ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2010 р. Справа № 2-а-67/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Загород нюка Андрія Григоровича,
при секретарі судового зас ідання: Димчишиній Тетяні Ві кторівні,
за участю представників ст орін:
позивача: Киричок Юлії М иколаївни,
відповідача: ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: Жмеринської об'єднаної державної податк ової інспекції
до: малого ремонтно-буді вельного підприємства "Імпул ьс"
про: припинення юридичн ої особи
ВСТАНОВИВ :
Жмеринська об'єднана де ржавна податкова інспекція ( далі - Жмеринська ОДПІ) зверну лася до Вінницького окружног о адміністративного суду з п озовом про припинення юридич ної особи - малого ремонтно- будівельного підприємства "І мпульс" (далі - МРБП "Імпульс"), з ареєстрованого виконавчим к омітетом Жмеринської районн ої державної адміністрації в ід 28.10.1994 за №45.
Позов мотивовано тим, що від повідач органам державної по даткової служби України пода ткові декларації та документ и фінансової звітності, відп овідно до закону, востаннє по давав за січень 2009 року, що згід но ч. 2 ст.38 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців" є підставою для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и. Крім того, в позовній заяві Жмеринською ОДПІ зазначено, що податкова заборгованість за МРБП "Імпульс" відсутня.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала з аявлені вимоги, посилаючись на обставини, викладені у поз овній заяві.
Засновник МРБП "Імпульс" О СОБА_1 повідомив суд, що підп риємство фактично припинило свою роботу у 2006 році, його кер івник ОСОБА_2 помер у липн і 2007 року, належна йому частка н е була успадкована, а тому по годжується з вимогами Жмерин ської ОДПІ.
Крім того, ОСОБА_1 зазнач ив, що він мав наміри передати належну йому частку у статут ному фонді МРБП "Імпульс" свої й дружині. Проте, в уставленом у законом порядку, факт перех оду прав не здійснено.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи та оцінивши п одані у справу докази, суд вст ановив наступне.
МРБП "Імпульс" зареєстрован о виконавчим комітетом Жмери нської районної державної ад міністрації від 28.10.1994 за №45 та вз яте на облік як платник подат ків Жмеринською ОДПІ 25.11.1996 за №3 09.
Згідно довідки управління статистики у Жмеринському р айоні №05-03-42 від 28.01.2010, станом на 28.01.2 010 відповідач включений до ЄДР ПОУ: ідентифікаційний код - 201046 06, за адресою вул. Асмолова, 101 м. Жмеринка, Вінницька область, 23100, керівник - ОСОБА_2.
Крім того, позивачем до судо вого засідання представлено витяг з Єдиного державного р еєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців с ерії АА №001807 та №001808, наданий держ авним реєстратором Жмеринсь кої районної державної адмін істрації. Відповідно до зазн аченого вище витягу, станом н а 30.01.2010, МРБП "Імпульс" зареєстро вано за адресою вул. Асмолова , 101 м. Жмеринка, Вінницька облас ть, 23100; керівник - ОСОБА_2; зас новник - ОСОБА_1 та ОСОБА _2.
Статтею 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" пер едбачені обов'язки платникі в податків і зборів (обов'язко вих платежів), а саме: вести бу хгалтерський облік, складати звітність про фінансово-гос подарську діяльність і забез печувати її зберігання у тер міни, встановлені законами; п одавати до державних податко вих органів та інших державн их органів відповідно до зак онів декларації, бухгалтерсь ку звітність та інші докумен ти і відомості, пов'язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платеж ів); сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" под аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до Жмеринської ОДПІ з лютог о 2009 року. Остання податкова зв ітність подана відповідачем до Жмеринської ОДПІ за січен ь 2009 року, що стверджується дов ідкою позивача (а.с.69).
Відповідно до п.п. 8.6 п. 8 Інстру кції про порядок обліку плат ників податків, затвердженої наказом Державної податково ї адміністрації України від 19.02.1998 № 80 та зареєстрованої в Мін істерстві юстиції України 16.03 .1998 за № 172/2612, якщо платник податк ів не має заборгованості пер ед бюджетом, та в разі неподан ня протягом одного року в орг ани державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів податкової звітно сті, керівник органу державн ої податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядж ення відносно платника подат ків - про звернення до суду або господарського суду із заяв ою (позовною заявою) про скас ування державної реєстрації платника податків, постанов лення судового рішення про п рипинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Згідно довідки Жмеринсько ї ОДПІ станом на 11.01.2010 заборгова ність по податках за відпові дачем не обліковується.
Відповідно до п. 17, ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарськ ого кодексу України (далі - ГК України) учасники господарсь ких відносин несуть господар сько-правову відповідальніс ть за правопорушення у сфері господарювання шляхом засто сування до правопорушників г осподарських санкцій на підс тавах і в порядку, передбачен их цим Кодексом, іншими закон ами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку протягом року, суд вважає вим оги позивача обґрунтованими , у зв' язку з чим є всі підста ви для припинення юридичної особи - МРБП "Імпульс".
Відповідно до ч.1 ст. 105 Цивіль ного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийн яв рішення про припинення юр идичної особи, зобов'язані не гайно письмово повідомити пр о це орган, що здійснює держав ну реєстрацію, який вносить д о єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі пр ипинення. А абз. 2 ч. 2 цієї статт і передбачено, що виконання ф ункцій комісії з припинення юридичної особи може бути по кладено на орган управління юридичної особи.
Частиною 5 ст. 38 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців" передбачено, щ о суд призначає в рішенні щод о припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією ком ісію з припинення (ліквідаці йну комісію) та встановлює ст рок її роботи. Державний реєс тратор вносить до Єдиного де ржавного реєстру запис про п ризначення комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) н е пізніше наступного робочог о дня з дати надходження відп овідного рішення.
Тоді, коли ч. 7 цієї ж статті п ередбачено, що державний реє стратор не пізніше наступног о робочого дня з дати внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису, в якому керівник о ргану управління або засновн ик (учасник) юридичної особи в казаний як голова комісії з п рипинення (ліквідаційної ком ісії) юридичної особи зобов'я заний надіслати такому керів нику органу управління або з асновнику (учаснику) юридичн ої особи, а також суду, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи у зв'язк у з її ліквідацією, відповідн е повідомлення.
Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК Укра їни комісія з припинення юри дичної особи поміщає в друко ваних засобах масової інформ ації, в яких публікуються від омості про державну реєстрац ію юридичної особи, що припин яється, повідомлення про при пинення юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" для проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи в рез ультаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або у повноважена ним особа після закінчення процедури ліквід ації, яка передбачена законо м, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомленн я у спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) державному ре єстратору документи, передба чені цією частиною та частин ою другою цієї статті.
Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців " за відсутності підстав для з алишення документів, які под ані для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.
Згідно з ч. 9 ст. 36 того ж Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три ро бочих дні з дати надходження документів для проведення д ержавної реєстрації припине ння юридичної особи.
Проаналізувавши чинне зак онодавство пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов вис новку, що склад комісії з прип инення та порядок її роботи в даній категорії справ закон одавством прямо не передбаче ні.
В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію яка б займалась процедурою лікв ідації МРБП "Імпульс" та її гол овою призначити засновника п ідприємства - ОСОБА_1, а чле ном комісії - Жмеринську ОДПІ , з ініціативи якої відбуваєт ься припинення юридичної осо би.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з мом енту набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення юридичної особи МРБП "Імпульс" та не пізніше дв ох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення по дати (надіслати рекомендован им листом з описом вкладення ) державному реєстратору док ументи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців "; встановити строк роботи лік відаційної комісії 70 днів з дн я набрання даним рішенням за конної сили.
Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
А виходячи з положень стате й 136, 112 КАС України, визнання від повідачем адміністративног о позову і прийняття його суд ом є підставою для прийняття постанови про його задоволе ння.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити пов ністю.
Припинити юридичну особу - м але ремонтно-будівельне підп риємство "Імпульс" (юридична а дреса: вул. Асмолова, 101, м. Жмери нка, Вінницька область, код ЄД РПОУ 20104606.
Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - ОСОБА_1 - засновник малого ремонтно-будівельного підпр иємства "Імпульс" (адреса прож ивання: АДРЕСА_1), член комі сії - Жмеринська об'єднана дер жавна податкова інспекція.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію після набрання даною постановою законної сили пов ідомити орган, що здійснює де ржавну реєстрацію, про те, що м але ремонтно-будівельного пі дприємства "Імпульс" перебув ає у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою з аконної сили помістити в дру кованих засобах масової інфо рмації, в яких публікуються в ідомості про державну реєстр ацію юридичної особи, що прип иняється, повідомлення про п рипинення малого ремонтно-бу дівельного підприємства "Імп ульс", та не пізніше двох місяц ів з дати публікації зазначе ного повідомлення подати (на діслати рекомендованим лист ом з описом вкладення) держав ному реєстратору документи , передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року №755-IV.
Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови після наб рання законної сили направит и Державному реєстратору Жме ринської районної державної адміністрації для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців".
Відповідно до ст. 186 КАС У країни постанова може бут и оскаржена протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст . 160 цього Кодексу - з дня складе ння в повному обсязі шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. При цьому апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційно ї інстанції через суд , який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови о формлено: 01.03.10
Суддя Загороднюк Андрій Гр игорович
24.02.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2010 |
Оприлюднено | 30.06.2010 |
Номер документу | 8732401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Загороднюк Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні