ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
03 лютого 2020 року м. Київ № 826/16786/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Школи І-ІІІ ступенів № 111 ім. С.А. Ковпака Дарницького району м. Києва про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.06.2019 у справі №826/16786/17 застосовано заходи реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень, а саме: підвального приміщення школи I-III ступенів №111 ім. С.А. Ковпака Дарницького районного м. Києва розташованої за адресою: вул. Здолбунівська, 7-Б у Дарницькому районі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Виконання судового рішення покладено на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (01601, м. Київ, вул. Володимирська, б. 13, код ЄДРПОУ 38620155).
Контроль за виконанням судового рішення щодо усунення порушень пожежної та техногенної безпеки приміщень школи I-III ступенів №111 ім. С.А. Ковпака Дарницького районного м. Києва покладено на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві.
19.07.2019 судом видано виконавчий лист у справі № 826/16786/17.
Від Школи І-ІІІ ступенів № 111 ім. С.А. Ковпака Дарницького району міста Києва надійшла заява про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою суду від 22.01.2020 розгляд заяви призначено в судове засідання на 27.01.2020.
В судовому засіданні суд ухвалив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви відповідача, судом встановлено наступне.
Як вбачається із заяви Школи І-ІІІ ступенів № 111 ім. С.А. Ковпака Дарницького району міста Києва, відповідачем обгрунтовано заяву тим, що оскільки рішенням суду визначено, що виконання рішення покладено на інший орган державної влади, а не на виконавчу службу, то відсутні підстави для винесення постанови про відкриття виконавчого провадження Дарницьким районним відділом державної виконавчої служби міста Києва, а також відсутні підстави для винесення постанови про стягнення виконавчого збору.
Від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві надійшли письмові пояснення по суті поданої відповідачем заяви, в якій позивач зазначає, що в зв"язку з невиконанням позивачем в добровільному порядку рішення суду Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві 10.10.2019 подано заяву про примусове виконання рішення суду до Дарницького районного відділу державної виконавчої служби. Стягувачем також зазначено, що у разі виконання усіх виявлених порушень виконавче провадження має бути закритим.
Відповідно до статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Зі змісту наведених норм вбачається, що суд визнає виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, у разі: якщо його було видано помилково; якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою; з інших причин.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
В зв"язку з набранням рішенням суду від 11.06.2019 у справі №826/16786/17 законної сили, надходженням від позивача заяви про видачу виконавчого листа та відсутність підстав для не видачі виконавчого листа, відповідно судом було видано виконавчий лист у даній справі.
При цьому, суд критично ставиться до доводів боржника щодо відсутності підстав для здійснення виконавчого провадження, оскільки рішенням суду покладено його виконання на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві, виходячи з наступного.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві є спеціальним органом, який здійснює контроль за додержанням суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. В зв"язку з чим, виконання судового рішення судом покладено на позивача. При цьому, належним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки від 04.12.2017 № 258 порушень є результати повторної перевірки.
Доказів усунення зазначених в акті перевірки порушень Школою І-ІІІ ступенів № 111 ім. С.А. Ковпака Дарницького району міста Києва не надано.
Як вбачається із наданого стягувачем рапорту головного інспектора відділу ЗНС Дарницького РУ ГУ ДСНС України у м. Києві майора служби цивільного захисту Віталія Величка від 17.07.2019, на виконання рішення суду від 11.06.2019 № 826/16786/17 щодо застосування заходів реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації підвальних приміщень Школи I-III ступенів №111 ім. С.А. Ковпака по вул. Здолбунівська, 7-Б шляхом опечатування, опломбування джерел електроживлення, інспектором з виходом на місце 17.07.2019 для виконання рішення суду встановлено, що приміщення Школи I-III ступенів №111 ім. С.А. Ковпака по вул. Здолбунівська, 7-Б не функціонують, у зв"язу з періодом канікул, посадові особи знаходяться у відпустках.
Наведене свідчить, що позивачем вчинялись дії з метою виконання рішення суду та контролю за його виконанням, які не дали результату.
При цьому, згідно із частиною першою статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
У відповідності до частини першої статті 5 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Статтею 6 Закону України "Про виконавче провадження" визначено можливість виконання рішень іншими органами та установами.
Так, у випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються органами доходів і зборів, а рішення щодо стягнення коштів - банками та іншими фінансовими установами.
Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
У випадках, передбачених законом, рішення можуть виконуватися іншими органами.
Разом з тим, частиною четвертою статті 6 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що органи та установи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, не є органами примусового виконання.
Отже, враховуючи, що позивач позбавлений можливості виконати рішення суду в зв"язку з не виконанням рішення суду Школою I-III ступенів №111 ім. С.А. Ковпака по вул. Здолбунівська, 7-Б у добровільному порядку, відповідно саме органом державної виконавчої служби здійснюється примусове виконання рішення суду.
За таких обставин суд зазначає про відсутність правових підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Керуючись ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви Школи І-ІІІ ступенів № 111 ім. С.А. Ковпака Дарницького району міста Києва про визнання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.07.2019 у справі № 826/16786/17 таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалу суду за результатами розгляду заяви про виправлення помилки у виконавчому документі та визнання його таким, що не підлягає виконанню може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом (частина п"ята статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2020 |
Оприлюднено | 04.02.2020 |
Номер документу | 87322017 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні