Ухвала
від 29.01.2020 по справі 711/569/20
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/569/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27січня 2020рокуСлідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

з участю: прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , погодженого прокурором відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_3 , внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018250000000103 від 18.05.2018 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 5 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобовязання відносно ОСОБА_5 , -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 звернулась до суду з клопотанням, погодженим прокурором відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_3 , внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018250000000103 від 18.05.2018 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 5 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_5 .

Клопотання мотивовано тим, що досудовим розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , відповідно до результатів проведення виборів Кам`янського міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі 29.10.2017 повторно обраний міським головою Кам`янської міської ради.

Статтею 12Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» далі(Закон)визначено,що міськийголова єголовною посадовоюособою територіальноїгромади відповідногоміста. Міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Міський голова очолює виконавчий комітет відповідної міської ради, головує на її засіданнях.

Частиною четвертою статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено коло повноважень міського голови, серед яких: забезпечення в межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організація в межах, визначених цим Законом, роботи відповідної ради та її виконавчого комітету; підпис рішень ради та її виконавчого комітету; керівництво апаратом ради та її виконавчим комітетом; скликання сесії ради, внесення пропозицій та формування порядку денного сесій ради і головування на пленарних засіданнях ради; призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад ; забезпечення виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету; представництво територіальноїгромади,ради таїї виконавчогокомітету увідносинах здержавними органами,іншими органамимісцевого самоврядування,об`єднаннямигромадян,підприємствами,установами таорганізаціями незалежновід формвласності,громадянами,а такожу міжнароднихвідносинах відповіднодо законодавства; укладення відімені територіальноїгромади,ради таїї виконавчогокомітету договоріввідповідно дозаконодавства,а зпитань,що належатьдо виключноїкомпетенції ради,подання їхна затвердженнявідповідної ради та інші.

Отже, зважаючи на обсяг повноважень, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», ОСОБА_5 в силу ст. 25 Закону України «Про державну службу» є службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Відповідно до рішення Кам`янської міської ради від 23.12.2016 №17-2/VII «Про міський бюджет на 2017 рік» зі змінами від 23.02.2017 - №20-1/VII, 27.04.2017 - №22-1/VII та 29.08.2017 - №28-1/VII, а також згідно з рішенням Кам`янської міської ради від 22.12.2017 №2-19 «Про бюджет об`єднаної територіальної громади на 2018 рік», заплановано видатки для благоустрою міст, сіл і селищ (КТКВВК 6060) на об`єкти капітального ремонту вулиці Леніна (Героїв Майдану) від вулиці Декабристів до вулиці Гоголя, капітального ремонту вулиці Шевченка, капітального ремонту під`їзду до Тясминського каньйону, що по вулиці Гоголя, а в 2018 році для поточного ремонту вулиці Захаренка в м. Кам`янка.

Відповідно до пункту 1.1 розділу 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 №198, власники дорожніх об`єктів або уповноважені ними органи зобов`язані контролювати якість робіт, що виконують підрядні організації.

Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_5 , діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» (код ЄДРПОУ 32357080) ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи за адресою: вулиця Героїв Майдану, 37, м. Кам`янка, Черкаська область, умисно, з метою привласнення бюджетних коштів міської ради затвердив дефектний акт на капітальний ремонт вулиці Леніна (Героїв Майдану) від вул. Декабристів до вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області, яким передбачалося використання дорожньої гарячої асфальтобетонної суміші без зазначення типу та марки асфальтобетону, тоді як відповідно до проектної документації передбачено використання 1 марки асфальтобетону.

У подальшому, 28.03.2017, у період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, ОСОБА_5 , діючи від імені міської ради як замовник, уклав з ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 як підрядником договір підряду №8/2017 на виконання робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт вулиці Леніна (Героїв Майдану) від вул. Декабристів до вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області», за ціною 1447 459,20 гривень.

Розділом 4 зазначеного вище договору передбачено, що замовник зобов`язується прийняти роботи, виконані підрядником відповідно до договору, оглянути їх, і в разі виявлення допущених відхилень, заявити про це підряднику в письмовому вигляді без зволікань. А підрядник зобов`язується передати замовнику виконані роботи згідно з Державними будівельними нормами України та затвердженою проектною документацією.

Переслідуючи злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів міської ради, діючи в інтересах раніше очолюваного ним підприємства ТОВ «Інтербудтехсервіс», на який він до цього часу має вплив, 16.05.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №30 по об`єкту: «Капітальний ремонт вулиці Леніна (Героїв Майдану) від вул. Декабристів до вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області», на суму 1 391737,20 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1, ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до розвантаження суміші, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості, внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації щодо типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачалося проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник, не переконався в якості застосовної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного вище договору 29.05.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №35 по зазначеному об`єкту на суму 55 405,20 гривень, достовірно знаючи, що до акта виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На підставі підроблених ОСОБА_5 та ОСОБА_7 актів приймання виконаних робіт Кам`янським управлінням Державної казначейської служби України Черкаської області з рахунку Кам`янської міської ради №35426102038644 на рахунок ТОВ «Інтербудтехсервіс», відкритий в АТ «РАФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» № НОМЕР_1 , перераховано гроші в сумі 1447142,40 гривень, з яких незаконно привласнив бюджетні кошти Кам`янської міської ради в сумі 629933 гривні на користь ТОВ «Інтербудтехсервіс» в особі директора ОСОБА_7 , шляхом використання асфальтобетонної суміші, яка не передбачена проектною документацією. Зазначені кошти остання, діючи разом з ОСОБА_5 , привласнила.

Внаслідок спільних незаконних дій голови Кам`янської міської ради Черкаської області ОСОБА_5 та директора ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 інтересам територіальної громади завдано збитки, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 629 933 гривні (шістсот двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот тридцять три гривні), що більш як у 748,13 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, будучи Кам`янським міським головою Черкаської області, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 16.05.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №30 по об`єкту: «Капітальний ремонт вулиці Леніна (Героїв Майдану) від вул. Декабристів до вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 1 391737,20 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1, ОСОБА_5 без надання підрядником паспорту на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до розвантаження суміші, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що дані внесені останньою, як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачалося проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості використаної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного договору 29.05.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №35 по зазначеному об`єкту на суму 55 405,20 гривень, достовірно знаючи, що до акта приймання виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ, що спричинило інтересам територіальної громади тяжкі наслідки, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 629 933 гривні (шістсот двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот тридцять три гривні), що більш ніж у 748,13 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 28.04.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи за адресою: вулиця Героїв Майдану, 37, м. Кам`янка, Черкаська область, умисно, з метою привласнення бюджетних коштів міської ради, затвердив дефектний акт на капітальний ремонт вулиці Шевченка в м. Кам`янка Черкаської області, яким передбачалося використання дорожньої гарячої асфальтобетонної суміші без зазначення типу та марки асфальтобетону, тоді як відповідно до проектної документації передбачалося використання 1 марки асфальтобетону.

У подальшому, 24.05.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, ОСОБА_5 , діючи від імені міської ради як замовник уклав з ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 як підрядником договір підряду №20/2017 на виконання робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт вулиці Шевченка в м. Кам`янка Черкаської області», за ціною 1179 236,40 гривень.

Розділом 4 зазначеного договору передбачено, що замовник зобов`язується прийняти роботи, виконані підрядником відповідно до договору, оглянути їх, і в разі виявлення допущених відхилень, заявити про це підряднику в письмовому вигляді без зволікань. А підрядник зобов`язується передати замовнику виконані роботи відповідно до Державних будівельних норм України та затвердженої проектної документації.

Переслідуючи злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів міської ради, діючи в інтересах раніше очолюваного ним підприємства ТОВ «Інтербудтехсервіс», на яке він до цього часу має вплив, 07.07.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №51 по об`єкту «Капітальний ремонт вулиці Шевченка в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 888 762 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до розвантаження суміші, діючи умисно, згідно з попередньою домовленістю із ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості, внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачалося проектно-кошторисною документацією, а отже він як замовник не переконався в якості використаної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного вище договору 02.08.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №56 по зазначеному об`єкту на суму 288 942 гривні, достовірно знаючи, що до акта приймання виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На підставі підроблених ОСОБА_5 та ОСОБА_7 актів приймання виконаних робіт Кам`янським управлінням Державної казначейської служби України Черкаської області з рахунку Кам`янської міської ради №35426102038644 на рахунок ТОВ «Інтербудтехсервіс», відкритий в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» № НОМЕР_1 , перераховано гроші в сумі 1177704 гривні, з яких незаконно привласнив бюджетні кошти Кам`янської міської ради на користь ТОВ «Інтербудтехсервіс» в особі директора ОСОБА_7 на суму 515 235 гривень шляхом використання асфальтобетонної суміші, не передбаченої проектною документацією. Зазначені кошти остання, діючи разом з ОСОБА_5 , привласнила.

Внаслідок спільних незаконних дій голови Кам`янської міської ради Черкаської області ОСОБА_5 та директора ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 інтересам територіальної громади заподіяно збитки, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 515 235 гривень (п`ятсот п`ятнадцять тисяч двісті тридцять п`ять гривень), що більш ніж у 611,91 разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, будучи Кам`янським міським головою Черкаської області, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 07.07.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №51 по об`єкту «Капітальний ремонт вулиці Шевченка в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 888 762 гривні, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, яка надається споживачу, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт не містять інформації про тип та марку використаної асфальтобетонної суміші, що передбачено проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості використаної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного вище договору 02.08.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №56 по зазначеному об`єкту на суму 288 942 гривні, достовірно знаючи, що до акта приймання виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ, що спричинило тяжкі наслідки інтересам територіальної громади, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 515 235 гривень (п`ятсот п`ятнадцять тисяч двісті тридцять п`ять гривень), що більш ніж у 611,91 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 24.02.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи за адресою: вулиця Героїв Майдану, 37, м. Кам`янка, Черкаська область, умисно, з метою привласнення бюджетних коштів міської ради затвердив дефектний акт на капітальний ремонт під`їзду до Тясминського каньйону по вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області, яким передбачалося використання дорожньої гарячої асфальтобетонної суміші без зазначення типу та марки асфальтобетону, тоді як проектною документацією передбачалося використання 1 марки асфальтобетону.

У подальшому, 07.11.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, ОСОБА_5 , діючи від імені міської ради як замовник, уклав з ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 як підрядником договір підряду №50/2017 на виконання робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт під`їзду до Тясминського каньйону по вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області» за ціною 1029 967,20 гривень.

Розділом 4 зазначеного договору передбачено, що замовник зобов`язується прийняти роботи, виконані підрядником відповідно до договору, оглянути їх, а в разі виявлення допущених відхилень заявити про це підряднику в письмовому вигляді без зволікань. А підрядник зобов`язується передати замовнику виконані роботи у відповідно до Державних будівельних нормам України та затвердженої проектної документації.

Переслідуючи злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів міської ради, діючи в інтересах раніше очолюваного ним підприємства ТОВ «Інтербудтехсервіс», на яке він і до цього часу має вплив, 07.11.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №85 по об`єкту «Капітальний ремонт під`їзду до Тясминського каньйону по вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 578866,8 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу її до розвантаження, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачено проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості використаної сировини і підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного вище договору 27.11.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №56 по зазначеному об`єкту на суму 451100,40 гривень, достовірно знаючи, що до акта приймання виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На підставі підроблених ОСОБА_5 та ОСОБА_7 актів приймання виконаних робіт Кам`янським управлінням Державної казначейської служби України Черкаської області з рахунку Кам`янської міської ради №35426102038644 на рахунок ТОВ «Інтербудтехсервіс», відкритий в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» № НОМЕР_1 , перераховано гроші в сумі 1029967,2 гривні, з яких незаконно привласнив бюджетні кошти Кам`янської міської ради на користь ТОВ «Інтербудтехсервіс» в особі директора ОСОБА_7 на суму 698042 гривень шляхом використання асфальтобетонної суміші, не передбаченої проектною документацією. Зазначені кошти остання, діючи разом з ОСОБА_5 , привласнила.

Внаслідок спільних незаконних дій голови Кам`янської міської ради Черкаської області ОСОБА_5 та директора ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 інтересам територіальної громади заподіяно збитки, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 698 042 гривні (шістсот дев`яносто вісім тисяч сорок дві гривні), що більш ніж у 829,02 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, будучи Кам`янським міським головою Черкаської області, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 07.11.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №85 по об`єкту «Капітальний ремонт під`їзду до Тясминського каньйону по вул. Гоголя в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 578866,8 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають проектно-кошторисній документації та діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 останній без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до її розвантаження, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що дані, внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачено проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості використаної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На виконання вказаного вище договору 27.11.2017, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №56 по зазначеному об`єкту на суму 451100,40 гривень, достовірно знаючи, що до акта приймання виконаних робіт включено лише роботи, без зазначення використаних матеріальних ресурсів, які були використані, за відсутності підсумкової відомості ресурсів, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ, що спричинило тяжкі наслідки інтересам територіальної громади, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 698 042 гривні (шістсот дев`яносто вісім тисяч сорок дві гривні), що більш ніж у 829,02 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 16.04.2018, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи за адресою: вулиця Героїв Майдану, 37, м. Кам`янка, Черкаська область, умисно, з метою привласнення бюджетних коштів міської ради затвердив дефектний акт на поточний ремонт вулиці Захаренка в м. Кам`янка Черкаської області, відповідно до якого передбачалося використання дорожньої гарячої асфальтобетонної суміші без зазначення типу та марки асфальтобетону.

У подальшому, 23.04.2018, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, ОСОБА_5 , діючи від імені міської ради як замовник, уклав з ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 як підрядником договір підряду №17/2018 на виконання робіт по об`єкту: «Поточний ремонт вулиці Захаренка в м. Кам`янка Черкаської області» за ціною 199945,20 гривень.

Розділом 4 зазначеного договору передбачено, що замовник зобов`язується прийняти роботи, виконані підрядником відповідно до договору, оглянути їх, а в разі виявлення допущених відхилень заявити про це підряднику в письмовому вигляді без зволікань. А підрядник зобов`язується передати замовнику виконані роботи відповідно до Державних будівельних норм України та затвердженої проектної документації.

Переслідуючи злочинний умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів міської ради, діючи в інтересах раніше очолюваного ним підприємства ТОВ «Інтербудтехсервіс», на яке він і до цього часу має вплив, 23.04.2018, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №17/2018 по об`єкту «Поточний ремонт вулиці Захаренка в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 199945,20 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до її розвантаження, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості, внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачено проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості застосовної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ.

На підставі підробленого ОСОБА_5 та ОСОБА_7 акта приймання виконаних робіт Кам`янським управлінням Державної казначейської служби України Черкаської області з рахунку Кам`янської міської ради №35426102038644 на рахунок ТОВ «Інтербудтехсервіс», відкритий в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» № НОМЕР_1 , перераховано гроші в сумі 199945,20 гривень, з яких незаконно привласнив бюджетні кошти Кам`янської міської ради на користь ТОВ «Інтербудтехсервіс» в особі директора ОСОБА_7 на суму 163 707 гривень шляхом використання асфальтобетонної суміші, не передбаченої проектною документацією. Зазначені кошти остання, діючи разом з ОСОБА_5 , привласнила.

Внаслідок спільних незаконних дій голови Кам`янської міської ради Черкаської області ОСОБА_5 та директора ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 інтересам територіальної громади завдано збитки, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 163 707 гривень (сто шістдесят три тисячі сімсот сім гривень), що більш ніж у 185,81 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Він же, будучи Кам`янським міським головою Черкаської області, діючи разом та за попередньою змовою з директором ТОВ «Інтербудтехсервіс» ОСОБА_7 , 23.04.2018, в період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, перебуваючи в м. Кам`янка Черкаської області, отримавши від ОСОБА_7 акт приймання виконаних робіт №17/2018 по об`єкту «Поточний ремонт вулиці Захаренка в м. Кам`янка Черкаської області» на суму 199945,20 гривень, достовірно знаючи, що виконані будівельні роботи з капітального ремонту дорожнього покриття не відповідають діючим Державним будівельним нормам України, всупереч ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» пункт 9.1 ОСОБА_5 без надання підрядником паспорта на асфальтобетонну суміш, який надається споживачу до її розвантаження, діючи умисно, відповідно до попередньої домовленості з ОСОБА_7 , всупереч інтересам служби, усвідомлюючи, що відомості, внесені останньою як підрядником в акт приймання виконаних робіт, не містять інформації з приводу типу та марки використаної асфальтобетонної суміші, що передбачалося проектно-кошторисною документацією, а отже як замовник не переконався в якості використаної сировини, підписав вказаний акт, тобто видав як службова особа завідомо неправдивий офіційний документ, що завдало збитки інтересам територіальної громади, які відповідно до висновку судової будівельно-технічної експертизи від 30.01.2019 №3495/3496/18-27/325-327/19-27 становлять 163 707 гривень (сто шістдесят три тисячі сімсот сім гривень), що більш ніж у 185,81 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

17.01.2020 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 5 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366 КК України.

У вчиненні даного кримінального правопорушення підозрюється ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець с. Єлизаветградка Олександрівського району Кіровоградської області, громадянин України, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , працюючий головою Кам`янської міської ради, раніше не судимий.

Причетність ОСОБА_5 до скоєння кримінальних правопорушень підтверджується зібраними на даний час в кримінальному провадженні доказами, а саме:

-матеріали тимчасового доступу до речей і документів Кам`янської РДА від 18.07.2018, в ході якого було вилучено належним чином завірену копію реєстраційної справи ТОВ «Інтербудтехсервіс». При аналізі вказаних документів встановлено, що ОСОБА_5 в період з 06.03.2003 по 21.12.2012 являється керівником та одним із співвласником підприємства;

-матеріали тимчасового доступу до речей і документів Кам`янської міської ради від 18.07.2018, в ході котрого було вилучено оригінали договорів та виконавчої документації (акти КБ-2В, КБ-3, декларації про початок та завершення робіт, проектна документація) по об`єктах;

-протоколом обшуку від 18.07.18 в приміщенні ТОВ «Інтербудтехсервіс», в ході котрого виявлено та вилучено оригінали договорів та виконавчої документації (акти КБ-2В, КБ-3, декларації про початок та завершення робіт, проектна документація) по об`єктах;

-протоколом допиту свідка ОСОБА_8 (заступник міського голови), котрий вказав, що особисто жодного разу не побачив документів на асфальтобетонну суміш;

-протоколом за результатами проведення НСРД № 2 за абонентським номером, яким користується ОСОБА_5 , в ході проведення вказаного заходу підтверджується координація ОСОБА_5 роботи ТОВ «Інтербудтехсервіс»;

-висновком судової будівельно-технічної експертизи № 3495/3496/18-27/325-327/19-27;

-протоколом допиту свідка ОСОБА_9 (інженер з технічного нагляду), котра підтвердила, що паспорти на асфальтобетонну суміш були відсутні.

Враховуючи зібрані докази на даному етапі досудового розслідування, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, який відповідно до ч. 3, 5 ст. 191 КК України карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

Прокурор в судовому засіданні просив застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання. Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 такі обов`язки:

1).Прибувати до слідчого, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження, прокурора та суду за першою вимогою.

2).Не відлучатися із населеного пункту, де він проживає, без дозволу слідчого, прокурора або суду.

3).Повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та роботи.

4) утримуватися від спілкування з підозрюваною ОСОБА_7

5) утримуватися від спілкування із свідками.

6) здати на зберігання слідчому свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Захисник заперечувавпроти застосуваннязапобіжного заходу вигляді особистого зобов`язання відносно підозрюваного ОСОБА_5 .

Підозрюваний ОСОБА_5 підтримав думку захисника. Пояснив, що підозра не обґрунтована.

Слідчий суддя, вислухавши прокурора, підозрюваного, захисника, вивчивши надані сторонами докази приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 178 КПК України, - при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі:

1) вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується;

3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого;

4) міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців;

5) наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання;

6) репутацію підозрюваного, обвинуваченого;

7) майновий стан підозрюваного, обвинуваченого;

8) наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого;

9) дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше;

10) наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення;

11) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.

Відповідно до ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, що мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому він підозрюється, обвинувачується. Підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Особисте зобов`язання є найбільш м`яким запобіжним заходом та полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Відповідно доч.2ст.194КПК Українислідчий суддя,суд зобов`язанийпостановити ухвалупро відмовув застосуваннізапобіжного заходу, якщо під час розгляду клопотання прокурор не доведе наявність всіх обставин, передбаченихчастиною першоюцієї статті.

Слідчий суддявважає,що органомдосудового розслідуванняне доведеніризики,передбаченим ст.177КПК України,жодного доказунезаконного впливу ОСОБА_5 на свідківу цьомуж кримінальномупровадженні,працівників ТОВ«Інтербудтехсервіс» таКам`янської міськоїради не надано,а томув задоволенніклопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_5 слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 40, 131, 132, 176 179, 184, 194, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , погодженого прокурором відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_3 , внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018250000000103 від 18.05.2018 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 5 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_5 відмовити.

Копію даної ухвали вручити ОСОБА_5 , його захиснику, прокурору - для відому.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали виготовлено та проголошено 29 січня 2020 року о 10.00 год.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.01.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу87261974
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобовязання відносно ОСОБА_5

Судовий реєстр по справі —711/569/20

Ухвала від 31.01.2020

Кримінальне

Черкаський апеляційний суд

Соломка І. А.

Ухвала від 29.01.2020

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Михальченко Ю. В.

Ухвала від 27.01.2020

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Михальченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні