Рішення
від 24.01.2020 по справі 824/1639/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/1639/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Кельменецького виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. 24.12.2019 року Головне управління ДПС у Чернівецької області (далі - позивач або ГУ ДПС у Чернівецькій області) звернулось до суду з позовом до Кельменецького виробничого управління житлово-комунального господарства (далі - відповідач або Кельменецьке ВУЖКГ ), в якому просить стягнути податковий борг з Кельменецького ВУЖКГ з рахунків у банках платника та за рахунок готівки на суму податкового боргу 172151,09 грн. - в Державний бюджет України.

1.2. Ухвалою суду від 26.12.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

2.1. Згідно даних ГУ ДПС у Чернівецькій області за відповідачем станом на 19.12.2019 року рахується податковий борг на загальну суму 172151,09 грн. Однак, в добровільному порядку відповідач податковий борг не сплатив, що обумовило звернення до суду із цим позовом. За зазначенням позивача, станом на дату звернення з даним позовом вказана сума заборгованості являється узгодженою.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача

3.1. Представник позивача в обґрунтування позовних вимог зазначає, що Кельменецьким ВУЖКГ подано податкові декларації за січень, лютий, березень, квітень, травень 2019 року з податку на додану вартість, якими визначені податкові зобов`язання з податку на додану вартість.

3.2. Також, ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральні перевірки, в результаті яких встановлено порушення пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасна сплата узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, відповідальність за порушення яких передбачено пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, а також, камеральні перевірки якими було встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, відповідальність за яке передбачено пунктом 120.1, статті 120 Кодексу, а саме несвоєчасна реєстрація податкових накладних.

3.3. У зв`язку із несплатою самостійно визначених податкових зобов`язань з податку на додану вартість та штрафних санкцій, нарахованих контролюючим органом за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань, та несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за Кельменецьким ВУЖКГ рахується податковий борг на загальну суму 172151,09 грн. Дана сума заборгованості на день подачі позовної заяви являється узгодженою.

3.4. При цьому, позивач зазначає, що у зв`язку із наявністю податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями Кельменецькому ВУЖКГ було направлено податкову вимогу форми Ю від 27.03.2019 року №134-53.

Позиція відповідача

3.5. 13.01.2020 року до суду надійшли пояснення по суті справи, які за своїм змістом суд вважає відзивом на позовну заяву, в якому представник Кельменецького ВУЖКГ позов не визнає, при цьому зазначає наступне.

3.6. У зв`язку із важким фінансовим становищем підприємства, першочерговістю виплати заробітної плати працівникам та сплати єдиного соціального внеску і виникла несвоєчасна сплата податку на додану вартість. Відповідно до податкових декларації з податку на додану вартість за: січень 2019 року до сплати 21034 грн. - сплачено 21034 грн.; лютий 2019 року до сплати 20136 грн. - сплачено 21296 грн. (переплата 1160 грн.); березень 2019 року до сплати 8796 грн. - сплачено 11130 грн. (переплата 2334 грн.); квітень 2019 року до сплати 27590 грн. - сплачено 21000 грн. (недоплачено 6590 грн.); травень 2019 року до сплати 35735 грн. - сплачено 23016 грн. (недоплачено 12719 грн.)

3.7. Всього за період з січня по травень 2019 року нараховано 113291 грн. та сплачено 97476 грн. У зв`язку з даним розрахунком сума недоплат по даним деклараціям становить 15815 грн. Згідно розрахунку заборгованості штрафні санкції та пеня розраховуються з лютого 2019 року та становлять: штрафні санкції 43940,38 грн.; пеня 14919,71 грн., з чим підприємство не погоджується.

3.8. При цьому, представник відповідача стверджує, що у зв`язку із зарахуванням коштів, які підприємство перераховує по зобов`язанню на погашення податку на додану вартість, гаситься сума пені та штрафних санкцій, а з самого податку на додану вартість виникає заборгованість.

3.9. Враховуючи вищевикладене, начальник Кельменецького ВУЖКГ просить суд не задовольняти вимогу, оскільки зобов`язується при наявності коштів своєчасно та в повному розмірі сплачувати податки.

IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.

V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

5.1. Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 09.07.2012 року, довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 30.12.2008 року АБ №113383, а також наданих контролюючим органом відомостей з АІС Податковий блок Комунальне підприємство Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства зареєстроване, як юридична особа з 27.11.1996 року за адресою: 60100, Чернівецька обл., Кельменецький район, селище міського типу Кельменці, вул. Партизанська, будинок 4 (код ЄДРПОУ 03357547), є платником податків та зборів та перебуває на обліку Сокирянської ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області (Кельменецьке відділення) (а.с. 13-17, 107-108).

5.2. Відповідно до свідоцтва №32783724 НВ №892956 від 30.06.1997 року форми №5-Р Кельменецьке ВУЖКГ зареєстроване платником податку на додану вартість (а.с. 109).

5.3. Згідно оформленого Кельменецьким управлінням ГУ ДПС у Чернівецькій області розрахунку заборгованості станом на 19.12.2019 року за Кельменецьким ВУЖКГ рахується податковий борг у сумі 172151,09 грн. (а.с. 10).

5.4. Сума заборгованості виникла внаслідок несплати податкових зобов`язань, самостійно визначених у податковій декларації та за наслідками проведених камеральних перевірок.

5.5. Так, дослідженням матеріалів справи судом встановлено, що Кельменецьким ВУЖКГ сформовано та подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) січень 2019 року, лютий 2019 року, березень 2019 року, квітень 2019 року та травень 2019 року період 2018 року, згідно якої відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті, а саме: за: січень 2019 року - 21034 грн.; лютий 2019 року - 20136 грн.; березень 2019 року - 8796 грн.; квітень 2019 року - 27590 грн.; травень 2019 року - 35735 грн. (а.с. 18-22).

5.6. Окрім цього, судом також встановлено, що 27.05.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за вересень-жовтень 2018 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації накладних та/або розрахунків коригування та складено акт №2305/24-13-51-05/03357547 від 27.05.2019 року (а.с. 29-31). Вказаний акт перевірки з супровідним листом направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 23).

На підставі акту перевірки №2305/24-13-51-05/03357547 від 27.05.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Н" №0045435105 від 29.05.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 8021,19 коп. застосовано штрафні санкції в розмірі 40% у сумі 3208,48 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 25-28).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано начальником Кельменецького ВУЖКГ, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 23).

5.7. 15.04.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань по декларації з податку на додану вартість за вересень-листопад 2018 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 51.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість за вересень-листопад 2018 року та складено акт №1580/24-13-51-05/03357547 від 15.04.2019 року (а.с. 39-42). Вказаний акт перевірки з супровідним листом направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 37-38).

На підставі акту перевірки №1580/24-13-51-05/03357547 від 15.04.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Ш" №0040945105 від 26.04.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання в сумі 42370,30 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 8474,06 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 33-36).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано начальником Кельменецького ВУЖКГ, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 32).

5.8. 15.03.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних станом на 01.03.2019 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації накладних та/або розрахунків коригування та складено акт №982/24-13-51-05/03357547 від 15.03.2019 року (а.с. 58-64). Вказаний акт перевірки з супровідним листом направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 56).

На підставі акту перевірки №982/24-13-51-05/03357547 від 15.03.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Н" №0025365105 від 28.03.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 19338,91 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 3867,76 грн. та за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 49748,03 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 40% у сумі 14981,65 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100). Загальна сума штрафу становить 18849,41 грн. (а.с. 47-55).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 43).

5.9. 21.02.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань по декларації з податку на додану вартість за липень-серпень 2018 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 51.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість за липень-серпень 2018 року та складено акт №645/24-13-51-05/03357547 від 21.02.2019 року (а.с. 71-72). Вказаний акт перевірки з супровідними листами направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 68-70).

На підставі акту перевірки №645/24-13-51-05/03357547 від 21.02.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Ш" №0009105105 від 11.03.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання в сумі 35119,50 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 7023,90 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 66-67).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 65).

5.10. 27.05.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань по декларації з податку на додану вартість за листопад 2018 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 51.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість за листопад 2018 року та складено акт №2308/24-13-51-05/03357547 від 27.05.2019 року (а.с. 75-76). На підставі вказаного акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0045425105 від 29.05.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання у сумі 17658,30 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 3531,66 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 73-74).

5.11. 30.01.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку Кельменецького ВУЖКГ щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації накладних та/або розрахунків коригування у період вересень-жовтень 2018 року та складено акт №306/24-13-51-05/03357547 від 30.01.2019 року (а.с. 92-99). Вказаний акт перевірки з супровідним листом направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 90-91).

На підставі акту перевірки №306/24-13-51-05/03357547 від 30.01.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми "Н" №0004265105 від 11.02.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 38603,74 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 7720,68 грн. та за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 66970,36 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 30% у сумі 20091,21 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100). Загальна сума штрафу становить 27811,89 грн. (а.с. 79-89).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Кельменецького ВУЖКГ засобами поштового зв`язку та отримано останнім, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 77).

5.12. Окрім цього, судом також встановлено, що у зв`язку із наявністю у Кельменецького ВУЖКГ податкового боргу станом на 23.03.2018 року у сумі 12107,12 грн., позивачем сформовано податкову вимогу форми "Ю" від 27.03.2018 року №134-53, яка отримана відповідачем 27.02.2018 року, що підтверджується проставленим підписом відповідальної особи відповідача на корінці податкової вимоги (а.с. 100). На день розгляду справи у суді вказана податкова вимога є не відкликаною.

VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

6.1. Предметом цього спору є податковий борг, який позивач просить суд стягнути з Кельменецького ВУЖКГ. А тому в межах цієї справи суд має перевірити наявність такого боргу та чи дотримана процедура його стягнення.

6.2. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

6.3. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

6.4. Статтею 16 ПК України визначені обов`язки платника податку, серед яких сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1).

6.5. Пункт 31.1 статті 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

6.6. Згідно підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

6.7. При цьому, підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

6.8. Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України під податковим боргом розуміють суму узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої на суму такого грошового зобов`язання.

6.9. Порядок справляння податку на додану вартість регламентований Розділом IV ПК України.

6.10. Так, згідно статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

6.11. Пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

6.12. Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

6.13. Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

6.14. Судом встановлено, що Кельменецьке ВУЖКГ зареєстроване платником податку на додану вартість, а тому зобов`язане в установлені ПК України строки сплачувати грошові зобов`язання по вказаному податку (а.с. 109).

6.15. Так, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПК України (пункт 57.1 статті 57 ПК України).

6.16. Згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

6.17. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації з податку на додану вартість, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 статті 203 ПК України для подання податкової декларації (пункт 203.2 статті 203 ПК України).

6.18. При цьому, пунктом 126.1 статті 126 ПК України визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

6.19. Окрім цього, суд зазначає, що підпунктом 53.3.3 пункту 53.3 статті 53 ПК України визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

6.20. Згідно з підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення, а також відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 зазначеної статті - визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.

6.21. Крім того, пунктом 75.1 статті 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

6.22. Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах

6.23. За правилами пункту 58.1 статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

6.24. Як встановлено судом, Кельменецьким ВУЖКГ сформовано та подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) січень 2019 року, лютий 2019 року, березень 2019 року, квітень 2019 року та травень 2019 року період 2018 року, згідно якої відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті, а саме: за: січень 2019 року - 21034 грн.; лютий 2019 року - 20136 грн.; березень 2019 року - 8796 грн.; квітень 2019 року - 27590 грн.; травень 2019 року - 35735 грн. (а.с. 18-22). Загальна сума самостійно обчисленого податкового зобов`язання по податкових деклараціях становить 113291,00 грн.

6.25. Окрім цього, судом також встановлено, що контролюючим органом (ГУ ДФС у Чернівецькій області), реалізуючи свою контрольну функцію, проведено камеральні перевірки Кельменецького ВУЖКГ з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань по деклараціях з податку на додану вартість, які документовані актами перевірки: №2305/24-13-51-05/03357547 від 27.05.2019 року, №1580/24-13-51-05/03357547 від 15.04.2019 року, №982/24-13-51-05/03357547 від 15.03.2019 року, №645/24-13-51-05/03357547 від 21.02.2019 року, акт №2308/24-13-51-05/03357547 від 27.05.2019 року, №306/24-13-51-05/03357547 від 30.01.2019 року, на підставі яких контролюючим органом винесено на наступні податкові повідомлення-рішення:

- податкове повідомлення-рішення форми "Н" №0045435105 від 29.05.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 8021,19 коп. застосовано штрафні санкції в розмірі 40% у сумі 3208,48 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 25-28).

- податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0040945105 від 26.04.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання в сумі 42370,30 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 8474,06 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 33-36).

- податкове повідомлення-рішення форми "Н" №0025365105 від 28.03.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 19338,91 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 3867,76 грн. та за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 49748,03 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 40% у сумі 14981,65 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100). Загальна сума штрафу становить 18849,41 грн. (а.с. 47-55).

- податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0009105105 від 11.03.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання в сумі 35119,50 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 7023,90 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 66-67).

- податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0045425105 від 29.05.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за несплату грошового зобов`язання у сумі 17658,30 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 3531,66 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) (а.с. 73-74).

- податкове повідомлення-рішення форми "Н" №0004265105 від 11.02.2019 року, яким до Кельменецького ВУЖКГ за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 38603,74 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 20% у сумі 7720,68 грн. та за затримку реєстрації накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 66970,36 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 30% у сумі 20091,21 грн. за платежем податок на податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100). Загальна сума штрафу становить 27811,89 грн. (а.с. 79-89).

6.26. Як встановлено судом, вищевказані податкові повідомлення-рішення належним чином надіслані відповідачу засобами поштового зв`язку із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Вказаний факт також не заперечується Кельменецьким ВУЖКГ .

6.27. У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

6.28. Водночас, у відзиві на позовну заяву начальником Кельменецького ВУЖКГ зазначено, що відповідачем частково сплачувалися обчислені у податкових декларація суми податку на додану вартість, зокрема, за: січень 2019 року до сплати 21034 грн. - сплачено 21034 грн.; лютий 2019 року до сплати 20136 грн. - сплачено 21296 грн. (переплата 1160 грн.); березень 2019 року до сплати 8796 грн. - сплачено 11130 грн. (переплата 2334 грн.); квітень 2019 року до сплати 27590 грн. - сплачено 21000 грн. (недоплачено 6590 грн.); травень 2019 року до сплати 35735 грн. - сплачено 23016 грн. (недоплачено 12719 грн.)

6.29. Разом з цим, будь-яких доказів сплати самостійно обчислених у податкових декларація сум податкового зобов`язання відповідач суду не надав, як і не надав доказів сплати штрафних санкцій за вказаними вище податковими повідомленнями-рішеннями.

6.30. Таким чином, суми грошового зобов`язання (штрафних санкцій), визначені у зазначених податкових декларація та податкових повідомленнях-рішеннях на момент розгляду справи у суді, є узгодженими та не сплаченими відповідачем, а тому вони перейшли в категорію податкового боргу. Загальний розмір не сплаченого грошового зобов`язання за досліджуваними податковими деклараціями складає 113291,00 грн., а за податковими повідомленнями-рішеннями, згідно наявного у матеріалах справи розрахунку заборгованості, - 43940,38 грн. (а.с. 10).

6.31. Разом з цим, суд зазначає, що згідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки нарахування пені розпочинається починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

6.32. Відповідно до підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

6.33. Оскільки відповідачем визначені контролюючим органом суми грошового зобов`язання своєчасно не були сплачені (протягом 10 календарних днів), йому нараховано пеню, розмір якої згідно наявного у матеріалах справи розрахунку пені становить 14919,71 грн.

6.34. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за Кельменецьким ВУЖКГ обліковується податковий борг на загальну суму 172151,09 грн., який є узгодженим, що підтверджується матеріалами справи.

6.35. Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, а згідно пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

6.36. Судом встановлено, що позивачем сформовано та вручено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 27.03.2018 року №134-53 на суму 12107,12 грн.

6.37. Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача змінилася (збільшилася), але борг відповідачем не було погашено, позивачем повторно податкова вимога не надсилалася (не вручалася). При цьому, на день розгляду справи у суді вказана податкова вимога є не відкликаною.

6.38. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган (в нашому разі позивач) має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

6.39. Пунктом 95.2 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги, а відповідно до пункту 95.3 цієї ж статті ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

6.40. Окрім цього, згідно пункту 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

6.41. Враховуючи наявність у Кельменецького ВУЖКГ податкового боргу, наявність у нього відкритих рахунків в банківських установах та те, що позивачем дотримано процедуру звернення до суду, суд вважає за необхідним стягнути з рахунків у банках та за рахунок готівки, що належить відповідачу, заборгованість у сумі 172151,09 грн.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Чернівецькій області щодо стягнення з Кельменецького ВУЖКГ податкового боргу в сумі 172151,09 грн. - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

VІІІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ

8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Кельменецького виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

2. Стягнути з рахунків у банках та за рахунок готівки Кельменецького виробничого управління житлово-комунального господарства кошти в рахунок погашення податкового боргу на суму 172151 (сто сімдесят дві тисячі сто п`ятдесят одна) грн. 09 грн. - в Державний бюджет України.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 43143196).

Відповідач - Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства (60100, Чернівецька обл., Кельменецький район, смт. Кельменці, вул. Партизанська, буд. 4, код ЄДРПОУ 03357547).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87123164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1639/19-а

Рішення від 24.01.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні