Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/338/20
Провадження № 1-кс/711/165/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.01.2020 м. Черкаси
Слідчий суддя Придніпровського районного суду міста Черкаси ОСОБА_1 ,
при секретарі судових засідань ОСОБА_2 ,
за участю:
слідчого - ОСОБА_3 ,
прокурора - ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Придніпровського районного суду м.Черкаси клопотання старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_4 , про накладення арешту на майно у рамках кримінального провадження №12018250000000058, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, -
в с т а н о в и в :
Старший слідчий СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси з клопотанням, за погодженням прокурора відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_4 , що внесене у кримінальному провадженні №12018250000000058, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, про арешт майна.
У обґрунтування клопотання зазначено, що ОСОБА_5 відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ «ЛИМОЖ» № 4 від 21.03.2016 призначений на посаду директора ТОВ«ЛИМОЖ» (код ЄДРПОУ 37105760), яке перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Черкаси ГУ ДФС у Черкаській області, та знаходиться відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію за юридичною адресою: м. Черкаси, вул. Святотроїцька, 73/1, офіс 309, та, перебуваючи на вказаній посаді, виконуючи організаційно-розпорядчі й адміністративно-господарські функції, будучи службовою особою суб`єкта підприємницької діяльності, будучи відповідальним за організацію і ведення бухгалтерського обліку та звітності, а також за нарахування і сплату податків, зборів та інших обов`язкових платежів, при здійсненні фінансово-господарської діяльності вказаного підприємства з метою ухилення від сплати податків, всупереч вимог п. 44.1 п.44.2ст.44, п.134.1.1,п. 134.1ст. 134, п. 135.1ст. 135, п. 185.1ст. 185, п.187.1ст.187, п. 198.3ст.198, п.198.6ст.198 Податкового кодексу України, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх протиправних дій, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків, діючи умисно та цілеспрямовано, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди очолюваним ним підприємством, знаходячись у невстановленому досудовим розслідуванням місці, організував та очолив стійку організовану групу для спільного вчинення тяжкого злочину.
Так, ОСОБА_5 , у червні-липні 2017 року, більш точноїдати уході досудовогорозслідування невстановлено, з метою систематичного здійснення злочинної діяльності, пов`язаної з отриманням неправомірної вигоди в результаті ухилення від сплати податків, на території міста Черкаси організував та очолив стійку організовану групу, в яку на добровільній основі та єдиних злочинних намірах у вказаний період часу залучив першого заступника департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради ОСОБА_6 , заступника директора департаменту начальника управління ЖКГ департаменту ЖКК Черкаської міської ради ОСОБА_7 , начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності (головного бухгалтера) департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради ОСОБА_8 , заступника начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності (заступника головного бухгалтера) цього ж департаменту ОСОБА_9 та в якості пособника керівника та засновника ряду підприємств ОСОБА_10 .
Таким чином, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , умисно і добровільно, усвідомлюючи наслідки своїх дій, зорганізувалися в стійке злочинне об`єднання для вчинення злочину, склали при цьому єдиний план злочинних дій, відомий всім учасникам групи, з розподілом функцій між членами групи, спрямованих на реалізацію цього плану, підкорюючись під час злочинної діяльності керівнику організованої групи, свідомо виконуючи його вказівки.
У клопотанні також зазначено, що ОСОБА_5 , будучи керівником групи та її організатором, здійснював загальне керівництво групою, координував і погоджував діяльність учасників групи, розробив єдиний план, визначив функції членів групи та розподілив їхні ролі, спрямовані на досягнення єдиного злочинного плану.
Кожен зі співучасників достовірно знав свою роль у зв`язку з розробленим раніше планом, усвідомлював незаконність своїх дій та дій інших співвиконавців, бажав настання злочинних наслідків спричинення матеріальної шкоди державі та своїми діями сприяв їх настанню, тобто діяли з прямим умислом.
Так,в організованійгрупі ОСОБА_5 відповідно до розробленого ним плану, з яким безпосередньо були ознайомлені ОСОБА_10 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , виконував роль керівника та організатора, до функцій якого входило:
- об`єднання під своїм керівництвом членів організованої групи і спрямування співучасників на вчинення злочину;
- розроблення та доведення плану вчинення злочину, керування діями членів організованої групи;
- інструктування членів організованої групи перед вчиненням злочину, координування їх дій та визначення їх послідовності у ході заволодіння бюджетними коштами;
- контроль за діями членів організованої групи та надання їм вказівок;
- забезпечення та організація приховування злочинної діяльності групи;
- організація утворення суб`єктів господарської діяльності ТОВ «Лиможбуд», ТОВ«Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» та залучення наявних контрольованих суб`єктів господарської діяльності ТОВ «Лимож» і ТОВ «Черкасишляхбуд-Плюс» для вчинення злочину, укладення з підприємствами договорів субпідряду;
- організація виготовлення та подачі до департаменту ЖКК Черкаської міської ради листів ТОВ «Лимож» від 28.07.2017 № 54, від 01.09.2017 № 63, від 24.10.2017 № 81, від 24.10.2017 №2 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- організація виготовлення довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3, на підставі яких департаментом ЖКК Черкаської міської ради були підготовлені платіжні доручення та в подальшому незаконно перераховані бюджетні кошти;
- розпорядження незаконно отриманими бюджетними коштами, які опинились у володінні організованої групи внаслідок реалізації протиправного механізму зменшення платежів до державного та місцевих бюджетів.
ОСОБА_10 , виявивши бажання вчинити злочин у складі організованої групи разом з ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , добровільно увійшовши у склад цієї групи відповідно до відведеної йому ролі пособника злочину здійснював наступні функції:
- знаходився в безпосередньому підпорядкуванні ОСОБА_5 та приймав активну участь у злочинній діяльності вказаної групи, яка полягала у створенні за вказівкою організатора суб`єктів господарської діяльності - ТОВ «Лиможбуд», ТОВ «Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» та підписанні договорів субпідряду із ТОВ „Лимож з метою ухилення останнім від сплати податків та одержання неправомірної вигоди;
- як керівник та засновник ТОВ «Лиможінвест» (код ЄДРПОУ 41536954), яке перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Черкаси ГУ ДФС у Черкаській області, та знаходиться відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію за юридичною адресою: м. Черкаси, вул. Будіндустрії,4, ТОВ«Трансбуд-2017» (код ЄДРПОУ 41536858), яке перебуває на податковому обліку в ДПІ у м.Черкаси ГУ ДФС у Черкаській області, та знаходиться відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію за юридичною адресою: м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 4, ТОВ «Черкасишляхбуд-Плюс» (код ЄДРПОУ 40999565), яке перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Черкаси ГУ ДФС у Черкаській області, та знаходиться відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію за юридичною адресою: м. Черкаси, вул. С. Жужми, 5, кв. 107, ТОВ «Лиможбуд» (код ЄДРПОУ 41536933), яке перебуваєна податковомуобліку вДПІ ум.Черкаси ГУДФС уЧеркаській області,та знаходитьсявідповідно досвідоцтва продержавну реєстраціюза юридичноюадресою:м.Черкаси,вул.Будіндустрії,4,виконуючи організаційно-розпорядчій адміністративно-господарськіфункції,будучи службовоюособою суб`єктівпідприємницької діяльності,та,будучи відповідальнимза організаціюі веденнябухгалтерського облікута звітності,а такожза нарахуванняі сплатуподатків,зборів таінших обов`язковихплатежів,при здійсненніфінансово-господарськоїдіяльності вказанихпідприємств, уклав договори підряду № 192/1 від 26.07.2017, № 192/2 від 23.08.2017, № 192/3 від 18.09.2017, № 192/4 від 12.10.2017 з ТОВ«Лимож», внаслідок чого останнє змогло уникнути сплати податків під час розрахунків за договорами про надання послуг, укладеними з Черкаською міською радою;
- як керівник та засновник ТОВ «Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» ТОВ«Черкасишляхбуд-Плюс», ТОВ «Лиможбуд», будучи представником субпідрядних організацій, підписав довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3, на підставі яких бухгалтерами департаменту ЖКК Черкаської міської ради були підготовлені платіжні доручення та в подальшому перераховані бюджетні кошти, тим самим сприяв одержанню неправомірної вигоди ТОВ „Лимож та ОСОБА_5 , отриманої від ухилення останнім від сплати податків;
- діючи за вказівками ОСОБА_5 , одержував на рахунки очолюваних ним підприємств грошові кошти;
- отримував невстановлену досудовим слідством протиправну вигоду внаслідок незаконної діяльності.
Крім того, ОСОБА_6 , виявивши бажання вчинити злочин у складі організованої групи разом з ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , добровільно увійшовши у склад цієї групи відповідно до відведеної йому ролі виконавця злочину здійснював наступні функції:
- в період виконання обов`язків директора Департаменту ЖКК ЧМР на підставі посадової інструкції першого заступника директора департаменту ЖКК ЧМР в періоди часу з 31 07.2017 по 11.08.2017, з 30.08.2017 по 15.09. 2017 в зв`язку з відсутністю директора департаменту ЖКК ЧМР ОСОБА_11 , а також в якості першого заступника департаменту ЖКК ЧМР, проставив свої підписи під резолюцією «Бух-я для використання в роботі» на листах ТОВ «Лимож» від 28.07.2017 № 54 та від 01.09.2017 № 63 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- в порушення умов договору та чинного законодавства підписав платіжні доручення №№70-72 від 09.08.2017; №№ 75-76 від 05.09.2017; №№ 77-78 від 06.09.2017; №№81-83 від 21.09.2017 щодо перерахування бюджетних коштів на розрахункові рахунки субпідрядних організацій очолюваних ОСОБА_10 , чим сприяв ОСОБА_5 в отриманні ним таТОВ «Лимож» неправомірної вигоди внаслідок ухилення від сплати податків;
- отримував невстановлену досудовим слідством протиправну вигоду внаслідок незаконної діяльності.
До того, ж ОСОБА_7 , виявивши бажання вчинити злочин у складі організованої групи разом з ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , добровільно увійшовши у склад цієї організованої групи і являючись її учасником, відповідно до відведеної йому ролі виконавця злочину в період виконання обов`язків директора Департаменту ЖКК ЧМР відповідно до розпорядження міського голови м. Черкаси ОСОБА_12 №492-р/к від 13.10.2017, з 13.10.2017 по 07.11.2017, з 09.11.2017 по 24.11.2017 та з 24.11.2017 по 21.05.2018, здійснював наступні функції:
- проставив свій підпис під резолюцією «Бух-я. Для використання в роботі» на листі ТОВ«Лимож» від 24.10.2017 № 81 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- в порушення умов договору та чинного законодавства підписав платіжні доручення, №№89, 90, 92 від 06.11.2017; № 94 від 15.11.2017; № 95 від 23.11.2017; №№ 98-99 від 06.12.2017 щодо перерахування бюджетних коштів на розрахункові рахунки субпідрядних організацій очолюваних ОСОБА_10 , чим сприяв ОСОБА_5 та ТОВ «Лимож» в отриманні неправомірної вигоди внаслідок ухилення останнім від сплати податків;
- отримував невстановлену досудовим слідством протиправну вигоду внаслідок незаконної діяльності.
ОСОБА_8 , виявивши бажання вчинити злочин у складі організованої групи разом з ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_9 , добровільно увійшовши у склад цієї організованої групи і являючись її учасником, відповідно до відведеної їй ролі виконавця злочину здійснювала наступні функції:
- проставила резолюції «Бух-я для використання в роботі» від імені ОСОБА_6 на листах ТОВ «Лимож» від 28.07.2017 № 54 та від 01.09.2017 № 63 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- проставила резолюцію «Бух-я для використання в роботі від імені ОСОБА_7 на листі ТОВ«Лимож» від 24.10.2017 № 2 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- надала вказівку своїм підлеглим щодо внесення відомостей про реквізити одержувачів бюджетних коштів, які були перераховані на підставі платіжних доручень №№70-72 від 09.08.2017; №№ 75-76 від 05.09.2017; №№ 77-78 від 06.09.2017; №№ 89, 90, 92 від 06.11.2017; №94 від 15.11.2017; № 95 від 23.11.2017; №№ 98-99 від 06.12.2017, а також підписала вказані платіжні доручення, тим самим зловживаючи своїм службовим становищем, умисно сприяла одержанню неправомірної вигоди ОСОБА_5 та ТОВ «Лимож» внаслідок ухилення останнім від сплати податків;
- отримувала невстановлену досудовим слідством протиправну вигоду внаслідок незаконної діяльності.
ОСОБА_9 , виявивши бажання вчинити злочин у складі організованої групи разом з ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , добровільно увійшовши у склад цієї організованої групи і являючись її учасником, відповідно до відведеної їй ролі виконавця злочину здійснювала наступні функції:
- проставила резолюцію «Бух-я. Для використання в роботі» від імені ОСОБА_7 на листі ТОВ«Лимож» від 24.10.2017 № 81 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором;
- надала вказівку своїм підлеглим щодо внесення відомостей про реквізити одержувачів бюджетних коштів, які були перераховані на підставі платіжних доручень №№81-83 від 21.09.2017, а також підписала вказані платіжні доручення, тим самим зловживаючи своїм службовим становищем, умисно сприяла одержанню неправомірної вигоди ОСОБА_5 та ТОВ«Лимож» внаслідок від ухилення останнім від сплати податків;
- отримувала невстановлену досудовим слідством протиправну вигоду внаслідок незаконної діяльності.
Ініціатор клопотання також зазначає, що указана організована група характеризувалася попередньою зорганізованістю в спільне об`єднання для вчинення злочинів, стабільністю, згуртованістю та стійкістю свого складу, тривалістю злочинної діяльності - з червня по грудень 2017року, розробкою та узгодженням планів і способів злочинної діяльності, домовленістю і готовністю до вчинення злочину кожним із учасників організованої групи, з можливістю залучення інших осіб на виконання окремих злочинів непоєднаних єдиним умислом з членами організованої групи та отримання матеріальних благ від такої діяльності.
Кожен зі співучасників достовірно знав свою роль на підставі розробленого організатором плану, усвідомлював незаконність своїх дій та дій інших співвиконавців, усвідомлював мету злочинних дій одержання ТОВ „Лимож неправомірної вигоди внаслідок ухилення від сплати податків та бажав настання злочинних наслідків спричинення матеріальної шкоди державі та територіальній громаді міста Черкаси, своїми діями сприяв їх настанню, тобто діяли з прямим умислом.
Стійкі стосунки між членами, згуртованість, координація, конспірація діяльності, закладені ОСОБА_5 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 в основу функціонування організованої стійкої групи, надали можливість вказаній злочинній групі протягом тривалого часу, а саме: з липня по грудень 2017 року, продовжувати свою злочинну діяльність, пов`язану із зловживанням службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ „Лимож, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
Створюючи організовану групу, ОСОБА_5 врахував необхідність використання відповідного офісного приміщення для ведення його злочинної діяльності під виглядом фінансово-господарської діяльності ТОВ «Лимож» та ряду інших контрольованих ним та ОСОБА_10 суб`єктів господарювання, і з цією метою використовували офісне приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .
Так, ОСОБА_5 , дізнавшись у травні 2017 року, більш точної дати у ході досудового розслідування не встановлено, про проведення департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради тендеру на закупівлю послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі в інтересах департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради очікуваною вартістю 18833603грн., маючи значний досвід виконання робіт, пов`язаних із ремонтом об`єктів вулично-дорожньої мережі, та усвідомлюючи той факт, що очікувана вартість сформована шляхом складання кошторису під суб`єкта господарської діяльності платника податку на додану вартість, прийняв рішення про використання у ході вказаної закупівлі очолюваного ним йому ТОВ «Лимож» платника єдиного податку/неплатника ПДВ (на момент подачі тендерної пропозиції та підписання договору). Разом з тим, у зв`язку із використанням суб`єкта господарської діяльності - неплатника ПДВ ОСОБА_5 фактично було завищено прямі витрати (вартість асфальтобетонної суміші) у порівнянні із кошторисом, на підставі якого було сформовано очікувану вартість.
З метою реалізації свого злочинного умислу, ОСОБА_5 , використовував сталі зв`язки серед посадових осіб місцевого самоврядування для введення до правовідносин між Черкаською міською радою та ТОВ «Лимож» щодо виконання робіт з ремонту дорожнього покриття, інших, контрольованих ним суб`єктів господарської діяльності платників єдиного податку.
За результатами проведеної Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради тендерної процедури закупівлі послуг з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі, звіт № UA-2017-05-25-000690-а від 25.07.2017, переможцем тендеру стало ТОВ «Лимож» (код ЄДРПОУ 37105760).
У подальшому, між департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради, в особі заступника департаменту голови тендерного комітету ОСОБА_13 (Замовник), департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, в особі директора ОСОБА_11 , який діє на підставі Положення (Платник) та ТОВ «Лимож», в особі директора ОСОБА_5 , який діє на підставі Статуту (Підрядник), укладено договір № 192 від 25.07.2017.
Відповідно до п.п. 1.1. вказаного договору Підрядник зобов`язується надати послуги з поточного ремонту вулично-дорожньої мережі (надалі Послуги), за переліком, обсягами послуг та використовуючи матеріали, наведеними у додатках №№ 1-3 Договору, які є невід`ємними його частинами.
п.п. 2.1. Обсяги закупівлі Послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків Платника.
п.п. 3.1. Ціна Договору становить 18800000,00 грн. (вісімнадцять мільйонів вісімсот тисяч гривень), при цьому:
- фінансування 2017 року 16247218,32 грн.;
- фінансування 2018 року 2552781,68 грн.
п.п. 3.2. Ціна Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін.
п.п. 3.3. Платіжні зобов`язання Платника перед Підрядником за Договором виникають при наявності у Платника відповідного бюджетного призначення (бюджетних асигнувань).
п.п. 4.1. Розрахунки за Послуги здійснюються в національній валюті України гривні.
п.п. 4.2. Платник здійснює оплату за Послуги шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника на умовах відстрочки платежу до 30 (тридцяти) банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками Платника і Постачальника актів наданих послуг.
п.п. 5.1. Надання послуг за Договором здійснюється за графіком узгодженим між Платником і Підрядником, а також за окремими заявками Платника, якими передбачаються обсяги і терміни надання Підрядником Послуг (у межах липня-грудня 2017 року).
п.п. 5.3. Підрядник може залучити до надання Послуг інші (субпідрядні) організації, забезпечуючи координацію їх діяльності.
п.п. 11.1. Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами скріплення печатками Сторін
п.п. 11.2. Дія Договору припиняється при настанні однієї з умов:
а. повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за Договором;
б. за згодою сторін;
в. з інших підстав, передбачених чинним законодавством України.
п.п. 11.3. Закінчення терміну дії Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії Договору.
Після підписання договору ОСОБА_5 , усвідомивши той факт, що відповідно до п.293.8 ст. 293 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників, до суми перевищення застосовується ставка єдиного податку у подвійному розмірі (10% замість 5%), а також зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування зі сплатою податку на додану вартість за ставкою 20%), до якої відносилось кероване ним ТОВ „Лимож, прийняв рішення про організацію протиправної схеми ухилення від сплати податків шляхом залучення до ланцюга розрахунків за виконані роботи інших контрольованих ним суб`єктів господарювання платників єдиного податку, керівником або засновником яких був його син ОСОБА_10 , оскільки за даними податкової декларації ТОВ «Лимож» за 2017 рік, загальна сума доходу підприємства за період з 01.07.2016 до 30.09.2017 склала 5775784,10 грн. Тобто, за три квартали 2017 року доходи ТОВ «Лимож» перевищили граничний обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України у розмірі 5000000 грн.
Так, на виконання злочинного плану ОСОБА_5 були залучені контрольовані ним ТОВ«Лиможбуд», ТОВ «Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» та ТОВ «Черкасишляхбудплюс», керівником або засновником кожного з яких є ОСОБА_10 , які використовувалися в якості субпідрядників ТОВ „Лимож під час виконання договору від 25.07.2017 № 192 (посаду директора ТОВ«Лимож» та ТОВ «Черкасишляхбуд-Плюс» займав ОСОБА_5 , посаду директора ТОВ«Трансбуд-2017» з дати створення по 24.10.2017 формально займав громадянин України ОСОБА_14 , а посаду директора ТОВ «Лиможбуд», ТОВ «Лиможінвест», ТОВ«Трансбуд-2017» з 24.10.2017 по теперішній час - ОСОБА_10 , кінцевими бенефіціарними власниками усіх цих товариств були ОСОБА_10 та ОСОБА_5 ), що безперешкодно давало змогу останнім керувати діяльністю вказаних підприємств та використовувати їх для досягнення своєї злочинної мети одержання неправомірної вигоди для юридичної особи у вигляді можливості не сплачувати податки шляхом використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
З метою реалізації свого злочинного наміру організатором, в якості виконавців, були залучені до злочинної діяльності особи, які відповідно до вимог законодавства та наданих службових обов`язків мають право підписувати та готувати платіжні доручення, на підставі яких здійснювалось перерахування бюджетних коштів за надані послуги від імені департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, а саме перший заступник департаменту ЖКК Черкаської міської ради ОСОБА_6 , який на підставі посадової інструкції першого заступника директора департаменту ЖКК ЧМР в періоди часу з 31.11.2017 по 11.08.2017 з 30.08.2017 15.09.2017 в зв`язку з відсутністю директора департаменту ЖКК ЧМР ОСОБА_11 , виконував обов`язки директора, начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності (головний бухгалтер) департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради ОСОБА_8 та заступник начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності (заступник головного бухгалтера) цього ж департаменту ОСОБА_9 , та після виходу зі складу організованої групи ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , в якості виконавця був залучений заступник директора департаменту начальник управління ЖКГ департаменту ЖКК Черкаської міської ради ОСОБА_7 , на якого відповідно до розпорядження міського голови м.Черкаси ОСОБА_12 № 492-р/к від 13.10.2017 тимчасово покладено обов`язки директора Департаменту ЖКК ЧМР з 13.10.2017 по 07.11.2017, з 09.11.2017 по 24.11.2017 та з 24.11.2017 по 21.05.2018.
Крім того, з метою надання своїм діям законного вигляду ОСОБА_5 в невстановленому досудовим розслідуванням місці було виготовлено, підписано і передано ОСОБА_8 листи ТОВ «Лимож» від 28.07.2017 № 54, від 01.09.2017 № 63, від 24.10.2017 № 2, а ОСОБА_9 лист від 24.10.2017 №81, які останні прийняли в порушення п.8.1, п.8.12 Регламенту виконавчого комітету Черкаської міської ради, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 07.11.2011 № 1680 (зі змінами), а саме без централізованої реєстрації та розгляду керівництвом. Відповідно до наданих ОСОБА_5 листів до департамента висловлено прохання здійснювати оплату за надані послуги на розрахункові рахунки контрольованих ним та ОСОБА_10 субпідрядних організацій ТОВ«Черкасишляхбуд-Плюс», ТОВ«Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» та ТОВ «Лиможбуд» відповідно. Зазначені листи містили посилання на п. 5.3 Договору від 25.07.2017 № 192, який передбачав можливість залучення до надання послуг інших (субпідрядних) організацій. При цьому, відповідно до п.4.2. Договору «Платник здійснює оплату за Послуги шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника на умовах відстрочки платежу до 30 (тридцяти) банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками Платника і Постачальника актів наданих послуг».
Так, ОСОБА_8 , відповідно до розпорядженням міського голови м. Черкаси ОСОБА_15 №378-р/к від 08.09.2011 призначена на посаду начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (далі - Департаменту ЖКК ЧМР), яка відноситься до 5 категорії посад в органах місцевого самоврядування, і якій присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування, відповідно до посадової інструкції, затвердженої директором департаменту ЖКК 03.10.2011, наділена правами, зокрема: діяти від імені департаменту, представляти інтереси департаменту у взаємовідносинах зі структурними підрозділами виконавчого комітету та іншими організаціями з фінансово-господарських питань; в межах своєї компетенції підписувати та візувати документи; в межах своєї компетенції повідомляти директора про всі виявлені недоліки в діяльності департаменту та вносити пропозиції щодо їх усунення; перевіряти в структурних підрозділах департаменту дотримання встановленого порядку приймання, оприбуткування, зберігання і витрачання коштів, товарно-матеріальних цінностей; не приймати до виконання документи, що суперечать вимогам чинного законодавства; та на яку покладено обов`язки, зокрема: організація роботи бухгалтерської служби; контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; вимагання від підрозділів, служб та працівників забезпечення неухильного дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; забезпечення складання на основі бухгалтерського обліку фінансової звітності; здійснення заходів щодо надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів; здійснення контролю за раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів; ознайомлення працівників відділу із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві; відповідно до положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності департаменту ЖКК ЧМР, затвердженого 03.10.2011 директором департаменту ЖКК ЧМР, відділ складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законом, будучи службовою особою, зловживаючи своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди ОСОБА_5 та ТОВ«Лимож» внаслідок ухилення від сплати податків, проставила резолюції «Бух-я для використання в роботі» від імені ОСОБА_6 на листах ТОВ «Лимож» від 28.07.2017 №54 та від 01.09.2017 №63, після чого передала йому на затвердження, та резолюцію «Бух-я для використання в роботі від імені ОСОБА_7 на листі ТОВ «Лимож» від 24.10.2017 №2 щодо перерахування бюджетних коштів у порушення процедури, визначеної законодавством та договором, після чого передала йому на затвердження.
ОСОБА_9 , відповідно до розпорядження міського голови м. Черкаси ОСОБА_12 №408-р/к від 04.08.2016 призначена на посаду заступника начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності департаменту ЖКК ЧМР, яка відноситься до 5 категорії посад в органах місцевого самоврядування, і якій присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування та відповідно до посадової інструкції заступника начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності, затвердженої директором департаменту ЖКК 03.10.2011, наділена правами, зокрема: вносити на розгляд керівництва пропозиції щодо покращення роботи, пов`язаної з обов`язками, що передбачені цією інструкцією; отримувати від керівників відділів, спеціалістів департаменту інформацію і документи з питань, що входять до його компетенції; доповідати начальнику відділу бухгалтерського обліку та звітності про всі виявлені недоліки в межах своєї компетенції; брати участь у перевірці стану бухгалтерського обліку в межах своєї компетенції на підпорядкованих департаменту підприємствах; не приймати до виконання документи, що суперечать вимогам чинного законодавства, порушуючи договірну та фінансову дисципліну; та на яку покладено обов`язки, зокрема: здійснювати контроль за роботою з ведення бухгалтерського обліку зобов`язань (облік договорів, розрахунків з постачальниками та замовниками за надані послуги чи виконані роботи, тощо); забезпечувати організацію і виконання робіт по своєчасному та правильному обліку розрахунків за виконані роботи чи надані послуги по загальному та спеціальному фондах; забезпечувати розрахункові операції та ведення бухгалтерського обліку по благоустрою міста, по видаткам на проведення робіт, пов`язаних з будівництвом, «конструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг; брати участь у розробці та здійсненні заходів, спрямованих на дотримання фінансової Дисципліни та раціональне використання коштів; брати участь у визначенні змісту основних прийомів і методів ведення обліку і технології обробки бухгалтерської інформації; готувати дані по відповідних ділянках бухгалтерського обліку для складання звітності; забезпечення в повному обсязі своєчасного та правильного аналітичного обліку по відповідних рахунках бухгалтерського обліку, несе персональну відповідальність за рухом коштів на особових та реєстраційних рахунках в органах Державної казначейської служби, контролює залишок коштів на них, будучи службовою особою, зловживаючи своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди ОСОБА_5 та ТОВ«Лимож» внаслідок ухилення від сплати податків, було виконано резолюцію «Бух. Для використання в роботі» від імені ОСОБА_7 на листі ТОВ"Лимож" № 81 від 24.10.2017, який передала йому на затвердження.
ОСОБА_6 відповідно до розпорядженням міського голови м. Черкаси ОСОБА_12 №655-р/к від 19.12.2016 призначений на посаду першого заступника директора департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (далі - Департаменту ЖКК ЧМР), яка відноситься до 4 категорії посад в органах місцевого самоврядування, і якому присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування, відповідно до посадової інструкції, затвердженої директором департаменту ЖКК ЧМР 10.01.2017, наділений правами та обов`язками, зокрема: здійснення керівництва діяльністю управлінь та відділів у складі департаменту ЖКК ЧМР, розподіл обов`язків; визначення ступеню відповідальності начальників відділів та управлінь; організація роботи управлінь, відділів щодо їх ефективної взаємодії із іншими структурними підрозділами, іншими виконавчими органами ради, державними органами, органами місцевого самоврядування з питань, що стосуються діяльності департаменту; співпраця з органами виконавчої влади при виконанні покладених на правління, відділи завдань; організація та регулювання своєчасного та якісного розгляду працівниками управлінь, відділів звернень від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об`єднань, підприємств, установ та організацій, громадян, а також підготовка за результатами їх розгляду відповідних рішень; контроль за станом трудової та виконавської дисципліни в управліннях, відділах; у межах наданих повноважень організація ділового листування з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції. Крім того перший заступник має право: за дорученням керівництва представляти департамент, управління та відділи в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до його компетенції; одержувати в установленому порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань; залучати фахівців органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції; вимагати якісного та у повному обсязі виконання працівниками департаменту посадових обов`язків; одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів, департаменту житлово-комунального комплексу, підпорядкованих підприємств, а також інших юридичних осіб інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання докладених на нього завдань.
3а відсутності директора департаменту виконує його обов`язки, якими відповідно до положення «Про департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 14.11.2014 №2-413, є, зокрема: керівництво роботою та діяльністю департаменту; визначення ступеню відповідальності начальників відділів та управлінь; організація роботи управлінь, відділів щодо їх ефективної взаємодії із іншими структурними підрозділами, іншими виконавчими органами ради, державними органами, органами місцевого самоврядування з питань, що стосуються діяльності департаменту; співпраця з органами виконавчої влади при виконанні покладених на правління, відділи завдань; організація та регулювання своєчасного та якісного розгляду працівниками управлінь, відділів звернень від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об`єднань, підприємств, установ та організацій, громадян, а також підготовка за результатами їх розгляду відповідних рішень; контроль за станом трудової та виконавської дисципліни в управліннях, відділах; у межах наданих повноважень організація ділового листування з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції; в межах повноважень видача наказів, які є обов`язковими для виконання працівниками департаменту, організація та контроль їх виконання; розпорядження коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання департаменту; ведення особистого прийому громадян; забезпечення підготовки проектів рішень і внесення їх на розгляд Черкаської міської ради та її виконкому, а також проектів розпоряджень міського голови м. Черкаси, доведення до виконавців нормативних та розпорядчих документів; здійснення інших повноважень відповідно до Положення про департамент, а також повноважень, покладених на департамент окремими рішеннями Черкаської міської ради, її виконкому, розпорядженнями міського голови м. Черкаси, а також доручень посадових осіб керівництва міської ради та виконавчого комітету; вчинення дій від імені департаменту та представлення його у відносинах з державними і недержавними підприємствами, установами та організаціями без довіреності; безпосереднє підпорядкування міському голові.
Таким чином, ОСОБА_6 ,будучи службовоюособою,зловживаючи своїмслужбовим становищемз метоюодержання неправомірноївигоди ОСОБА_5 та ТОВ«Лимож» внаслідокухилення відсплати податків,перебуваючи напосаді першогозаступника ДепартаментуЖКК ЧМРта виконуючиобов`язки директораДепартаменту ЖККЧМР,на часвідсутності директорадепартаменту ОСОБА_11 ,в періодчасу з25.07.2017по 15.09.2017,отримавши від ОСОБА_8 листиТОВ«Лимож» від28.07.2017№54та від01.09.2017№ 63 з виконаними останньою резолюціями «Бух-я для використання в роботі» від імені нього, затвердив їх, проставивши під резолюціями свої підписи.
ОСОБА_7 , відповідно до розпорядженням міського голови м. Черкаси ОСОБА_12 №390-р/к від 09.10.2017 призначений на посаду заступника директора департаменту начальника управління житлово-комунального господарства департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, яка відноситься до 4 категорії посад в органах місцевого самоврядування, і якому присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування, на якого відповідно до розпорядження міського голови м. Черкаси ОСОБА_12 № 492-р/к від 13.10.2017, з 13.10.2017 по 07.11.2017, з 09.11.2017 по 24.11.2017 та з 24.11.2017 по 21.05.2018, тимчасово покладено обов`язки директора Департаменту ЖКК ЧМР, якими відповідно до положення «Про департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 14.11.2014 № 2-413, є, зокрема: керівництво роботою та діяльністю департаменту; визначення ступеню відповідальності начальників відділів та управлінь; організація роботи управлінь, відділів щодо їх ефективної взаємодії із іншими структурними підрозділами, іншими виконавчими органами ради, державними органами, органами місцевого самоврядування з питань, що стосуються діяльності департаменту; співпраця з органами виконавчої влади при виконанні покладених на правління, відділи завдань; організація та регулювання своєчасного та якісного розгляду працівниками управлінь, відділів звернень від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об`єднань, підприємств, установ та організацій, громадян, а також підготовка за результатами їх розгляду відповідних рішень; контроль за станом трудової та виконавської дисципліни в управліннях, відділах; у межах наданих повноважень організація ділового листування з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції; в межах повноважень видача наказів, які є обов`язковими для виконання працівниками департаменту, організація та контроль їх виконання; розпорядження коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання департаменту; ведення особистого прийому громадян; забезпечення підготовки проектів рішень і внесення їх на розгляд Черкаської міської ради та її виконкому, а також проектів розпоряджень міського голови м. Черкаси, доведення до виконавців нормативних та розпорядчих документів; здійснення інших повноважень відповідно до Положення про департамент, а також повноважень, покладених на департамент окремими рішеннями Черкаської міської ради, її виконкому, розпорядженнями міського голови м. Черкаси, а також доручень посадових осіб керівництва міської ради та виконавчого комітету; вчинення дій від імені департаменту та представлення його у відносинах з державними і недержавними підприємствами, установами та організаціями без довіреності; безпосереднє підпорядкування міському голові.
Таким чином, ОСОБА_16 ,будучи службовоюособою,зловживаючи своїмслужбовим становищемз метоюодержання неправомірноївигоди ОСОБА_5 та ТОВ«Лимож» внаслідокухилення відсплати податків,виконуючи обов`язкидиректора ДепартаментуЖКК ЧМРвідповідно дорозпорядження міськогоголови м.Черкаси ОСОБА_12 №492-р/квід 13.10.2017з з13.10.2017по 07.11.2017,з 09.11.2017по 24.11.2017та з24.11.2017по 21.05.2018,отримавши від ОСОБА_8 лист ТОВ«Лимож» від 24.10.2017 № 2 з виконаною нею резолюцією «Бух-я для використання в роботі» від імені нього, та від ОСОБА_9 лист ТОВ «Лимож» № 81 від 24.10.2017 з виконаною нею резолюцією «Бух. Для використання в роботі», від імені нього, затвердив їх, проставивши під резолюціями свої підписи.
Згідно із ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на принципах повного висвітлення, тобто фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі; а також превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Також, відповідно до ст. 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування є: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
На підставі вищевказаних листів ТОВ «Лимож», після підписання актів виконаних робіт КБ-2в зі сторони замовника уповноваженими посадовими особами Департаменту ЖКК ЧМР, зі сторони Генпідрядника ОСОБА_5 та зі сторони Субпідрядних організацій ОСОБА_10 , працівниками відділу бухгалтерського обліку та звітності Департаменту ЖКК ЧМР за вказівкою ОСОБА_8 та ОСОБА_9 було виготовлено платіжні доручення №№ 70-72 від 09.08.2017; №№75-76 від 05.09.2017; №№ 77-78 від 06.09.2017; №№ 81-83 від 21.09.2017; №№ 89, 90, 92 від 06.11.2017; № 94 від 15.11.2017; № 95 від 23.11.2017; №№ 98-99 від 06.12.2017, у яких замість реквізитів ТОВ «Лимож» в якості одержувача були зазначені реквізити ТОВ «Черкасишляхбуд-Плюс», ТОВ «Лиможбуд», ТОВ«Лиможінвест» та ТОВ «Трансбуд-2017», що не відповідало вимогам законодавства та положенням договору від 25.07.2017 № 192.
Зазначені платіжні доручення були підписані ОСОБА_6 (№№ 70-72 від 09.08.2017; №№75-76 від 05.09.2017; №№ 77-78 від 06.09.2017; №№ 81-83 від 21.09.2017), ОСОБА_7 (№№89, 90, 92 від 06.11.2017; № 94 від 15.11.2017; № 95 від 23.11.2017; №№ 98-99 від 06.12.2017), ОСОБА_8 (№№ 70-72 від 09.08.2017; №№ 75-76 від 05.09.2017; №№ 77-78 від 06.09.2017; №№89, 90, 92 від 06.11.2017; № 94 від 15.11.2017; № 95 від 23.11.2017; №№ 98-99 від 06.12.2017) та ОСОБА_9 (№№ 81-83 від 21.09.2017), після чого були передані до Управління Державної казначейської служби України в м. Черкасах Черкаської області для перерахування коштів.
За даними виписок про рух коштів по розрахункових рахунках на підставі зазначених платіжних доручень субпідрядним організаціям було перераховано 12510215грн. (ТОВ«Лиможінвест» - 4939392 грн., ТОВ «Лиможбуд» - 2934570 грн., ТОВ«Черкасишляхбуд-Плюс» - 2728812 грн. та ТОВ «Трансбуд-2017» - 1907441 грн.).
Відповідно до висновку експерта № 9/18 від 12.10.2018 за результатами проведених розрахунків за укладеними договорами ТОВ «Лимож» повинне було сплатити до бюджету 1587109,77 грн, з яких 746889, 1 грн. податку на прибуток та 840220, 67 грн. податку на додану вартість, однак вказана сума коштів до бюджету не надійшла.
При цьому, досудовим розслідуванням встановлено, що відображення ТОВ «Лимож», ТОВ«Лиможбуд», ТОВ «Лиможінвест», ТОВ «Трансбуд-2017» та ТОВ «Черкасишляхбуд-плюс» в якості надавачів послуг було формальним, оскільки жодне з цих підприємств не мало на праві власності або на праві іншого користування чи володіння машин та механізмів, необхідних для надання послуг, а при виконанні робіт фактично використовувались машини, які належать ОСОБА_10 та ОСОБА_5 , а також механізми, які орендувались ними у третіх осіб за готівку.
У результаті здійснення спільної протиправної діяльності учасники організованої групи вчинили всі дії необхідні з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи ТОВ«Лимож» в особі ОСОБА_5 внаслідок використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним та громадським інтересам, вчинене організованою групою, на загальну суму 1587109,77 грн., що більше ніж у 1983 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, встановлений на 2017 рік, та є тяжкими наслідками.
Отже, встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364 КК України, організація зловживання службовим становищем, тобто умисного, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним та громадським інтересам, вчиненого організованою групою.
У вчиненні вказаного кримінального правопорушення обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець с. Струмок, Одеської області, українець, громадянин України, житель АДРЕСА_2 , раніше не судимий.
Також, у ході досудового розслідування встановлено, що згідно з обліками «НАІС ДДАІ» МВС України, у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , знаходиться вантажний автомобіль ЗИЛ 130, 1984 р.в., державний номерний знак НОМЕР_1 , причеп «ГКБ 8350», 1979 р.в., державний номерний знак НОМЕР_2 та причеп «ПА-1» 2008 р.в., державний номерний знак НОМЕР_3 .
Крім того, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, - у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходиться садовий будинок за адресою: АДРЕСА_3 (реєстраційний номер майна 12999401), вбудовано-прибудовані приміщення за адресою: АДРЕСА_4 (реєстраційний номер майна 28721420, №28725225 та № 28725315), нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_5 (реєстраційний номер майна 2182471) та квартира за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер майна 409428).
Ініціатор клопотання вказує, що на даний час прокуратурою Черкаської області вирішується питання про заявлення цивільного позову у рамках даного кримінального провадження, з метою відшкодування збитків, завданих місцевому бюджету м. Черкаси та Державному бюджету, у наслідок вчинення вказаного кримінального правопорушення, у розмірі 1587109,77 грн. Цивільний позов разом з обвинувальним актом по даному кримінальному провадженню буде направлено до суду.
На підставівикладеного,з метою відшкодування шкоди завданої, внаслідок кримінального правопорушення та подальшого забезпечення цивільного позову, слідчий просить накласти арешт на майно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме: 1)вантажний автомобіль ЗИЛ 130, 1984 р.в. державний номерний знак НОМЕР_1 ; 2)причеп «ГКБ 8350», 1979р.в., державний номерний знак НОМЕР_2 ; 3) причеп «ПА-1» 2008 р.в., державний номерний знак НОМЕР_3 ; 4) садовий будинок за адресою: АДРЕСА_3 (реєстраційний номер майна 12999401); 5)вбудовано-прибудовані приміщення за адресою: м.Черкаси, вул. Котовського, 73 (реєстраційний номер майна 28721420, № 28725225 та № 28725315); 6)нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_5 (реєстраційний номер майна 2182471); 7)квартира за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер майна 409428). Крім того, просить заборонити підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , відчужувати належне йому вище вказане майно.
У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 просив задовольнити клопотання у повному обсязі. Крім того, зазначив, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюєтьсяу вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.27,ч.3ст.28ч.2ст.364КК України.15.01.2020йому врученеповідомлення пропідозру.В організованійгрупі ОСОБА_5 , відповідно до розробленого ним плану, виконував роль керівника та організатора. Таким чином, просив накласти арешт на вказане у клопотанні майно підозрюваного ОСОБА_5 , з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).
У судовому засіданні прокурор ОСОБА_4 підтримав доводи слідчого та просив задовольнити клопотання у повному обсязі. Крім того, зазначив, що метою накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 , є забезпечення цивільного позову, який буде поданий прокуратурою області для відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення.
У судове засідання підозрюваний ОСОБА_5 , як власник майна не викликався, враховуючи норми ч. 2 ст. 172 КПК України, оскільки є обґрунтована підозра, що у разі повідомлення його, як власника майна про намір накласти арешт на його майно, він зможе вчинити дії, направлені на відчуження, вказаного в клопотанні, майна третім особам.
Заслухавши доводи слідчого та прокурора, перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження №12018250000000058, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 15.03.2018, у рамках якого було подано клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя вважає, що клопотання не підлягає до задоволення, виходячи з наступного:
статтею 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження визначено арешт майна, який згідно ч. 2 ст. 170 КПК України допускається з метою забезпечення:збереження речовихдоказів; спеціальноїконфіскації; конфіскаціїмайна яквиду покаранняабо заходукримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб (ч. 1 ст. 170 КПК України).
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Між тим, слідчим суддею встановлено, що на час розгляду даного клопотання, у кримінальному провадженні №12018250000000058 від 15.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, цивільний позов ще не пред`явлений.
Як передбачено ч. 1 ст. 173 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.
Таким чином, у задоволенні клопотання необхідно відмовити, оскільки відсутність цивільного позову не дає підстав для застосування таких заходів забезпечення кримінального провадження, як накладення арешту на майно. Про інші підстави у клопотанні не зазначено.
На підставі викладеного та, керуючись ст. ст. 3, 107, 113, 131, 132, 170-172, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в:
У задоволенні клопотання старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у рамках кримінального провадження №12018250000000058, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 15.03.2018, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст. 28, ч.2 ст.364 КК України, - відмовити.
Копію ухвали надіслати слідчому, прокурору.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня проголошення її повного тексту.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 87143559 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Позарецька С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні