Рішення
від 31.01.2020 по справі 640/19926/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2020 року м. Київ № 640/19926/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків

фінансових послуг

до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Фінпром

про стягнення суми штрафу в сумі 17 000,00 грн,

У С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач, Нацкомфінпослуг) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Фінпром (далі по тексту - відповідач, ТОВ Фінансова компанія Фінпром ), в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Фінпром штраф у сумі 17 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Фінансова компанія Фінпром порушено вимоги пункту 13 розділу 3, підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу 2, підпункту 3 пункту 9 та пункту 10 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.20X1 №3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 №X294/3W62 (далі по тексту - Порядок №3840).

З огляду на викладене, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відносно відповідача складено Акт, про правопорушення від 14.08.2018 № 995/16-2/1.3.

На підставі акту від 14.08.2018 №995/16-2/1.3 позивачем винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення вчинені на ринках фінансових послуг від 05.09.2018 №687/995/16-2/13-П, якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17 000 грн. Однак відповідачем вказана постанова виконана не була.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження. Зобов`язано відповідача подати до суду протягом 15 календарних днів з дня отримання даної ухвали суду відзив відповідно до статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі, була надіслана відповідачу рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, за адресою наявною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак направлена кореспонденція повернулася до суду не врученою, з відміткою за закінченням встановлено строку зберігання .

Згідно з пунктом 1 частини чотирнадцятої статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відсутності юридичної особи або фізичної особи-підприємця - учасника справи за адресою, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Відповідно до положень частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву до суду не надав, тому справа розглянута та вирішена судом на підставі наявних у ній матеріалів.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Фінпром є фінансовою установою та відповідно до відомостей, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в процесі припинення не перебуває та зареєстроване за адресою: 01042, м. Київ, бул. Народів Дружби, буд. 5, оф. 522.

14.08.2018 Нацкомфінпослуг відносно ТОВ Фінансова компанія Фінпром складено Акт, про правопорушення №995/16-2/1.3.

У вказаному акті зазначено, що ТОВ Фінансова компанія Фінпром не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, підтверджену аудиторською фірмою або аудитором, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2017 рік, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:пункту 13 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за №1294/31162, в частині неподання Товариством аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2017 рік до Нацкомфінпослуг.

Окрім того ТОВ Фінансова компанія Фінпром не надано звітні дані за II квартал 2018 року з урахуванням вимог пунктів 1 та 2 розділу V Порядку, що свідчить про порушення ТОВ Фінансова компанія Фінпром вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу II, підпункту 3 пункту 9 та пункту 10 розділу III Порядку, в частині неподання звітних даних за II квартал 2018 року до Нацкомфінпослуг.

Відповідно до супровідного листа від 14.08.2018 №5447/16-8, позивач повідомив відповідача про розгляд справи та запропонував керівнику особисто з`явитися 05.09.2018 об 14 год.10 хв. для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

05.09.2018 Нацкомфінпослуг прийнято постанову №687/995/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 17 000,00 грн.

Так, у вказаній постанові зазначено, що відповідач повинен письмово повідомити позивача про виконання або відмову від добровільного виконання постанови у термін включно до 05.10.2018, з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.

Відповідно до супровідного листа від 05.09.2018 вих. №6034/16-8 позивачем на адресу відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Однак направлена кореспонденція була повернута 10.09.2018 позивачу з у зв`язку з відсутністю отримувача за вказаною у листі адресою.

Враховуючи те, що відповідач, у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив визначені штрафні санкції, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

Вирішуючи справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлені Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 №2664-III (далі по тексту - Закон №2664).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону №2664 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.11.2011 №1070/2011 на виконання Закону №2664 утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Відповідно до пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Таким чином, позивач у справі є суб`єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону №2664 фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 14 Закону №2664 передбачено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Підпунктом 1 пункту 2 розділу ІІ Порядку №3840 визначено, що фінансові компанії (крім фінансових компаній - управителів та фінансових компаній - адміністраторів), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг, зокрема, квартальну звітність.

Квартальна звітність згідно з підпунктом 2 пункту 5 розділу ІІ Порядку №3840 подається до Нацкомфінпослуг у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 №419, а саме: не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

За правилами підпункту 3 пункту 9 розділу ІІІ Порядку №3840 звітність за квартал складається на останній день звітного кварталу.

Згідно з пунктом 13 розділу III Порядку №3840 у термін до 01 червня року, наступного за звітним, фінансові компанії (у тому числі фінансові компанії - управителі, фінансові компанії - адміністратори, фінансові компанії групи А та групи Б), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг у формі документа на папері: аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність).

Відповідно до складеного посадовими особами позивача Акту від 14.08.2018 №995/16-2/13 відповідачем порушено наведені вище вимоги Порядку №3840 в частині не подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2017 рік та звітних даних за ІІ квартал 2018 року.

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 28 Закону №2664 національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до частин першої та другої статті 39 Закону №2664 у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Пунктом 3 частини першої статті 40 Закону №2664 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною першою статті 42 Закону №2664 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі вказаних вище положень Закону №2664, директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Павленко Г.Ф. після розгляду справи про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, прийнято постанову від 05.09.2018 №687/995/16-2/13-П про накладення на відповідача штрафу в розмірі 17 000 грн. Вказана сума штрафу у відповідності до вказаної постанови підлягала сплаті в термін до 05.10.2018.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що зазначена сума штрафу у встановлений термін відповідачем добровільно не сплачена.

Згідно з частиною другою статті 41 Закону №2664 рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Також доказів оскарження в судовому порядку постанови Нацкомфінпослуг від 05.09.2018 №687/995/16-2/13-П відповідачем не надано.

Відповідно до частини третьої статті 41 Закону №2664 штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

За таких обставин, враховуючи наведені вище положення чинного законодавства, а також те, що сума штрафу добровільно не сплачена відповідачем, суд вважає, що вона підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, в той час як відповідач не надав належних, допустимих та достовірних доказів відсутності штрафу або сплати ним штрафу.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведення експертиз.

За відсутності вказаних витрат, суд не вирішує питання про їх стягнення.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Фінпром (01042, м. Київ, бул. Народів Дружби, буд. 5, оф. 522, код ЄДРПОУ 40343925) до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87293962
СудочинствоАдміністративне
Сутьвручення поштового відправлення, за адресою наявною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак направлена кореспонденція повернулася до суду не врученою, з відміткою за закінченням встановлено строку зберігання . Згідно з пунктом 1 частини чотирнадцятої статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відсутності юридичної особи або фізичної особи-підприємця - учасника справи за адресою, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином. Відповідно до положень частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву до суду не надав, тому справа розглянута та вирішена судом на підставі наявних у ній матеріалів

Судовий реєстр по справі —640/19926/18

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Рішення від 31.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні