Рішення
від 30.01.2020 по справі 520/14510/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"30" січня 2020 р. № 520/14510/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Спірідонов М.О.

за участю секретаря судового засідання Ліпчанська Я.В.

представника позивача - Корякін С.М.,

представника відповідача - Ралко С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "Правопорядок" (61003, м. Харків, майдан Павлівський, буд. 1/3) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про про визнання протиправними та скасування рішення про застосування штрафних санкцій ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Приватне підприємство "Правопорядок", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення ДПС України про результати розгляду скарги (від 10.12.2019 року №12515/6/99-00-08-06-01).

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 27.12.2019 року № 0098305606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

4. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби в Харківській області, ідентифікаційний код юридичної особи (код ЄДРПОУ): 43143704, місцезнаходження юридичної особи: 61057, Харківська область, місто Харків, вулиця Пушкінська, будинок 46, за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Приватного підприємства Правопорядок , ідентифікаційний код юридичної особи (код за ЄДРПОУ): 36373498, місцезнаходження юридичної особи: 61003, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, майдан Павлівський, будинок 1/3 у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).

В обґрунтування позову зазначено, що рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; рішення ДПС України про результати розгляду скарги (від 10.12.2019 року №12515/6/99-00-08-06-01) та рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 27.12.2019 року № 0098305606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є незаконними та такими, що винесені з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.

Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, в судове засідання з`явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржувані позивачем рішення є законними та такими, що винесені в межах чинного законодавства України, а тому не підлягають скасуванню.

Представник відповідача - Державної податкової служби України, в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що 28 жовтня 2019 року на адресу Приватного підприємства Правопорядок поштовим відправленням (трек-номер 6130110266947) через ПАТ Укрпошта надійшло податкове рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату(несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме : за несплату, (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування вирішено застосувати до Приватного підприємства Правопорядок (код за ЄДРПОУ 36373498), місцезнаходження: Україна, 61003, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, майдан Павлівський, будинок 1/3, рахунки в установах банку №26003450183, код банку 380805, штраф у розмірі 20% у сумі 4965,53 гривень за період з 21.05.2019 року до 03.07.2019 року та нараховано пеню у розмірі 483,52 гривні.

07.11.2019 року Приватне підприємство Правопорядок направило скаргу (від 07.11.2019 року №14 з додатками) до ДПС України щодо скасування рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату(несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

16 грудня 2019 року на адресу Приватного підприємства Правопорядок поштовим відправленням (трек-номер 0405344544921) через ПАТ Укрпошта надійшло податкове рішення ДПС України про результати розгляду скарги (від 10.12.2019 року №12515/6/99-00-08-06-01), в якому зазначено, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату(несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 24.10.2019 року № 0070885606 ГУ ДПС України в Харківській області скасовано та вважається відкликаним з дня прийняття даного рішення, а скаргу Приватного підприємства Правопорядок від 07.11.2019 року №14 задоволено частково та зобов`язано ГУ ДПС України у Харківській області винести та направити нове рішення, з урахуванням порушень відносно правильного визначення періоду застосування штрафної санкції.

Щодо рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 27.12.2019 року № 0098305606 судом встановлено, що контролюючим органом констатовано порушення позивачем абзац 1 п. 8 ст. 9 Закону Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , оскільки несвоєчасно сплачено зобов`язання по сплаті єдиного внеску згідно наданого Звіту з ЄСВ за квітень 2019 року на загальну суму 5986,75 гривень та травень 2019 року на загальну суму 18840,90 гривень.

Вище зазначене порушення як було встановлено в судовому засіданні виникло в наслідок того, що сума єдиного внеску за частину квітня та травень 2019 року з терміном сплати не пізніше 20 травня 2019 року (за квітень 2019 року) та не пізніше 20 червня 2019 року (за травень 2019 року), перерахована до бюджету у повному обсязі (платіжне доручення №№ 19,80,81 від 06.05.2019 року, №№68,71 від 15 квітня 2019 року, №№ 90,91 від 17.05.2019 року, №№100,101 від 04.06.2019 року, №№ 109,110 від 18.06.2019 року на розрахунковий рахунок №37197201002024, відкритого у ГУДКСУ (код ЄДРПОУ 39599198, МФО банку 899998), а не на розрахунковий рахунок №37192201002030, відкритого у ГУДКСУ (код ЄДРПОУ 39599198, МФО банку 899998).

Крім цього суд зазначає, що заявою від 02 липня 2019 року № 23 Приватне підприємство Правопорядок звернулось до Головного управління ДФС у Харківській області про перерахування помилково сплачених сум єдиного соціального внеску на вірний розрахунковий рахунок податкового органу. Суми сплаченого єдиного соціального внеску зараховано на правильний розрахунковий рахунок 11 липня 2019 року.

Суд зазначає, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Частиною 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку ( частина 7 статті 9 Закону №2464-VI).

У відповідності до частини 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом ( частина 11 статті 9 Закону №2464-VI).

Бюджетним кодексом України від 8 липня 2010 року визначаються правові засади функціонування бюджетної системи України, її принципи, основи бюджетного процесу і міжбюджетних відносин та відповідальність за порушення бюджетного законодавства.

Статтею 45 Бюджетного кодексу України визначено, що податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном). Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок. Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 лютого 2016 року №54 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 березня 2016 року за №330/28460), у відповідності до пункту 1 розділу II якого (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) ДПС та її територіальні органи відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу страхових коштів.

Пунктом 4.7 Положення Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначено, що Довідник адміністративно-територіальних одиниць України (додаток 8) в електронному вигляді надається Казначейством України Мін дохо дів. У разі виникнення змін у довіднику адміністративно-територіальних одиниць України Казначейство України протягом двох тижнів надає Міндоходів оновлений файл довідника адміністративно-територіальних одиниць України. Міндоходів надає Казначейству України інформацію про перелік органів Міндоходів (код, найменування, розташування (адреса), код за ЄДРПОУ) та в яких органах Казначейства вони будуть обслуговуватись. У разі виникнення змін у складі та/або розташуванні територіальних органів Міндоходів протягом трьох робочих днів з дня виникнення зазначених змін Міндоходів надає відповідну інформацію Казначейству України.

Водночас у відповідності до частини 6 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску. За змістом пунктів 1-3 розділу III Положення страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім`я територіальних органів ДПС в управліннях (відділеннях) Казначейства й на кінець операційного дня перераховуються Головними управліннями Казначейства на відповідні рахунки 3719 головних управлінь ДПС з подальшим перерахуванням на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в Казначействі. Страхові кошти, акумульовані на рахунках 3719 ДПС, об 11 год. 00 хв. наступного операційного дня розподіляються автоматично за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до визначених Законом пропорцій (у відсотках) та перераховуються за призначенням - на рахунки, відкриті в Казначействі за балансовим рахунком 3717 Рахунки державних позабюджетних фондів на ім`я фондів загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Як визначено пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Крім цього пунктом 22.4 статті 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 5 квітня 2001 року №2346-111 визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що позивачем платіжними дорученнями №№ 19,80,81 від 06.05.2019 року, №№68,71 від 15 квітня 2019 року, №№ 90,91 від 17.05.2019 року, №№100,101 від 04.06.2019 року, №№ 109,110 від 18.06.2019 року у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , здійснено оплату сум єдиного соціального внеску за квітень - травень 2019 року, проте помилково у платіжних дорученнях зазначено розрахунковий рахунок №37197201002024, відкритого у ГУДКСУ (код ЄДРПОУ 39599198, МФО банку 899998), а не на розрахунковий рахунок №37192201002030, відкритого у ГУДКСУ (код ЄДРПОУ 39599198, МФО банку 899998), який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску.

Суд зазначає, що допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в казначействі. До того ж, згодом така помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю, що підтверджується заявою від 02.07.2019 року №23.

Верховним Судом України неодноразово з цього приводу встановлювалася наступна позиція, що допущення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов`язання з єдиного соціального внеску у строк, встановлений Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника та його посадових осіб до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску.

Аналогічні правові позиції вже висловлювалася Верховним Судом України у постанові від 24 жовтня 2018 року у справі №760/6097/16-а (2а/760/590/16) та постанові від 14 листопада 2018 року у справі № 805/3665/16-а.

Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 27.12.2019 року № 0098305606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пенсі за несплату (неперарахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахуванням) єдиного внеску винесено з порушенням вимог чинного законодавства України, а отже підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та рішення ДПС України про результати розгляду скарги (від 10.12.2019 року №12515/6/99-00-08-06-01) то в цій частині позов не підлягає задоволенню, оскільки як було встановлено судом вище рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2019 року № 0070885606 було скасовано рішенням ДПС України про результати розгляду скарги (від 10.12.2019 року №12515/6/99-00-08-06-01), а отже зазначені рішення не порушують прав і свобод позивача.

Судові витрати підлягають стягненню згідно положень ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Правопорядок" (61003, м. Харків, майдан Павлівський, буд. 1/3) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішення про застосування штрафних санкцій - задовольнити частково.

Скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 27.12.2019 року № 0098305606 про застосування штрафних санкцій та нарахування пенсі за несплату (неперарахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахуванням) єдиного внеску.

В іншій частині задоволення позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Приватного підприємства "Правопорядок" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 640 (шістсот сорок) грн. 33 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення у повному обсязі виготовлено 03 лютого 2020 року.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено05.02.2020
Номер документу87321467
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14510/19

Рішення від 30.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Рішення від 30.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Постанова від 02.09.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Борщов І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні