ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
АВТОНОМНОЇ
РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна
Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 213
ПОСТАНОВА
Іменем
України
30.07.2007
Справа №2-10/9537-2007А
За позовом - Товариства з обмеженою
відповідальністю «Гастроном № 1»,м. Ялта, (АР Крим, 98600, м. Ялта, вул.
Леніна, 15/1)
До відповідача - Фонду комунального
майна Ялтинської міської Ради, м. Ялта, (АР Крим, 98600, м. Ялта, пл.
Советська, 1)
Про визнання протиправними дій та
спонукання до виконання певних дій
Суддя С.Я.Тітков
При секретарі Ю.О.Судакові
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача - Рубан В.П. -
юрисконсульт, довіреність № 08 від 12.01.2007 р. у справі
Від відповідача - Мещерякова М.М. -
спеціаліст 1 категорії юридичного відділу, довіреність № 02 від 26.02.2007 р. у
справі
Суть спору: Розглядається позов про
визнання протиправними дій відповідача по проведенню конкурсу на право оренди
цілісного майнового комплексу КП «Гастроном», м. Ялта, з участю позивача, а
також вимога про укладення договору оренди на цей цілісний майновий комплекс
строком на 3 роки.
У зв'язку з відсутністю у
представника позивача належно оформленій довіреності в судовому засіданні
оголошена перерва до 30.07.2007 р.
30.07.2007 р. після пред'явлення
представником позивача належно оформленій довіреності, судове засідання
продовжене у відсутності представника відповідача.
У судовому засіданні представник
позивача в усній формі заявив клопотання, в якому просить визнати дії Фонду
комунального майна Ялтинської міської Ради по проведенню конкурсу по оренді
майна комунального підприємства Ялтинської міської Ради «Гастроном» (м. Ялта,
вул. Леніна, 15/1) при наявності заяви ТОВ «Гастроном № 1», створеного членами
трудового колективу КП «Гастроном», про передачу йому в оренду майна КП
«Гастроном» як цілісного майнового комплексу і пропозиція ТОВ «Гастроном № 1»
брати участь в цьому конкурсі - протиправними.
В останній частині позову вимоги
підтримав в повному обсязі.
Заслухавши представника позивача,
який підтримав доводи, викладені в позові, розглянувши матеріали
справи, суд -
В С Т А Н О В И В :
01.03.2007 р. зборами трудового
колективу комунального підприємства «Гастроном», м. Ялта, прийнято рішення про
створення господарського товариства і про оренду ним майна підприємства як
цілісного майнового комплексу.
23.04.2007 р. рішенням загальних
зборів засновників, якими являються члени трудового колективу комунального
підприємства Ялтинської міської Ради «Гастроном» затверджений Статут ТОВ
«Гастроном № 1», а 26.04.2007 р. Статут ТОВ «Гастроном № 1» зареєстрований у
встановленому законом порядку державним реєстратором під № 11461020000004146.
22.05.2007 р. рішенням 10 сесії 5
скликання Ялтинської міської Ради рішення 3 сесії Ялтинської міської Ради 24
скликання від 11.06.2002 р. № 17 «Про оренду і приватизацію цілісного майнового
державного підприємства роздрібної торгівлі «Гастроном», розташованого за
адресою: м. Ялта, вул. Леніна, 15/1 відмінено і Ялтинська міська Рада
погодилась з пропозицією трудового колективу КП ЯГС «Гастроном» про передачу в
оренду цілісного майнового комплексу КП ЯГС «Гастроном».
07.06.2007 р. директор ТОВ
«Гастроном» ОСОБА_1 направив Голові Фонду комунального майна ОСОБА_2. заяву за
№ 137 з проханням про передачу в оренду ТОВ «Гастроном № 1» цілісного майнового
комплексу КП «Гастроном».
У відповідь на цю заяву 20.06.2007
р. листом за № 02-11/936 Фондом комунального майна повідомлено, що згідно ст.
118 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» буде проведений конкурс
по визначенню орендаря вищевказаного цілісного майнового комплексу інформація
про конкурс буде опублікована у засобах масової інформації.
Оскільки заява ТОВ «Гастроном № 1»
від 07.06.2007 р. № 137 залишена без задоволення, ТОВ «Гастроном № 1»
звернулося до Господарського суду АР Крим за захистом свого права на укладення
договору оренди майна КП «Гастроном» як цілісного майнового комплексу поза
конкурсом.
В обґрунтування своїх вимог позивач
посилається на ст. ст. 6-9 Закону України «Про оренду державного і комунального
майна», а також на постулат теорії права, згідно якого Закон України «Про
державний бюджет України на 2007 рік» і Закон України «Про оренду державного і
комунального майна» співвідносяться як загальний і спеціальний, тому у випадку
суперечності між ними підлягають застосуванню норми спеціального Закону, тобто
у даному випадку, Закону України «Про оренду державного і комунального майна».
Заперечуючи проти вимог позивача
відповідач посилається на те, що ст. 118 Закону України «Про державний бюджет України
на 2007 рік» передбачено, що передача в оренду державного і комунального майна
здійснюється виключно на конкурсних підставах, про що й було роз'яснено
позивачу у листі від 20.06.2007 р. і ТОВ «Гастроном № 1» було запропоновано
прийняти участь у конкурі.
Уточнені вимоги позивача підлягають
задоволенню за наступними підставами.
1. Законом України «Про оренду
державного і комунального майна» передбачено, що договір оренди може бути
укладений як шляхом направлення фізичною або юридичною особою орендодавцю заяви
про оренду і прийняття рішення орендодавця про укладення договору оренди, так і
шляхом проведення конкурсу.
Статтею 118 Закону України «Про
державний бюджет України на 2007 рік» встановлено, що у 2007 р. передача в
оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних
засадах.
Таким чином введений єдиний порядок
укладення договорів оренди державного і комунального майна.
Однак, порядок проведення конкурсу
стаття 118 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» не
встановила.
2. Порядок проведення конкурсу
регулюється ст. 9 Закону України «Про оренду державного і комунального майна на
2007 рік», а також Порядком проведення конкурсу на право оренди державного
майна, утвердженого наказом Фонду державного майна України від 13.10.2004 р. №
2149, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 листопада 2007 р. за №
1405/10004, в редакції від 16.05.2007 р.
Згідно цім нормативним актам
конкурс на укладення договору оренди цілісного майнового комплексу може бути
проведений за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного
членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу (абз. 1
п. 7 ст. 9 Закону, абз. 1 п. 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди
державного майна).
Яких-небудь змін у порядок
проведення конкурсу Законом України «Про державний бюджет України на 2007 рік»
не вносились.
Отже дотримання порядку проведення
конкурсу на оренду цілісних майнових комплексів являється обов'язковим для
орендодавців, в тому числі і для Фонду комунального майна Ялтинської міської
Ради.
3. Перевага трудового колективу
державного або комунального підприємства або його структурного підрозділу на
укладення договору оренди майна цього підприємства як цілісного майнового комплексу
носить характер соціальної гарантії.
Так, згідно п.п. 2, 3 ст. 37 Закону
України «Про власність» у разі прийняття державним органом, уповноваженим
управляти державним майном, рішення про реорганізацію або ліквідацію державного
підприємства, трудовий колектив має право вимагати передачі підприємства в
оренду.
Якщо порушено провадження у справі
про банкрутство державного підприємства, його трудовий колектив має право
вимагати передачі підприємства йому в оренду.
Статтею 7 Закону України «Про
оренду державного та комунального майна» передбачено, що за наявності
ініціативи (фізичних або юридичних осіб) щодо оренди цілісного майнового
комплексу орендодавець у триденний термін повинен повідомити про це трудовий
колектив підприємства, його структурного підрозділу, щодо майна якого подано
заяву про оренду.
Трудовий колектив має право
прийняти рішення про оренду, утворити господарське товариство та подати
орендодавцю заяву щодо оренди відповідного майна.
Створене членами трудового
колективу господарське товариство має переважне перед іншими фізичними та
юридичними особами право на укладення договору оренди майна того підприємства,
де створене це товариство (п. 4 ст. 8 Закону).
Таким чином, переважне право
трудового колективу на оренду майна державного або комунального підприємства
носить характер соціального захисту інтересів трудящих (найманих робітників
даного підприємства).
Питання про право трудового
колективу не являється предметом регулювання ст. 118 Закону України «Про
державний бюджет України на 2007 рік» і тому до правовідносин, які пов'язані з
укладенням трудовим колективом договору оренди державного або комунального
майна, вказана норма Закону застосуванню не підлягає.
4. Закон про Державний бюджет України як
правовий акт, чітко зумовлений поняттям бюджету як плану формування та
використання фінансових ресурсів, має особливий предмет регулювання, відмінний
від інших законів України - він стосується виключно встановлення доходів та
видатків держави на загальносуспільні потреби, тому цим законом не можуть
вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також встановлюватися
інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів
України (рішення Конституційного суду від 09.07.2007 р. № 6-рп/2007, справа №
01-29/2007).
Згідно статті 4 Господарського
процесуального кодексу України Господарський суд вирішує господарські спори не
підставі Конституції України.
Господарський суд не застосовує
акти державних та інших органів, якщо ці акти не відповідають законодавству України.
Отже, ст. 118 Закону України «Про
державний бюджет України на 2007 рік» в частині яка суперечить Конституції
України, застосуванню не підлягає.
5. Рішення № 26 10 сесії 5 скликання
Ялтинської міської Ради від 22.05.2007 р. про згоду з пропозицією трудового
колективу КП ЯГС «Гастроном» про передачу йому в оренду майна підприємства як
цілісного майнового комплексу вступило в закону силу, не відмінено, не змінено,
не визнано недійсним у встановленому законом порядку і являється обов'язковим для
усіх комунальних підприємств і організацій, в тому числі і для Фонду
комунального майна Ялтинської міської Ради.
На підставі викладеного, керуючись
статтями 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати дії Фонду комунального майна
Ялтинської міської Ради по проведенню конкурсу по оренді майна комунального
підприємства Ялтинської міської Ради «Гастроном» (м. Ялта, вул. Леніна, 15/1)
при наявності заяви ТОВ «Гастроном № 1», створеного членами трудового колективу
КП «Гастроном», про передачу йому в оренду майна КП «Гастроном» як цілісного
майнового комплексу і пропозиція ТОВ «Гастроном № 1» брати участь в цьому
конкурсі - протиправними.
3. Зобов'язати Фонд комунального майна
Ялтинської міської Ради у встановленому законом порядку укласти з ТОВ
«Гастроном № 1» договір оренди майна КП «Гастроном», розташованого в м. Ялта по
вул. Леніна, 15/1 строком на три роки.
4. Повернути із Державного бюджету
України, м. Сімферополь, (р/р 31115095700002 ГУ ДК України в АРК, м.
Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740405) на користь Товариства з обмеженою
відповідальністю «Гастроном № 1», м. Ялта, АР Крим, 98600, м. Ялта, вул.
Леніна, 15/1, (р/р 26004515427941 КРФ АКБ «Укрсоцбанк» м. Сімферополь, МФО
324010, ЗКПО 19010840), державне мито у
сумі 81,60 грн.
5. Повернути із Державного бюджету
України, м. Сімферополь, (р/р 31115095700002 ГУ ДК України в АРК, м.
Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740405) на користь Товариства з обмеженою
відповідальністю «Гастроном № 1», м. Ялта, АР Крим, 98600, м. Ялта, вул.
Леніна, 15/1, (р/р 26004515427941 КРФ АКБ «Укрсоцбанк» м. Сімферополь, МФО 324010,
ЗКПО 19010840), державне мито у сумі
03,40 грн.
Виконавчий документ видати після
вступу Постанови в закону силу, за заявою особи на користь якої воно винесено.
У разі неподання заяви про
апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її
проголошення.
Якщо після подачі заяви про
апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону
силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в
порядку і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства
України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Тітков
С.Я
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2007 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 871239 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Тітков С.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні