Справа № 560/2873/19
РІШЕННЯ
іменем України
31 січня 2020 року м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.
розглянувши адміністративну справу за позовом Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" до ОСОБА_1 , Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Деражнянська районна дитяча громадська організація фізкультурно-спортивний клуб "Деражнянець" , Спортивно-культурний центр "Плоскирів" , Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації , ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування регламенту, рішення, зведеного протоколу та зобов`язання утриматись від дій,
ВСТАНОВИВ:
Приватна спортивна підготовчо-міліцейська школа "Самсон-Право" звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, ОСОБА_1 , у якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати "Регламент про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу Бойове двоборство", який 28.01.2019 року затвердженого Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області у 2018 році та 06.02.2019 року погоджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення мандатної комісії про допуск/відмову у допуску до участі у змаганнях від 09.03.2019 року.
3. Визнати протиправним та скасувати "Зведений протокол відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивного багатоборства, розділ "Бойове двоборство" (місце проведення: м. Хмельницький, ДЮСШ №3, Пилипчука, 41, Tip "Патріот", Курчатова, 90), дата проведення 09-10.2019 року), затверджений Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області.
4. Зобов`язати Відокремлений підрозділ громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області утриматись від розробки та подання на затвердження до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації Регламенту (положення про змагання) з військово- спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", з обов`язковою умовою про членство спортсменів у громадської організації "Всеукраїнська федерація військово- спортивних багатоборств", її відокремлених підрозділах або будь-яких громадських організацій цього спортивного спрямування та про наявність спортивних розрядів, коли це суперечить вимогам ЄСКУ або обмежує можливість спортсменів щодо забезпечення їм умов для виконання цих розрядів згідно Єдиної спортивної класифікації України.
5. Стягнути з відповідачів судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
6. Стягнути з відповідачів витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10000,00 грн. (десять тисячі гривень 00 копійок).
Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог Закону України "Про фізичну культуру і спорт", Закону України "Про громадські об`єднання".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, з 09.03.2019 по 10.03.2019 під керівництвом Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборст" у Хмельницькій області у місті Хмельницькому пройшов відкритий чемпіонат Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство". Вказаний чемпіонат пройшов у м. Хмельницькому на виконання "Календарного плану Всеукраїнський та обласних змагань на 2019 рік (неолімпійські види спорту)", який затверджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації, відповідно до затвердженого Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області 28.01.2019 "Регламенту про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство".
Зазначив, що результати чемпіонату відображені у затвердженому керівником Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області документі - "Зведений протокол чемпіонату м. Хмельницького з військово-спортивного багатоборства, розділ "Бойове двоборство" (місце проведення: м. Хмельницький, СКЦ "Плоскирів", вул. Курчатова,90 (нижня зала), дата проведення 09-10 жовтня 2019 року).
Позивач вказує, що в період 3 - 4 лютого 2018 року за ініціативою ОСОБА_1 , як керівника Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, але без повідомлення Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" у місті Хмельницькому було організовано та проведено чемпіонат міста з військово-спортивного багатоборства. У подальшому Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради скасувало проведений чемпіонат.
Позивач також зазначає, що незважаючи на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.04.2019 у справі №560/348/19, Відокремлений підрозділ громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області продовжує порушувати положення чинного законодавства, створювати незаконні перешкоди для участі спортсменів ПСПМШ "Самсон-Право" у спортивних змаганнях, зокрема це відобразилось під час організації та проведення у місті Хмельницькому відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", який пройшов 09.03.2019 - 10.03.2019 року.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 23.09.2019 у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" до Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування регламенту, рішення, зведеного протоколу та зобов`язання утриматись від дій - відмовлено.
Відповідно до супровідного листа від 23.09.2019 №вих-560/2873/19/25223/19 позивачеві направлено копію ухвали про відмову у відкритті провадження, позовну заяву з доданими матеріалами.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.11.2019 апеляційну скаргу Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" задоволено. Ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року у справі за адміністративним позовом Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" до Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування регламенту, рішення, зведеного протоколу та зобов`язання утриматись від дій скасовано. Справу направлено до Хмельницького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Відповідно до витягу з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 09.12.2019, на підставі статті 128 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", пункту 1.4.9 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, збори суддів Хмельницького окружного адміністративного суду, справу передано раніше визначеному в судовій справі складу суду.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.12.2019 позовну заяву Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право", залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.12.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження.
Від ОСОБА_1 09.01.2020 надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач зазначає, що предметом позову є скасування регламенту, рішення, зведеного протоколу, які були затверджені Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, а також зобов`язання відповідача утриматись від певних дій. ОСОБА_1 вважає, що є неналежним відповідачем у справі, оскільки жодна з позовних вимог не заявлена до неї особисто.
Також у поданому відзиві зазначає, що рішення мандатної комісії від 09.03.2019 було підписане нею, як членом мандатної комісії, а не одноосібно. Зазначене рішення ґрунтується на положеннях Регламенту про проведення відкритого чемпіонату, пунктом 5 якого встановлено, що до участі в чемпіонаті може бути допущено спортсменів, які мають рівень кваліфікації не нижче 3 юн. розряду. Саме ця вимога стала підставою для відмови спортсменам Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" у допуску до участі у чемпіонаті, оскільки в останніх був відсутній рівень кваліфікації не нижче 3 юн. розряду, про що чітко зазначено в рішенні мандатної комісії від 09.03.2019. Зазначає, що іншого рішення, як член мандатної комісії не мала права прийняти, зважаючи на вимоги чинного Регламенту про проведення відкритого чемпіонату. Просить в задоволенні позовних вимог Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" відмовити в повному обсязі.
Відповідач - Відокремлений підрозділ громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області відзив на позовну заяву не подав.
Треті особи пояснення або відзив на підтримку або заперечення проти позову не надали.
23.01.2020 від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій вказує, що твердження ОСОБА_1 не спростовують обставин, що викладені позивачем в позовній заяві, просить позов задовольнити в повному обсязі.
Суд встановив наступні обставини справи.
Встановлено, що згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА №600890, Приватна спортивна підготовчо-міліцейська школа "Самсон-Право" зареєстрована як юридична особа, код ЄДРПОУ - 23833412. Основним видом діяльності є освіта у сфері спорту та відпочинку.
02 січня 2018 року між Управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради, в особі начальника управління молоді та спорту Ремеза Сергія Степановича (надалі - Управління) та Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" в Хмельницькій області, в особі керівника Гончарук Тетяни Миколаївни (надалі - ВП ГО "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств") було укладено договір б/н про співпрацю з метою розвитку військово-спортивних багатоборств в м. Хмельницькому.
В період з 3 - 4 лютого 2018 року у місті Хмельницькому було організовано та проведено чемпіонат міста з військово-спортивного багатоборства. У подальшому Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради скасувало проведений чемпіонат.
27 - 28 жовтня 2018 року пройшов чемпіонат міста Хмельницького з військово-спортивного багатоборства, по розділу "Бойове двоборство". В регламенті чемпіонату відповідач визначив умову щодо належності спортсменів до Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області. Вказана обставина та інші порушення зумовили звернення позивача з позовом до суду.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.04.2019 в адміністративній справі № 560/348/19 (яке набрало законної сили 16.05.2019) адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано Наказ Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради від 19.10.2018 року №594 "Про проведення відкритого чемпіонату міста Хмельницького з військово - спортивних багатоборств по розділу "Бойове двоборство", та Регламент "Про проведення відкритого чемпіонату міста Хмельницького з військово - спортивних багатоборств по розділу "Бойове двоборство" затвердженого Управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради у 2018 році, а також Зведений протокол чемпіонату м. Хмельницького з військово - спортивних багатоборств по розділу "Бойове двоборство" проведеного 27-28 жовтня 2018 року в м. Хмельницькому, затвердженого Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області. Зобов`язано Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради розмістити на офіційній веб - сторінці інформацію про скасування Наказу Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради від 19.10.2018 року №594 "Про проведення відкритого чемпіонату міста Хмельницького з військово - спортивних багатоборств по розділу "Бойове двоборство", та Регламенту "Про проведення відкритого чемпіонату міста Хмельницького з військово - спортивних багатоборств по розділу "Бойове двоборство" затвердженого Управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради у 2018 році. В решті позову відмовлено. Стягнуто з Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради на користь Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" судові витрати в сумі 5842,00грн (п`ять тисяч вісімсот сорок дві грн), в тому числі судовий збір в сумі 3842,00грн (три тисячі вісімсот сорок дві грн) за рахунок бюджетних асигнувань. Стягнуто з Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області на користь Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" судові витрати в сумі 5842,00грн (п`ять тисяч вісімсот сорок дві грн), в тому числі судовий збір в сумі 3842,00 грн (три тисячі вісімсот сорок дві грн).
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
У період з 09.03.2019 по 10.03.2019 під керівництвом Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборст" у Хмельницькій області у місті Хмельницькому пройшов відкритий чемпіонат Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство". Вказаний чемпіонат пройшов у м. Хмельницькому на виконання "Календарного плану Всеукраїнський та обласних змагань на 2019 рік (неолімпійські види спорту)", який затверджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації, відповідно до затвердженого Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області 28.01.2019 "Регламенту про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство".
Рішенням мандатної комісії про допуск/відмову у допуску до участі у змаганнях від 9 березня 2019 відмовлено членам Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" у допуску до участі у відкритому чемпіонаті Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", який відбудеться у період з 09 березня по 10 березня 2019 року в місті Хмельницькому.
Результати чемпіонату відображені у затвердженому керівником Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області документі - "Зведений протокол чемпіонату м. Хмельницького з військово-спортивного багатоборства, розділ "Бойове двоборство" (місце проведення: м. Хмельницький, СКЦ "Плоскирів", вул. Курчатова,90 (нижня зала), дата проведення 09-10 жовтня 2019 року).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту та регулює суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту, визначає Закон України "Про фізичну культуру і спорт".
Статтею 3 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" визначено, що громадяни мають право займатися фізичною культурою і спортом незалежно від ознак раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак. Це право забезпечується шляхом: вільного вибору видів спорту та фізкультурно-спортивних послуг; доступності та безпечності занять фізичною культурою і спортом; захисту прав та законних інтересів громадян; створення закладів фізичної культури і спорту; об`єднання громадян у громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості; здобуття спеціальної освіти та здійснення відповідної професійної діяльності.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" державна політика у сфері фізичної культури і спорту ґрунтується на засадах: визнання фізичної культури і спорту як пріоритетного напряму гуманітарної політики держави; визнання фізичної культури як важливого чинника всебічного розвитку особистості та формування здорового способу життя; визнання спорту як важливого чинника досягнення фізичної та духовної досконалості людини, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного міжнародного іміджу держави; забезпечення гуманістичної спрямованості та пріоритету загальнолюдських цінностей, справедливості, взаємної поваги та гендерної рівності; гарантування рівних прав та можливостей громадян у сфері фізичної культури і спорту; забезпечення безпеки життя та здоров`я осіб, які займаються фізичною культурою і спортом, учасників та глядачів спортивних і фізкультурно-оздоровчих заходів; сприяння безперервності та послідовності занять фізичною культурою і спортом громадян різних вікових груп; утвердження етичних та моральних цінностей фізичної культури і спорту; створення умов для соціального та правового захисту громадян у сфері фізичної культури і спорту; забезпечення підтримки громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості; забезпечення різноманітності, високої якості та доступності фізкультурно-спортивних послуг для громадян; забезпечення умов для підтримки напрямів фізичної культури і спорту; забезпечення доступу осіб з інвалідністю до спортивних споруд; заохочення благодійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту; орієнтування на сучасні міжнародні стандарти у сфері фізичної культури і спорту, поєднання вітчизняних традицій і досягнень із світовим досвідом у цій сфері.
Відповідно до абзацу 15 ст. 1 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" спортивне змагання - захід, що проводиться організатором спортивних заходів з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних заходів положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, вимогам.
Частиною 1 ст. 45 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" встановлено, що організація підготовки та проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання здійснюється відповідно до положення (регламенту) про такий фізкультурно-оздоровчий захід або таке спортивне змагання, що затверджується відповідно організаторами фізкультурно-оздоровчих або спортивних заходів.
Відповідно до п. 2 - 4 Вимог до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання, затверджених Наказом Міністерства України у справах сім`ї, молоді та спорту 06.08.2010 №2659, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 01 вересня 2010 за №766/18061, Положення про захід - документ, що визначає умови його проведення і включає такі розділи: цілі і завдання заходу; строки і місце проведення заходу; організація та керівництво проведенням заходу; учасники заходу; характер заходу (змагання особисті, командні, особисто-командні); програма проведення змагань; безпека та підготовка місць проведення заходу; умови визначення першості та нагородження переможців і призерів; умови фінансування заходу та матеріального забезпечення учасників; строки та порядок подання заявок на участь у заході; інші умови, які забезпечують якісне проведення конкретного заходу.
Положення про захід розробляється на підставі правил спортивних змагань з видів спорту, затверджених в установленому порядку.
Положення про захід розробляється на календарний рік або, у разі потреби, на кожний окремий захід та затверджується організатором цього заходу не пізніше ніж за два місяці до початку його проведення.
Пунктом 5 "Регламент про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", який 28.01.2019 року затверджено Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області у 2018 році та 06.02.2019 року погоджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації визначено, що до участі у вищевказаних змаганнях допускаються спортсмени, які являються членами відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області, а також спортсмени інших шкіл і секцій, які визнають правила змагань та пройшли медичний контроль, застраховані і допущені до змагань мандатною комісією, спортсмени, які мають рівень кваліфікації не нижче 3 юн. розряду.
Пунктом 5 "Регламент про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу Бойове двоборство серед юнаків, юніорів (нова редакція), який погоджений начальником управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації 01 березня 2019 року визначено, що змагання особистості, проводяться відповідно до діючих Правил спортивних змагань. До участі у змаганнях допускаються спортсмени, які визнають Правила спортивних змагань та пройшли медичний контроль, застраховані і допущені до змагань мандатною комісією.
Відповідно до листа Міністерства молоді та спорту України №8691/4.1 від 07.11.2018 будь-яка особа, яка має певну спортивну кваліфікацію та визнає правила спортивних змагань з відповідного виду спорту, може бути в установленому порядку заявлена на участь в офіційних спортивних змаганнях на території України та брати в них участь.
Згідно зі ст. 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Дослідивши фактичні обставини справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування: "Регламенту про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", який 28.01.2019 року затвердженого Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області у 2018 році та 06.02.2019 року погоджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації, рішення мандатної комісії про допуск/відмову у допуску до участі у змаганнях від 09.03.2019 року та "Зведеного протоколу відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивного багатоборства, розділ "Бойове двоборство" (місце проведення: м. Хмельницький, ДЮСШ №3, Пилипчука, 41, Tip "Патріот", Курчатова, 90), дата проведення 09-10.2019 року), затверджений Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області.
Щодо заявлених позовних вимог в частині зобов`язання Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області утриматись від розробки та подання на затвердження до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації Регламенту (положення про змагання) з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", з обов`язковою умовою про членство спортсменів у громадської організації "Всеукраїнська федерація військово- спортивних багатоборств", її відокремлених підрозділах або будь-яких громадських організацій цього спортивного спрямування та про наявність спортивних розрядів, коли це суперечить вимогам ЄСКУ або обмежує можливість спортсменів щодо забезпечення їм умов для виконання цих розрядів згідно Єдиної спортивної класифікації України, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень.
Згідно із частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Згідно із вищевказаними нормами права, особа має право звернутись до адміністративного суду з позовом у разі, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб`єкта владних повноважень) порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів позивач має довести належними та допустимими доказами.
Задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.
В розумінні Кодексу адміністративного судочинства України захист прав, свобод та інтересів осіб завжди є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.
Отже, право на судовий захист має лише та особа, яка є суб`єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд встановлює, чи особа дійсно має порушене право, свободу чи інтерес, і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем.
Враховуючи вимоги Кодексу адміністративного судочинства України, особа повинна довести факт порушення її прав чи охоронюваних законом інтересів оскаржуваним рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень.
Із наведених положень вбачається, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.
Позивач не надав суду жодного доказу, який би свідчив про наміри Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області розробляти та подавати на затвердження до Управління молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації Регламенту (положення про змагання) з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", з обов`язковою умовою про членство спортсменів у громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств", її відокремлених підрозділах або будь-яких громадських організацій цього спортивного спрямування та про наявність спортивних розрядів, коли це суперечить вимогам ЄСКУ або обмежує можливість спортсменів щодо забезпечення їм умов для виконання цих розрядів згідно Єдиної спортивної класифікації України.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають, як такі, що заявлені передчасно, оскільки на час розгляду цієї справи права позивача відповідачами не порушені, суд не може вирішувати позовні вимоги, що можливо виникнуть у майбутньому.
Щодо вимоги позивача про стягнення з відповідачів витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10 000,00 грн, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.
Згідно з ч.ч. 1 - 4 ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Частиною 5 статті 134 КАС України визначено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Згідно з ч. 7 ст. 139 КАС України, розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
На підтвердження понесених позивачем витрат на професійну правничу допомогу позивачем надано: копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, договір про надання правової допомоги від 09.03.2019, додатковий договір №1 до договору про надання правової допомоги від 09.03.2019, платіжне доручення від 03.05.2019 на суму 10000,00 грн, розрахунок вартості, наданих за договором про надання правової допомоги від 09.03.2019.
Відповідно до розрахунку вартості, наданих за договором про надання правової допомоги від 09.03.2019 представником позивача надані такі послуги: аналіз положень чинного законодавства та формування правової позиції - 500 грн; представництво та захист інтересів в органах державної влади та місцевого самоврядування - 2000 грн; підготовка та направлення адвокатських запитів - 1000 грн; підготовка проекту позовної заяви - 2500 грн; представництво інтересів в суді - 4000 грн; всього на суму 10000 грн.
Відповідно до ч. 9 ст. 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує:
1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи;
2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес;
3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо;
4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність" гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, зазначено у рішеннях від 26.02.2015 у справі "Баришевський проти України", від 10.12.2009 у справі "Гімайдуліна і інших проти України", від 12.10.2006 у справі "Двойних проти України", від 30.03.2004 у справі "Меріт проти України" заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
Дослідивши надані представником позивача докази щодо понесених позивачем витрат на правничу допомогу, з врахуванням вимог частини 5 статті 134 КАС України, суд приходить до висновку про необґрунтованість включення до витрат на професійну правничу допомогу, витрат на представництво та захист інтересів в органах державної влади та місцевого самоврядування в розмірі 2000 грн. Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, а саме трьох позовних вимог з чотирьох, обґрунтованим є стягнення витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області в розмірі 6000 грн.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" необхідно задовольнити частково.
Згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
За подання позовної заяви позивачем сплачено 7684 грн судового збору та 1921 грн судового збору за перегляд ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 23.09.2019 Сьомим апеляційним адміністративним судом. Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, на користь позивача необхідно стягнути 7684 грн судового збору.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати "Регламент про проведення відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивних багатоборств, по розділу "Бойове двоборство", який 28.01.2019 року затвердженого Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області у 2018 році та 06.02.2019 року погоджено Управлінням молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації.
Визнати протиправним та скасувати рішення мандатної комісії про допуск/відмову у допуску до участі у змаганнях від 09.03.2019 року.
Визнати протиправним та скасувати "Зведений протокол відкритого чемпіонату Хмельницької області з військово-спортивного багатоборства, розділ "Бойове двоборство" (місце проведення: м. Хмельницький, ДЮСШ №3, Пилипчука, 41, Tip Патріот , Курчатова, 90), дата проведення 09-10.2019 року), затверджений Відокремленим підрозділом громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Приватної спортивної підготовчо-міліцейської школи "Самсон-Право" 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні) судового збору та 6000 (шість тисяч гривень) витрат на професійну правничу допомогу з Відокремленого підрозділу громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Приватна спортивна підготовчо-міліцейська школа "Самсон-Право" (вул. Пушкіна, 15, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 23833412) Відповідачі:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 Відокремлений підрозділ громадської організації "Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств" у Хмельницькій області (провул. Північний, 9, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 3901551) Треті особи:Деражнянська районна дитяча громадська організація фізкультурно-спортивний клуб "Деражнянець" (32200, Хмельницька область, Деражнянський район, м. Деражня, вул. Промислова (Стадіон) , код ЄДРПОУ - 26514788) Спортивно-культурний центр "Плоскирів" (29025, Хмельницька область, м. Хмельницький,вул. Курчатова, буд. 90 , код ЄДРПОУ - 21349089) ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2020 |
Оприлюднено | 02.02.2020 |
Номер документу | 87291628 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні