські приміщення загальною площею 368,3 м кв. відповідно до умов договору оренди 25-АР від 30.10.2018 р.
ТОВ МІДГАРТ ЛТД має відповідну ліцензію видану Державною Архітектурно-Будівельною інспекцією України від 21.03.2018 №15-Л на будівництво об'єктів, що за класом наслідків належать до об'єктів з середніми та значними наслідками.
Як встановлено під час розгляду справи, Позивачем складено та направлено через сервіс Електронного кабінету податкові накладні Товариства, а саме від 07.05.2019 №499 на суму 645,19 грн, в т.ч. ПДВ 645,19 грн , від 07.05.2019 №500 на суму 242,61 грн, в т.ч. ПДВ 242,61 грн, від 07.05.2019 №501 на суму 651,53 грн, в т.ч. ПДВ 651,53 грн, від 07.05.2019 №502 на суму 546,68 грн, в т.ч. ПДВ 546,68 грн, від 07.05.2019 №503 на суму 589,01 грн, в т.ч. ПДВ 589,01 грн, від 07.05.2019 №504 на суму 2315,75 грн, в т.ч. ПДВ 2315,75 грн, від 07.05.2019 №505 на суму 1561,92 грн, в т.ч. ПДВ 1561,92 грн, від 07.05.2019 №506 на суму 707,27 грн, в т.ч. ПДВ 707,27 грн, від 07.05.2019 №507 на суму 3097,22 грн, в т.ч. ПДВ 3097,22 грн, від 08.05.2019 №508 на суму 2804,94 грн, в т.ч. ПДВ 2804,94 грн, від 08.05.2019 №510 на суму 2712,26 грн, в т.ч. ПДВ 2712,26 грн, від 08.05.2019 №511 на суму 3338,61 грн, в т.ч. ПДВ 3338,61 грн, від 07.05.2019 №513 на суму 3773 грн, в т.ч. ПДВ 3773 грн, від 03.05.2019 №525 на суму 38704,44 грн, в т.ч. ПДВ 38704,44 грн, від 03.05.2019 №526 на суму 44583,4 грн, в т.ч. ПДВ 44583,4 грн, від 16.05.2019 №527 на суму 49891,11 грн, в т.ч. ПДВ 49891,11 грн, від 16.05.2019 №528 на суму 48039,02 грн, в т.ч. ПДВ 48039,02 грн, від 16.05.2019 №530 на суму 31281,54 грн, в т.ч. ПДВ 31281,54 грн по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844).
При спробі реєстрації податкових накладних від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844), в Єдиному реєстрі податкових накладних 08.05.2019 р. на адресу товариства були направлені Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з яких вбачається, що за даними податковими накладними реєстрація зупинена , відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, про що зазначено в квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В квитанціях зазначено, що податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Товариством після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надіслані повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
До повідомлення додано відповідні договори підряду, поставки, транспортування, а також видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, акти здачі-приймання робіт, рахунки на оплату, платіжні доручення. Зазначені документи прийняті в електронному вигляді на центральному рівні, про що свідчать відповідні квитанції.
Комісією податкового органу, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті наступні рішення: рішення від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №499 на суму 645,19 грн, в т.ч. ПДВ 645,19 грн , № 1250633/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №500 на суму 242,61 грн, в т.ч. ПДВ 242,61 грн , 12.08.2019 року за № 1250651/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №501 на суму 651,53 грн, в т.ч. ПДВ 651,53 грн , № 1250636/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №502 на суму 546,68 грн, в т.ч. ПДВ 546,68 грн , № 1250634/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №503 на суму 589,01 грн, в т.ч. ПДВ 589,01 грн , № 1250635/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №504 на суму 2315,75 грн, в т.ч. ПДВ 2315,75 грн , 12.08.2019 року за № 1250653/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №505 на суму 1561,92 грн, в т.ч. ПДВ 1561,92 грн , № 1250637/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №506 на суму 707,27 грн, в т.ч. ПДВ 707,27 грн , № 1250652/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №508 на суму 2804,94 грн, в т.ч. ПДВ 2804,94 грн , № 1250654/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №510 на суму 2712,26 грн, в т.ч. ПДВ 2712,26 грн , від 14.08.2019 року за № 1253478/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №507 на суму 3097,22 грн, в т.ч. ПДВ 3097,22 грн , № 1253509/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №511 на суму 3338,61 грн, в т.ч. ПДВ 3338,61 грн , № 1253483/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №513 на суму 3773 грн, в т.ч. ПДВ 3773 грн , № 1253512/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №525 на суму 38704,44 грн, в т.ч. ПДВ 38704,44 грн , № 1253479/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №526 на суму 44583,4 грн, в т.ч. ПДВ 44583,4 грн , № 1253480/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №527 на суму 49891,11 грн, в т.ч. ПДВ 49891,11 грн , № 1253494/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №528 на суму 48039,02 грн, в т.ч. ПДВ 48039,02 грн , № 1253507/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №530 на суму 31281,54 грн, в т.ч. ПДВ 31281,54 грн , у зв`язку з тим, що платником податків не надано або письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (рішення від 27.05.2019 року за № 1172402/41868850), або копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (по всіх інших рішеннях).
Судом встановлено, що між ТОВ МІДГАРД ЛТД (Код ЄДРПОУ 41868850 ) та Комунальне підприємство Харківське ремонтно-будівельне підприємство (Код ЄДРПОУ 37763844) було укладено низку договорів підряду а саме: Договір №ТР2-168/19С від 06.05.2019р. Відповідно до умов даного Договору ТОВ МІДГАРД ЛТД зобов'язується надати послуги з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, пр.Московський,232; №ТР5-324/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, пр.Тракторобудівників,112; №ТР5-325/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Гв.Широнинців,14; №ТР2-169/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, Вул.Василя Мельникова,3/2; №ТР2-170/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, пр.Московський, 210/2; №ТР4-132/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, б-р.Жасміновий, 5; №ТР2-171/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Харківських Дивізій, 4/2; №ТР4-133/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Зернова, 6/8; №ТР8-207/19С від 06.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Академіка Проскури, 6; №ТР8-214/19С від 08.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Академіка Проскури, 9а; №ТР8-216/19С від 08.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Академіка Проскури, 9в; №ТР8-217/19С від 08.05.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вул.Академіка Проскури, 5д; №ТР1-161/19С від 24.04.2019р. з поточного ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, пр.Людвіга Свободи, 35б; № КР-175/19С від 27.03.2019р. з ремонту житлового будинку за адресою м. Харків, вулиця Гвардійців-Широнінців, 59; №148С від 02.05.2019 з ремонту ДНЗ №73 за адресою м. Харків, вулиця Балканська, 17а;
Вказані роботи були виконані в повному обсязі що підтверджується актом здачі приймання робіт за вказаним об'єктом.
Відповідно до п. 4.1 вказаних Договорів оплата за надані послуги буде проведена після отримання коштів з місцевого бюджету м. Харкова та реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних.
При виконі вказаних робіт були використані частково матеріали, які були придбані у ТОВ УНІПЛИТ (код ЄДРПОУ 30905968) відповідно до договору №35-10 від 01.10.2018 р., та доставлені на склад ТОВ МІДГАРД ЛТД (Код ЄДРПОУ 41868850) за адресою 61166, Харківська обл., м. Харків, пр-т. Науки, буд. 40. Для здійснення вказаної операції ТОВ МІДГАРД ЛТД було залучено у якості перевізника ТОВ КАРГОТРАНС 2012 , з яким укладено договір на транспортування №02/10 від 10.10.2018 р. замовлення на перевезення № 97 від 15.11.2018 та № 107 від 26.11.2018р. Факт надання послу підтверджується Актом здачі приймання робіт № 16/03 від 16.11.2018 р. та Актом здачі приймання робіт № 27/1 від 27.11.2018 р.
Позивачем було надано контролюючому органу копії зазначених документів та надано пояснення для підтвердження правомірності виписки податкових накладних та прийняття рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної в ЄРПН.
Однак, згідно рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850, № 1250633/41868850, № 1250651/41868850, № 1250636/41868850, № 1250634/41868850, № 1250635/41868850, № 1250653/41868850, № 1250637/41868850, № 1250652/41868850, № 1250654/41868850, від 14.08.2019 року № 1253478/41868850, № 1253509/41868850, № 1253483/41868850, № 1253512/41868850, № 1253479/41868850, № 1253480/41868850, № 1253494/41868850, № 1253507/41868850 контролюючим органом було відмовлено у реєстрації податкових накладних від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530.
Позивач, не погодившись з зазначеними рішеннями про відмову у реєстрації вищезазначених податкових накладних, звернувся у судовому порядку за їх оскарженням.
Перевіряючи оскаржувані рішення відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Суд звертає увагу на те, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент формування податкових накладних) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку №1246, податкова накладна, це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , яка набрала чинності 22.03.2018 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).
Відповідно до п.5 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з п.6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.7 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Суд зазначає, що вимоги п.п. 6 та 7 Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Пунктом 10 Порядку №117 визначено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Суд зазначає, що на виконання п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила, зокрема, Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, який діяв до 03.08.2018 року (тобто, на час відмови реєстрації податкових накладних цей Порядок вже не діяв).
Відповідно до вимог пункту 10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111 (http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/388196.html).
Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019 (http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/388196.html).
Показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, зареєстровані в ДФС за № 1963/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019 (http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/388196.html).
Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин критерії ризиковості платника податків визначалися листом Державної фіскальної служби України від 07.08.2019 №1962/99-99-29-01-01 та були затверджені листом Міністерства фінансів України від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111.
Відповідно до пп.2.1 п.2 вказаних Критеріїв операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, відповідає критеріям ризиковості здійснення операцій, якщо: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до п.14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу зазначеної норми Порядку № 117 вбачається, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду необхідних документів.
Суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 не вказано конкретного виду (переліку) необхідних документів, перелік яких встановлений у п.14 Порядку№117.
До того ж, виходячи з системного аналізу положень пунктів 6, 7 Порядку №117, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної є або відповідність платника податків критеріям ризиковості платників податків, або відповідність податкової накладної критеріям ризиковості здійснення операції.
Як зазначено в правовій позиції ВС у Постанові 02 липня 2019 року по справі №140/2160/18 загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. .
(Вказана правова позиція неодноразово викладена у Постановах Верховного Суду (справи № 822/1817/18, №821/1173/17 та ін.).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).
Згідно п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд зазначає, що посилання комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на ненадання позивачем первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), розрахункових документів, банківських виписок з особових рахункі є неправомочним, оскільки вони надані до суду позивачем разом із позовною заявою.
Окрім цього суд зазначає, що в шаблоні рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у графі первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні міститься приписка у скобках документи, які не надано підкреслити , однак комісією цього не зроблено.
З рішення про відмову в реєстрації податкових накладних вбачається, що у розділі Прийнято рішення про після пункту Ненадання платником податку копій документів міститься також графа додаткова інформація , яка у цьому рішенні не заповнена.
Отже, оскаржуване рішення не містять конкретної інформації про причини та підстави для його прийняття, а саме інформації про те, яких саме первинних документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію поданих позивачем податкових накладних.
Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином, оскаржувані рішення комісії ДПС України є необґрунтованими, не відповідаютьє критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про визнання протиправним та скасування оскаржуванихо рішень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
При вирішенні даної адміністративної справи суд, враховує правові висновки Верховного суду, викладені у постанові від 02.04.2019 року по справі №822/1878/18, в якій зазначається, зокрема, що: …листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість, як встановлено судами попередніх інстанцій, платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством .
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи встановлені судом факти та обставини, суд дійшов висновку, що відповідач не довів, а судом не встановлено правомірність оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, в зв`язку з чим позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішень Державної фіскальної служби України від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850, № 1250633/41868850, № 1250651/41868850, № 1250636/41868850, № 1250634/41868850, № 1250635/41868850, № 1250653/41868850, № 1250637/41868850, № 1250652/41868850, № 1250654/41868850, від 14.08.2019 року № 1253478/41868850, № 1253509/41868850, № 1253483/41868850, № 1253512/41868850, № 1253479/41868850, № 1253480/41868850, № 1253494/41868850, № 1253507/41868850 про відмову у реєстрації податкових накладних від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи позовну вимогу позивача про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Отже, приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246.
Згідно з положеннями п.п.19,20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Тобто, повноваження щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну фіскальну службу України.
Водночас, п.28 Порядку №117 визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема:
- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Тобто, повноваження щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну фіскальну службу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" затверджено, крім іншого, Положення про Державну податкову службу України, відповідно до якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Державна податкова служба України зареєстрована 17.05.2019, не перебуває в процесі припинення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р "Питання Державної податкової служби" вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, повноваження Державної фіскальної служби України передані Державній податковій службі України, отже на даний час повноваження щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду здійснює Державна податкова служба України.
Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності рішень Державної фіскальної служби України від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850, № 1250633/41868850, № 1250651/41868850, № 1250636/41868850, № 1250634/41868850, № 1250635/41868850, № 1250653/41868850, № 1250637/41868850, № 1250652/41868850, № 1250654/41868850, від 14.08.2019 року № 1253478/41868850, № 1253509/41868850, № 1253483/41868850, № 1253512/41868850, № 1253479/41868850, № 1253480/41868850, № 1253494/41868850, № 1253507/41868850 про відмову у реєстрації податкових накладних, суд вважає за необхідне задовольнити вказану вимогу позивача та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 днем її подання.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому, вважає, що покладання на відповідача в даному випадку обов`язку зареєструвати зазначені податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Вирішуючи спір, суд також враховує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії суд приймає у справах, де відповідач допустив неправомірну бездіяльність за умови обов`язку вчинити певну дію. В цьому випадку суд повинен зазначити, яку саме дію повинен вчинити відповідач, але не повинен втручатися в його компетенцію.
Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішення має бути прийняте з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.
Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У Рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
У Рішенні від 27 вересня 2010 року по справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" зазначено, що ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. згідно платіжного квитанції від 20.08.2019 та у сумі 3842,00 згідно платіжного доручення від 30.10.2019 року
Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України на користь позивача судового збору в розмірі 5763,00 грн.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МІДГАРТ ЛТД" (пр. Науки, буд.40, м. Харків,61166, код ЄДРПОУ 41868850) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкових накладних по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844),, подані Товариством з обмеженою відповідальністю МІДГАРТ ЛТД (код ЄДРПОУ: 42627015) а саме: рішення від 12.08.2019 року за № 1250632/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №499 на суму 645,19 грн, в т.ч. ПДВ 645,19 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250633/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №500 на суму 242,61 грн, в т.ч. ПДВ 242,61 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250651/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №501 на суму 651,53 грн, в т.ч. ПДВ 651,53 грн, рішення від 12.08.2019 року за № 1250636/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №502 на суму 546,68 грн, в т.ч. ПДВ 546,68 грн, рішення від 12.08.2019 року за № 1250634/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №503 на суму 589,01 грн, в т.ч. ПДВ 589,01 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250635/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №504 на суму 2315,75 грн, в т.ч. ПДВ 2315,75 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250653/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №505 на суму 1561,92 грн, в т.ч. ПДВ 1561,92 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250637/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №506 на суму 707,27 грн, в т.ч. ПДВ 707,27 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253478/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №507 на суму 3097,22 грн, в т.ч. ПДВ 3097,22 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250652/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №508 на суму 2804,94 грн, в т.ч. ПДВ 2804,94 грн , рішення від 12.08.2019 року за № 1250654/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №510 на суму 2712,26 грн, в т.ч. ПДВ 2712,26 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253509/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.05.2019 №511 на суму 3338,61 грн, в т.ч. ПДВ 3338,61 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253483/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.05.2019 №513 на суму 3773 грн, в т.ч. ПДВ 3773 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253512/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №525 на суму 38704,44 грн, в т.ч. ПДВ 38704,44 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253479/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.05.2019 №526 на суму 44583,4 грн, в т.ч. ПДВ 44583,4 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253480/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №527 на суму 49891,11 грн, в т.ч. ПДВ 49891,11 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253494/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №528 на суму 48039,02 грн, в т.ч. ПДВ 48039,02 грн , рішення від 14.08.2019 року за № 1253507/41868850 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2019 №530 на суму 31281,54 грн, в т.ч. ПДВ 31281,54 грн;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 07.05.2019 №499, від 07.05.2019 №500, від 07.05.2019 №501, від 07.05.2019 №502, від 07.05.2019 №503, від 07.05.2019 №504, від 07.05.2019 №505, від 07.05.2019 №506, від 07.05.2019 №507, від 08.05.2019 №508, від 08.05.2019 №510, від 08.05.2019 №511, від 07.05.2019 №513, від 03.05.2019 №525, від 03.05.2019 №526, від 16.05.2019 №527, від 16.05.2019 №528, від 16.05.2019 №530 по операціях з контрагентом КП "ХРБП" (код ЄДРПОУ 37763844), подані Товариством з обмеженою відповідальністю МІДГАРТ ЛТД (код ЄДРПОУ: 42627015) датою їх подання..
Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МІДГАРТ ЛТД" (пр. Науки, буд.40, м. Харків,61166, код ЄДРПОУ 41868850) судовий збір у розмірі 5763,00 грн. (п`ять тисяч сімсот шістдесят три гривні 00 копійок).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст виготовлено 22 січня 2020 року
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 23.01.2020 |
Номер документу | 87073611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні