Герб України

Рішення від 03.02.2020 по справі 300/2658/19

Івано-франківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" лютого 2020 р. справа № 300/2658/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Копанківської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі також - позивач, ОСОБА_1 ), 30.12.2019 звернувся до суду з адміністративним позовом до Копанківської сільської ради (далі також - відповідач) про визнання протиправною бездіяльності відповідача, яка полягає у ненаданні в повному обсязі публічної інформації на запит від 07.11.2019 та зобов`язання відповідача повторно розглянути запит на публічну інформацію від 07.11.2019 та надати позивачу достовірну, точну та повну інформацію про зміни і доповнення в сільський бюджет на 2018 рік, в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суд від 03.01.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи ( у письмовому провадженні).

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, що надійшов на адресу суду 15.01.2020 року. У даному відзиві на позовну заяву відповідач вимоги позивача, викладені в позовній заяві не визнає та зокрема зазначає, що 07.11.2019 позивачем до відповідача було надано запит на отримання публічної інформації, зареєстрований за №166 "Про надання повної копії протоколу засідання двадцятої сесії сьомого демократичного скликання від 07.05.2018". На даний запит позивача відповідачем 13.11.2019 була надана відповідь за №225 та повна копія протоколу засідання двадцятої сесії сьомого демократичного скликання завірена належним чином в кількості 8 листів (а.с. 18-19).

Позивач на адресу суду подав заяви про долучення документів.

У відповідності до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.

07.11.2019 року ОСОБА_1 звернувся до Копанківської сільської ради із запитом про отримання публічної інформації згідно Закону України "Про доступ до публічної інформації", в якому просив надати повну копію протоколу 20 сесії 7 скликання Копанківської сільської ради завірену належним чином. Даний запит відповідачем отримано та зареєстровано під №166 від 07.11.2019 року.

Відповідно до відповіді Копанківської сільської ради за №225 від 13.11.2019 року на запит позивача від 07.11.2019 року, а саме про надання йому повної копії протоколу 20 сесії 7 демократичного скликання відповідач повідомив, про надає позивачу належним чином завірену повну копію протоколу 20 сесії 7 демократичного скликання від 07.05.2018. Також зазначив, що відповідь направляє на вказану адресу позивача: Івано-Франківська область, м. Калуш, вул. Б. Хмельницького, 8/2.

Позивач вважає, що відповідач порушив порядок забезпечення його права на доступ до повної, точної та достовірної інформації, що знаходиться у володінні суб`єкта владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України "Про доступ до публічної інформації", по інформації, що становить суспільний інтерес і яка має бути оприлюднена.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зі змісту частини 2 статті 19 Конституції України слідує, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Згідно статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про інформацію", кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Згідно із статтею 7 Закону України "Про інформацію", право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом. Суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 за №2939-VI (далі також - Закон №2939-VI).

Статтею 1 даного Закону визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно статті 2 Закону №2939-VI, метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, серед іншого, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Аналіз визначення публічної інформації та переліку розпорядників публічної інформації, закріпленого у статті 13 Закону № 2939-VІ, свідчить, що визначальним для публічної інформації є те, що вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та знаходилась у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України "Про доступ до публічної інформації", право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 4 Закону №2939-VI, доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах, зокрема, вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом.

Стаття 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" гарантує, що доступ до інформації забезпечується, серед іншого, шляхом надання інформації за запитами на інформацію (пункт 2 частини 1).

Відповідно до частини 4 статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акту, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.

Як уже зазначено, частиною 1 статті 13 Закону №2939-VI визначено перелік розпорядників публічної інформації, якими, зокрема, є органи місцевого самоврядування.

Положеннями пункту 6 частини 1 статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Згідно з положеннями статті 16 Закону №2939-VI, розпорядник інформації відповідає за визначення завдань та забезпечення діяльності структурного підрозділу або відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації, відповідальних за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію, надання консультацій під час оформлення запиту, а також за оприлюднення інформації, передбаченої цим Законом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Згідно частин 1-2 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

Судом встановлено, що позивачем 07.11.2019 на адресу відповідача направлено запит на отримання публічної інформації, в якому ОСОБА_1 просив надати повну копію протоколу 20 сесії 7 скликання Копанківської сільської ради завірену належним чином (а.с. 21).

Даний запит 07.11.2019 отримано виконавчим комітетом Копанківської сільської ради 07.11.2019, про що свідчить відтиск штампу з вхідним номером №166.

На виконання вимог статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", за підписом голови Копанківської сільської ради протягом п`яти робочих днів з дня отримання запиту надано позивачу відповідь листом від 13.11.2019 за №225. У вказаній відповіді Копанківської сільської ради зокрема зазначено, що Копанківська сільська рада надає йому належним чином завірену повну копію протоколу 20 сесії 7 демократичного скликання від 07.05.2018. Також зазначено, що відповідь направляємо на вказану ним адресу: Івано-Франківська область, м. Калуш, вул. Б. Хмельницького, 8/2. (а.с. 10-14).

У позовній заяві позивач, вважає, що відповідач порушив порядок забезпечення його права на доступ до повної, точної та достовірної інформації, що знаходиться у володінні суб`єкта владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України "Про доступ до публічної інформації", по інформації, що становить суспільний інтерес і яка має бути оприлюднена. Адже в протоколі сесії сільської ради не зазначено в супереч ст. 76 Бюджетного кодексу України, які саме зміни і доповнення внесені в Копанківський сільський бюджет на 2018 рік. Не зазначено коди функціональної класифікації видатків та кредитування (КФКВК), передбачені Структурою кодування програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, затверджені Наказом Мінфіну України №793 від 20.09.2017, в які вносились зміни і доповнення, не проведено аналіз виконання плану доходів сільського бюджету по загальному та по спеціальних фондах.

З приводу першого питання порядку денного 20-ї сесії сьомого демократичного скликання "Про внесення змін і доповнень в сільський бюджет на 2018" та іншої інформації, що цікавить позивача наведеної ним в позовній заяві, суд звертає увагу, що в запиті на отримання публічної інформації ОСОБА_1 від 07.11.2019 не міститься жодного звернення про надання копії рішення "Про внесення змін і доповнень в сільський бюджет на 2018 рік" за №589, в якому зазначено, які саме внесено зміни та доповнення в сільський бюджет на 2018 рік та відсутнє звернення про надання копій будь-яких інших рішень. Також за період з 13.11.2019 по 01.01.2020 відсутні інші запити позивача про надання даної інформації стосовно рішення "Про внесення змін і доповнень в сільський бюджет на 2018 рік" №589 та інших рішень двадцятої сесії сільської ради сьомого демократичного скликання.

Окрім того, суд доводить до відома позивача, що внесення змін та доповнень в сільський бюджет можна проводити не тільки згідно ч. 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України (далі також БКУ) на що вказує позивач, але згідно із ч. 8 ст. 7 БКУ, в разі необхідності перерозподілу бюджетних коштів та в інших випадках, передбачених БКУ, що має місце у випадку рішення №589.

Таким чином, суд встановив, що Копанківською сільською радою надано позивачу відповідь та долучено копію протоколу 20 сесії 7 демократичного скликання Копанківської сільської ради завірену належним чином, а також надаючи відповідь на запит на інформацію позивача від 07.11.2019 відповідач жодним чином не обмежував доступ позивача до інформації.

На підставі наведеного випливає, що в даних правовідносинах відсутня протиправна бездіяльність відповідача.

Приписами статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити ненадання відповіді на запит на інформацію. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно вимог частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди, серед іншого, перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку, відповідач як суб`єкт владних повноважень довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем не доведено та не підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи вищезазначені норми законодавства та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку, що даний адміністративний позов не підлягає до задоволення.

Враховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат, понесених позивачем, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Копанківської сільської ради (вул. Івасюка, 13, с. Копанки, Калуський район, Івано-Франківська область, 77330, код ЄДРПОУ 04356567) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2020
Оприлюднено04.02.2020
Номер документу87319550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2658/19

Рішення від 03.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні