Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2020 р. Справа№200/13715/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю УГЛЕДОБИЧА про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5041 від 12.11.2009 року, -
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2019 року Державна служба геології та надр України (далі - позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю УГЛЕДОБИЧА (далі - ТОВ УГЛЕДОБИЧА , відповідач) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5041 від 12.11.2009 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у користувача надр, виникли права та обов`язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615. Позивач вказав, що однією з особливих умов спеціального дозволу на користування надрами є повна та своєчасна сплата обов`язкових платежів до бюджету, проте за результатами проведення Державною фіскальною службою України аналізу повноти та своєчасності внесення ТОВ УГЛЕДОБИЧА до бюджету плати за користування надрами виявлено заборгованість, наказами позивача відповідачу було зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та надано строк для усунення порушень законодавства про надра, проте порушення не усунуті, що є підставою для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу користування надрами.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 03.12.2019 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
У визначений судом строк відповідач відзив на позовну заяву, зі всіма доказами на його підтвердження, до суду не надав.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заяві по суті справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю УГЛЕДОБИЧА зареєстроване як юридична особа, включено до ЄДРПОУ за номером 32116830, зареєстроване за юридичною адресою: 87547, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Троїцька, будинок 43 (а.с. 39-40).
12 листопада 2009 року відповідачу наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 5041 (а.с. 12).
Також, 12 листопада 2009 року між позивачем та відповідачем було укладено угоду про умови користування надрами з метою видобування кам`яного вугілля на полі шахто дільниці Удача ТОВ Угледобича , яка є додатком до вищевказаного спеціального дозволу (а.с. 13-17).
Листом ДФС України від 10.01.2018 року № 377/5/99-99-12-03-04-16 надано до Держгеонадр перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та не подають податкової звітності, в якому також зазначено ТОВ УГЛЕДОБИЧА (а.с. 18-19).
Наказом Державної служби геології та надр України № 138 від 26 квітня 2018 року зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та надано термін до 01.07.2018 року для усунення порушень законодавства, про що повідомлено надрокористувача шляхом подання оголошення до Урядового кур`єру (а.с. 20-22).
Як вбачається з матеріалів справи, у встановлений строк, відповідач порушення не усунув, зазначених вимог наказу не виконав.
До Держгеонадр надійшов лист ДФС України від 05.07.2018 року №11665/5/99-99-12-03-04-16, яким ДФС України просить розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування та надано перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та не подають податкової звітності, в якому також зазначено ТОВ УГЛЕДОБИЧА (а.с. 23-25).
Наказом Державної служби геології та надр України № 311 від 07.09.2018 року зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та надано термін 30 календарних днів для усунення порушень законодавства, про що повідомлено надрокористувача шляхом подання оголошення до Урядового кур`єру (а.с. 26-29).
До Держгеонадр надійшов лист ДФС України від 27.12.2018 року №24458/5/99-99-12-03-04-16, яким ДФС України просить розглянути питання про зупинення дії спеціальних дозволів на користування та надано перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та не подають податкової звітності, в якому також зазначено ТОВ УГЛЕДОБИЧА (а.с. 29-30).
19.08.2019 року позивач на адресу відповідача надіслав лист №17084/01/14-19 щодо надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами (а.с. 32).
Листом №2908-ю від 29.08.2019 року відповідач повідомив позивача про незгоду на припинення права користування надрами (а.с. 33).
Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з такого.
Регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян належить до завдань Кодексу України про надра.
Положеннями статті 13 цього Кодексу встановлено, що користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Відповідно до статті 16 Кодексу України про надра, спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим.
Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року за № 1174.
Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.
Положеннями статті 24 Кодексу України про надра встановлено, що користувачі надр зобов`язані виконувати вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра передбачено, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Отже, порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними.
Крім того, статтею 28 кодексу України про надра встановлено, що користування надрами є платним, крім випадків, передбачених статтею 29 цього Кодексу. Плата справляється за користування надрами в межах території України, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони. Плата за користування надрами справляється у вигляді: 1. рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; 2. рентної плати за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин.
Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин та рентна плата за користування надрами в цілях, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, встановлюються Податковим кодексом України.
Судом встановлено, що ДФС України надано до Державної служби геології та надр перелік суб`єктів господарювання, що не вносили, не своєчасно вносили суми податкових зобов`язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, до якого належить і ТОВ УГЛЕДОБИЧА .
Тобто, ТОВ УГЛЕДОБИЧА порушило вимоги чинного законодавства, що передбачають обов`язок платника податків своєчасно перераховувати до бюджету рентну плату.
Оскільки ТОВ УГЛЕДОБИЧА не надало згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права у судовому порядку.
Суд зазначає, що Державною службою геології та надр України вжито необхідні заходи щодо встановлення достатніх строків для усунення відповідачем порушень вимог користування надрами.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що позивачем надані належні докази порушення відповідачем норм чинного законодавства в сфері надрокористування та оскільки відповідачем не вносились обов`язкові платежі до Державного бюджету України, передбачені Угодою, що є порушенням вимог, передбачених чинним законодавством та спеціальним дозволом, вжиті позивачем заходи щодо усунення порушень норм чинного законодавства до такого усунення не привели, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю УГЛЕДОБИЧА про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5041 від 12.11.2009 року - задовольнити повністю.
2. Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5041 від 12.11.2009 року, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю УГЛЕДОБИЧА (код ЄДРПОУ 32116830, місцезнаходження юридичної особи: 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Троїцька, буд. 43).
Повне судове рішення складено 03 лютого 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.М. Чучко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87350609 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні