Ухвала
від 08.01.2020 по справі 405/8048/19
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/8048/19

1-кс/405/4533/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2020 року слідчийсуддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання начальника ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_3 погоджене прокурором відділу прокуратури Кіровоградської області протимчасовий доступ до речей та документів,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження №32018120010000047 від 23.08.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) директор ОСОБА_4 1984 р.н., головний бухгалтер ОСОБА_5 1967 р.н. залучили до протиправної діяльності ОСОБА_6 1989 р.н., ОСОБА_7 1979 р.н., ОСОБА_8 1973 р.н. в період 2017-2018 років, шляхом безпідставного відображення в податковій звітності підприємства взаємовідносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) та ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ) ухилилися від сплати податку на додану вартість в сумі 4046,6 тис. грн., що є особливо великим розміром. Також досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » залучили до протиправної діяльності, пов`язаної з умисним ухиленням від сплати податків та забезпеченням прихованого грошового обігу, залучили до неї ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , яка, використовуючи ряд підконтрольних підприємств з ознаками фіктивності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), надає послуги з мінімізації податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки та спільно з якою службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюють протиправну діяльність з умисного ухилення від сплати податків.

Зазначені дії вказують на умисне ухилення ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , від сплати податків в особливо великих розмірах, тобто на вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ) зареєстровані в ІНФОРМАЦІЯ_15 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , у володінні якої на даний час перебувають реєстраційні справи вказаних суб`єктів господарювання.

Відповідно до ст.ст. 5, 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (далі Закон), державна реєстрація юридичних осіб проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи із засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, вчинення інших реєстраційних дій, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру автоматизованої системи збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

На підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» контролюючому органу у відповідності до ст.64 ПКУ здійснюється взяття юридичних осіб на податковий облік за основним місцем обліку як платників податків та зборів у контролюючих органах, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей контролюючими органами. Дані про взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів у контролюючих органах передаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію юридичних осіб та формує і передає органам державної податкової служби повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ.

Статтею 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачений перелік документів та їх реквізити, що зберігаються у реєстраційній справі юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.7 Закону наказом Міністерства юстиції України №3178/5 від 14.10.2011 затверджені форми реєстраційних карток.

Відповідно до ч.6 ст.11 Закону державному реєстратору забороняється видавати копії документів, які знаходяться у відповідній реєстраційній справі.

Відповідно до ч.1 ст.13 Закону витребування документів з реєстраційних справ здійснюється на підставі судового рішення, під час виконання якого згідно з ч.2 ст.13 Державний реєстратор зобов`язаний зробити та залишити копії документів, що вилучаються з реєстраційної справи, пронумерувати, прошити та завірити їх власною печаткою.

Зважаючи, що Законом заборонено державному реєстратору видавати копії з реєстраційної справи, а оригінали документів можуть бути видані лише за наявності рішення суду, тому іншим способом отримати документи реєстраційної справи як шляхом тимчасового доступу до речей і документів та їх вилучення в оригіналах не надається за можливе.

Функції державного реєстратора, який відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців по Новомиргородському району виконує ІНФОРМАЦІЯ_16 .

На даний час з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, встановлення причетних осіб, отримання доказів вчинення кримінального правопорушення та причетних осіб, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів реєстраційних справ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ), перелік яких визначений згідно ст.11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» і відповідно до ч.2 ст.7 Закону наказом Міністерства юстиції України №3178/5 від 14.10.2011 затверджені форми реєстраційних карток, здійснити їх вилучення в оригіналах, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_17 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , за період з дати державної реєстрації по 31.10.2019, а саме:

-документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, реєстрації змін до установчих документів, та примірники оригіналу установчих документів, примірник оригіналів змін до установчих документів та примірник установчих документів у новій редакції;

-документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо державної реєстрації змін до установчих документів, припинення юридичної особи;

-документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

-копії повідомлень про підтвердження місцезнаходження юридичної особи;

-документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи;

-заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи;

-документи, відповідно до яких призначено комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора;

-другий примірник повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, надісланого державним реєстратором юридичній особі в установленому законом порядку;

-описи документів, що надаються юридичною особою Державному реєстратору для проведення реєстраційної дії;

-реєстраційні картки: Форма 1 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи; Форма 2 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення; Форма 3 - на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; Форма 4 - реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; Форма 6 - реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

-довіреності на осіб, які мають право представляти інтереси та вчиняти реєстраційні дії від імені підприємства;

-заяви про вихід із складу засновників, відступлення належної частки в статутному капіталі на користь інших осіб;

-квитанції про оплату послуг держреєстратора, з поштовими конвертами, описами вкладень поштових відправлень перелічених документів.

Перелічені документи реєстраційних справ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ), (описи поданих держреєстратору документів, заяви, реєстраційні картки про вчинення реєстраційних дій, статутні та реєстраційні документи, повідомлення контролюючого органу про відсутність платника за місцем реєстрації, запити держреєстратора про підтвердження місцезнаходження, довіреності на осіб, які мають право вчиняти реєстраційні дії) першочергово необхідні для забезпечення даного кримінального провадження, проведення судово-почеркознавчої експертизи з метою підтвердження причетності осіб до створення вказаної юридичної особи та здійснення дій, пов`язаних із державною реєстрацією підприємства, встановлення відповідності підписів службових осіб, з`ясування їх посадових повноважень, причетності до управління підприємством.

Значення вказаних документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні насамперед полягає в тому, що вони містять важливу доказову базу про осіб причетних до реєстрації суб`єкта господарювання (як при створенні нової юридичної особи, так і при перереєстрації на інших осіб), також для отримання доказу їх причетності до складання, підпису і подання державному реєстратору відповідних документів.

Крім того, значимість документів пов`язана і з специфікою розслідування кримінальних правопорушень про злочини у сфері оподаткування, оскільки без дослідження певного ряду документів, в тому числі тих до яких планується отримати дозвіл на тимчасовий доступ, не можливо прийняти відповідне законне процесуальне рішення та зробити висновок про наявність в діях певної особи ознак кримінального правопорушення.

Згідно ст. 99 КПК України визначено, що документ є спеціально створений з метою збереження інформації об`єкт, який містить відомості, що можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа його відображення, якому надається таке ж значення як документу.

Необхідність здійснення тимчасового доступу до речей і документів та можливість їх вилучення необхідно також для проведення відповідних у кримінальному провадженні експертиз, в тому числі економічних.

Так, наприклад:

- документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, реєстрації змін до установчих документів, та примірники оригіналу установчих документів, примірник оригіналів змін до установчих документів та примірник установчих документів у новій редакції документи, відповідно до яких призначено комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора; другий примірник повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, надісланого державним реєстратором юридичній особі в установленому законом порядку;описи документів, що надаються юридичною особою Державному реєстратору для проведення реєстраційної дії;реєстраційні картки: Форма 1 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи; Форма 2 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення; Форма 3 - на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; Форма 4 - реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; Форма 6 - реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; довіреності на осіб, які мають право представляти інтереси та вчиняти реєстраційні дії від імені підприємства;заяви про вихід із складу засновників, відступлення належної частки в статутному капіталі на користь інших осіб;квитанції про оплату послуг держреєстратора, з поштовими конвертами, описами вкладень поштових відправлень перелічених документів необхідні для визначення повного кола осіб причетних до діяльності підприємства, їх анкетних даних, місць реєстрації, займані посади, повноваження, також для визначення конкретних дат і періоду перебування на займаних посадах, дат внесення змін до Статуту, змін юридичних адрес, змін посадових осіб, встановлення осіб, які діяли від імені підприємства за довіреностями та подавали описи переліку документів, сплачували послуги державного реєстратора, а також необхідні для проведення почеркознавчої експертизи, з метою ідентифікації осіб, які причетні до складання і подання державному реєстратору документів, також вказані документи необхідні для проведення економічної експертизи, які визначають види діяльності підприємства, місце знаходження, відповідальних осіб причетних до діяльності підприємства з відповідними повноваженнями у відповідних податкових періодах;

- документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо державної реєстрації змін до установчих документів, припинення юридичної особи необхідні для встановлення конкретних дат внесених змін та ідентифікації осіб причетних до прийняття рішень щодо внесення змін до установчих документів, змін засновників, адрес реєстрації, видів діяльності підприємства;

- документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі необхідні для встановлення періоду, в яких здійснено зміну засновників і керівників;

- копії повідомлень про підтвердження місцезнаходження юридичної особи необхідні для встановлення фактичного місця знаходження юридичної особи з метою подальшої перевірки знаходження підприємства за наданою державному реєстратору адресою;

- документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи необхідні для встановлення державного реєстратора якому передана реєстраційна справа в зв`язку із зміною місця знаходження юридичної особи;

- заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи необхідні для ідентифікації підприємств і осіб, які подавали такі заяви і запити для подальшого допиту таких осіб та встановлення мети доступу до реєстраційної справи та їх відношення до діяльності підприємства;

Іншим способом довести обставини вчинення кримінального правопорушення інакше як дослідити ряд певних документів та прийняти за наявності підстав рішення про використання відомостей, що в них містяться як доказ у кримінальному провадженні, в тому числі у вигляді висновків проведених з використанням вилучених документів судово-почеркознавчих експертиз та судово-економічної експертизи не представляється за можливе.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що документи реєстраційних справ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ), мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, в зв`язку з чим необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів та можливість їх вилучити в оригіналах, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_17 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 159, 160 КПК України, слідчий просив задовольнити клопотання.

Учасники на розгляд клопотання не з`явились, слідчим надано заяву про розгляд клопотання без його участі та підтримання клопотання.

Інших заяв, клопотань не надходило, а відтак слідчим суддею прийнято рішення про розгляд справи за даної явки.

Дослідивши надані стороною кримінального провадження матеріали, слідчий суддя прийшов до таких висновків.

Статтею 159КПК Українивизначено,що тимчасовийдоступ доречей ідокументів полягаєу наданністороні кримінальногопровадження особою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх(здійснитиїх виїмку).

Дослідивши матеріаликлопотання,яке погодженепрокурором,слідчий суддязазначає,що останнєподане увідповідності дост.160КПК України,речі тадокументи дійсноперебувають уволодінні ІНФОРМАЦІЯ_17 та мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні. Відомості, що містяться в цих документах можуть використовуватися як докази, та є неможливим іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим, доведеним, а тому його необхідно задовольнити.

Керуючись ст.ст.160-164 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання начальника ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_3 погоджене прокурором відділу прокуратури Кіровоградської області протимчасовий доступдо речейта документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018120010000047від 23.08.2018року заознаками кримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.212КК України- задовольнити.

Надати заступнику начальника управління начальнику ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_3 , заступнику начальника ВОДР СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_10 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_11 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_12 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_13 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_14 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_15 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_16 , старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_17 , тимчасовий доступ до речей і документів, а саме реєстраційних справ ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_9 ), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_17 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , за період з дати державної реєстрації по 31.10.2019, з можливістю їх вилучення в належним чином завірених копіях, а саме:

-документів, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, реєстрації змін до установчих документів, та примірники оригіналу установчих документів, примірник оригіналів змін до установчих документів та примірник установчих документів у новій редакції;

-документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо державної реєстрації змін до установчих документів, припинення юридичної особи;

-документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

-копії повідомлень про підтвердження місцезнаходження юридичної особи;

-документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи;

-заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи;

-документи, відповідно до яких призначено комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора;

-другий примірник повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, надісланого державним реєстратором юридичній особі в установленому законом порядку;

-описи документів, що надаються юридичною особою Державному реєстратору для проведення реєстраційної дії;

-реєстраційні картки: Форма 1 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи; Форма 2 - на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення; Форма 3 - на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; Форма 4 - реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; Форма 6 - реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

-довіреності на осіб, які мають право представляти інтереси та вчиняти реєстраційні дії від імені підприємства;

-заяви про вихід із складу засновників, відступлення належної частки в статутному капіталі на користь інших осіб;

-квитанції про оплату послуг держреєстратора, з поштовими конвертами, описами вкладень поштових відправлень перелічених документів.

Строк дії ухвали до 08.02.2020 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Роз`яснити, що у разі невиконання даної ухвали слідчий суддя має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Слідчий суддя ОСОБА_18 Тьор

Дата ухвалення рішення08.01.2020
Оприлюднено07.02.2023

Судовий реєстр по справі —405/8048/19

Ухвала від 08.01.2020

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Тьор Є. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні