Справа № 428/14022/19
Провадження №3/428/155/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2020 року м. Сєвєродонецьк
Сєвєродонецький міський суд Луганської області у складі:
головуючого судді Олійник В.М., за участю секретаря Солошенка П.В.,
розглянувши матеріали, які надійшли які надійшли з Управління Укртрансбезпеки у Луганській області про притягнення до адміністративної відповідальності ч. 1 ст. 164 КУпАП:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП не надано, працюючого: ТОВ Еліт Бус Транс , водій, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
До Сєвєродонецького міського суду Луганської області з Управління Укртрансбезпеки у Луганській області надійшов матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП ОСОБА_1 .
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 0021619 від 11.12.2019 року, ОСОБА_1 11.12.2019 о 08 годині 00 хвилин на транспортному засобі марки VOLKSWAGEN Crafter , д.н.з. НОМЕР_1 , впроваджував господарську діяльність з перевезення пасажирів в режимі таксі, без одержання ліцензії, чим порушив ст.ст. 19, 58 Господарського кодексу України.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, причин неявки суду не повідомив, про день та час розгляду адміністративної справи повідомлений належним чином, шляхом направлення повістки з повідомленням за зазначеною ним адресою підчас складання протоколу, заяв про відкладення розгляду справи чи слухання справи без його участі не надходило.
У рішеннях Європейського Суду з прав людини від 03 квітня 2008 року в справі Пономарьов проти України , Олександр Шевченко проти України (Заява N 8371/02) від 26.04.2007 (п.27) Трух проти України (заява N 50966/99) від 14 жовтня 2003 року наголошено на тому, що особа в розумні інтервали часу має вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їй судового провадження.
З огляду на те, що при повідомленні судом про місце і час розгляду справи, та вжиття заходів щодо унеможливлення порушення процесуальних прав особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , будучи обізнаним про складання щодо нього протоколу про адміністративне правопорушення, з моменту складання протоколу по день винесення постанови суду, не дивлячись на достатність часу для того, щоб з`явитися до суду та дізнатися про рух справи, не вжив заходів для явки до суду, не подав письмових заперечень проти протоколу, тому суд вважає, що наведена поведінка учасника процесу є такою, що направлена на затягування розгляду справи, з метою спливу строку притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченого ст. 38 КУпАП та уникнення відповідальності за вчинене правопорушення.
Ураховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці Європейського Суду з прав людини, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності на підставі наявних матеріалів.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов наступного.
Так, суд зобов`язаний виконувати завдання Кодексу України про адміністративне правопорушення, передбачені ст. 1 КУпАП, в якій зазначено, що завданням Кодексу України про адміністративне правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно ст.ст. 245, 251, 252, 280, 283 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Так, ч.1 ст.164 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).
У той же час у протоколі № 0021619 від 11.12.2019 року зазначено, що ОСОБА_1 11.12.2019 на транспортному засобі марки VOLKSWAGEN Crafter , д.н.з. НОМЕР_1 , впроваджував господарську діяльність з перевезення пасажирів в режимі таксі, без одержання ліцензії. Такох з протоколу слідує, що він є працівником ТОВ Еліт Бус Транс , обіймає посаду водія.
Як слідує з бази даних ЄДРПУО: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛІТ БУС ТРАНС" (ТОВ "ЕЛІТ БУС ТРАНС") має Ідентифікаційний код юридичної особи 41949976, розташоване 93404, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, ПРОСПЕКТ ЦЕНТРАЛЬНИЙ, будинок 25, квартира 25 види діяльності: Код КВЕД 49.20 Вантажний залізничний транспорт; Код КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний); Код КВЕД 49.32 Надання послуг таксі; Код КВЕД 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у.; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.
У відповідності до електронного кабінету перевізника на транспортний засіб з д.н.з. (реєстраційний номер) НОМЕР_2 , перевізник: ТОВ "АХІЛЛЕС ТРАНС", код ЄДРПОУ: 41949976, (який співпадає з кодом ТОВ "ЕЛІТ БУС ТРАНС"), 06.12.2019 Рішення про видачу ліцензії затверджено Наказом №492 від 05.12.19, дозволені види робіт: внутрішні перевезення пасажирів на таксі; внутрішні перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення; внутрішні перевезення пасажирів автобусами; міжнародні перевезення пасажирів автобусами, стан ліцензії: дійсна.
Тобто на момент проведення перевірки та складання протоколу на транспортний засіб була наявна ліцензія з дозволеним видом робіт внутрішні перевезення пасажирів на таксі.
Таким чином викладені в протоколі про адміністративне правопорушення обставини не були належним чином перевірені під час оформлення матеріалів, а тому не доводяться сукупністю належних і допустимих доказів.
Також доданий відеозапис містить фіксацію пред`явлення водієм документів, зокрема і ліцензії, однак якої саме суду невідомо, скільки її копії до матеріалів не додано.
Суд зазначає, що він не вправі самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція).
Однак дане твердження не розповсюджується щодо збору, перевірки та налізу документів з метою всебічного та об`єктивного розгляду справи.
Зі змісту ст.62 Конституції України вбачається, що особа вважається невинуватою у вчиненні правопорушення і не може бути піддана покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні правопорушення. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Виходячи з обставин справи, наданих суду доказів, суд приходить до висновку про неможливість прийняття рішення про визнання ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП.
Наведені обставини вказують на відсутність у діях ОСОБА_1 складу та події адміністративного порушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП.
За таких обставин, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю відповідно до п. 1 ст. 247, п. 3 ч. 1 ст. 284 КУпАП у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, ст.ст. 6, 7 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, п. 1 ст. 247, п. 3 ч. 1 ст. 284, ст. 294 КУпАП України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164 КУпАП - закрити, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Луганського апеляційного суду у десятиденний строк з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги через Сєвєродонецький міський суд.
Суддя В. М. Олійник
Суд | Сєвєродонецький міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2020 |
Номер документу | 87194789 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні