ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
30 січня 2020 року м. ПолтаваСправа № 816/438/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши у письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну стягувача у виконавчому листі, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 06 червня 2017 року у справі № 816/438/17 за позовом Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 травня 2017 року у справі №816/438/17 адміністративний позов Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій задоволено. Стягнуто з Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 (код ЄДРПОУ 13961818) на користь Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (код ЄДРПОУ 40383769) невідшкодовану суму витрат на виплату і доставку пенсій за 2016 рік, січень 2017 року, призначених за списком № 2, в загальному розмірі 14 214,77 грн (чотирнадцять тисяч двісті чотирнадцять гривень сімдесят сім копійок) на р/р НОМЕР_1 в ОПЕРВ ОУ Ощадбанку.
06 червня 2017 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.
21 січня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну стягувача у виконавчому листі, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 06 червня 2017 року у справі №816/438/17. Вказана заява обґрунтована необхідністю заміни стягувача у виконавчому листі з Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 року вказану заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну стягувача у виконавчому листі призначено до розгляду у судовому засіданні на 30 січня 2020 року.
У судове засідання з розгляду заяви про заміну стягувача у виконавчому листі заінтересована особа, яка звернулася із заявою, та представники учасників справи не з`явилися, будучи належним чином повідомленими про дату, час і місце розгляду заяви.
30 січня 2020 року до суду надійшло клопотання заявника про відкладення розгляду для надання часу для подачі витребуваних документів.
Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, у рішенні від 07.07.1989 у справі Union Alimentaria Sanders S.A. v. Spain Європейський суд з прав людини зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
Суд звертає увагу, що орган пенсійного фонду не навів жодних належних аргументів для поважності відкладення розгляду справи. Необхідність надання додаткового часу для підготовки документів, які у нього мали бути ще до звернення до суду, не може бути належною підставою для відкладення судового засідання у справах, де пріоритетом є швидке їх вирішення, зокрема у десятиденний строк відповідно до статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість клопотання про відкладення судового засідання та ухвалив відмовити в його задоволенні.
За змістом частини другої статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З огляду на положення наведеної норми, суд визнав за можливе розглядати заяву про заміну стягувача у виконавчому листі за відсутності заінтересованої особи, яка звернулася із заявою, та учасників справи.
Виходячи з положень пункту 10 частини першої статті 4 та частини дев`ятої статті 205 КАС України, заява про заміну стягувача його правонаступником розглянута судом у порядку письмового провадження.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.
Дослідивши матеріали справи та заяви, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 травня 2017 року у справі №816/438/17 адміністративний позов Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій задоволено. Стягнуто з Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 (код ЄДРПОУ 13961818) на користь Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (код ЄДРПОУ 40383769) невідшкодовану суму витрат на виплату і доставку пенсій за 2016 рік, січень 2017 року, призначених за списком № 2, в загальному розмірі 14 214,77 грн (чотирнадцять тисяч двісті чотирнадцять гривень сімдесят сім копійок) на р/р НОМЕР_1 в ОПЕРВ ОУ Ощадбанку.
06 червня 2017 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.
Вирішуючи заяву про заміну стягувача у виконавчому листі, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до частини першої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
В силу частини четвертої положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" №628 від 22 серпня 2018 року реорганізовано деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом приєднання до окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком.
Так, згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України №628 від 22 серпня 2018 року Полтавське об`єднане управління Пенсійного фонду України реорганізується шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, яке є його правонаступником.
Наказом ГУ ПФ України в Полтавській області №324 від 31 травня 2019 року визначено, що після завершення процедури реорганізації шляхом приєднання територіальних органів Пенсійного фонду України Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області є правонаступником, зокрема, Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області.
Залученим до матеріалів справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань підтверджено, що 30 серпня 2019 року здійснена державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації - Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (ідентифікаційний код 40383769, місцезнаходження: вул. Івана Мазепи, буд. 30, м. Полтава, Полтавська область, 36040) /запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи № 15881120004015291/.
Таким чином, виходячи з встановленого судом процесу реорганізації органів пенсійного фонду, слід дійти висновку, що Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області є правонаступником Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (позивача у справі).
При цьому із заявою про заміну стягувача Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області звернулось лише 21 січня 2020 року, тобто майже через шість місяців після припинення такого стягувача.
Крім іншого, суд звертає увагу, що 06 червня 2017 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист в адміністративній справі №816/438/179, строк пред`явлення якого встановлено до 31 серпня 2017 року.
Відповідно до частини першої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України, у редакції до 15.12.2017, яка діяла на момент винесення постанови у справі №816/438/17 та видачі виконавчого листа у справі, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Отже, редакцією Кодексу адміністративного судочинства України передбачалося виключно заміну сторони у відкритому виконавчому провадженні.
Доказів щодо пред`явлення виконавчого листа від 06 червня 2017 року №816/438/17 до виконання у відповідний строк, як і доказів відкриття виконавчого провадження за цим виконавчим листом заявником до заяви не долучено.
В той же час, судом згідно інформації сайту https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors за пошуком код ЄДРПОУ боржника: 13961818 та код ЄДРПОУ стягувача: 40383769 встановлено, що виконавчі провадження відкриті 07.11.2017, 18.12.2017 - стан виконавчого провадження завершено .
Відповідно до вимог частини 1 статті 40 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VIII виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.
Згідно із вимогами частини 5 статті 37 вказаного Закону України Про виконавче провадження повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону .
Частина перше статті 12 того ж Закону визначає, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Виконавчий лист, в якому орган пенсійного фонду просить замінити стягувача у цій справі був виданий 06 червня 2017 року. Як зазначено у виданому виконавчому листі, строк його пред`явлення до виконання 31 серпня 2017 року.
Водночас, з відомостей комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду встановлено, що Полтавське об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області не зверталося як стягувач до суду з клопотанням про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.
З урахуванням того, що строк пред`явлення виконавчого листа до виконання закінчився, виконавче провадження по раніше відкритих виконавчих провадженнях завершено, відсутнє рішення суду про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони у такому виконавчому листі є безпідставною та необґрунтованою.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі Рисовський проти України (CASE OF RYSOVSKYY v.UKRAINE) підкреслив особливу важливість дотримання принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Принцип належного урядування, як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Принцип належного урядування покладає на державні органи обов`язок діяти невідкладно, виправляючи свою помилку.
Суд зазначає, що орган Пенсійного фонду України у даному випадку не дотримався вимог принципу "належного урядування", оскільки не діяв вчасно і послідовно, не реалізував свого права пред`явити у встановлений строк виконавчий лист до виконання, не вживав заходів належного виконання рішення суду та незважаючи на власну недбалість й допущені помилки, впродовж майже трьох років продовжує вживати заходів щодо стягнення заборгованості з відповідача, шляхом звернення до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження по виконавчому листі, строк пред`явлення якого вже закінчився.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну стягувача у виконавчому листі задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 166, 167, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про заміну стягувача у виконавчому листі, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 06 червня 2017 року у справі № 816/438/17 за позовом Полтавського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Госпрозрахункової житлово-експлуатаційної дільниці №11 про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій залишити без задоволення
Копію ухвали направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області та відповідачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Відповідно до частини третьої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2020 |
Оприлюднено | 03.02.2020 |
Номер документу | 87265462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні