Справа №295/1232/20
1-кс/295/475/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.01.2020 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,
при секретарі с/з ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянув винесене в кримінальному провадженні № 42019061020000029 слідчим СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , затверджене прокурором Житомирської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , клопотання про проведення огляду та додані до клопотання матеріали,-
В С Т А Н О В И В :
В клопотанніслідчий СВЖитомирського ВПГоловного управлінняНаціональної поліціїв Житомирськійобласті ОСОБА_3 зазначає,що впровадженні слідчоговідділення Житомирськогорайонного відділенняЖитомирського відділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Житомирськійобласті перебуваєкримінальне провадження№42019061020000029 від 23.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що відповідно до договору оренди землі від 26.04.2017 року міська рада надала в оренду ПП «Новобудінвест-Житомир» земельну ділянку пл. 0, 2965 га, що по АДРЕСА_1 , строком на 2 роки. Земельна ділянка надана для будівництва багатоквартирного житлового будинку (код 02.03. - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку).
Вивченням проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки встановлено, що з урахуванням обмеженої площі для забудови та обслуговування житлового будинку, органами державного контролю погоджено відведення земельної ділянки під будівництво середньоповерхового житлового будинку (3-5 поверхів).
Надалі, 14.09.2016 року Департаментом містобудування та земельних відносин міської ради (далі - Департамент містобудування) затверджені містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за № 54/16, якими всупереч проекту відведення земельної ділянки, дозволено зводити будинок у 10 поверхів.
Прийняття такого рішення Департамент містобудування обґрунтовує наявністю Історико-містобудівного обґрунтування, що розроблене ДП НДІПІМ «НДПІ Містобудування», що затверджені заступником Міністра культури України 16.06.2017 року. Згідно висновків даного обґрунтування, на земельній ділянці визначена гранична допустима поверховість - 10 поверхів.
Вивченням діючого на час видачі містобудівних обґрунтувань законодавства встановлено, що, як правило, проект будівництва багатоповерхового будинку проходив обов`язкову експертизу, яку проводили організації, що мали відповідні ліцензії від Мінрегіонбуду.
Так, Мінрегіонбуд України на офіційному сайті визначає Перелік експертних організацій, що відповідають Критеріям, встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року № 204 та можуть проводити експертизу проектів будівництва. Серед наведеного списку, ДП НДІПІМ «ДПІ Місстобудування» відсутнє.
Відповідно до п.10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11 травня 2011 року № 560 ( в ред. на червень 2017 року), обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, що належать до IV і V категорії складності, щодо дотримання вимог до їх міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки.
Встановлено, що у червні 2017 року ПП «Новобудінвест-Житомир» подало до Житомирської ДАБІ декларацію ЖТ 083171581021 про початок будівельних робіт, у якій вказало, що будівництво віднесено до 3 категорії складності.
Тобто, згідно зазначеного порядку, проект будівництва не підлягав обов`язковій експертизі на час подачі декларації і таку експертизу проект не проходив.
У зв`язку з набранням чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для всіх об`єктів, що проектуються, будуються чи приймаються в експлуатацію, визначені нові категорії складності
класу наслідків СС-1 відповідають І та II категорія складності;
класу наслідків СС-2 відповідають III та IV категорія складності;
класу наслідків СС-3 відповідає V категорія складності.
Відповідно до нової класифікації категорій складності об`єктів будівництва, проект будівництва багатоповерхового будинку ПП «Новобудінвест-Житомир» уже підлягає обов`язковій експертизі.
Посилання департаменту міськради на те, що будівництво 10-поверхового будинку визначене історико-містобудівним обгрунтуванням, що розробило вищезазначене підприємство, не може вважатися експертним висновком чи свідчити про дотримання санітарного і епідеміологічного, екологічного, протипожежного та іншого законодавства.
Наразі, забудовником зведено уже 9 поверхів, що не відповідає умовам наданих погоджень органами державного контролю при виборі та відведенні земельної ділянки. Таке будівництво може спричинити суспільний резонанс у разі порушення санітарних, протипожежних та інших вимог при зведенні багатоповерхівки. Зведення житлового будинку понад 5 поверхів може призвести до зниження рівня освітлення навчальних приміщень розміщеної поруч школи (ліцей №25), наднормативного навантаження на інженерні комунікації, відсутності місць для облаштування автостоянки, дитячих майданчиків, складування побутових відходів тощо.
З метою встановлення дотримання санітарних норм при зведенні 10-ти поверхового будинку, направлено запит до ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області задля визначення дотримання санітарних вимог.
Проте, у відповіді від 18.01.2019 року за вих. №05-00/318 ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області повідомило, шо надати оцінку дотримання санітарних норм при зведенні житлового будинку не представляється можливим, оскільки така оцінка проводиться у ході здійснення експертизи проекту будівництва в установленому КМУ порядку експертними організаціями.
Разом з тим, як зазначено вище, відомості про здійснення такої експертизи проекту будівництва ПП «Новобудінвест-Житомир» відсутні.
За таких обставин, єдиним способом перевірити законність зведення 10-ти поверхового будинку всупереч вимогам погоджень при виділенні земельної ділянки, є проведення експертизи проекту будівництва, що можливе лише при проведенні досудового розслідування.
Наразі, у діях службових осіб Департаменту містобудування Житомирської міської ради при видачі ПП «Новобудінвест-Житомир» містобудівних умов на будівництво 10-ти поверхового будинку по вул. Театральній, 21, у м. Житомирі, всупереч проекту землеустрою, яким видані погодження органами державного контролю на зведення 3-5 поверхового будинку, наявні ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Зокрема, службові особи Департаменту містобудування Житомирської міської ради, діючи в інтересах ПП «Новобудінвест-Житомир», зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з метою одержання неправомірної вигоди юридичною особою, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, 14.09.2016 року затвердили та видали приватному підприємству містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за №54/16, надавши, таким чином, дозвіл на будівництво 10-ти поверхового будинку по вул. Театральній, 21, у м. Житомирі, всупереч проекту землеустрою, яким видані погодження органами державного контролю на зведення 3-5 поверхового будинку, чим заподіяно істотну шкоду охоронюваним законом державним та громадським інтересам.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, за адресою: м.Житомир, вул. Театральна, 21, знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером 1810136600:03:029:0005 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, на якій знаходиться об`єкт незавершеного будівництва, багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями. Дана земельна ділянка на праві приватної власності належить ПП «НОВОБУДІНВЕСТ-ЖИТОМИР», код ЄДРПОУ 36104326.
В рамках кримінального провадження 13.05.2019 року, на підставі ухвали слідчого судді, призначено проведення комплексної будівельно-технічної та земельно-технічної та експертизи з питань землеустрою.
07.06.2019 року на адресу Житомирського ВП надійшов лист №1032/19-25 /806-19 від 30.05.2019 року з Житомирського відділення КНДІСЕ, щодо надання додаткових документів для проведення експертизи
Від експерта, що проводить будівельно-технічну експертизу надійшло клопотання про забезпечення умов обстеження об`єкта за місцем його розташування, а саме: м.Житомир, вул. Театральна, 21.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебуває річ, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни, переховування або знищення речі.
Заслухавши слідчого, який підтримав клопотання, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно ч. 2 ст. 237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно ч. 3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; речі, документи або осіб, яких планується відшукати.
Пунктом 7 ч. 3 ст. 234 КПК України передбачено, що у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про речі, документи або осіб, яких планується відшукати.
Враховуючи вищевикладене та з метою забезпечення дієвості цього кримінального провадження, клопотання слідчого ґрунтується на вимогах закону і підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 235 КПК України, ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 110, 234, 235, 237 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл слідчому ОСОБА_3 провести огляд земельної ділянки і розташованих на ній будівельних об`єктів, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .
Зобов`язати власників/користувачів земельної ділянкита об`єктівбудівництва нанійзабезпечити присутність та безперешкодний доступ до вищевказаних об`єктів дослідження.
Встановити строк дії ухвали до 29.02.2020 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2023 |
Номер документу | 87283246 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Полонець С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні