Рішення
від 21.01.2020 по справі 560/2931/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2931/19

РІШЕННЯ

іменем України

21 січня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л.

за участю:секретаря судового засідання Свинобой О.В. представника відповідача Андрійчук І.А. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати відмови відповідача від 28.03.2019 №К-3116/0-1774/0/95-19, від 26.04.2019 №К-5318/0-2428/0/95-19, від 12.06.2019 №К-6280/0-2886/0/95-19, від 15.08.2019 №К-8851/0-39422/0/95-19 щодо затвердження технічної документації із землеустрою про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 3,8355 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0017 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області;

- зобов`язати відповідача затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 3,8355 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0017 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області та передати цю земельну ділянку у власність.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачка зазначила, що зверталась до відповідача з заявами про затвердження технічної документації із землеустрою про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 3,8355 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0017 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області. Однак, за результатом розгляду цих заяв, відповідач листами від 28.03.2019 №К-3116/0-1774/0/95-19, від 26.04.2019 №К-5318/0-2428/0/95-19, від 12.06.2019 №К-6280/0-2886/0/95-19, від 15.08.2019 №К-8851/0-39422/0/95-19 відмовив у затвердженні проєкту землеустрою. Вважає спірні відмови протиправними, оскільки зміст відмов не містить обставин невідповідності положень технічної документації вимогам законодавства. Вказала, що рішення про затвердження технічної документації або про відмову у затвердженні повинно оформлятись наказом, а не листом. Просила позовні вимог задовольнити.

У відзиві на позов відповідач зазначив, що позивачка до заяви не надала розрахунку розміру частки паю, тому Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області позбавлене можливості перевірити правильності розрахунку розміру частки паю. Вважає, що розрахунок розмірів земельних ділянок, який поданий позивачкою, не відповідає нормативній грошовій оцінці. Також вважає, що офіційний лист може вважатись належним документом про надання відповіді на заяви позивачки. Просив у задоволенні позову відмовити.

У відповіді на відзив позивачка не погодилась з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов, з підстав їх необґрунтованості.

Ухвалою від 30.09.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою від 27.11.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд перейшов із спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 09.01.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд закрив підготовче провадження у адміністративній справі та призначив справу ло судового розгляду.

Заслухавши учасників справи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини справи.

14.03.2019 позивачка - ОСОБА_1 звернулась до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з заявою затвердження технічної документації з землеустрою.

Листом від 28.03.2019 №К-3116/0-1774/0/95-19 Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області повідомило позивачку, що до технічної документації про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не додані документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

23.04.2019 позивачка звернулась до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з заявою затвердження технічної документації з землеустрою.

Листом від 26.04.2019 №К-5318/0-2428/0/95-19 Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області повідомило позивачку, що до технічної документації про встановлення меж земельної ділянки в натурі не доданий розрахунок частки паю.

29.05.2019 позивачка звернулась до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з заявою затвердження технічної документації з землеустрою.

Листом від 12.06.2019 №К-6280/0-2886/0/95-19 Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області повідомило позивачку, що у проєкті землеустрою відсутні виправленні зауваження, які були зазначені у попередній відмові.

01.08.2019 позивачка звернулась до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з заявою затвердження технічної документації з землеустрою.

Листом від 15.08.2019 №К-8851/0-3942/0/95-19 Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області повідомило позивачку, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що проведена сертифікованим інженером-землевпорядником, не відповідає нормативній грошовій оцінці, що відображена в технічній документації та на порталі загальнонаціональної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, яка затверджена наказом Міністерства аграрної політики від 16.11.2018 №552.

Вважаючи протиправними вказані відмови, позивачка звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Згідно з частинами 8-9 статті 118 Земельного кодексу України проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Отже, підставою для відмови у затвердженні проєкту землеустрою може бути лише те, що проєкт землеустрою не погоджений в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках. Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проєкту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України норми статті 118 Земельного кодексу України не містять.

Таким чином, за наявності відповідних підстав Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області приймає мотивоване рішення про затвердження проєкту землеустрою або відмову у затвердженні.

У той же час, за результатами розгляду заяв позивачки Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області всупереч наведеним нормам надіслало листи, однак не прийняло будь-яке мотивоване рішення.

Правовий статус Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області визначений положенням про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 №333 (далі по тексту - Положення №333).

За змістом пунктів 8, 10 Положення №333 Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру, а начальник Головного управління підписує накази Головного управління.

Відтак, рішення за результатами розгляду заяв, поданих в порядку статті 118 Земельного кодексу України, повинні оформлятись розпорядчими індивідуальними правовими актами, а не листами.

Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідач не прийняв по суті будь-яке обґрунтоване рішення за заявами позивачки, тому необхідно зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області належним чином розглянути заяви позивачки з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити частково,

У зв`язку з частковим задоволенням позовних вимог сплачений позивачкою судовий збір відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо неналежного розгляду заяв ОСОБА_1 від 14.03.2019, від 23.04.2019, від 25.05.2019, від 01.08.2019 про затвердження технічної документації із землеустрою про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 3,8355 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0017 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області;

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області належним чином розглянути звернення ОСОБА_1 від 14.03.2019, від 23.04.2019, від 25.05.2019, від 01.08.2019 щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 3,8355 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0017 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 768,40 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 27 січня 2020 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська, 4/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 38428145)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2020
Оприлюднено28.01.2020
Номер документу87166608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2931/19

Рішення від 21.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 09.01.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні