ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Справа № 420/7019/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку загального позовного провадження у письмовому провадженні у приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 25 листопада 2019 року надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0107685006 від 29.07.2019 року, яким встановлено порушення ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" граничних термінів реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року та накладено штраф у розмірі 94916,67 грн.

28 листопада 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ , відкрито провадження у справі та визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на підставі акту перевірки від 04.04.2019 №1398/15-32-50-06/37224235 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0107685006 від 29.07.2019, яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 та накладено штраф у розмірі 94916,67 грн. ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" не погоджується з податковим повідомленням-рішенням № 0107685006 від 29.07.2019, вважає його незаконним та таким, що прийняте на підставі необґрунтованих висновків акту перевірки від 04.04.2019 №1398/15-32-50-06/37224235, а отже є таким, що підлягає скасуванню. 27.12.2018 ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" складено податкову накладну №8 на отримувача (покупця) - Державна установа Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім.В.П.Філатова Національної академії медичних наук України на загальну суму 5695 000,00 грн., з яких ПДВ - 949166,66 грн. Відправку на реєстрацію податкової накладної №8 ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" проведено 15.01.2019, документ доставлено до центрального рівня ДПС України в 19:46:53. Проте, згідно квитанції №1 отриманої 17.01.2019 18:18 документ не прийнято, у зв`язку із виявленими помилками: сума ПДВ в документі - 949166,67 грн. перевищила суму ліміту на рахунку ПДВ 374289,68 грн. Суму ПДВ на кредит ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" 15.01.2019 о 16:53 відправлено продавцем TOB АКВА-ЕІР за податковою накладною №22 від 27.12.2018, на загальну суму 3500000,00 грн., з яких ПДВ 583333,33 грн. Таким чином, станом на 15.01.2019 у ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" було право на реєстрацію податкової накладної №8 на суму ПДВ у розмірі 949166,68 грн.

16 грудня 2019 року до суду за вх.№47738/19 від відповідача надійшов відзив на позов (а.с.32-34), у якому відповідач, посилаючись на обставини, встановлені в акті перевірки № 1398/15-32-50-06/37224235 від 04.04.2019 року та на ст.ст.120-1, 200-1, 201 Податкового кодексу України зазначає, що за порушення законодавства до ТОВ ЮГ УКРСТРОЙ повністю правомірно застосовано штрафні санкції у вигляді штрафу.

Враховуючи викладене відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

У судове засіданні сторони не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином та своєчасно.

20 січня 2020 року представником позивача до суду подано заяву (вх.№2228/20), в якій просить суд розглядати справу в порядку письмового провадження за його відсутності.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд розглядає дану справу у письмовому провадженні, оскільки відсутня потреба заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" зареєстроване 19.08.2010 року, взято на облік в контролюючих органах 20.08.2010 року за № 109739 та станом на 04.04.2019 року перебувало на обліку в ДПІ у Приморському районі м.Одеси Головного управління ДФС в Одеській області.

Як вбачається з матеріалів справи, 04 квітня 2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Південного управління в м.Одесі Головного управління ДФС в Одеській області Мілевською Ганною, на підставі п.20.1.4 ст.20 Податкового кодексу України, в порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України та пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата яких припадає на 2018 рік.

За результатами вказаної перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт від 04.04.2019 року №1398/15-32-50-06/37224235 (а.с.12-13), яким встановлено порушення ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" пункту 201.10 статті 201 ПКУ в частині недотримання граничних строків реєстрації податкових накладних, (розрахунків коригування до таких податкових накладних) в Єдиному реєстрі податкових накладних. ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" є платником податку, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов`язок щодо такої реєстрації. Відповідальність платника у цьому випадку визначена пунктом 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ.

При цьому в акті перевірки зазначено, що податкова накладна №8 від 27.12.2018 року зареєстрована 18.01.2019 року, сума ПДВ - 949166,67 грн., кількість днів порушення термінів реєстрації - 3.

На підставі вищевказаного акту перевірки від 04.04.2019 року №1398/15-32-50-06/37224235 Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.07.2019 року № 0107685006 (а.с.10), яким до позивача згідно з п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 949166,67 грн., застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 94916,67 грн.

25 листопада 2019 року ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" подано скаргу на вищевказане податкове повідомлення-рішення (а.с.14-15), за результатами розгляду якої Державною податковою службою України 28 жовтня 2019 року винесено рішення про результати розгляду скарги №7455/6/99-00-08-05-05, згідно якого податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення (а.с.16-17),

Не погодившись з висновками податкового органу та винесеним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його в судовому порядку.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами врегульовано, зокрема, але не виключно, Податковим кодексом України, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за №959/30827.

Пунктом 1.1 статті 1 Податкового кодексу України (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до положень п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом 8 пункту 11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України встановлено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до абзаців 8-10 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України з метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до абз.4 п.1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок №1246) операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

При цьому відповідно до п.3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до абз.13 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно абзаців 14-15 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Щодо реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року (а.с.18) суд зазначає наступне.

Згідно абз.19, 20 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (УНакл), обчислену за такою формулою: УНакл = ?НаклОтр + ??Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ.

При цьому відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.).

Судом встановлено, що 15 січня 2019 року позивачем направлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 27.12.2019 року на суму ПДВ 949166,67 грн. (доставлену о 19:46:53), яку згідно квитанції, отриманої позивачем 17.01.2019 року о 18:18 (а.с.19) не прийнято, оскільки сума ПДВ в документі (949166.67) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ (374289.68) продавця.

Згідно з пунктом 14 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Таким чином, вищевказана квитанція була сформована в порушення п. 14 Порядку № 1246 не в операційний день направлення на реєстрацію податкової накладної позивача.

При цьому судом встановлено та не спростовано відповідачем, що 15 січня 2019 року о 16:53 ТОВ АКВА-АІР було направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 27.12.2018 року, виписану на покупця ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" на суму ПДВ 583333,33 грн. (а.с.23-24).

Доказів неприйняття вказаної податкової накладної чи відмови в її реєстрації до суду не надано.

Отже, суд доходить висновку, що станом на момент направлення на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "ЮГ-УКРСТРОЙ" №8 від 27.12.2018 року сума ліміту на рахунку позивача становила 957623,01 грн. (583333,33+374289,68).

Тобто, сума ліміту, на яку позивач мав право станом на 15.01.2019 року зареєструвати податкових накладних була більша, ніж сума ПДВ згідно податкової накладної №8 від 27.12.2018 року, у зв`язку з чим підстав для відмови в прийнятті цієї податкової накладної у день її направлення на реєстрацію не було, а відтак суд вважає її зареєстрованою 15.01.2019 року, тобто без порушення строків реєстрації.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач дійшов посилкового висновку про порушення позивачем строку реєстрації податкової накладної №8 від 27.12.2018 року та протиправно прийняв податкове повідомлення-рішення №0107685006 від 29.07.2019 року.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає за доцільне задовольнити позов товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ .

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0107685006 від 29.07.2019 року.

Стягнути Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ЮГ-УКРСТРОЙ судовий збір у розмірі 1921,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №3140 від 19 листопада 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮГ-УКРСТРОЙ" (Французький б-р., 17А, м.Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 37224235).

Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 3938646).

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення 27.01.2020
Зареєстровано 29.01.2020
Оприлюднено 30.01.2020

Судовий реєстр по справі 420/7019/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 06.10.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.10.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.08.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 13.07.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.05.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.04.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.03.2020 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 27.01.2020 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 24.12.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 28.11.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону