Постанова
від 22.01.2020 по справі 640/15556/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/15556/19 Суддя першої інстанції: Чудак О.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Степанюка А.Г.,

суддів - Губської Л.В., Епель О.В.,

при секретарі - Ліневській В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на прийняте у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 жовтня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю НПП Міжнародні стандарти і системи до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

У серпні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю НПП Міжнародні стандарти і системи (далі - Позивач, ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства інфраструктури України (далі - Відповідач, Мінінфраструктури) про:

- визнання протиправним та скасування рішення Мінінфраструктури від 11.03.2019 року №2938/39/10-19 про відмову в призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання;

- визнання протиправним та скасування рішення Мінінфраструктури від 05.06.2019 року №6508/39/10-19 про відмову в призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання;

- зобов`язання Мінінфраструктури повторно розглянути заяву про призначення ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання від 26.02.2019 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.10.2019 року позов задоволено повністю. При цьому суд першої інстанції виходив з того, що з урахуванням листа Мінінфраструктури від 30.07.2018 року ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи до заяви від 26.02.2019 року були надані відомості про впроваджені коригувальні заходи за виявленими невідповідностями, договори із сторонніми акредитованими випробувальними лабораторіями для проведення випробувань в обсягах, передбачених законодавством, а основний вид діяльності товариства - Технічні випробування та дослідження, відповідають меті його діяльності як органу сертифікації. Викладене, на переконання суду першої інстанції, свідчить про необґрунтованість викладеної у рішенні Мінінфраструктури від 11.03.2019 року відмови у призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом сертифікації та, як наслідок, безпідставності прийняття Відповідачем рішення від 05.06.2019 року.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю. Свою позицію обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не було враховано, що, по-перше, до пакету документів від 26.02.2019 року не було додано підписану керівником у довільній формі інформацію про коригувальні заходи за виявленими невідповідностями, по-друге, чинним законодавством не передбачено можливості подавати додаткові докази після подання заяви, а відтак твердження суду про надання товариством договорів з випробувальними лабораторіями, які б забезпечували випробування нових колісних транспортних засобів та партій частин і обладнання до них в обсязі, визначеному законодавством, по-третє, відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.02.2019 року свідчать про комерційну заінтересованість ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи щодо продукції, які оцінюються. Окремо зазначає, що судом не було на підставі належних і допустимих доказів встановлено, що випробувальні лабораторії ТОВ Академтест та сторонні лабораторії ТОВ Діамант , ПрАТ ЗАЗ охоплюють всі види випробувань продукції у сферах дорожніх транспортних засобів в обсягах, передбачених законодавством, оскільки відповідні договори відсутні у матеріалах справи.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 16.12.2019 року відкрито апеляційне провадження у справі, встановлено строк для подачі відзиву на апеляційну скаргу та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 22.01.2020 року.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Свою позицію обґрунтовує тим, що, по-перше, до заяви про призначення №2 було додано інформацію про впроваджені коригувальні заходи за виявленим невідповідностями, по-друге, договори з випробувальними лабораторіями були надані разом із вказаною заявою, у той час як Відповідачем як суб`єктом владних повноважень не доведено, що лабораторії ТОВ Академтест та сторонні лабораторії ПАТ Діамант та ПрАТ ЗАЗ охоплюють не всі види випробувань продукції у сфері дорожніх транспортних засобів в обсягах передбачених законодавством, по-третє, на момент подачі заяви про призначення №2 була відсутня комерційна зацікавленість Позивача, оскільки станом на 27.02.2019 року були внесені відповідні зміни в основний вид діяльності товариства.

У судовому засіданні представники Апелянта доводи апеляційної скарги підтримали та просили суд її вимоги задовольнити повністю з викладених у ній підстав.

Представник Позивача наполягав на залишенні апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення учасників справи, повно та всебічно дослідивши обставини справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а рішення суду першої інстанції - без скасувати, виходячи з такого.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи 20.06.2018 року звернулося до ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи із заявою та комплектом документів про призначення його органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання (т. 4 а.с. 6-266, т. 5 а.с. 1-292).

За результатом розгляду даної заяви Позивачем отримано лист Відповідача №8211/39/10-18 від 30.07.2018 року про відмову у призначенні заявника органом сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання (т. 4 а.с. 1).

У даному листі вказано, що сфера акредитації органу з оцінки відповідності ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи не охоплює види продукції та документи, на відповідність яким проводиться оцінювання відповідності щодо індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання відповідно до вимог підпункту 2 пункту 4 Порядку призначення, відмови у призначенні та анулювання призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 року №419 (далі - Порядок призначення). Випробувальна лабораторія Товариства з обмеженою відповідальністю Академтест (ТОВ Академтест ), яка належить Позивачу, не забезпечує проведення випробувань колісних транспортних засобів в обсягах, передбачених законодавством для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, що були у користуванні, відповідно до вимог підпункту 4 пункту 4 Порядку призначення.

Судом першої інстанції також встановлено, що 26.02.2019 року Позивач повторно звернувся до Відповідача із заявою та комплектом документів про призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання (т. 6 а.с. 3-285, т. 7, т. 8).

Рішенням Міністерства інфраструктури України від 11.03.2019 року №2938/39/10-19 у призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, - відмовлено (т. 6 а.с. 1-2).

Дане рішення мотивовано тим, що під час розгляду заяви та комплекту документів встановлено, що Позивачем надіслано не повний пакет документів відповідно до Порядку призначення, а саме відсутня підписана керівником у довільній формі інформація про коригувальні заходи за виявленими невідповідностями.

Крім того, зазначено, що Позивачем не надано договори із випробувальними лабораторіями, які б забезпечували випробування нових колісних транспортних засобів та партій частин і обладнання до них в обсязі визначеному законодавством.

Також вказано, що заява Позивача від 26.02.2019 року про відсутність комерційної заінтересованості щодо продукції, процесу послуги, які оцінюються, не узгоджується з метою і предметом та видом діяльності, оскільки відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 04.03.2019 року за №1005077551 основним видом діяльності підприємства є Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами , Регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності та неспеціалізована оптова торгівля .

Окружним адміністративним судом міста Києва поряд з іншим встановлено, що 16.05.2019 року Позивач повторно звернувся до Відповідача із заявою та комплектом документів про призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання (т. 1 а.с. 95-293, т. 2, т. 3).

Рішенням Міністерства інфраструктури України від 05.06.2019 року №6508/39/10-19 у призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, - відмовлено (т. 1 а.с. 93-94).

Указаний індивідуальний акт обґрунтований тим, що Позивачем направлялися листи до Відповідача від 20.06.2018 року №066/2065 та від 26.02.2019 року №066/2693 із пакетами документів щодо призначення заявника органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, за результатами розгляду яких виявлено недоліки відповідно до Порядку призначення та у призначенні листами від 30.07.2018 №8211/39/10-18 року і від 11.03.2019 року №2938/39/10-19 було відмовлено. Викладене, як зазначено у рішенні, свідчить, що відповідно до пункту 12 Порядку призначення заявник, щодо якого Мінінфраструктури повторно прийнято рішення про відмову у призначенні органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, може подати заяву про призначення після здійснення коригувальних заходів, але не раніше ніж через один рік після прийняття попереднього рішення про відмову.

На підставі встановлених вище обставин, виходячи з системного аналізу приписів Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 року №460, Порядку призначення, відмови у призначенні та анулювання призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобі, партій частин та обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 року №419, і ряду інших підзаконних актів, суд першої інстанції прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, оскільки матеріалами справи спростовуються доводи Відповідача про подання Позивачем неповного пакету документів для призначення органом сертифікації, а також його комерційної заінтересованості.

З такими висновками суду першої інстанції не можна погодитися з огляду на таке.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 року №460, Міністерство інфраструктури України (Мінінфраструктури) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінінфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах автомобільного, залізничного, морського та річкового транспорту, надання послуг поштового зв`язку, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері авіаційного транспорту та використання повітряного простору України, розвитку, будівництва, реконструкції та модернізації інфраструктури авіаційного, морського та річкового транспорту, дорожнього господарства, навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства, з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, а також державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості).

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2001 року №143 Про порядок визначення переліку єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах та пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1057 Про визначення сфер діяльності, в яких центральні органи виконавчої влади здійснюють функції технічного регулювання на Міністерство інфраструктури покладено функції компетентного органу щодо забезпечення виконання Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року, а також здійснення контролю за технічним регулюванням у сфері допуску до експлуатації, використання та ввезення колісних транспортних засобів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 року №1197 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2001 №143 і від 09.06.2011 №738 повноваження щодо призначення органів із сертифікації колісних транспортних засобів з 03.04.2016 року передано від Мінекономрозвитку до Мінінфраструктури.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 року №419 Про затвердження Порядку призначення, відмови у призначенні та анулювання призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання на Мінінфраструктури покладено завдання щодо призначення органів із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів партій частин та обладнання.

На виконання даної постанови наказом Мінінфраструктури від 14.03.2017 року №100 затверджено Положення про Комісію Мінінфраструктури з питань забезпечення виконання Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року, на яку покладено функції з колегіального розгляду заяв про призначення та анулювання призначених органів із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів партій частин та обладнання.

Відповідно до п. 1 Порядку призначення останній визначає процедуру призначення, відмови у призначенні, анулювання призначення, розширення та обмеження сфери призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, нових та таких, що були у користуванні (далі - колісні транспортні засоби), партій частин та обладнання.

Згідно п. 4 Порядку призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання призначається заявник за умови, що він: є юридичною особою - резидентом України незалежно від форми власності; акредитований як орган з оцінки відповідності згідно із законодавством, а сфера його акредитації охоплює види продукції та документи, на відповідність яким проводиться оцінювання відповідності щодо індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, стосовно яких він заявляє про свою компетентність; має не менш як двох працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації за трудовим договором на постійній основі, з відповідною профільною освітою та досвідом роботи у сфері оцінки відповідності колісних транспортних засобів не менш як один рік; має власні акредитовані випробувальні лабораторії для проведення випробувань колісних транспортних засобів в обсягах, передбачених законодавством для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, що були у користуванні, партій частин та обладнання, стосовно яких він заявляє про свою компетентність і які охоплені сферою акредитації органу з оцінки відповідності, та укладені договори із сторонніми акредитованими випробувальними лабораторіями для проведення видів випробувань продукції в межах відповідної сфери призначення, які не проводяться його власними лабораторіями; має досвід виконання робіт з оцінки відповідності продукції протягом трьох останніх років; не залежить від замовника робіт з оцінки відповідності; має страховий фонд або уклав договір страхування відповідальності перед третіми особами на час провадження діяльності призначеного органу із сертифікації колісних транспортних засобів (відповідно до абзацу дев`ятого пункту 5 цього Порядку); забезпечує дотримання вимог щодо конфіденційності інформації, одержаної під час виконання своїх завдань, крім її надання у визначених законом випадках відповідним уповноваженим органам; протягом трьох останніх років не допускав порушення, які призводили до неправомірної видачі сертифікатів відповідності.

Відповідно до п. 5 вказаного Порядку заявник - орган з оцінки відповідності, що претендує на призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, подає Мінінфраструктури заяву про призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання за формою згідно з додатком 1.

До заяви про призначення заявник додає такі документи: опис сфери призначення, стосовно якої заявник заявляє про свою компетентність, за формою згідно з додатком 7; засвідчені заявником копії атестата про акредитацію, виданого згідно із законодавством, та додатків до нього; перелік працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації за трудовим договором на постійній основі, а також працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації за трудовим договором без зарахування їх до штатного розпису (за наявності) органу з оцінки відповідності (задіяних в оцінці відповідності колісних транспортних засобів), та відомості про їх кваліфікацію, підписані керівником заявника (додаток 2); довідка про власні акредитовані лабораторії (центри) для проведення випробувань продукції, підписана керівником заявника (додаток 3), та за наявності копії укладених відповідних договорів з іншими акредитованими лабораторіями (центрами), з якими співпрацює орган з оцінки відповідності, засвідчені в установленому порядку; довідка про досвід виконання робіт з оцінки відповідності продукції за останні три роки, підписана керівником заявника (додаток 4); складена у довільній формі заява про те, що заявник не має комерційної заінтересованості щодо продукції, процесу, послуги, які оцінює, а також про те, що орган, його керівник і персонал, уповноважені виконувати роботи з оцінки відповідності, не ідентифікуються як розробник, виробник (постачальник), монтажник процесу, послуги або як уповноважений представник однієї з таких осіб; копія договору страхування відповідальності перед третіми особами на час провадження діяльності призначеного органу із сертифікації колісних транспортних засобів, засвідчена заявником або підписана керівником заявника довідка про наявність коштів у розмірі, достатньому для відшкодування в установленому законодавством порядку фізичним чи юридичним особам збитків, завданих внаслідок провадження ним діяльності як призначеним органом із сертифікації колісних транспортних засобів; підписана керівником заявника заява про забезпечення конфіденційності інформації (додаток 5); підписана керівником заявника у довільній формі інформація про впроваджені коригувальні заходи за виявленими невідповідностями у разі, коли заява подається заявником повторно.

Згідно п. 6 Порядку призначення Мінінфраструктури протягом 25 робочих днів з дня одержання заяви про призначення та документів, що додаються до неї, проводить аналіз поданих заявником документів та перевіряє повноту відомостей.

За правилами п. 10 згаданого Порядку підставами для відмови у призначенні є: подання заявником неповного пакета документів, необхідних для призначення, або невідповідність поданих документів вимогам цього Порядку; виявлення в документах, поданих заявником, недостовірних відомостей; невідповідність заявника вимогам, визначеним пунктом 4 цього Порядку.

При цьому, у відповідності до вимог п.п. 11, 23 Порядку призначення у разі виявлення обставин, передбачених пунктом 10 цього Порядку, Мінінфраструктури надсилає заявнику письмове повідомлення про відмову в призначенні із зазначенням підстав для такої відмови.

Заявник, щодо якого Мінінфраструктури вперше прийнято рішення про відмову в призначенні, може повторно подати заяву про призначення після здійснення коригувальних заходів, але не раніше ніж через 90 днів після прийняття попереднього рішення про відмову. Заявник, щодо якого Мінінфраструктури повторно прийнято рішення про відмову в призначенні, може подати заяву про призначення після здійснення коригувальних заходів, але не раніше ніж через один рік після прийняття попереднього рішення про відмову.

Як було встановлено раніше, підставою для прийняття Мінінфраструктури рішення від 11.03.2019 року №2938/39/10-19 про відмову у призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання визначено наступне:

- Позивачем надіслано не повний пакет документів відповідно до Порядку призначення, а саме - відсутня підписана керівником у довільній формі інформація про коригувальні заходи за виявленими невідповідностями;

- Позивачем не надано договори із випробувальними лабораторіями, які б забезпечували випробування нових колісних транспортних засобів та партій частин і обладнання до них в обсязі, визначеному законодавством;

- заява Позивача від 26.02.2019 року про відсутність комерційної заінтересованості щодо продукції, процесу послуги, які оцінюються, не узгоджується з метою і предметом та видом діяльності, зокрема, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань від 04.03.2019 за №1005077551 основним видом діяльності підприємства є діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами , Регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності та неспеціалізована оптова торгівля .

Надаючи оцінку висновкам суду першої інстанції про безпідставність викладених у згаданому рішенні доводів з підстав надання ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи необхідних документів та відповідності їх вимогам чинного законодавства, судова колегія, у розрізі наведених Апелянтом доводів, вважає за необхідне зазначити таке.

Зі змісту додатку 8 до заяви від 26.02.2019 року №066/2693 про призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання (т. 6 а.с. 5-6) до неї додано інформацію про впроваджені коригувальні заходи за виявленими невідповідностями (у разі коли заява подається заявником повторно). Копію довідки про впроваджені коригувальні заходи було додано ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи до позовної заяви (т. 1 а.с. 25).

Разом з тим, суд першої інстанції не врахував, що така довідка відсутня серед документів, доданих до заяви про призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання від 26.02.2019 року (т. 6 а.с. 7-285, т. 7 а.с. 1-316, т. 8 а.с. 1-237). При цьому, матеріали перевірки вказаної заяви на відповідність вимогам чинного законодавства свідчать, що документи щодо коригувальних дій органу з сертифікації Міжнародні стандарти і системи були направлені Позивачем на адресу Мінінфраструктури листом від 04.03.2019 року №066/2702 (т. 8 а.с. 201-203).

Викладене, у свою чергу, свідчить про помилковість посилання Окружного адміністративного суду міста Києва на те, що до матеріалів заяви від 26.02.2019 року Позивачем було надано підписану керівником у довільній формі інформацію про коригувальні заходи за виявленими невідповідностями, адже її неподання разом з цією заявою підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.

Суд апеляційної інстанції погоджується з посиланням суду першої інстанції на те, що при повторній подачі заяви ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи здійсненні коригувальні заходи - надані додаткові докази, що підтверджують охоплення сфери акредитації замовника видів продукції та документів, на відповідність яким проводиться оцінювання відповідності щодо індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, а також можливість забезпечення проведення випробувань колісних транспортних засобів в обсягах передбачених законодавством, а саме: довідка про власні акредитовані лабораторії (центри) для проведення випробувань (т. 6 а.с. 186-188); угода №15/02-18 від 12.02.2018 року з ТОВ Діамант та його атестати про акредитацію з додатками (т. 7 а.с. 70-123); угода №26/02-19 від 26.02.2019 року з ПрАТ ЗАЗ та його атестати про акредитацію з додатками (т. 7 а.с. 124-146).

З наведеного вбачається, що Позивачем усунуті відповідні недоліки та надані договори із сторонніми акредитованими випробувальними лабораторіями для проведення випробувань в обсягах передбачених законодавством індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, що були у користуванні.

Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, сукупність власної акредитованої випробувальної лабораторії ТОВ Академтест та сторонніх лабораторій ТОВ Діамант , ПрАТ ЗАЗ охоплюють всі види випробувань продукції у сфері дорожніх транспортних засобів в обсягах передбачених законодавством. Протилежного Мінінфраструктури як суб`єктом владних повноважень доведено не було.

Разом з тим, Окружним адміністративним судом міста Києва не враховано, що угода №15/10-18 від 15.10.2018 року з ТОВ Академтест (власна лабораторія) до заяви від 26.02.2019 року ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи не подавалася, а наявна лише у матеріалах справи серед додатків до позовної заяви (т. 1 а.с. 29-31). Безпосередньо до вказаної заяви Позивачем були додані атестати ТОВ Академтест про акредитацію з додатками (т. 6 а.с. 213-285, т. 7 а.с. 1-69). Викладене, у свою чергу, свідчить про часткову обґрунтованість доводів Апелянта про неподання заявником копій договорів про співпрацю щодо проведення випробувань з метою сертифікації.

Суд апеляційної інстанції також вважає за необхідне зазначити, що, як було встановлено судом першої інстанції, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.03.2019 року №1005077551 (т. 6 а.с. 23-29) та від 13.08.2019 року №1005647034 (т. 1 а.с. 50-56) основним видом діяльності ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи є - 71.20 Технічні випробування та дослідження . Такий самий основний вид діяльності Позивача було визначено і станом на 26.02.2019 року, тобто на момент подання заяви від 26.02.2019 року. Викладене, на переконання судової колегії, свідчить, про обґрунтованість позиції суду першої інстанції про те, що заява від 26.02.2019 про відсутність комерційної зацікавленості щодо продукції, процесу послуг, які оцінюються (т. 8 а.с. 170), узгоджується з метою і предметом та видом діяльності підприємства.

За таких обставин судова колегія, погоджуючись з висновками суду першої інстанції про відповідність ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи приписам п. 4 Порядку призначення, вважає необґрунтованою позицію Окружного адміністративного суду міста Києва про те, що заявником були подані всі необхідні документи, передбачені Порядком призначення. Неподання товариством підписаної керівником заявника у довільній формі інформації про впроваджені коригувальні заходи за виявленими невідповідностями, подання якої є обов`язковою у разі, коли заява подається заявником повторно, свідчить про подання заявником неповного пакета документів, необхідних для призначення. Викладене, в силу приписів пп. 1 п. 10 Порядку призначення є підставою для відмови у призначенні органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання.

З урахуванням наведеного судова колегія приходить до висновку про помилковість твердження суду першої інстанції про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Мінінфраструктури від 11.03.2019 року №2938/39/10-19, оскільки його ухвалення з посиланням на пп. 1 п. 10 Порядку призначення відповідало вимогам чинного законодавства.

У контексті наведеного суд апеляційної інстанції звертає увагу, що рішенням Міністерства інфраструктури України від 05.06.2019 року №6508/39/10-19 відмовлено у призначенні ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання. Підставою для прийняття даного рішення Відповідачем визначено те, що Позивачем направлялися до Відповідача заяви від 20.06.2018 року №066/2065 та від 26.02.2019 року №066/2693 за наслідками розгляду яких листами від 30.07.2018 року №8211/39/10-18 та від 11.03.2019 року №2938/39/10-19 у призначенні Позивача органом із сертифікації було відмовлено; а тому з огляду на приписи 12 Порядку призначення, подання протягом року третьої заяви про призначення не допускається.

Таким чином, оскільки подання Позивачем заяви від 16.05.2019 року відбувалося без дотримання річного строку з моменту прийняття попереднього рішення (рішення від 20.06.2018 року №066/2065) про відмову у призначенні органом із сертифікації, а правомірність повторного рішення від 26.02.2019 року №066/2693 про відмову у призначенні органом із сертифікації підтверджується матеріалами справи, то суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку щодо наявності правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення від 05.06.2019 року 6508/39/10-19, адже останнє прийнято у відповідності до положень п. 12 Порядку призначення.

З урахуванням наведеного також не підлягає задоволенню позовна вимога про зобов`язання Мінінфраструктури повторно розглянути заяву про призначення ТОВ НПП Міжнародні стандарти і системи органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання від 26.02.2019 року, оскільки є похідною від позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення від 26.02.2019 року №066/2693, правомірність якого встановлена вище.

Суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, зважаючи на встановлену вище наявність правових підстав для прийняття оскаржуваних рішень з огляду на неподання повного пакету документів для призначення органом із сертифікації, судова колегія приходить до висновку про передчасність твердження Окружного адміністративного суду міста Києва про обґрунтованість позовних вимог, а тому вважає за необхідне рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Приписи п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України визначають, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції при ухваленні постанови порушено норми матеріального та процесуального права, що стали підставою для неправильного вирішення справи. У зв`язку з цим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду - скасувати.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 310, 315, 317, 319, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Міністерства інфраструктури України - задовольнити повністю.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 жовтня 2019 року - скасувати.

Прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на рішення суду апеляційної інстанції подається безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Головуючий суддя А.Г. Степанюк

Судді Л.В. Губська

О.В. Епель

Повний текст постанови складено 22 січня 2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2020
Оприлюднено24.01.2020
Номер документу87078768
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/15556/19

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 21.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні