Рішення
від 13.01.2020 по справі 300/2201/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" січня 2020 р. справа № 300/2201/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Івано-Франківського обласного центру зайнятості, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Управління Держпраці в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Торва , про стягнення штрафу в розмірі 83460,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Івано-Франківський обласний центр зайнятості (надалі, також - позивач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Управління Держпраці в Івано-Франківській області (надалі, також - третя особа, Управління Держпраці) звернувся в суд із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Торва (надалі, також - відповідач, ТзОВ Торва ), про стягнення штрафу в розмірі 83460,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем з 09.06.2018, на умовах трудового договору, використовувалась праця громадянина республіки Туреччина Озбека Неджета без дозволу на застосування праці іноземця. Внаслідок цього, посадовою особою Управління Держпраці в Івано-Франківській області винесено Постанову №09-01/1679/69-ФС про накладення штрафу уповноваженими особами відносно ТзОВ Торва в розмірі 83460,00 грн.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.11.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), згідно із правилами, встановленими статтею 262 КАС України (а.с.1-2).

Вказаною ухвалою встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Однак, своїм правом на подання відзиву чи інших письмових доказів відповідач не скористався.

Третя особа, 28.11.2019 подала до суду пояснення на позовну заяву від 27.11.2019 №17-09/15-10/7049. У своїх поясненнях вказала, що в ході планової перевірки 04.06.2019 встановлено, що в ТзОВ Торва згідно трудового договору від 25.08.2017 працює громадянин республіки Туреччина ОСОБА_1 Неджет, у якого закінчився термін дії дозволу на роботу, чим порушено вимоги частини 1 статті 42 Закону України Про зайнятість населення . В результаті винесено постанову за №09-01/1679/69-ФС від 27.06.2019 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на ТзОВ Торва у розмірі 83460 гривень. Просила суд стягнути з відповідача вищезазначений штраф.

Вивчивши позовну заяву та додані до неї письмові докази суд встановив такі обставини.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , плану зі здійснення державного нагляду (контролю) Державної служби України з питань праці на 2019 рік, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 29.11.2018 № 126, на виконання наказу Управління Держпраці в Івано- Франківській області від 30.11.2018 № 1860-Д Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області видано наказ на проведення планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Торва № 632-Д від 24.04.2019.

На підставі вищезгаданого наказу Управління Держпраці видано направлення на проведення планової перевірки у відповідача №10-12/15- 10/2983 від 24.04.2019.

Товариству з обмеженою відповідальністю Торва направлено повідомлення про проведення планової перевірки суб`єкта господарювання з питань дотримання законодавства у сферах зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю листом №10-12/15-10/2785 від 16.04.2019, яке отримано директором підприємства 10.05.2019 про що є відповідна відмітка.

Управлінням Держпраці в період з 29.05.2019 по 04.06.2019 проведено планову перевірку у відповідача.

У результаті проведеного заходу контролю, виявлено порушення законодавства про працю та складено Акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за №09-01-1679/69 (надалі, також - Акт).

В розділі IV Акта інспекційного відвідування зафіксовані допущені відповідачем порушення законодавства про працю, а саме встановлено, що в ТзОВ Торва згідно трудового договору (контракту) від 25.08.2017 працює громадянин республіки Туреччина ОСОБА_1 Наджет дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства якого закінчився 08.06.2018.

Таким чином, ТзОВ Торва , допущено до роботи громадянина республіки Туреччина ОСОБА_1 Неджета у якого закінчився термін дії дозволу на роботу, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 42 Закону України Про зайнятість населення .

Акт за результатами перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю підписано директором суб`єкта господарювання без зауважень 04.06.2019.

Директору відповідача винесено припис про усунення порушень законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №09-01-1679/69-30 від 04.06.2019 .

04.07.2019 на адресу Управління Держпраці в Івано - Франківській області від адміністрації відповідача надано відповідь на припис №09-01-1679/69-30 від 04.06.2019.

14.06.2019 року заступником начальника Управління Держпраці прийнято рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу №09- 01/1679/69-ФС.

Листом від 20.06.2019 №05-07/15-10/4178 відповідача повідомлено про призначений на 27.06.2018 о 15 год. 00 хв. розгляд справи про накладення фінансових санкцій відповідно до ст. 53 Закону України Про зайнятість населення за порушення законодавства про зайнятість населення.

У зв`язку з неможливістю особистого вручення повідомлення про виклик на розгляд справи про накладення штрафу дане повідомлення направлено рекомендованим листом (реквізити відправлення 7601862245481).

22.07.2019 до Управління Держпраці повернулося вищезгадане поштове відправлення у зв`язку з закінченням встановленого строку зберігання.

За результатами розгляду справи про накладення штрафу, відповідно до п. 2 Порядку № 509, на підставі Акта за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 04.06.2019 за №09-01/1679/69 та доданих до нього матеріалів, за порушення законодавства про зайнятість, а саме ч. 1 ст. 42 Закону України Про зайнятість населення відповідальність за яке передбачено абз. 1 ч. 5 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення заступником начальника Управління Держпраці винесено постанову №09-01/1679/69-ФС від 27.06.2019 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на Товариство з обмеженою відповідальністю Торва у розмірі 83 460 (вісімдесят три тисячі чотириста шістдесят) гривень.

Відповідно до абз. 1 ч. 5 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення у разі застосування роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця на умовах трудового або іншого договору без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства, стягується штраф за кожну особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Тому, розрахунок штрафу за даною постановою наступний:

4 173*20*1=83 460 грн., де 4 173 грн. - мінімальний розмір заробітної плати, встановленої станом на 01.01.2019; 20 - ти кратний розмір; 1 - кількість працівників, відносно яких встановлено порушення (Озбек Наджеп).

Постанова № 09-01/1679/69-ФС від 27.06.2019 направлена до адресата.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися, суд виходить з наступного.

Управління Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, зареєстрованими у встановленому порядку, Положенням про Державну службу України з питань праці, наказами та дорученнями Голови Державної служби України з питань праці.

Згідно Положення про Управління Держпраці в Івано-Франківській області одним з основних завдань Управління Держпраці є здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю у формі планових перевірок регламентується Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V від 05.04.2007 (надалі, також - Закон №877).

Відповідно до ст. 1 Закону №877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Закону № 877 державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до норм ст. 5 Закону № 877 планові заходи здійснюються за річним планом, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому.

Відповідно до норм Закону № 877 органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення такого заходу.

Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 року №509 (надалі, також - Порядок №509) передбачена процедура накладення штрафів за порушення законодавства про працю.

Цей Порядок визначає механізм накладення на суб`єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених статтею 265 Кодексу законів про працю України та Законом України Про зайнятість населення .

Штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад та їх заступниками (надалі, також - уповноважені посадові особи).

Штрафи можуть бути накладені на підставі акта про виявлення під час перевірки суб`єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади.

Розгляд справ на підставі акта про виявлення під час перевірки суб`єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, акта, зазначеного в абзаці п`ятому пункту 2 цього Порядку, здійснюється уповноваженими посадовими особами Держпраці та її територіальних органів.

Уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (надалі, також - справа).

Справа розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня прийняття рішення про її розгляд.

Про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють суб`єктів господарювання та роботодавців не пізніше ніж за п`ять днів до дати розгляду рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.

Справа розглядається за участю представника суб`єкта господарювання або роботодавця, щодо якого її порушено. Справу може бути розглянуто без участі такого представника у разі, коли його поінформовано відповідно до цього Порядку і від нього не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення її розгляду.

За результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в цьому Порядку, складає постанову про накладення штрафу.

Постанова про накладення штрафу складається у двох примірниках за встановленою Мінсоцполітики формою, один з яких залишається в уповноваженої посадової особи, що розглядала справу, другий - надсилається протягом трьох днів суб`єктові господарювання або роботодавцю, стосовно якого прийнято постанову, або видається його представникові, про що на ньому робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника. У разі надсилання примірника постанови поштою у матеріалах справи робиться відповідна позначка.

Враховуючи наведене суд приходить до висновку, що Управлінням Держпраці дотримано вимоги законодавства щодо проведення планової перевірки ТзОВ Торва .

Як вбачається із матеріалів справи, 25.08.2017, між ТзОВ Торва та громадянином республіки Туреччина ОСОБА_2 укладено трудовий договір. Підставою укладення вказаного договору є отримання громадянином республіки Туреччина ОСОБА_1 Неджет Дозволу серія НОМЕР_1 від 09.06.2017 на застосування праці іноземців та осіб без громадянства.

В ході планової перевірки, яка проведена Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області 04.06.2019 встановлено, що в ТзОВ Торва згідно трудового договору від 25.08.2017 працює громадянин республіки Туреччина ОСОБА_1 Неджет дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства якого дійсний до 08.06.2018.

Таким чином, відповідачем допущено до виконання робіт громадянина республіки Туреччина ОСОБА_1 Неджета, у якого не продовжено дозвіл на роботу, чим порушив вимоги частини першої статті 42 Закону України Про зайнятість населення , відповідно якої підприємства, установи та організації мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на території України на підставі дозволу, що видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на строк до одного року, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Враховуючи обставини справи, ТзОВ Торва , використовувало працю громадянина республіки Туреччина ОСОБА_3 без дозволу на застосування праці іноземця, з порушенням порядку, встановленого Законом України Про зайнятість населення , діяло всупереч вимогам чинного законодавства.

Доказів, які б свідчили про безпідставність накладеного стягнення чи сплати накладеного на штрафу, що є предметом стягнення або спростування тверджень позивача, відповідачем суду не надано. Судом таких обставин не встановлено.

За таких обставин, приймаючи до уваги встановлені фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими врегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з ТзОВ Торва штраф у розмірі 83460,00 гривень.

Відтак позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи, що позивачем не подано жодного підтвердження про понесення судових витрат, пов`язані із залученням свідків чи проведення експертиз, суд вважає, що відсутні підстави повернення судових витрат позивачу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 255, 295, 297 підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ТзОВ Торва (ЄДРПОУ 41307631, вулиця Симона Петлюри, 10, місто Івано-Франківськ, 76009) штраф в розмірі 83460 (вісімдесят три тисячі чотириста шістдесят) гривень на рахунок Івано-Франківського обласного центру зайнятості (р/р UA058999980000355429305109001, код 03491062, МФО 899998 банк: Державна казначейська служба України, м. Київ ГУДКСУ в Івано-Франківській області.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87264828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2201/19

Рішення від 13.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні