Святошинський районний суд міста Києва
ун. № 759/23337/19
пр. № 3/759/172/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2020 року суддя Святошинського районного суду міста Києва Жмудь Вікторія Олексіївна, розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, номер картки - платника податків НОМЕР_1 , який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 порушив встановлений порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а саме: за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого 09.08.2019 політичною партією ПРАВО НАРОДУ (код ЄДРПОУ 39690768) (далі - Партія) за ІІ квартал 2019 року Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), встановлено, що включені до Звіту дані не відповідають вимогам законодавства, а саме: у пп 6.1 п. 6 розділу ІІІ Звіту зазначено відомості щодо отримання спонсорського внеску у вигляді надання у користування офісного приміщення, однак, до Звіту Партії не долучено Висновку відповідно до Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг, затвердженої рішенням Національного агентства від 16.11.2018 № 2596, та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.12.2018 № 1397/32849, що є порушенням ч. 5 ст. 15 та ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , пп. 2 п. 10 розділу ІІ Положення про порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315. Своїми діями ОСОБА_1 порушив ст. 212 21 КУпАП.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про дату та час розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином. Жодних клопотань на адресу суду не надходило.
Слід зазначити, що відповідно до положень ст. 19 Закону України Про міжнародні договори України та ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини при розгляді справ суди застосовують Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У своїх рішеннях ЄСПЛ визначає правові підходи щодо розуміння порушення права особи на участь у судовому розгляді як з точки зору принципу процесуальної рівності, так й самої процесуальної поведінки сторони провадження, та наголошує, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження ( Олександр Шевченко проти України , Трух проти України , Пономарьов проти України ).
За таких обставин, враховуючи принцип судочинства, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суддя вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання КУпАП, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП).
Також слід зазначити, що положення ст. 268 КУпАП не містять заборони щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212 21 КУпАП, без обов`язкової присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Ретельно дослідивши матеріали справи, а саме: протокол про адміністративне правопорушення № 50-25/1202 від 05.12.2019, який складений стосовно ОСОБА_1 ; копію витягу зі Звіту політичної партії ПРАВО НАРОДУ про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, з якого вбачається, що даний Звіт підписаний керівником ОСОБА_1 та поданий 09.08.2019 року; копію висновку про результати аналізу про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 517 від 01.10.2019; копію Акту від 27.09.2019 про проведення аналізу Звіту політичної ПРАВО НАРОДУ про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2019 року за період з 01.04.2019 по 30.06.2019 року, суддя дійшла такого висновку.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями ст. 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами тощо.
Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Тобто, з вказаних норм вбачається, що притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Положеннями ст. 212 21 КУпАП встановлена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні розмір (сума) внеску у формі робіт, товарів або послуг визначається на основі ринкової вартості ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку за методологією, розробленою та затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Положеннями ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні передбачено, що до звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості.
Згідно з пп. 2 п. 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315, до Звіту додаються копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості.
Як встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії ПРАВО НАРОДУ (код ЄДРПОУ 39690768), до Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2019 року не долучила Висновок про визначення розміру (суми) внеску у формі робіт, товарів або послуг, що підтверджується матеріалами справи в їх сукупності.
Таким чином, враховуючи, що по справі зібрано достатньо доказів, які у сукупності не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, та які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212 21 КУпАП, є всі підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності.
Разом з тим, відповідно до положень ч. 3 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушення, передбаченого ст. 212 21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Як встановлено у судовому засіданні адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212 21 КУпАП, вчинене ОСОБА_1 09.08.2019 (останній день подання Звіту) та виявлене 27.09.2019 (дата складення Акту про проведення аналізу Звіту партії).
При цьому, справа про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 згідно з вхідним штемпелем надійшла до суду лише 16.12.2019 та передана головуючому судді 17.12.2019, тобто за десять днів до закінчення строків накладення адміністративного стягнення, що позбавило суд здійснити виклик ОСОБА_1 у строки передбачені ст. 277 2 КУпАП.
З огляду на вищенаведене, строки накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 КУпАП, закінчилися, а відтак, провадження у справі стосовно нього підлягає закриттю.
Керуючись п. 7 ст. 247, ст. 7, 9, 38, 212 21 , 245, 251, 252, 283-285, 294 КУпАП, суддя,
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212 21 КУпАП.
Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212 21 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 закрити на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП - у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Святошинський районний суд міста Києва.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Святошинського
районного суду міста Києва В.О. Жмудь
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2020 |
Оприлюднено | 02.02.2020 |
Номер документу | 87302707 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Святошинський районний суд міста Києва
Жмудь В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні