ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 січня 2020 року Чернігів Справа № 620/3003/19
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участю секретаря Шашери М.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовомУправління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Радикал Імпекс" про зобов`язання відповідача вчинити певні дії У С Т А Н О В И В:
Управління Держпраці у Чернігівській області (надалі - також позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Радикал Імпекс (надалі також - ТОВ Радикал Імпекс , відповідач), в якому просить зобов`язати відповідача у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей негайно зупинити виробництво, а саме: виконання робіт в електроустановках та на електрообладнанні.
В обґрунтування позовних вимог Управління Держпраці у Чернігівській області зазначає, що за результатами проведеної планової перевірки на предмет дотримання ТОВ Радикал Імпекс вимог чинного законодавства України з охорони праці були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а тому є підстави для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
ТОВ Радикал Імпекс подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити Управлінню Держпраці у Чернігівській області в задоволенні позовних вимог, оскільки ТОВ Радикал Імпекс було вжито всіх необхідних заходів для забезпечення охорони праці робітників, зокрема зупинено виконання робіт в електроустановках та на електрообладнанні, що підтверджується відповідним наказом. Крім того, відповідач вказує, що повідомив позивача листом про усунення встановлених актом перевірки порушень та надав копії відповідних документів.
Управлінням Держпраці у Чернігівській області подано відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що лист ТОВ Радикал Імпекс має виключно інформаційних характер, а з метою реального підтвердження факту усунення порушень чинного законодавства України з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, відповідачу необхідно звернутися з письмовою заявою до позивача про проведення позапланової перевірки.
У додаткових поясненнях ТОВ Радикал Імпекс вказує, що звернулося до Управління Держпраці у Чернігівській області із відповідною заявою та за результатами позапланової перевірки на предмет дотримання відповідачем вимог чинного законодавства України з охорони праці позивачем було складено відповідний акт, який не містить жодних відомостей щодо наявності будь-яких порушень.
У судове засідання сторони, належним чином повідомлені про дату, час і місце цього засідання, не з`явились. Сторони, кожна окремо, надіслали суду заяви про розгляд справи за відсутності їх представників.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 05.11.2019 у задоволенні заяви представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено повністю.
Ухвалою суду від 05.12.2019 справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 15.01.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Згідно з ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Відповідно до направлення на проведення перевірки від 06.09.2019 № 597, на підставі наказу від 06.09.2019 № 517-Н, Управлінням Держпраці у Чернігівській області в період з 10.09.2019 по 16.09.2019 проведено планову перевірку на предмет додержання законодавства у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці Товариства з обмеженою відповідальністю Радикал Імпекс (а. с. 9, 12), про що складено акт перевірки суб`єкта господарювання від 16.09.2019 № 597 (а. с. 13-18).
За результатами зазначеної перевірки винесено припис від 16.09.2019 № 05-04/03 з вимогою усунути порушення, зазначені в акті перевірки від 16.09.2019 № 597 (а. с. 35).
Враховуючи вищевикладене, директором ТОВ Радикал Імпекс видано наказ від 16.09.2019 № 12.1, яким зупинено виконання робіт в електроустановках та на електрообладнанні (а. с. 34).
ТОВ Радикал Імпекс листом від 29.10.2019 № 2 повідомило Управління Держпраці у Чернігівській області про усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 16.09.2019 № 597, (а. с. 69).
З 13.11.2019 по 14.11.2019 посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській області здійснено позапланову перевірку ТОВ Радикал Імпекс , про що складено акт перевірки суб`єкта господарювання від 14.11.2019 № 05-04/11 (а. с. 96-101).
За результатами зазначеної перевірки винесено припис від 14.11.2019 № 05-04/11, яким зобов`язано відповідача усунути порушення, виявлені під час перевірки, у строк до 16.12.2019 (а. с. 102-103).
Відповідачем було вжито необхідних заходів на виконання припису від 14.11.2019 № 05-04/11.
Посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській області 06.12.2019 проведено позапланову перевірку ТОВ Радикал Імпекс , за результатами якої складено акт перевірки суб`єкта господарювання від 06.12.2019 № 9 2/05-03.
Вказаний акт від 06.12.2019 № 92/05-03 не містить жодних відомостей щодо наявності будь-яких порушень ТОВ Радикал Імпекс вимог чинного законодавства України з охорони праці та промислової безпеки (а. с. 104-107).
Вважаючи, що порушення, виявленні під час перевірки ТОВ Радикал Імпекс та зафіксовані в акті перевірки від 16.09.2019 № 597, створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Управління Держпраці у Чернігівській області звернулося до суду з цим позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п. 7 вказаного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Наказом Державної служби України з питань праці від 30.04.2015 № 9 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, згідно п. 1 якого Управління Держпраці у Чернігівській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України Про охорону праці від 14.10.1992 № 2694-XII (надалі також - Закон України Про охорону праці ) державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципі пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно зі ст. 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (надалі також - Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Судом встановлено, що посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській області 06.12.2019 проведено позапланову перевірку ТОВ Радикал Імпекс , за результатами якої складено акт перевірки суб`єкта господарювання від 06.12.2019 № 9 2/05-03.
Вказаний акт від 06.12.2019 № 92/05-03 не містить жодних відомостей щодо наявності будь-яких порушень ТОВ Радикал Імпекс вимог чинного законодавства України з охорони праці та промислової безпеки (а. с. 104-107).
Отже, всі порушення, визначені Управлінням Держпраці у Чернігівській області в акті перевірки ТОВ Радикал Імпекс від 16.09.2019 № 597, були усунуті.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що порушення, зазначені в позовній заяві, не можуть бути підставою для зупинення виконання робіт, оскільки відповідно до ч. 11 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), заходи реагування до суб`єкта господарювання не застосовуються.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, на підставі зібраних та досліджених доказів, аналізу чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що Управління Держпраці у Чернігівській області не довело обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а відтак у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст. 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Управління Держпраці у Чернігівській області відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: Управління Держпраці у Чернігівській області, вул.П`ятницька, буд.39,м.Чернігів,14000, код ЄДРПОУ 39779238. .
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Радикал Імпекс", вул. Ушинського, буд. 4, м. Чернігів, 14014, код ЄДРПОУ 21407556.
Дата складення повного рішення суду - 28.01.2020.
Суддя Ю. О. Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2020 |
Оприлюднено | 30.01.2020 |
Номер документу | 87199397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні