Рішення
від 30.01.2020 по справі 160/7517/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2020 року Справа № 160/7517/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 06.08.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1197081/40317460 від 19.06.2019, № 1194481/40317460 від 14.06.2019, № 1197080/40317460 від 19.06.2019, № 1194480/40317460 від 14.06.2019 про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 15.05.2019, № 3 від 21.05.2019, № 2 від 30.05.2019, № 4 від 27.05.2019;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 1 від 15.05.2019, № 3 від 21.05.2019, № 2 від 30.05.2019, № 4 від 27.05.2019, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй , в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

2. Ухвалою суду від 12.08.2019 адміністративний позов залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 04.09.2019 на виконання вимог ухвали позивачем надано:

- пояснення щодо об`єднання позовних вимог;

- належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог із зазначенням, де перебуває оригінал такого доказу;

- платіжне доручення № 499 від 03.09.2019 про сплату судового у розмірі 5 763 грн.

4. Ухвалою суду від 09.09.2019:

- прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито позовне провадження у справі;

- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;

- встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті спору;

- витребувано від позивача: докази направлення та отримання документів, які були додані до повідомлення від 11.06.2019 № 2, від 12.06.2019 № 3, від 12.06.2019 № 4, від 13.06.2019 № 5 (документи у довільній формі, квитанції № 1 та № 2); докази направлення та отримання скарг на оскаржувані рішення (документи у довільній формі, квитанції № 1 та № 2).

5. 02.10.2019 від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву (т.1 а.с.208-215).

6. 25.09.2019 від позивача надійшли докази по справі (т.1 а.с.216-250, т.2 а.с.1-66), при цьому витребувані документи довільної форми, з яких би вбачались реквізити доданих до повідомлень документів, на вимогу суду позивачем не надані, причини ненадання не повідомлені.

7. Інші заяви по суті спору, клопотання та докази не надходили, у зв`язку із чим суд розглянув справу за наявними матеріалами.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

8. У процесі реалізації позивачем своєї статутної діяльності ТОВ Євромоноліт Строй надані наступні послуги своїм контрагентам: за договором № 0263/017-17-Р від 11.03.2019 надані послуги ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій , за результатами надання яких складена та направлена для реєстрації в ЄРПН податкова накладна № 1 від 15.05.2019; за договором № 0236/038-04-Р від 19.12.2018 надані послуги ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій , за результатами надання яких складена та направлена для реєстрації в ЄРПН накладних податкова накладна № 3 від 21.05.2019; за договором № 1901337 від 01.03.2019 надані послуги АТ Нікопольський завод феросплавів , за результатами надання яких складена та направлена для реєстрації в ЄРПН податкова накладна № 2 від 30.05.2019; за договором № 233 про надання послуг від 28.03.2019 надані послуги ПАТ Криворізький залізорудний комбінат , за результатами надання яких складена та направлена для реєстрації в ЄРПН податкова накладна № 4 від 27.05.2019.

9. Відповідачем в порушення вимог пункту 13 Порядку № 117 не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки зазначені вище квитанції містять лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв № 4065 без зазначення конкретного виду критерію.

10. Так, підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв № 4065 містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків.

11. Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

12. Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв № 4065, а й на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників, що відповідачем здійснено не було та свідчить про порушення ним наведених норм ПК України, Порядку № 117, Критеріїв № 4065.

13. Пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

14. З змісту наведених норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції. Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

15. Відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком № 117.

16. Після отримання поданих платником податків документів та пояснень по господарським операціям та податковим накладним, реєстрація яких зупинена, контролюючим органом безпідставно та необґрунтовано прийнято протиправні оскаржувані рішення з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

17. Одночасно, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, яка визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку), передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН через надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавству необхідно вказати конкретні документи, які складені з порушеннями у графі Додаткова інформація (вказати конкретні документи).

18. В порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення містять лише загальне твердження про надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства, без конкретизації конкретного переліку таких документів та порушень, які нібито допущені платником податків.

19. Таким чином, оскаржувані рішення не містять чіткої підстави їх прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість та становить підставу для скасування.

ІІІ. ДОВОДИ ДФС УКРАЇНИ

20. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є передчасним.

ІV. ДОВОДИ ГУ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

21. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що рішення про відмову в реєстрації таких податкових накладних з причини

22. За результатами розгляду наданих підприємством документів та наявної податкової інформації Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 15.05.2019, № 2 від 30.05.2019, № 3 від 21.05.2019, № 4 від 27.05.2019, оскільки:

- відповідно протоколу від 27.12.2018, за результатами засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних підприємство ТОВ Євромоноліт Строй (код 40317460) включено до переліку ризикових підприємств;

- податковий кредит підприємства ТОВ Євромоноліт Строй (код 40317460) у періоді березень - травень 2019 року складається за рахунок операцій з придбання будівельних матеріалів, тобто напряму не пов`язаних з послугами що реалізуються;

- підприємством до повідомлень не надавались: пояснення що діяльності ТОВ Євромоноліт Строй , інформація та документи щодо наявних основних засобів, кваліфікації найманих працівників, використання у господарській діяльності матеріалів/послуг (які відповідно ЄРПН були придбані підприємством), банківські виписки або платіжні доручення, які підтверджують проведення розрахунків між постачальниками та продавцями, розрахунки вартості наданих послуг, дані бухгалтерського обліку, де відображено проведені операції.

23. Таким чином, до повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено платником податків надано не повний пакет документів передбачений пунктом 14 Порядку № 117 та не підтверджено дотримання підприємством пункту 188.1 статті 188 ПК України.

24. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

25. З оглядну на вищевикладене, вважаємо рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних обґрунтованими, правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

26. Товариство з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй зареєстровано як юридична особа 03.03.2016, номер запису 1 073 102 0000 030928, зареєстровано платником податку на додану вартість згідно свідоцтва № 1626584504494 від 01.04.2016.

27. Основним видом діяльності платника податків за КВЕД є 33.20 - установлення та монтаж машин і устаткування.

податкова накладна № 1 від 15.05.2019

28. 15.05.2019 ТОВ Євромоноліт Строй виписано податкову накладну № 1 отримувачу послуг ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.11, 113):

- опис послуг продавця: технічне обслуговування постів автоматичного спостереження (ПАС) автоматизованої системи екологічного моніторингу (АСЕМ) ТОВ МЕТІНВЕСТ-КРМЗ на загальну суму 24 600 грн, у тому числі ПДВ 4 100 грн.

29. 31.05.2019 податкова накладна № 1 від 15.05.2019 доставлена до ДФС України, реєстраційний номер 9113772421 , результат обробки (а.с.12, 114):

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 15.05.2019 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

30. 13.06.2019 платником податків направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 5 по податковій накладній № 1 від 15.05.2019, на обсяг постачання без ПДВ 20 500 грн, ПДВ 4 100 грн, покупець ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій (т.1 а.с.15, 30, 117-118):

- із поясненнями: ТОВ Євромоноліт Строй уклало договір № 0263/017-17-Р від 11.03.2019 з ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій , були виконані роботи згідно чинного законодавства згідно чого підписан акт про надання послуг № 20 від 15.05.2019 до повідомлення додаю копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг .

- до повідомлення додано 4 додатки.

31. Платником податків складені та додані пояснення від 11.06.2019 № 054/19 (т.1 а.с.14), наданий договір про надання послуг № 0263/017-17-Р від 11.03.2019, технічне завдання додаток № 1 до договору, акт надання послуг № 20 від 15.05.2019 щодо технічного обслуговування постів автоматичного спостереження (ПАС) автоматизованої системи екологічного моніторингу (АСЕМ) ТОВ МЕТІНВЕСТ-КРМЗ на загальну суму 24 600 грн, у тому числі ПДВ 4 100 грн, рахунок на оплату від 15.05.2019 № 20 (т.1 а.с.17-22, 116, 121-126).

32. Рішенням комісії регіонального рівня про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 19.06.2019 № 1197081/40317460 (т.1 а.с.13, 115):

- було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 15.05.2019;

- з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;

-- додаткова інформація: вказати конкретні документи


.

33. Рішенням комісії центрального рівня від 08.07.2019 № 32602/40317460/2 скарга платника податків від 01.07.2019 на рішення Комісії регіонального рівня від 19.06.2019 № 1197081/40317460, залишена без задоволення з підстав ненадання платником копій договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію і інтересах платника податку для здійснення операцій (т.1 а.с.23-24, 119-121).

податкова накладна № 2 від 30.05.2019

34. 30.05.2019 ТОВ Євромоноліт Строй виписано податкову накладну № 2 отримувачу послуг АТ Нікопольський завод феросплавів та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.45, 146):

- опис послуг продавця: забезпечення функціонування АСЕМ-33 в цілому, передача даних на комп`ютер з програмним забезпеченням. Профілактичні послуги ПАС. Профілактичні послуги АРМ і сервера: аналіз журналу подій, загальна оцінка стану SQL - сервера, на загальну суму 8 000 грн, у тому числі ПДВ 1 333,33 грн.

35. 31.05.2019 податкова накладна № 2 від 30.05.2019 доставлена до ДФС України, реєстраційний номер 9114201342 , результат обробки (т.1 а.с.46, 147):

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 15.05.2019 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

36. 12.06.2019 платником податків направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 4 по податковій накладній № 2 від 30.05.2019, на обсяг постачання без ПДВ 6 666,67 грн, ПДВ 1 333,33 грн, покупець АТ Нікопольський завод феросплавів (т.1 а.с.49, 150):

- із поясненнями: ТОВ Євромоноліт Строй підписав договір № 1901337 від 01.03.2019 з АТ Нікопольський завод феросплавів , були виконані роботи згідно чинного законодавства згідно чого підписан акт 30.05.2019 до повідомлення додаю копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг .

- до повідомлення додано 3 додатки.

37. Платником податків складені та додані пояснення № 057/19 від 12.06.2019, договір № 1901337 від 01.03.2019, додаток № 1 до договору, акт № ОУ-000003 від 20.05.2019 виконаних робіт (т.1 а.с.48, 51-65, 149, 153-167).

38. Рішенням комісії регіонального рівня про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 19.06.2019 № 1197080/40317460 (т.1 а.с.47, 148):

- відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 30.05.2019;

- з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;

-- додаткова інформація: вказати конкретні документи


.

39. Рішенням комісії центрального рівня від 08.07.2019 № 32604/40317460/2 скарга платника податків від 01.07.2019 на рішення Комісії регіонального рівня від 19.06.2019 № 1197080/40317460, залишена без задоволення з підстав ненадання платником копій договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію і інтересах платника податку для здійснення операцій (т.1 а.с.66-67, 151-152).

податкова накладна № 3 від 21.05.2019

40. 21.05.2019 ТОВ Євромоноліт Строй виписано податкову накладну № 3 отримувачу послуг ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.25, 127):

- опис послуг продавця: забезпечити функціонування АСЕМ в цілому передачу даних на комп`ютер з програмним забезпеченням. Профілактичні послуги на ПАС програмне забезпечення автоматизованої системи екологічного моніторингу, на загальну суму 14 400 грн, у тому числі ПДВ 2 400 грн.

41. 31.05.2019 податкова накладна № 3 від 21.05.2019 доставлена до ДФС України, реєстраційний номер 9114169106 , результат обробки (т.1 а.с.26, 128):

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 15.05.2019 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

42. 11.06.2019 платником податків направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 2 по податковій накладній № 3 від 21.05.2019, на обсяг постачання без ПДВ 12 000 грн, ПДВ 2 400 грн, покупець ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій (т.1 а.с.29, 150):

- із поясненнями: ТОВ Євромоноліт Строй уклало договір № 0263/038-04-Р від 19.12.2018 з ТОВ Центр екології та розвитку нових технологій , були виконані роботи згідно чинного законодавства згідно чого підписан акт про надання послуг № 18 від 21.05.2019 до повідомлення додаю копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг .

- до повідомлення додано 4 додатки.

43. Платником податків складені та додані пояснення від 11.06.2019 № 055/19 (т.1 а.с.28), наданий договір про надання послуг № 0263/038-04-Р від 19.12.2018, технічне завдання додаток № 1 до договору, акт надання послуг № 18 від 21.05.2019 на загальну суму 14 400 грн, у тому числі ПДВ 2 400 грн, рахунок на оплату від 15.05.2019 № 20 (т. а.с.31-42, 129, 135-145).

44. Рішенням комісії регіонального рівня про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 14.06.2019 № 1194481/40317460 (т.1 а.с.27, 132):

- відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 21.05.2019;

- з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;

-- додаткова інформація: вказати конкретні документи


.

45. Рішенням комісії центрального рівня від 08.07.2019 № 32604/40317460/2 скарга платника податків від 02.07.2019 на рішення Комісії регіонального рівня від 14.06.2019 № 1194481/40317460, залишена без задоволення з підстав ненадання платником копій договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію і інтересах платника податку для здійснення операцій (т.1 а.с.42-44, 133-134).

податкова накладна № 4 від 27.05.2019

46. 27.05.2019 ТОВ Євромоноліт Строй виписано податкову накладну № 4 отримувачу послуг ПАТ Криворізький залізорудний комбінат та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с.68, 168):

- опис послуг продавця: забезпечення безперебійної он-лайн передачі даних моніторингу на сайт комбінату та державні регіональні системи моніторингу атмосферного повітря. Профілактичні послуги постів автоматичного спостереження (ПАС). Профілактичні послуги АРМ і сервера, на загальну суму 14 457 грн, у тому числі ПДВ 2 409,50 грн.

47. 31.05.2019 податкова накладна № 4 від 27.05.2019 доставлена до ДФС України, реєстраційний номер 9114199808 , результат обробки (т.1 а.с.69, 169):

- документ прийнято. Реєстрація зупинена;

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 15.05.2019 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

48. 12.06.2019 платником податків направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 3 по податковій накладній № 4 від 27.05.2019, на обсяг постачання без ПДВ 12 047,50 грн, ПДВ 2 409,50 грн, покупець ПАТ Криворізький залізорудний комбінат (т.1 а.с.72, 73, 130-131):

- із поясненнями: ТОВ Євромоноліт Строй підписав договір № 233 від 28.03.2019 з ПАТ Криворізький залізорудний комбінат код ЖДРПОУ 00191307 про надання послуг проведення робіт з технічного обслуговування 2019 році, були виконані роботи згідно чого підписан акт 27.05.2019 до повідомлення додаю копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг .

- до повідомлення додано 4 додатки.

49. Платником податків складені та додані пояснення № 056/19 від 12.06.2019, договір № 233 від 28.03.2019, додаток № 1 до договору технічне завдання, акт № ОУ-000003 від 27.05.2019 виконаних робіт (т.1 а.с.71,74-82, 171, 174-187).

50. Рішенням комісії регіонального рівня про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 14.06.2019 № 1194480/40317460 (т.1 а.с.70, 170):

- відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 30.05.2019;

- з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;

-- додаткова інформація: вказати конкретні документи


.

51. Рішенням комісії центрального рівня від 04.07.2019 № 32340/40317460/2 скарга платника податків від 26.06.2019 на рішення Комісії регіонального рівня від 14.06.2019 № 1194480/40317460, залишена без задоволення з підстав ненадання платником копій договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію і інтересах платника податку для здійснення операцій (т.1 а.с.83-85).

VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

52. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).

53. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

54. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

55. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

56. Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок № 117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (далі - Реєстр).

57. Згідно пункту 2 Порядку № 117:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

58. Порядком № 177 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

59. Згідно пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

- загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;

- одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

60. Пунктом 4 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

61. Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5 Порядку № 117).

62. Згідно пункту 6 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

63. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 117).

64. Пунктом 10 Порядку № 117 встановлено, що Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

65. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

66. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

67. Згідно пункту 11 Порядку № 117 ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.

68. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12 Порядку № 117).

69. Пунктом 13 Порядку № 117 У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

- номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

- порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

- критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

- пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

70. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе (пункт 14 Порядку № 117):

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

71. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку № 117) .

72. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку № 117).

73. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 19 Порядку № 117) .

74. Згідно пункту 20 порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

75. Пунктом 21 порядку № 117 визначено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

76. Відповідно до пункту 23 Порядку № 117 Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

77. Пунктом 24 Порядку № 117 визначено, що Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

78. Згідно пункту 28 Порядку № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку;

- протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку.

79. Критерії ризиковості визначені листами ДФС України № 4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018, № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018.

80. Згідно пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платників податку від 05.11.2018, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;

- платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

81. Згідно пункту 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, податкові накладні / розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій.

82. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок - № 1246), згідно пункту 17 вказаного Порядку, у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

83. Згідно пункту 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

84. За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

85. Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

86. Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

87. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

VІІ. ОЦІНКА СУДУ

88. Враховуючи обов`язок платника податків відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації на дату виникнення податкових зобов`язань, позивач при складенні актів наданих послуг, вчинив дії у повній відповідності до закону.

89. Вирішуючи спір по суті, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).

90. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

91. Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України - це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

92. Таким чином, оцінка віднесення операцій та/або платника податків до категорії ризикових є наслідком ймовірного виявлення невиконання таким платником податкового законодавства, що прямо віднесено до функцій здійснення податкового контролю відповідачами.

93. Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

94. Здійснивши зупинення податкових накладних, відповідач запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, перелік яких визначений пунктом 14 Порядку № 117.

95. Платником податків подано підтверджуючі документи, що не заперечено відповідачем.

96. Судом встановлено, що в розглянутому спорі контролюючий орган прийняв рішення про зупинення реєстрації податкових накладних згідно підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, та відмовив у реєстрації податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

97. Однак, форма рішення у випадку відмови у реєстрації податкових накладних з такої підстави передбачає зазначення контролюючим органом додаткової інформації, а саме зазначення конкретних документів, які надані платником та складені з порушенням законодавства.

98. Вказані вимоги відповідачем не додержані, зокрема не зазначено які з наданих документів складені з порушенням законодавства, та яким нормам такі документи не відповідають.

99. Фактично підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є прийняте рішення про віднесення платника податків до відповідного переліку (бази даних ІС Податковий блок ), як такого, що відповідає критерію ризиковості.

100. Відповідачі підтверджуючи докази віднесення платника податку до вказаного переліку, прийняття такого рішення та підтвердження його обґрунтованості такого віднесення - не надали.

101. Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

102. Таким чином, автоматична відмова у реєстрації будь-якої податкової накладної / розрахунку коригування у зв`язку із віднесенням платника податків до таких, що відповідають критеріям ризиковості, є необґрунтованою, оскільки вказані документи заявляються для реєстрації в ЄРПН у зв`язку із здійсненням певної господарської операції, підтвердження щодо якої має проаналізувати контролюючий орган у процедурі зупинення реєстрації на підставі поданих платником податків пояснень та підтверджуючих документів.

103. З огляду на викладене, суд вважає протиправними оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

104. Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

VІІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

105. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, у зв`язку із чим присуджує на користь позивача понесені судові витрати на сплату судового збору за чотири основні та похідні позовні вимоги немайнового характеру у розмірі 7 684 грн.

106. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

107. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй (код ЄДРПОУ 40317460; вул. Криворіжсталі, буд. 6, приміщення 32, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50005) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

108. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1197081/40317460 від 19.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 15.05.2019.

109. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1197080/40317460 від 19.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 30.05.2019.

110. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1194481/40317460 від 14.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 21.05.2019.

111. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1194480/40317460 від 14.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 27.05.2019.

112. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 1 від 15.05.2019, № 3 від 21.05.2019, № 2 від 30.05.2019, № 4 від 27.05.2019, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй , в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх отримання.

113. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Євромоноліт Строй за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 7 684 грн.

114. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

115. Повне рішення складено 30.01.2020.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено02.02.2020
Номер документу87289699
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —160/7517/19

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 30.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні