ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 лютого 2020 року м. Чернігів Справа № 620/3484/19
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,
розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного Чернігівського обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Чернігівтурист" про стягнення штрафу,
У С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) 26.11.2019 звернулась до суду з позовом до Приватного Чернігівського обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Чернігівтурист" (далі - ПрАТ Чернігівтурист ), у якому просить стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України штраф у розмірі 3400,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 29.08.2019 НКЦПФР прийнято постанову про застосування до ПрАТ Чернігівтурист штрафних санкцій у сумі 3400,00 грн за правопорушення на ринку цінних паперів. Однак, вказані штрафні санкції сплачені відповідачем не були, що стало підставою для звернення уповноваженого органу до суду.
Ухвалою судді від 17.12.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Вищезазначену ухвалу суду надіслано ПрАТ Чернігівтурист за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак, поштове відправлення повернуто не врученим з незалежних від суду причин. Отже, враховуючи вимоги частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом враховано таке.
ПрАТ Чернігівтурист є емітентом цінних паперів (простих іменних акцій відповідно до свідоцтва від 12.05.2011 №22/24/1/02 та привілейованих іменних акцій згідно свідоцтва від 12.05.2011 №23/24/1/02).
Разом з тим, відповідач не розкрив регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік, як це передбачено Положенням, затвердженим рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826.
У зв`язку з наведеним, за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 9-16) уповноваженою особою НКЦПФР прийнято постанову від 29.08.2019 №326-СХ-7-Е, відповідно до якої до ПрАТ Чернігівтурист застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн за нерозміщення регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2018 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (а.с. 17-18).
Листом від 30.08.2019 вищезазначена постанова надіслана НКЦПФР відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень №1 (а.с. 19).
Оскільки сума штрафу ПрАТ Чернігівтурист у строки, визначенні чинним законодавством, добровільно сплачена не була, НКЦПФР звернулась до суду з відповідним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України від 30.10.1996 №448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в України (далі - Закон №448/96).
Відповідно до статті 1 Закону №448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною першою статті 5 Закону №448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно із частинами 1-4 статті 6 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV Про цінні папери та фондовий ринок (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (частини четверта статті 40 Закону №3480).
Згідно із пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Разом з тим, у порушення вимог Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів ПрАТ Чернігівтурист не розкрило регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік.
Пунктом 14 статті 8 Закону №448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до положень пункту 7 статті 11 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Судом встановлено, що постанова від 29.08.2019 №326-СХ-7-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслана відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним списком згрупованих поштових відправлень та фіскальним чеком (а.с. 19).
Положеннями пункту 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій визначено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Статтею 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідно до положень статті 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначеної постанови, а також відсутні докази щодо сплати ПрАТ Чернігівтурист сум штрафних санкцій за вищевказаною постановою
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки ПрАТ Чернігівтурист добровільно штрафні санкції не сплачено, суд вважає за необхідне стягнути їх з відповідача у повному розмірі до Державного бюджету України.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат у суду відсутні.
Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного Чернігівського обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Чернігівтурист" про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Приватного Чернігівського обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях "Чернігівтурист" в дохід Державного бюджету України (рахунок по коду класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/21081100, банк отримувача - Казначейство України ЕАП, код отримувача коштів - 38054398, номер рахунку (IBAN) UA138999980000031112106025002) штраф у сумі 3 400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 04 лютого 2020 року.
Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, вул. Московська, буд. 8, корп. 30, м. Київ, 01010).
Відповідач: Приватне Чернігівське обласне акціонерне товариство по туризму та екскурсіях "Чернігівтурист" (код ЄДРПОУ 14221225, вул. Шевченка, 103, м. Чернігів, 14027).
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87353297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні